Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips gevraagd route Denver - Denver mei/ juni 2010
-
marjonrolink
- Amerika-ontdekker
Tips gevraagd route Denver - Denver mei/ juni 2010
Hallo allemaal,
We gaan as. mei/ juni 2010 voor ca. 3,5 week naar Amerika (route Denver - Denver).
De route ziet er globaal als volgt uit.
Hebben jullie tips voor ons (plaatsen/ parken e.a. zaken om te bezoeken)?
Bvd.
Gr.
We gaan as. mei/ juni 2010 voor ca. 3,5 week naar Amerika (route Denver - Denver).
De route ziet er globaal als volgt uit.
Hebben jullie tips voor ons (plaatsen/ parken e.a. zaken om te bezoeken)?
Bvd.
Gr.

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips gevraagd route Denver - Denver mei/ juni 2010
Ligt de route al vast? Zo nee, dan zou ik Estes Park op het laatst doen, dan heb je kans dat het toegankelijker is. Maar ik denk dat je er sowieso nog veel sneeuw zult hebben.
Voor Yellowstone, Zion en Moab heb je niet heel erg veel tijd, maar ik neem aan dat dat bewust is?
Als je RMNP op het laatst plant en je reserveert niet alles heb je ook nog de gelegenheid om ergens langer te blijven.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag voor het Denver - SD - Yellowstone.
Marianne
Voor Yellowstone, Zion en Moab heb je niet heel erg veel tijd, maar ik neem aan dat dat bewust is?
Als je RMNP op het laatst plant en je reserveert niet alles heb je ook nog de gelegenheid om ergens langer te blijven.
Misschien heb je iets aan ons 2004-verslag voor het Denver - SD - Yellowstone.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mooie omgeving hoor... Ik denk trouwens dat je mei/ juni 2011 gaat he
Ik ben zelf ook aan het plannen voor 2012.
Even wat algemene dingen... Je plant 2 dagen voor SLC en 6 voor LV maar houd je wel in de gaten dat de afstand een dag rijden is. Iets van 600- 700 km. Dus je verliest ook een dag ertussen. Misschien is het uitschrijven van de planning dan wat overzichtelijker.. ik zet er ook de km bij en de uren rijden. Gewoon met Google maps.
Zo kun je makkelijk zien hoe de reis eruit ziet. Dat is nu ook wat lastig lezen.
Kun je ook aangeven wie 'wij' zijn? Dus hoeveel mensen en welke leeftijd (20-ers of 60-ers, met zonder kids). En waar liggen je voorkeuren (natuur, actief wandelen, hardlopen/ fietsen, alleen uitzichten langsrijden, historie, geologie ... etc)?
Dit globaal een stuk van ons "misschien" schema voor de indruk
dag 1 Amsterdam Denver
dag 2 Denver Denver hotel
dag 3 Denver Rocky Mountains NP (net iets ervoor?) 155
dag 4 Rocky Mountains NP Cheyenne 162
dag 5 Cheyenne Cheyenne 20
dag 6 Cheyenne Badlands NP 531
dag 7 Badlands NP Badlands NP 20
dag 8 Badlands NP Mount Rushmore (Rapid City) 109
dag 9 Mount Rushmore (Rapid City) Devils Tower 210
dag 10 Devils Tower Bighorn Canyon 444
dag 11 Bighorn Canyon Cody 336
dag 12 Cody Cody 20
dag 13 Cody Mamoth Hot Springs 206
dag 14 Mammoth Hot Spring YNP Norris Geyser Basin (Madison) 36
dag 15 Norris Geyser Basin (Madison) Old Faithfull - Norris Geyser 98
dag 16 Norris Geyser Basin Bridge Bay 50
etc etc
Succes het is een prachtig stuk USA waar denk ik minder mensen komen dan in het Westen.
Even wat algemene dingen... Je plant 2 dagen voor SLC en 6 voor LV maar houd je wel in de gaten dat de afstand een dag rijden is. Iets van 600- 700 km. Dus je verliest ook een dag ertussen. Misschien is het uitschrijven van de planning dan wat overzichtelijker.. ik zet er ook de km bij en de uren rijden. Gewoon met Google maps.
Zo kun je makkelijk zien hoe de reis eruit ziet. Dat is nu ook wat lastig lezen.
Kun je ook aangeven wie 'wij' zijn? Dus hoeveel mensen en welke leeftijd (20-ers of 60-ers, met zonder kids). En waar liggen je voorkeuren (natuur, actief wandelen, hardlopen/ fietsen, alleen uitzichten langsrijden, historie, geologie ... etc)?
Dit globaal een stuk van ons "misschien" schema voor de indruk
dag 1 Amsterdam Denver
dag 2 Denver Denver hotel
dag 3 Denver Rocky Mountains NP (net iets ervoor?) 155
dag 4 Rocky Mountains NP Cheyenne 162
dag 5 Cheyenne Cheyenne 20
dag 6 Cheyenne Badlands NP 531
dag 7 Badlands NP Badlands NP 20
dag 8 Badlands NP Mount Rushmore (Rapid City) 109
dag 9 Mount Rushmore (Rapid City) Devils Tower 210
dag 10 Devils Tower Bighorn Canyon 444
dag 11 Bighorn Canyon Cody 336
dag 12 Cody Cody 20
dag 13 Cody Mamoth Hot Springs 206
dag 14 Mammoth Hot Spring YNP Norris Geyser Basin (Madison) 36
dag 15 Norris Geyser Basin (Madison) Old Faithfull - Norris Geyser 98
dag 16 Norris Geyser Basin Bridge Bay 50
etc etc
Succes het is een prachtig stuk USA waar denk ik minder mensen komen dan in het Westen.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
swissdutchie
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hoi,
Mooie plannen, hoor. Ook wij gaan dit jaar die kant op, maar hebben iets minder tijd dan jullie (18 dagen zonder heen en terugreis). Ook wij starten en eindigen in Denver. Misschien heb je iets aan onze route, al gaan wij wegens gebrek aan tijd niet naar Moab, Vegas en Zion.
Hier is onze route:
12 sept: Denver - Estes Park
13 sept: Rocky Mountain NP
14 sept: Estes Park - Steamboat Springs
15 sept: Steamboat Springs - Dinosaur NM - Vernal
16 sept: Vernal - Jackson
17 sept: Jackson - Grand Teton NP
18 sept: Grand Teton NP
19 sept: Grand Teton NP - Yellowstone NP (Old Faithful)
20 sept: Yellowstone NP (Old Faithful - Mammoth Hot Springs)
21 sept: Yellowstone NP (Mammoth Hot Springs - Lake)
22 sept: Yellowstone NP (Lake)
23 sept: Yellowstone NP (Lake) - Cody
24 sept: Cody - Buffalo
25 sept: Buffalo - Devils Tower NM - Black Hills
26 sept: Black Hills - Badlands NP - Black Hills
27 sept: Black Hills (Mount Rushmore, Custer SP, Wind Cave NP)
28 sept: Black Hills - Denver
29 sept: Denver
Omdat wij in het najaar onderweg zijn, gaan wij aan het begin van onze reis naar Rocky Mountain NP. In mei / juni kun je dat park waarschijnlijk beter aan het einde van de reis bezoeken.
Alvast heel veel plezier!
Groetjes,
Franziska
Mooie plannen, hoor. Ook wij gaan dit jaar die kant op, maar hebben iets minder tijd dan jullie (18 dagen zonder heen en terugreis). Ook wij starten en eindigen in Denver. Misschien heb je iets aan onze route, al gaan wij wegens gebrek aan tijd niet naar Moab, Vegas en Zion.
Hier is onze route:
12 sept: Denver - Estes Park
13 sept: Rocky Mountain NP
14 sept: Estes Park - Steamboat Springs
15 sept: Steamboat Springs - Dinosaur NM - Vernal
16 sept: Vernal - Jackson
17 sept: Jackson - Grand Teton NP
18 sept: Grand Teton NP
19 sept: Grand Teton NP - Yellowstone NP (Old Faithful)
20 sept: Yellowstone NP (Old Faithful - Mammoth Hot Springs)
21 sept: Yellowstone NP (Mammoth Hot Springs - Lake)
22 sept: Yellowstone NP (Lake)
23 sept: Yellowstone NP (Lake) - Cody
24 sept: Cody - Buffalo
25 sept: Buffalo - Devils Tower NM - Black Hills
26 sept: Black Hills - Badlands NP - Black Hills
27 sept: Black Hills (Mount Rushmore, Custer SP, Wind Cave NP)
28 sept: Black Hills - Denver
29 sept: Denver
Omdat wij in het najaar onderweg zijn, gaan wij aan het begin van onze reis naar Rocky Mountain NP. In mei / juni kun je dat park waarschijnlijk beter aan het einde van de reis bezoeken.
Alvast heel veel plezier!
Groetjes,
Franziska
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dinosaur NM is naar wat ik me heb laten vertellen (bij mijn eigen topic http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=31715) niet open. Al een tijdje niet en voorlopig nog niet.
Als je van Jackson naar Teton rijdt... is dat maar een uurtje dan heb je nog ruim een halve dag in Teton.
Ook de afstand Teton YNP is maar 100 km (2 uur misschien). Ook die dag kun je nog in Teton iets doen. Als je de volle dag Teton laat vallen zou je ergens een dag extra hebben. Maar misschien heb je wel wilde plannen om een berg te beklimmen dus dan heb je die dag wel nodig.
Misschien kun je uit de info bij mijn reis nog info halen er staan heel wat linkjes van hulpvaardige mensen in van plekken waar jij ook komt.
Als ik de tijd van het jaar zie zou ik misschien -en misschien zit ik wel mis- eerst naar Rocky MNP gaan dan naar Yellowstone...maar dat is wellicht niet de meest praktische route. Volgens mij is YNP ook snel met sneeuw...ROB: Dinosaur NM is nog steeds grotendeels gesloten omdat de hal met de grote tentoonstelling op instorten stond, die zijn ze n aan het vervangen maar dat is een tien jaren plan vrees ik.
Als je van Jackson naar Teton rijdt... is dat maar een uurtje dan heb je nog ruim een halve dag in Teton.
Ook de afstand Teton YNP is maar 100 km (2 uur misschien). Ook die dag kun je nog in Teton iets doen. Als je de volle dag Teton laat vallen zou je ergens een dag extra hebben. Maar misschien heb je wel wilde plannen om een berg te beklimmen dus dan heb je die dag wel nodig.
Misschien kun je uit de info bij mijn reis nog info halen er staan heel wat linkjes van hulpvaardige mensen in van plekken waar jij ook komt.
-
swissdutchie
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Isis,
Het is mij bekend, dat de Dinosaur Quarry (tentoonstellingsgebouw met dino-botten) gesloten is. We willen echter vooral gaan wandelen in Dinosaur NM en dat gedeelte is volgens de nps-site gewoon open.
Wat Rocky Mountain NP betreft, gaan we daar aan het begin van onze reis naartoe (zie schema boven). Mijn advies om dit park voor het einde van de reis te bewaren was bestemd voor Marjon, die in mei / juni gaat reizen.
Wij hebben met opzet voor twee volle dagen Grand Teton gekozen, want we willen er gaan wandelen en misschien ook een floattrip doen. Op de dag, dat we naar Yellowstone rijden, zullen we niet al te veel meer doen in Grand Teton, maar het merendeel van de dag in Yellowstone doorbrengen. Daar staat namelijk al zoveel op ons verlanglijstje, dat ik nu al haast zeker weet, dat we tijd tekort zullen komen. Ik ben me er degelijk van bewust, dat we in deze regio al sneeuw kunnen verwachten. Maar ik hoop dan maar, dat het nog niet met zullen pakken uit de lucht zal vallen, dat dit ons bezoek aan dit prachtige park echt gaat belemmeren. We hebben al verschillende keren rond dezelfde tijd in de Canadese Rockies gezeten en ook daar verschillende keren een sneeuwbui gehad.
Nog bedankt voor de link naar jullie reisverslag. Die ga ik zeker lezen.
Groetjes,
Franziska
Het is mij bekend, dat de Dinosaur Quarry (tentoonstellingsgebouw met dino-botten) gesloten is. We willen echter vooral gaan wandelen in Dinosaur NM en dat gedeelte is volgens de nps-site gewoon open.
Wat Rocky Mountain NP betreft, gaan we daar aan het begin van onze reis naartoe (zie schema boven). Mijn advies om dit park voor het einde van de reis te bewaren was bestemd voor Marjon, die in mei / juni gaat reizen.
Wij hebben met opzet voor twee volle dagen Grand Teton gekozen, want we willen er gaan wandelen en misschien ook een floattrip doen. Op de dag, dat we naar Yellowstone rijden, zullen we niet al te veel meer doen in Grand Teton, maar het merendeel van de dag in Yellowstone doorbrengen. Daar staat namelijk al zoveel op ons verlanglijstje, dat ik nu al haast zeker weet, dat we tijd tekort zullen komen. Ik ben me er degelijk van bewust, dat we in deze regio al sneeuw kunnen verwachten. Maar ik hoop dan maar, dat het nog niet met zullen pakken uit de lucht zal vallen, dat dit ons bezoek aan dit prachtige park echt gaat belemmeren. We hebben al verschillende keren rond dezelfde tijd in de Canadese Rockies gezeten en ook daar verschillende keren een sneeuwbui gehad.
Nog bedankt voor de link naar jullie reisverslag. Die ga ik zeker lezen.
Groetjes,
Franziska
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
oke prima het waren meer puntjes waarvan ik dacht goh wat zou daar achterzitten en ja die sneeuw... hopelijk laat die even op zich wachten.
veel voorpret gewenst!

veel voorpret gewenst!
-
swissdutchie
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank je wel Isis! De voorpret zullen we zeker hebben, sterker nog daar genieten we al volop van!
-
marjonrolink
- Amerika-ontdekker
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1451 Weergaves
-