Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis family of 5: advies/info/tips gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
guinevere
Amerika-expert

Re: Reis family of 5: advies/info/tips gevraagd

Bericht door guinevere »

Ik zou in je planning ook juist op zoek gaan naar hotels in de parken, in plaats van in de buurt. De zonsopkomst en zonsondergang maken zijn vaak juist de mooiste tijden en dan hoef je niet in het donker naar je hotel op zoek.

Gave reis! New York is sowieso fijner om buiten de zomermaanden te bezoeken, dus dat kan je inderdaad beter voor een volgende reis bewaren (NY + Florida in de winter bijv). Met de hitte stinkt het verschrikkelijk ... wij gaan alleen maar tijdens de zomer als het niet anders kan.
Afbeelding
geertjuh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door geertjuh »

Slim om er toch maar NY uit weg te laten. het word anders teveel. zeker met een groter gezelschap duurt het allemaal wat langer om weer startklaar te zijn voor het volgende. Verder ziet je lijst er goed uit met de nationale parken.
In 2010 hebben wij met onze 2 kinderen (14 en 16) ook een "rondje" door het westen gedaan (Tent en Hotel). San Francisco vonden wij alle geweldig. LA wat minder. We zijn er 28 dagen geweest maar hadden ook nog de kust erbij gepland. De Grand Canyon viel eerlijk gezegd wat tegen, maar misschien kwam dit doordat het weer slechter was en we bij ons laatste park een beetje" parkmoe" waren
en wat betreft die wachtrijen: In Yosemite en in de Grand Canyon is het in de zomer ook best wel druk.In Seaworld moesten we max 1 tot 1.5 uur aansluiten in de wachtrij.
Wij hadden alles zelf geregeld. Met internet en een creditcard ligt de wereld aan je voeten (met dank aan de vele tips die we kregen op het Alles Amerika forum). In Belgie zijn te tickets bij Connections het goedkoopst. Het prijsvergelijken en boeken van een huurauto kost wel een avond maar loont wel de moeite (Eautohuur Jigsaw was het goedkoopst, deze belde ons op en gaven nog meer korting na afdingen). En zelf alles uitzoeken geeft ook al de nodige voorpret.
check anders ons Blog ff mn de oudere berichtjes hierop gaan over het boeken van camping hotel auto vliegtuig ed
family of 5
Amerika-ontdekker

Bericht door family of 5 »

we hebben in de kerstvakantie weer veel zitten bekijken en 'al' twee hotels geboekt! Namelijk Bright Angel Lodge waar we 2 cabins hebben en Bryce View Lodge (1 kamer). o ja..en de vliegtickets hebben we ook al!

nu nog een auto (minivan) en wat overnachtingen boeken!

We hebben de volgende route bedacht:

za 9 juli Nederland - Phoenix
zo 10 juli Phoenix - Sedona
ma 11 juli Sedona - Grand Canyon
di 12 juli Grand Canyon - Page
wo 13 juli Page - Bryce
do 14 juli Bryce
vrij 15 juli Bryce - Las Vegas
za 16 juli Las Vegas
zo 17 juli Las Vegas
ma 18 juli Las Vegas - Mammoth Lakes
di 19 juli Mammoth Lakes - Yosemite
wo 20 juli Yosemite
do 21 juli Yosemite - San Francisco
vrij 22 juli San Francisco (ben er nog niet uit of we alcatraz willen 'doen')
za 23 juli San Francisco
zo 24 juli San Francisco - San Simeon
ma 25 juli San Simeon - Los Angeles
di 26 juli Los Angeles (universal)
wo 27 juli Los Angeles (hollywood sign bijvoorbeeld en venice beach ofzo)
do 28 juli Los Angeles - San Diego
vrij 29 juli San Diego (voor Sea World)
za 30 juli San Diego - Nederland
zo 31 juli Nederland

Misschien wil iemand hier zijn licht eens over laten schijnen? reacties zijn zeer welkom! zowel wat betreft route als overnachtingen. ik heb al diverse forumberichten en reisverslagen bekeken dus heb al wel wat ideeen die ik nu aan het bekijken ben op internet.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Heel mooi! Ik mis alleen Zion, daar zou ik wel tijd voor uittrekken, zie ons 2008-verslag voor de mogelijkheden (en een mooie overnachtingsmogelijkheid).
Ga ook zo snel mogelijk kijken naar accommodatie in Yosemite.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 21 jan 2011, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
family of 5
Amerika-ontdekker

zion is inderdaad prachtig! mijn man en ik zijn in 1992 en 1993 in Zion geweest, toen was er nog geen shuttle service volgens mij. we hebben toen in zion rondgekeken (o.a. weeping rock) maar we hadden erg weinig tijd voor bryce. het waren georganiseerde auto-rondreizen. vandaar dat we nu wat extra tijd voor bryce ingepland hebben.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Plannen is erg leuk en de reis wordt vast nog leuker. Heb ik het gemist of heb je de leeftijd van de kinderen niet vermeld? Dat is wel van belang voor een aantal dingen/ bezoeken.
Met jonge kinderen zijn de pretparken als disney en sea world leuk met oudere kids ook Universal en zou je disney kunnen laten zitten.
In het algemeen valt me wel op dat je de meeste NP's snel doorgaat. Je neemt een dag van Phoenix naar Grand Canyon te rijden en van daar naar Bryce/ zion te gaan en een dag erna rijdt je naar las VEgas. Eigenlijk wel jammer als je bedenkt dat dat toch drie heel bijzonder parken zijn met hun eigen karakter. Mijn idee zou zijn om daar toch wat meer tijd in te lassen. Het is zo jammer om er alleen doorheen te rijden.. Lees eens wat verslagen dan zie je wat mensen er zoal doen. En krijg je meer idee waarom meer rust wel fijn is. Ook de kinderen krijgen anders snel genoeg van alleen in de auto van A-B rijden en daar even steeds uit te stappen en kijken.
Misschien de kustweg laten zitten of toch ook NY te laten vallen. Of San Diego laten vallen. Rondje SF- SF of SF - LA. Dan heb je tijd voor beide steden en Las Vegas en ook kun je de parken rustig bekijken. Wij vonden SF een leuke stad maar kregen een mooie indruk in 1 dag, we hebben dan niet ALcatraz bekeken dat kost je zeker een halve dag.
Het altijd zoeken naar een balans... en keuzes maken. Maar net iets meer van de parken is wel mijn advies/ tip.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
family of 5
Amerika-ontdekker

hoi Isis, bedankt voor je reactie! dochters zijn 12, 14 en 16 jaar. in jouw reactie staat ons 'oude' idee van de route. de plannen zijn dus al iets gewijzigd. new york bewaren we voor een andere keer en disney slaan we ook over. het blijft inderdaad zoeken naar een goede balans...
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Ik zou zeker nadenken over Zion, onze kinderen vonden dat fantastisch. Het lopen van de Narrows was voor hen 1 van de hoogtepunten van onze reis. Bryce kun je goed in een ochtend of middag zien, wij hebben 's morgens de Queens Garden trail en de Navajo Loop gelopen, dit is goed te doen. Ook een leuke wandeling met kinderen. Daarna doorgereden naar Zion, waar we nog de Canyon overlook trail hebben gelopen. De dag erna dus de Narrows, prachtige wandeling door de rivier, echt een aanrader met kinderen. Zie dag 14 en 15 van ons verslag.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja Fam of 5 ik had inderdaad wat verzuimd te lezen suf he...
Zion is inderdaad wel goed in te passen.. Als je uit Page komt naar Bryce, daar in de middag nog wta bekijken en de ochtend misschien een korte wandeling in de Canyon.. vroeg is erg mooi. Dan naar ZIon reizen en daar overnachten. Dan kun je toch wat doen in Zion. Een groot deel van het park kun je alleen met Shuttle bus in! Stukje Riverwalk kun je doen met de dames.. lekker koellll. Evt in ochtend nog een rondje en dan hop naar Las Vegas.

Ik zou er wel een dagje Las Vegas voor opofferen maar dat is een persoonlijke keus. De dames willen natuurlijk ook oulet-shoppen in LV!!!
Wij waren er met 2 kids 11,5 (jongen) en 14 (meid) ...
family of 5
Amerika-ontdekker

ik heb al veel gehad aan de schat aan informatie die hier op het forum en de site te vinden is. we hebben al een aantal hotels geboekt, waarvan een aantal op mijn naam en creditcard, waarbij we gekozen hebben voor het AAA-rate. nu vraag ik mij af (misschien beetje suf) maar maakt het wat uit voor de AAA-korting of de kamer op mijn naam is geboekt terwijl het anwb-pasje op naam van mijn man staat? ik heb al gelezen dat er vaak niet gevraagd wordt naar het pasje. of is dit nu iets waar we ons totaal geen zorgen over hoeven te maken??

ook ben ik eigenlijk benieuwd naar de ervaringen met het overstappen in londen (lhr). moeten we daar weer opnieuw inchecken? moeten we onze koffers van de band halen of gaan deze automatisch naar het juiste vliegtuig? we landen in londen om 12 uur 's middags en vervolgen de reis om half 3.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Je koffers krijg je in Londen niet te zien en ook je instapkaart krijg je al in Amsterdam of Brussel, dus inchecken hoeft ook niet meer.

Toevallig had ik afgelopen mij in Ridgecrest een hotel geboekt met AAA rate en voor het eerst is er naar het pasje gevraagt, en dat om half 1 s'nachts.(we waren een beetje laat uit Sequoia vertrokken :D )
family of 5
Amerika-ontdekker

Harry,

dank je wel voor de info! dat is fijn om te weten!

ach...sequoia is natuurlijk ook wel een park om te blijven hangen!
wenneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door wenneke »

Hey,

Gevonden! Heb net je reactie op mn blogje gelezen en ben daarna meteen jouw route erbij gaan zoeken.
Wat toevallig dat we allemaal op 9 juli in Phoenix aankomen! Waar overnachten jullie?
De eerste dagen rijden we hetzelfde, alleen blijven wij een nachtje langer in Page om daar met een bootje te kunnen dobberen op Lake Powell.
Leuk om allemaal te lezen joh.
Hoe ver zijn jullie inmiddels? Ben namelijk ontzettend nieuwsgierig (zit in de genen, kan ik verder niks aan doen :angel1: ) hoe jullie
het een en ander doen.

Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten / 2012: New York & Washington / 2022: Rondje New England en NYC / 2024: New York & Florida / 2025: Washington D.C & New York / 2026: Florida & cruise
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Hej wat leuk: lotgenoten :lol: Via het blog van berwenlotmeiknaaramerika vond ikjullie plannen op AA.

Wij zijn ook met z'n 5' en en ook 3 dochters (12,15 en 15). En ook voor ons wordt het de eerste keer naar de US.

We hebben het rondje al klaar, bijna alle reserveringen zijn gemaakt en zelfs de meeste tickets al gekocht voor seaworld, sixflags & universal.
Zie de link hieronder voor de details.

Ik ga jullie plannen eens even goed bekijken en misschien hebben we nog tips voor elkaar :thumbup:
Geniet van de voorbereidingen!
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

De dames zullen Hollywood Blvd ook wel lollig vinden met de stars of fame.. oid Veel toeristen winkels en goedkope t-shirt winkels.
family of 5
Amerika-ontdekker

Wij zijn ook al een heel eind met onze voorbereidingen. Ik ben momenteel vooral bezig met het plannen van de dagen. Nee, niet wat moeten we doen maar wat kunnen we doen..er zijn zoveel mogelijkheden, er is zoveel te kiezen. En dus zijn er ook zoveel dingen die we niet kunnen doen!!

Om het overzichtelijk te houden volgt hier onze definitieve route:
dag 1: Nederland – Phoenix (Embassy Suites Phoenix-North)
dag 2: Phoenix – Sedona (Kings Ransom Inn)
dag 3: Sedona - Grand Canyon (Bright Angel Lodge – cabins)
dag 4: Grand Canyon – Page (Super 8 Page/Lake Powell)
dag 5: Page – Bryce (Bryce View Lodge – non refundable)
dag 6: Bryce (Bryce View Lodge – non refundable)
dag 7: Bryce - Las Vegas (Desert Rose Resort)
dag 8: Las Vegas (Desert Rose Resort)
dag 9: Las Vegas (Desert Rose Resort)
dag 10: Las Vegas – Bishop (Ramada Limited)
dag 11: Bishop – Oakhurst via Tioga Pass (Best Western Yosemite Gateway Inn)
dag 12: Yosemite (Best Western Yosemite Gateway Inn)
dag 13: Yosemite - San Francisco (The Wharf Inn)
dag 14: San Francisco (The Wharf Inn)
dag 15: San Francisco (The Wharf Inn)
dag 16: San Francisco – San Luis Obispo (Madonna Inn – Sky Room)
dag 17: San Luis Obispo - Los Angeles (Hyatt Summerfield Suites Los Angeles/El Segundo)
dag 18: Los Angeles (Hyatt Summerfield Suites Los Angeles/El Segundo)
dag 19: Los Angeles (Hyatt Summerfield Suites Los Angeles/El Segundo)
dag 20: Los Angeles - San Diego (Sommerset Suites Hotel)
dag 21: San Diego (Sommerset Suites Hotel)
dag 22: San Diego - Nederland
dag 23: Nederland

Ik las dat jullie al kaartjes hebben gekocht voor SeaWorld. Dat staat ook nog op mijn lijstje maar ik denk dat ik kies voor het comboticket: Universal en Seaworld op één ticket. de dollar staat nu volgens mij ook wel redelijk gunstig.

We hebben er alle vijf enorm veel zin in en de nachtjes worden al afgeteld!

Ik heb al enorm veel gehad aan de info op jullie websites, vooral ook van Wendy. Deze leest erg goed weg en jullie route komt veel overeen met die van ons. Ook de informatie van River-Cola over Los Angeles is erg handig! En dan al die reisverslagen…fantastisch!

Tips, op- en aanmerkingen zijn uiteraard nog steeds erg welkom!
family of 5
Amerika-ontdekker

Nog minder dan twee weken!!

Inmiddels is de planning wel klaar. We hebben kaartjes gekocht voor SeaWorld, Universal Studios, de Alcatraz nighttour, een wedstrijd van de San Francisco Giants tegen de Milwaukee Brewers, een muilezeltocht in Bryce Canyon en we gaan whalewatchen vanaf Dana Point.

Ik heb alle tips die ik hier gevonden heb opgeslagen in things-to-do-lijstje, dus we kunnen straks maar kiezen wat we gaan doen per dag. Ik ben erg benieuwd hoe het 'in het echt' zal gaan met onze plannen! Zou het niet te veel/te weinig zijn, ook met onze drie meiden...al die indrukken..het is compleet anders dan ze gewend zijn (normaalgesproken kamperen we in Frankrijk met onze vouwwagen).

Desalniettemin...we hebben heel veel zin in onze komende vakantie!!

(en ja..ik ben ook al weer aan het neuzen voor een volgende trip naar de states..wat erg.. :wink:
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Veel plezier ! :thumbup: :thumbup: maar dat komt vast goed na alle voorbereiding.....mooie route ook !
IngeRene
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door IngeRene »

Heerlijk heerlijk!

We volgen jullie op de voet, (deels) letterlijk en figuurlijk :mrgreen:
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
René V
Amerika-ontdekker

Bericht door René V »

Wij zijn jullie net voor.... een paar dagen voor jullie zitten we in The Wharf Inn SF :wink:
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer