Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Eten in de VS

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Eten in de VS

Bericht door Petra/VS »

Airmiles schreef:In het begin heb ik altijd het vakantiegevoel en zoiets van 'och wat maakt het uit'. Daarna begin ik te beseffen dat het spul wel erg slecht is en anders moet gaan eten.
:lol: Zo herkenbaar, maar dan omgekeerd! In Nederland staat op mijn "moet eten" lijstje: frikandel speciaal, patat met mayonnaise, bamibal, babi pangang, Hema rookworst, moorkop, filet Americain etc. Ik merkte de laatste keer, dat ik eigenlijk niet op kon, wat ik allemaal wilde eten, veel te vet en vullend! Het is maar goed voor mijn lijn geweest, dat wij er maar een week waren, maar aan de andere kant moest al dat lekkers ook allemaal in een week verorberd worden :D .
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Isis schreef:Brood is nu wel duidelijk, vers afdeling. Of roosteren maar ja we hebben de helft van de tijd geen elektra ... om hiervoor elke ochtend de generator voor $3 dure dollars per uur aan te zetten.... :wink:
Je kan ook gewoon de (gas)oven aanzetten om brood te roosteren. Paar minuutjes en werkt prima.
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Wij hadden gemerkt dat we zeker groenten moesten blijven eten. Dus tegenwoordig vragen we gewoon overal een extra portie groentjes.

Die extra porties groenten zijn in het algemeen trouwens een stuk lekkerder/gevarieerder dan wat je in Belgie krijgt. In Belgie krijgt dat blijkbaar helemaal geen aandacht en krijg je naar mijn gevoel meer de overschot.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik koop in Amerika vaak plakjes Swiss Cheese voor op brood en dat is best wel lekker. Het smaakt iets zoeter dan Nederlandse kaas en er zit een beetje "nootachtige" smaak aan.
Muenster is ook wel lekker.

Mijn man is verslaafd aan hagelslag maar dat gaan we echt niet meeslepen naar Amerika.
Wij kopen ter vervanging in Amerika meteen een grote pot Nutella. Ook lekker toch?

Wij nemen meestal helemaal geen voedingsmiddelen mee op vakantie.
Misschien dat ik dit keer alleen een pakje koffie sticks meeneem voor 's morgens op de hotelkamer. Of iemand moet me kunnen vertellen welke poederkoffie lekker en heel sterk is in de VS (en niet in grootverpakkinbg want we moeten het ook steeds meeslepen) ?
Dat is het enige wat ik in de VS altijd mis, 's morgens en 's middags een kopje lekker sterke koffie.

Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Starbucks heeft sinds dit jaar "Via", ook koffiesticks. Je hebt ze in twee smaken en ik neem altijd "bold", dat is een zeer pittig kopje koffie! Ik had ze mee naar Mexico, erg lekker.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor de tip Petra.
Dan hoef ik ze niet mee te nemen uit Nederland.

Is dat de Italian Brew extra Bold? http://www.starbucks.com/coffee/starbuc ... ant-coffee

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wow, dat is wel duur zeg! 12 kopjes voor $ 9,99

Ik denk dat ik ze toch maar uit Nederland meeneem. :shock:

Marjon
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

Ik zit al een tijdje met een vraag, maar ik vind er maar geen antwoord op. :lol:

Toen we dit jaar in Moab in de Mayor's House B&B logeerden kregen we 's morgens op een bepaald moment yoghurt met hier een soort van crackers op. Nu ben ik niet zo'n "ontbijtgraan"-persoon en had ik het eerst laten staan. Uiteindelijk heb ik er toch van geproefd en die granen erop waren dus helemaal niet hetgeen ik verwacht had. Het was immers lekker zoet en paste ongelooflijk goed bij die yoghurt.

Heeft er iemand soms een idee wat dit was? :lol:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Waren het niet een soort rijstcrackers met honing erop?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Nee, ik denk het niet. Het zag er echt uit als ontbijtgranen. Maar het smaakte niet echt zoals ik verwacht van ontbijtgranen ;-) 't Was ook redelijk hard. En ik denk dat het bovenop frambozen- of aardbeienyoghurt lag.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Waarom mail je de vraag niet aan de eigenaar van de B&B? Zal hij vast wel willen beantwoorden.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Misschien bedoel je een granola yoghurt iets? Leek het hierop?
Afbeelding
Dit hebben we veel in de US gegeten als ontbijt, maar ook in Nederland is het te vinden (zelfs de McDonald's biedt het aan). Erg lekker!
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Op zoiets leek het in ieder geval. Maar dan zelf gemaakt. ;-) Granola kan dus eigenlijk vanalles bevatten als ik het goed begrijp.

Aïda, dat zou ik kunnen doen. Alleen antwoorden ze niet echt gemakkelijk (eigenlijk niet) op e-mails. En om er nu naar te bellen, dat vind ik er ook wel over :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat klinkt inderdaad als granola, die hier vaak op yoghurt wordt geserveerd. Eigengemaakt kan ook heel goed.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Granola is toch hetzelfde als de Europese muesli ?
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Dat weet ik niet. Deze was lekker, ietwat zoet. Ik eet écht niet graag muesli. Bah! Ofwel eet ik de verkeerde natuurlijk. ;-)
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

De amerikaanse versie van zelfgemaakte granola is vaak meer grof (en meer suiker)
Vaak met maple siroop en bruine suiker gemaakt.
Ik heb het hier vaker gezien als "topping" of gewoon als snack voor tussen door.

Afbeelding
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Mierzoet dus.....brrr. Zijn Amerikanen van die zoetekauwen ? Het valt me in de VS op dat veel voedsel zoet is. Sweet pepper, sweet tomato, sweet pickle, sweet relish, sweet potato, sweet bbq-sauce. Zoete gepaneerde laagjes om de kip, zoete dressing over de salade. Zelfs de bacon is zoet gemarineerd. Ik houd meer van hartig eten waarin de natuurlijke smaak nog te herkennen is.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik ben net als jij, helemaal geen zoetekauw, en ik kan heel goed om al die zoete produkten heen, ik eet ze vrijwel nooit. Met sweet peppers worden vaak gewone paprika's bedoeld, versus hot peppers, even terzijde. Vaak wordt "sweet" als tegengestelde van "hot" of "salty" gebruikt, zoals "sweet cream butter", dat is gewoon ongezouten boter (ik kan na al die jaren nog steeds niet aan de standaard gezouten boter wennen!). Inderdaad schijnen hier veel mensen van zoet te houden, maar de ongezoete of hartige produkten zijn er gelukkig net zo goed.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ze zijn inderdaad ook erg goed in het zouten van producten 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer