Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te doen als paspoort verloopt

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat te doen als paspoort verloopt

Bericht door Dento »

Ruud2004 schreef:Waarom vraag je niet nu (voor vertrek) al een nieuw paspoort aan ?
Dat was ook mijn eerste reactie. Ik heb destijds voor ons vertrek en voor het in gang zetten van de hele procedure ook een nieuw paspoort aangevraagd ondanks dat het oude nog een tijdje geldig was. Maar misschien was de procedure al gestart en is het lastig om halverwege met een nieuw paspoort aan te komen zetten...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

ned in MO schreef: dagtrip? chicago was slechts 500 miles rijden. Een dagtripje was dat dus niet meer. Noem het maar een onvrijwillige korte vakantie
Idd, vanuit KC is het ook zo'n 8 uur rijden. 'Gelukkig' ligt Chicago redelijk op de weg naar Jess' ouders, waardoor we er dus inderdaad een vakantie van kunnen maken.

Ik heb het trouwens net als Dento aangepakt, vlak voor ik mijn visum kreeg heb ik een nieuw paspoort aangevraagd, kan ik in ieder geval 5 jaar vooruit.

@ Petra: het plan is om de Nederlanders in het buitenland iets meer tegemoet te gaan komen door het Nederlands paspoort 10 jaar i.p.v. 5 jaar geldig te laten zijn.. maar wanneer ze dat gaan doen?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kim1978
Amerika-newbie

Bericht door kim1978 »

ik begrijp niet waarom het zo'n big deal is dat je een paar keer per jaar met twee paspoorten moet reizen??
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat is niet the big deal, maar het gaan naar het consulaat dus wel (zie hierboven).
Dit jaar moet mijn paspoort vernieuwd en dat betekent toch op zondag naar L.A. rijden, maandagochtend naar het consulaat, en dan de rest van die dag terugrijden. Het is doenlijk omdat mijn pas(poort) in het voorjaar verloopt - in de winter is de (berg)pas vaak afgesloten en dan is de reis beduidend langer. (En dan is het nog lang niet d afstand die anderen moeten afleggen hier in de US om bij een Ned. consulaat te geraken.)

Als vraagsteller voor de "twee paspoorten variant" heeft gekozen: mij is destijds aangeraden een post it note op de pagina met het visum te plakken zo, dat het papiertje boven het paspoort uitsteekt en op het papiertje te schrijven "deze pagina svp niet knippen !".
En inderdaad het oude paspoort kwam terug ongeldig gemaakt, maar de pagina met het visum was ongeschonden.

Overigens, veel succes met de studie, en een goede tijd in de US gewenst !
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

kim1978 schreef:ik begrijp niet waarom het zo'n big deal is dat je een paar keer per jaar met twee paspoorten moet reizen??
Zoals oortjes hierboven al zegt gaat het om de afstand en de reis om naar een Consulaat te gaan. Als je op Hawaii woont zul je naar Californië moeten vliegen. Voor mij vanuit Denver betekent het ook dat ik er minimaal één dag vrij voor zou moeten nemen, en aangezien je toch al niet veel vrije dagen hebt (ik heb er nu 13 die je eerst moet opbouwen) is het ronduit belachelijk.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kim1978
Amerika-newbie

Bericht door kim1978 »

Ja, dat is inderdaad vervelend! Echter was dit helemaal niet de zorg van de oorspronkelijke bericht-plaatser, vandaar mijn reactie. Deze thread is een beetje een andere kant op gegaan... :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer