Anneke, ik denk dat je steeds je gezond verstand moet gebruiken: neem nou een stad als Brussel (waar je niet zo heel ver vandaan woont): er zijn daar buurten waar je best nog wel op je gemakt bent indien je daar om 14.00 uur even passeert, maar waar je om 23.00 uur absoluut niet meer wenst te komen. idem in Amerika.
En inderdaad, ginder heb je wel bepaalde buurten waar je misschien ook beter niet overdag gaat komen als blanke met een leuke huurwagen, maar dat zijn nu ook niet echt de buurten waar de toeristische attracties liggen.
Zelf ben ik nog nooit in het Zuidwesten geweest, dus heel concrete aanwijzigen kan ik je niet geven.
GPS is handig, maar Amerikanen zijn ook handig.

Ik zeg altijd al lachend: tijdens je bezoek aan Amerika heb je een landkaart nodig, maar ze hoeft niet eens van Amerika te zijn: als je ergens je kaart openvouwt dan komt er altijd wel een hulpvaardige Amerikaan op je af die vraagt of hij je kan helpen, en soms zelfs nog spontaan voorsteld om even voor te rijden! Je moet dan natuurlijk wel in bewoond gebied zitten! (een stad of zo), en niet ergens in het midden van een woestijn!