Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marianmi: Auto rondreis Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marianmi
Amerika-ontdekker

Reis marianmi: Auto rondreis Zuidwesten

Bericht door marianmi »

Een uitgestippelde vakantie waarover toch nog enige twijfel is. Het plan is als volgt

Vliegen met Britisch Airways Amsterdam met overstap in Londen richting LA

Dag 1 Amsterdam -LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - Palm Springs
Dag 4 Palm Springs - Phoenix/Scottsdale
Dag 5 Phoenix/Scottsdale - Sedona Grand Canyon NP
Dag 6 Grand Canyon - Monument Valley- Page/ Lake Powel
Dag 7 Page/Lake Powel- Monument Valley
Dag 8 Monument Valley- Moab
Dag 9 Moab
Dag10 Moab- Capitol Reef NP - Bryce Canyon NP
Dag11 Bryce Canyon NP - Zion NP - St. George
Dag12 Zion NP - Las Vegas
Dag13 Las Vegas
Dag 14 Las - Vegas Death Valley
Dag15 Death Valley - Sequoia NP
Dag16 Sequoia NP - Yosemite NP
Dag17 Yosemite NP
Dag 18 Yosemite NP - San Fransisco
Dag19 San Fransisco
Dag20 San Fransisco - 17Mile Drive - Monterey
Dag21 Monterey - Santa Maria
Dag22 Santa Maria - Goleta
Dag23 Goleta - LA
Dag24 LA
Dag 25 LA - Amsterdam

Het is welliswaar een hele uitgestippelde route uit een Oad reisgids maar er kunnen in de reis nog wel wat veranderingen aangebracht worden. Iemand tips??
Of is deze route wel ok en goed te doen?? Hoor het natuurlijk graag. :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis marianmi: Auto rondreis Zuidwesten

Bericht door Martin & Marianne »

Daar zou ik inderdaad wat wijzigingen in aanbrengen. Er zitten wat onlogische stops in (Phoenix, St george, Santa Maria, Goleta), en je zit wel erg kort in sommige parken (Sequoia is wel heel bijonder krap zo, en dat geldt ook voor Capitol Reef).
Bedenk eerst wat je graag wilt zien en op welke manier je wilt reizen. Wil je gaan wandelen of andere activiteiten in de parken ondernemen, of zoveel mogelijk rijden en zoveel mogelijk zien? Kortom, wat voor soort reis zoek je?
Lees eens wat reisverlsagen om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Ligt de vlucht al vast? En in welke tijd van het jaar ga je?
Waarom de dagen in LA niet achterelkaar plannen?

Marianne
marianmi
Amerika-ontdekker

Bericht door marianmi »

Er ligt nog niks definitief vast dus kan van alles wijzigen. :wink: Wij willen graag veel parken bezichtigen en natuurlijk ook een wandeling maken en niet rits klak vanuit de auto een foto maken en weer door. Ik ga ook eens op mijn gemak wat reisverhalen nalezen. Dat lijkt mij ook wel een handig plan. De periode is eind juli begin augustus.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De route en het tempo zijn niet eens slecht in deze route, maar het zijn vooral de locaties van de motels en een paar rare plaatsjes die mij tegenstaan in deze route. Ik sluit me volledig aan bij Marianne wat dat betreft. Het is vaak goedkoper en ieder geval leuker om de hotels zelf te regelen met behulp van het forum, je gezond verstand en een creditcard (dit in willekeurige volgorde van belangrijkheid). Vliegtickets en autohuur kan je natuurlijk ook zelf boeken, maar als je dat te eng vindt, kan je natuurlijk ook een fly-drive boeken via het reisburo.

Informatie over de NP's en de NM's in je route: www.nps.gov

Wat vindt je van deze variatie:

Dag 1 Amsterdam -LA
Dag 2 LA
Dag 3 LA - Joshua Tree NP - 29 Palms
Dag 4 29 Palms - Route 66 - Grand Canyon (Bright Angel Lodge of Maswik Lodge via www.xanterra.com of anders in Tusayan)
Dag 5 Grand Canyon - Page
Dag 6 Page (Lake Powell, Antelope Canyon, Horseshoe Bend) - Monument Valley (slapen bij www.gouldings.com of in Mexican Hat)
Dag 7 Monument Valley - Gooseneck SP - Natural Bridges NM - Moab
Dag 8 Moab (Arches NP)
Dag 9 Moab (Canyonlands NP en Dead Horse SP)
Dag10 Moab - Goblin Valley SP - Capitol Reef NP (overnachten in Torrey)
Dag11 Capitol Reef - UT 12 - Bryce
Dag12 Bryce - Zion (overnachten in Springdale)
Dag13 Zion
Dag14 Zion - Las Vegas
Dag15 Las Vegas
Dag16 Las Vegas - Death Valley
Dag17 Death Valley - Lee Vining
Dag 18 Lee Vining - Yosemite (Overnachten in het park en anders in El Portal)
Dag19 Yosemite
Dag20 Yosemite - San Francisco
Dag21 San Francisco
Dag22 San Francisco - Monterey
Dag23 Monterey - Santa Monica
Dag24 Santa Monica - LA
Dag 25 LA - Amsterdam
marianmi
Amerika-ontdekker

Bericht door marianmi »

Deze laatste route is een hele goede logische ga dit zeker voor vandaag in overweging nemen. De optie voor tickets staan vast tot aankomende donderdag. Niet rechtstreeks maar met een overstap in Londen. Het is meer de onwetendheid en het ontbreken van ervaring niet zelf alles vast te leggen. Voor velen hier op het forum is het inmiddels een stuk makkelijker ik lees dat sommigen hun hand er niet meer voor omdraaien zelf alles te boeken. Het is hier nog even een drempel vandaar dat op voorhand voor de meest veilige ( en vast wel duurdere) regeling via een reisbureau is gekozen. Maar zit aan dat laatste natuurlijk niet vast. Ik hoor van alle kanten in mijn omgeving dat in deze periode 16 juli/ 8 augustus het verstandig is niet op de bonnefooi een motel/hotel te zoeken of valt dat wel mee???

