Momenteel ben ik de route van mijn vijfweekse reis vorm aan het geven. Aan de hand van informatie op dit forum en een reisgids lukt dat aardig voor de route door het zuidwesten. Bij het uitstapje naar Yellowstone en Grand Teton loop ik echter wat vast. Er is zoveel te zien en ondanks dat ik veel heb aan reisverslagen van forumleden vind ik het erg lastig om hier spijkers met koppen te slaan. Momenteel ziet de planning er als volgt uit:
Do. 23 juni: Bryce Canyon – Salt Lake City – 435 km (4.37)
Route: Bryce Canyon – Panguitch – Beaver – Fillmore – Provo – Salt Lake City
Vr. 24 juni: Salt Lake City – Yellowstone – 515 km (5.18)
Route: SLC – Layton – Ogden – Pocatello – Idaho Falls – West Yellowstone
Zat. 25 juni: Yellowstone
Zon. 26 juni: Yellowstone
Ma. 27 juni: Yellowstone – Jackson Hole – 210 km (2.44)
Route: West Yellowstone – Old Faithfull – West Thumb (Yellowstone Lake) – Jackson Lake Junction – Moran Junction – Moose Junction (Jackson Hole)
Di. 28 juni: Jackson Hole (Grand Teton NP)
Wo. 29 juni: Jackson Hole – Vernal – 458/489/511 km (5.16/5.20/5.50)
Optie 1: over de US-191 S: Jackson Hole – Pinedale – Eden – Rock Springs – Vernal
Optie 2: over de US-189 S en 191 S: Jackson Hole – Daniel – La Barge – Green River – Vernal
Optie 3: over de US-89 S: Jackson Hole – Afton – Kemmerer – Mountain View – Vernal
Do. 30 juni: Vernal – Moab (Arches NP) – 355 km (4.18)
Route: Vernal – Dinosaur – Rangely – Mack - ……
Het ontbrekende gedeelte zit 'm met name in de tijdsbesteding in Yellowstone. Eerst had ik hier drie dagen voor uitgetrokken, maar een dagje Grand Teton/Jackson Hole lijkt me ook wel erg mooi, vandaar de huidige indeling. Bij die laatste zat ik te denken om wellicht te overnachten bij bijv. Jackson Lake Junction en van daaruit de volgende dag een mooie route te rijden en te wandelen. In Yellowstone zelf ben ik zoals gezegd het spoort een beetje bijster