Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zijn jullie lid van Nederlandse Verenigingen?
Re: Zijn jullie lid van Nederlandse Verenigingen?
Ik ben in Arizona lid geworden van de Nederlandse Club omdat ze elk jaar een echte rijsttafel hadden, maar sinds ik lid ben doen ze dat niet meer. Ze vieren ook Sinterklaas en natuurlijk Koninginnedag.
Ik ben een van de "oudjes", ken hier geen andere Nederlanders, en heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Ik heb wel Nederlandse vrienden/vriendinnen in Nederland en ook in andere delen van de wereld. Die zie ik bijna nooit, maar heb regelmatig kontakt via e-mail.
Ik ben een van de "oudjes", ken hier geen andere Nederlanders, en heb daar ook helemaal geen behoefte aan. Ik heb wel Nederlandse vrienden/vriendinnen in Nederland en ook in andere delen van de wereld. Die zie ik bijna nooit, maar heb regelmatig kontakt via e-mail.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Bandido schreef:Ik ben een keer bij de Atlanta Holland CLub geweest en dat was niet echt mijn ding. Het is hier toch wel meer voor wat oudere mensen en ik merkte ook vooral voor mensen die hier al heel lang wonen. Ik deel dat nostalgische gevoel mbt NL niet zo en heb ook de mogelijkheid om vrij vaak terug te gaan. En sjoelen is ook al niet echt iets waar ik nou heel erg warm voor loop.Misschien dat het leuker is als je kinderen hebt en ze iets van Sinterklaas of zo wilt meegeven. Maar die heb ik niet en mijn vrienden zijn ook praktisch allemaal Amerikaan en ik vind dat ook wel goed zo. De vraag is denk ik ook vooral waar je zelf behoefte aan hebt. Ik woon midden in een grote stad met legio mogelijkheden om anderen te leren kennen. Als je bv met een kind thuis zit ergens in een buitenwijk of een kleine plaats, dan kan ik me indenken dat je graag (op wat voor manier dan ook) contacten wilt opdoen. Ik ken trouwens wel veel Nederlanders hier, want hier is ook een actieve Nederlandse Kamer en een Consulaat.
Ik ben nooit lid geweest van de AHC maar wel op sinterklaas geweest. Mischien daarom, maar ik vond er nogal veel jonge mensen met kleine kinderen,
rijocaer
Petra/VS schreef:Jarenlang zijn wij lid geweest van de Nederlandse Vereniging hier in Washington. Toen de kinderen klein waren, gingen we dan naar het SInterklaasfeest en de haring- en palingavond was het verder wel en heel soms een rijsttafelavond. De vereniging is (was) heel groot en daardoor was het toch wel moeilijk om zo contacten te leggen, want iedereen kwam van heinde en ver. Bovendien waren er ook nogal kliekjes, Wereldbank, ambassade etc. en ik merkte iedere keer weer, dat Nederlanders toch anders zijn, dan Amerikanen. Als je hier bij een groepje gaat staan, althans in mijn ervaring, word je er 9,5 van de 10 keer bij verwelkomd en door de bekende aan de anderen voorgesteld. Bij de Nederlandse bijeenkomsten heb ik dat ook weleens geprobeerd, als ik er tenminste een persoon van kende, en dan keek iedereen je aan als de vreemde eend in de bijt en ging rustig door met het onderlinge gesprek. Dat gaf wel een buitengesloten gevoel. Enfin, de kinderen ontgroeiden Sinterklaas en de haring en paling was lekker, maar om voor die ene keer per jaar nu lid te blijven vond ik onnodig. Ik heb via internet een aantal heel leuke Nederlandse dames hier vrij dicht in de buurt gevonden, waar ik maandelijks mee samenkom en dat is voor mij genoeg. Maar de Nederlandse Vereniging hier is niet alleen oude mensen, dat niet.
Dat doe ik hier ook Petra. er is hier dan wel geen NL club, maar er zijn een 10 tal (iedere maand lijkt het meer) NL dames en wij komen ook bijelkaar. Iedere keer bij een ander thuis en van hele verschillende leeftijden.
rijocaer
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ha ha, ja, hier vind je van alles, Aziatisch, Zuid/Midden Amerikaans, Mediterraans etc. Hier is het echt een melting pot. Maar het is ook een metropool.Color01 schreef:Dan moet je eens in Virginia Komen ...wij wonen in Suffolk .....en volgens mij is 75% Black.claudia1970 schreef: je komt hier amper mensen tegen met een donkere huidskleur, en bijvoorbeeld hoofddoekjes zie je hier al helemaal niet. Maine is de "witste" staat van Amerika.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen ik hier kwam wonen was ons dorp 100% wit op de lokale chinese restauranthouder na 
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, hier ook en in Atlanta is ook een groot deel van de bevolking zwart. En ook hier wonen veel mensen met allerlei nationaliteiten, ook door de vele internationale bedrijven hier. Ik vind dat leuk, al die kleuren van de regenboog.Petra/VS schreef:Ha ha, ja, hier vind je van alles, Aziatisch, Zuid/Midden Amerikaans, Mediterraans etc. Hier is het echt een melting pot. Maar het is ook een metropool.
"Keep Georgia On Your Mind"
- DixieChick
- Amerika-expert
Hier is dat ook zo - toen we met de kerst naar Ohio (let wel, naar amish country) gingen, vroeg de jongste op een gegeven moment waarom er geen zwarte mensen in Ohio woonden...hihi
Over Nederlandse clubs; ik woon te ver van ATL om daar naar de NL club te gaan (maar de verhalen van Bandido waren genoeg om me te overtuigen dat dat niet echt mijn ding is). Hier in ons dorpje hebben we een koffie clubje van Nederlandse spouses (van militairen), en daar ben ik wel een paar keer naar toe geweest, maar ben er nu al een hele tijd niet meer geweest. Ik kwam er snel achter dat ik werkelijk niks met de vrouwen in gemeen had, en dat het Nederlands kunnen praten niet de moeite waard was, en dus was ik daar vrij snel klaar mee. Niet dat ik iets tegen Nederlanders heb, maar zo'n clubje moet wel echt meerwaarde hebben, en dat had het niet.
Over Nederlandse clubs; ik woon te ver van ATL om daar naar de NL club te gaan (maar de verhalen van Bandido waren genoeg om me te overtuigen dat dat niet echt mijn ding is). Hier in ons dorpje hebben we een koffie clubje van Nederlandse spouses (van militairen), en daar ben ik wel een paar keer naar toe geweest, maar ben er nu al een hele tijd niet meer geweest. Ik kwam er snel achter dat ik werkelijk niks met de vrouwen in gemeen had, en dat het Nederlands kunnen praten niet de moeite waard was, en dus was ik daar vrij snel klaar mee. Niet dat ik iets tegen Nederlanders heb, maar zo'n clubje moet wel echt meerwaarde hebben, en dat had het niet.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik heb geen idee of er een Nederlandse club is hier in de Portland area. Ik weet wel dat er zo nu en dan een soort bijeenkomst is in de Dutch Store 10 minuten bij ons vandaan. Al begreep ik daar wel van dat het allemaal oudere mensen zijn.
Ik ben heel gelukkig hier in de VS, maar ik voel me ook wel eenzaam zo nu en dan. Ik ga niet naar school en ik heb nog geen job (pas recentelijk mijn GC ontvangen) dus het afgelopen jaar was redelijk eenzaam n-n;
Ik heb dan wel mazzel dat mijn beste vriendinnetje van België ook naar hier is verhuist, maar ik zou het best leuk vinden om ook gewoon Amerikaanse vrienden te kunnen maken. It gets boring after a while being alone all the time.
Ik ben heel gelukkig hier in de VS, maar ik voel me ook wel eenzaam zo nu en dan. Ik ga niet naar school en ik heb nog geen job (pas recentelijk mijn GC ontvangen) dus het afgelopen jaar was redelijk eenzaam n-n;
Ik heb dan wel mazzel dat mijn beste vriendinnetje van België ook naar hier is verhuist, maar ik zou het best leuk vinden om ook gewoon Amerikaanse vrienden te kunnen maken. It gets boring after a while being alone all the time.
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen. Dan ontmoet je veel mensen, kun je netwerken etc
We krijgen bijna maandelijks Nederlanders op bezoek en dagelijks aan de telefoon, dus weinig behoefte aan Verenigingen, maar als ze een kroket/frikandel avond hebben dan kom ik ff langs 
claudia1970 schreef:Hier in Maine zijn geen Nederlandse verenigingen, wat ik op zich best jammer vind. Ik kom hier zowiezo weinig "buitenlandse" mensen tegen. Ik was zelfs een beetje verbaasd toen ik bij Walmart een paar duitse toeristen tegenkwam. Ik ben hier, als mensen mijn overduidelijke Nederlandse accent horen zelfs een beetje een beziens, of beter gezegt een behoorswaardigheid. In Nederland woonde ik in een multiculturele wijk en dat mis ik hier ook een beetje, je komt hier amper mensen tegen met een donkere huidskleur, en bijvoorbeeld hoofddoekjes zie je hier al helemaal niet. Maine is de "witste" staat van Amerika. Ik zou het op zich best leuk vinden om hier met andere buitenlanders, hoeven niet eens perse nederlanders te zijn, een keer te kletsen over hoe zij het leven hier in Maine vinden.
Ik ga begin mei trouwen in Maine dus rond die tijd zul je wat meer Nederlands horen.
Verder zitten er in en rond Houston best veel Nederlanders met en met sommigen heb ik regelmatig kontakt. Ben niet bij de NL vereniging omdat ik de indruk heb dat dat meer is voor de mensen die hier vijftig plus jaren zijn, klompendansen enzo.
Heb nog nooit geklompendanst bij een NLse club, maar ben in de laatste 30 jaar twee keer geweest. De tweede keer, bijna 20 jaar geleden, heb ik mijn man ontmoet bij een koninginnedagfeest van de NLse club in Denver. Hij is twee jaar geleden overleden, maar ik ben nog altijd blij dat ik toen ben gegaan.
- claudia1970
- Amerikafan
Wat leuk, waar ga je precies trouwen?shivo schreef:
Ik ga begin mei trouwen in Maine dus rond die tijd zul je wat meer Nederlands horen.
.
Moving to Maine in 2010
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://claudusa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had me aangemeld voor vrijwilligers werk, maar het is nogal lastig als je maar 1 auto hebt. Ik hoop dit jaar mijn eigen auto eindelijk te kunnen financieren, en dan inderdaad vrijwilligerswerk etc doen.ned in MO schreef:Dan ga je toch vrijwilligerswerk doen. Dan ontmoet je veel mensen, kun je netwerken etc
A Dutch girl in Oregon!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon een ouwetje van $1000 cash kopen om mee te beginnen
Ik woon (nog) niet in de VS, maar hier in Mumbai zijn we wel lid van de NL/Vlaamse club. Maar eigenlijk vooral voor het Sinterklaasfeest (we hebben 2 jonge kinderen), de meeste andere activiteiten laten we langs ons heen gaan. Ik vermoed dat het straks in de VS net zo zal gaan.
Terug in Texas!
In Sugar Land / Houston omgeving zitten veel Nederlanders, diverse op dit Forum waarmee je ook gezellig kan borrelen ofzo zonder je na een NL Vereniging moet wat niet de meest sprankelende clubs lijken als ik de foto's zie, beetje hoog bingo gehalte 
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat kan ik me voorstellen. Nog gecondoleerd, twee jaar lijkt lang, maar dat is het niet.Joke schreef:Heb nog nooit geklompendanst bij een NLse club, maar ben in de laatste 30 jaar twee keer geweest. De tweede keer, bijna 20 jaar geleden, heb ik mijn man ontmoet bij een koninginnedagfeest van de NLse club in Denver. Hij is twee jaar geleden overleden, maar ik ben nog altijd blij dat ik toen ben gegaan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Bedankt Petra! Sommige dagen is het heel lang, andere dagen niet, maar ik geniet weer van bijna elke dag.
Ik heb daar naar gekeken. Probleem is alleen, ik wil geen auto die uit mekaar kan vallen. Ik wil een auto die voorlopig nog mee gaat, en waar mijn vriend ook mee kan rijden.ned in MO schreef:Gewoon een ouwetje van $1000 cash kopen om mee te beginnen
Voor zijn werk moet hij toch redelijk vaak naar Seattle rijden (4 uur) of naar plekken in Canada. Hij heeft natuurlijk zijn eigen auto, het kleine probleempje met die is: we hebben ze nu bijna 2 jaar en er staat al 25k miles op terwijl je met 3 jaar eigenlijk 30k zou mogen rijden op de lease (daarna word het bijbetalen haha).
Vandaar dat ik een auto wil die bijvoorbeeld niet opeens stilstaat naast de weg omdat de motor het begeeft ofzo! ^^
Nog eventjes en dan heb ik mijn eigen auto! Heb er lang genoeg voor gespaard!
A Dutch girl in Oregon!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2233 Weergaves
-