Ik ben samen met mijn vriendin van plan om eind mei/begin juni Amerika voor het eerst aan te doen. De eerst 2,5 weken willen we een aantal plaatsen aan doen (we dachten zelf aan, NYC, WDC, Miami, Orlando) om vervolgens nog een week bij familie te spenderen, vlakbij Atlanta.
Het eerste plan wat ik had bedacht was: Om New York (5/4 dagen) en Washington (2/3 dagen) aan te doen (reizen tussen beide stenen met de trein), om vervolgens vanuit washington het vliegtuig te pakken naar Miami en daar een auto te huren en via de oostkust omhoog te rijden naar Orlando. De keuze om Florida mee te pakken is in eerste instantie, omdat mijn vriendin ook nog een beetje aan het strand wil liggen

Nu ben ik al een paar dagen informatie aan het inwinnen via dit forum en mijn hersenen maken overuren en ik twijfel of ik mij moet vasthouden aan het eerste plan. Zal ik Florida nu links laten liggen of niet? en in plaats daarvan steden als Boston, Philly en Baltimore aan doen (bijvoorbeeld: vliegen op WDC en dan de trein met als tussenstops: Baltimore -> Philly -> NYC -> Boston om vervolgens te vliegen naar Atlanta (of juist net andersom, Boston -> WDC -> Atlanta)).
Ik weet dat Amerika groot is en dat er veel te zien, niet elke plaats zal even bijzonder zijn en het zal ook niet echt nodig zijn om in elke plaats even lang te blijven.
New york en Washington wil ik zeker aan doen, dit zijn dus de MUST HAVES.
Graag zou ik van jullie willen horen of Boston, Philly en Baltimore ook MUST HAVES zijn voor een eerste keer Amerika en wat er in deze plaatsen voor bijzondere dingen te doen zijn, zoals bijvoorbeeld in Boston het spotten van walvissen. Op het forum lees ik voornamelijk dat Philly en Baltimore door reis staatjes zijn die "leuk" zijn om mee te pakken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat jullie het eerste plan van mij een goede keuze vinden, dan hoor ik dat graag.
Groet,
Tim.