**Bedankt voor bijbehorende linkjes :wink:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

marianmi schreef:Het is meer de onwetendheid en het ontbreken van ervaring niet zelf alles vast te leggen. Voor velen hier op het forum is het inmiddels een stuk makkelijker ik lees dat sommigen hun hand er niet meer voor omdraaien zelf alles te boeken. Het is hier nog even een drempel vandaar dat op voorhand voor de meest veilige ( en vast wel duurdere) regeling via een reisbureau is gekozen.
Toch is het zelf regelen van alles heel eenvoudig. Er zijn zoveel sites waar je tickets kunt boeken dat je rustig rond kunt kijken en vooral kunt vergelijken. Je kunt vaak al even oefenen door gegevens (fictief dus nog niet je eigen naam) in te invullen en een boeking zover op te maken totdat je je creditcardgegevens moet opgeven. Ik vul vaak eerst fictieve gegevens in om erachter te komen of er op het laatst toch niet nog kosten bijkomen.

Hetzelfde geldt voor autohuur. Ook daar kun je online eerst al op heel veel sites terecht om een indruk te krijgen van de gemiddelde prijs.

Echt, zo moeilijk is het allemaal niet en met hulp van het forum kom je een heel eind. Wat voor aanbod heb je nu van het reisbureau?

Jouw route leent zich er overigens ook prima voor om te beginnen in Phoenix en te eindigen in Los Angeles. Je slaat dan Joshua Tree NP en Palm Springs wel over maar het scheelt een flinke autorit. Die tijd kun je weer gebruiken voor de rest van je route. Tussen Arizona en Californië zijn in het algemeen geen drop off kosten. Of het qua ticketprijs nog uitmaakt kun je zo nagaan. In het verleden was Phoenix een goedkope stad om op te vliegen maar de laatste jaren is dat niet meer per definitie de goedkoopste aanvliegstad.

Als jouw route vastligt staat je niets in de weg om alvast overnachtingen te boeken. Ook dat kun je op je gemak vooraf via internet doen. Veel overnachtingen kun je bovendien vaak kosteloos tot een bepaalde tijd (vaak 24 uur) voor aankomst annuleren dus wijzigingen ter plekke zijn altijd mogelijk en geeft je zo toch de vrijheid je schema aan te passen. Alle hotels/motels zullen tegen die tijd echt niet vol zitten. Het maakt wel uit op welk tijdstip van de dag je begint te zoeken naar een overnachting. Als dat pas 's avonds laat is bestaat de kans dan men vol is. Zelf zorg ik altijd dat ik rond 17.00 in een motel zit. Dan heeft men in de regel altijd wel kamers beschikbaar. Een groot voordeel van vooraf boeken vind ik dat je op je gemak prijzen kunt vergelijken en een beter overzicht hebt waar en welke motels er in een stad zijn. Moet je terplekke een motel uitzoeken dan kan het gebeuren dat je van motel naar motel rijdt voor een goede prijs. Allemaal verloren tijd. Zogn. coupon-boekjes kunnen je ook helpen bij het vinden van motels. Die kortingsboekjes vind je bij tankstations en visitcentra. Je krijgt dan al een mooie indruk van het motelaanbod en hun prijzen.

Succes met de planning.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik denk dat je in/bij de parken en langs de kust moet reserveren, vooral als het in een weekend of rondom een feestdag valt. De Amerikanen willen ook graag het moois in eigen land zien. Maar investeer eens in een reisgids en een kaart van het gebied zodat je een beeld en overzicht krijgt van waar je bent en wat er te doen is en in welke plaatsen je wilt overnachten. Internet is handig maar gewoon een boek lezen en kaart die je er langs kan leggen, is toch wel fijn. Je ziet dan zelf waar je het beste (dichtstebij) je kan overnachten en via o.a. Expedia kun je snel zien of en hoeveel accomodatie er in die stad is. Vervolgens is het een kwestie van prijzen vergelijken op de verschillende hotelsites en vooral op de site van het hotel zelf.

En zoals Ronald al zegt, Phoenix is zeker een optie en als Moab in je route zit zou zelfs Denver kunnen. Ook tussen Denver en Californie zijn er vaak geen drop-off kosten, in ieder geval niet als je het zelf boekt via www.usareisen.de (duitse site, maar erg geliefd op dit forum om een auto bij te boeken). Dit soort tickets waar je aankomt en vertrekt van verschillende luchthavens kun je vaak bekijken via multicity opties op vliegtuigticketssites.
marianmi
Amerika-ontdekker

Bericht door marianmi »

Inmiddels is de Reisgids/met kaart erin ter hand genomen en een kaart is gekocht deze liggen nu naast elkaar op tafel even puzzelen. Bedankt voor de tips. Misschien heb ik mij een beetje op stang laten jagen door het reisbureau met de mededeling dingen vast te laten leggen op korte termijn in verband met vakantie drukte. Vandaag op mijn gemak een aantal tips nalopen. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer