Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Shoppen in Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
dieter
Amerikakenner

Shoppen in Chicago

Bericht door dieter »

Deze vraag stond bij Noor-Oosten, maar zie dat hij eigenlijk hier had moeten staan

We kregen net de januari aanbiedingen in de bus, en er was een aanbod cititrip Chicago (ong 600 euro voor 4 nachten, vluchten in).
Het is indertussen al 3 jaar geleden dat we nog eens in de USA geweest zijn, en Chicago hebben we nog nooit gezien, dus gaan we eerstdaags onze 7e Amerikareis boeken
Uiteraard willen we dat combineren met een aankoop van kleding. We zijn reeds in de premium outlet malls geweest in verschillende staten, en waren daar zeer tevreden over het aanbod en de prijs. Nu zie ik dat er op ong 45 km van Chicago er ook een Premium Outlet is. Loont het de moeite om de verplaatsing te maken of zijn er andere malls in de buurt die een gelijkaardig aanbod hebben ?
Hoe geraak je best in de Premium Outlet ?
Ook andere tips Chicago meer dan welkom

Hopelijk krijg ik er hier wat reactie op of is Chicago niet echt een populair vakantieoord ?
DejaVu
Amerika-expert

Re: Shoppen in Chicago

Bericht door DejaVu »

Ik lees mee. :geek:

Doel je trouwens op Woodfield mall?
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Neen, had het over de Premium outlet mall.
Er is elke dinsdag en donderdag een bus naar daar voor 35 USD PP, maar zijn er nog andere opties, bv met de trein ?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Volgens Google met de trein naar Aurora en dan met de taxi naar de outlet.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik denk dat je deze outlet bedoeld. Ligt net over de "stateline" in Wisconsin. Wel een stukje rijden, maar is zeker de moeite waard !

http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=90
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

zo haal je je vliegticket er weer uit. :lol:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Wij zijn bijna een week in Chicago geweest in 2009 en hebben toen ook redelijk wat gewinkeld. We zijn in de Premium Outlets in Aurora geweest, diegene waar jij heb ook over hebt, en daarnaast naar de Outlet in Gurnee Mills en naar de Woodfield Mall in Schlaumburg. We hadden wel een huurauto tot onze beschikking, dus konden overal op ons eigen gemakje naartoe rijden.

In mijn herinnering was het aanbod in Gurnee Mills meer bijzonder dan in de Premium Outlets, doordat er wat meer verschillende winkels liggen dan diegenen die je standaard overal tegenkomt. Maar we vonden het niet zo'n gezellige outlet, daarvoor is Aurora een betere keus. Hier liggen ook veel leuke winkels, en je zult er zeker je hart kunnen ophalen. Ik vind het wel een aanrader.

Als je van winkelen houdt, is de Magnificent Mile ook een aanrader, in hartje Chicago.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Het is idd de Premium in Aurora.
Zoals reeds aangehaald ben al in verschillende Premiums geweest (Orlando, Californie en Las Vegas) en telkens tevreden over het aanbod en de prijzen.
Maar het is nogmaals bewezen : zonder wagen ben je haast niets in de USA.
Dacht dat het misschien een goed idee zou zijn om een wagen voor 1 dag te huren.
Een busrit kost 70USD voor 2 personen (alleen op dinsdag en donderdag en dan alleen als er minstens 10 personen meegaan), en een wagen huren ong 40 euro. En met een wagen ben je toch een heel stuk vrijer.
Nu staat er op onze lievelingsite ook een aanbod, maar daar is zo weinig uitleg bij.
Wat is er daar allemaal inbegrepen ? Iemand al een auto gereserveerd via Allesamerika ?
Heb uiteraard ook even de treinrit bekeken : duurt 1u20 en dan nog een taxi nemen. Is wel een beetje lang.
En jullie hebben ons door : door die dag te shoppen is onze reis zo goed als gratis met alles wat we uitgespaard hebben.
Ben weliswaar Vlaming, maar heb Nederlands voorouders :lol:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

dieter schreef:Nu staat er op onze lievelingsite ook een aanbod, maar daar is zo weinig uitleg bij.
Wat is er daar allemaal inbegrepen ? Iemand al een auto gereserveerd via Allesamerika ?
Als je via de AllesAmerika.com site huurt dan huur je bij eautohuur.nl. Hier is genoeg over geschreven op het Forum, probeer de zoekfunctie maar eens.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

we zijn 2 jaar geleden via een roadtrip met een huurauto in verschillende outlets geweest. Heel handig omdat je al je aankopen ondertussen in de auto kan gooien.
Vorig jaar waren we naar NYC en met de bus (we hadden geen auto gehuurd) we moesten dus alle tassen een heel end meezeulen.
Dit jaar (net tickets geboekt) weer een roadtrip dus we gaan weer shoppen en de auto volladen met tasjes!
(sorry mannen, ik ben en blijf een vrouw)
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer