Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alcohol
-
Bennogr
- Amerika-expert
Inderdaad: gewoon beleefd zijn, Sir of M'am (zo spreken ze dat uit) zeggen.
En vooral je accent wat harder aanzetten. Amerikanen weten vaak dat Nederland bestaat en het is een land waar ze OF geweest zijn en erg leuk gevonden hebben OF waar ze altijd nog eens heen willen.
Politie-agenten zijn ook maar mensen en een beleefde buitenlander wordt vaak/soms aardiger behandeld.
En vooral je accent wat harder aanzetten. Amerikanen weten vaak dat Nederland bestaat en het is een land waar ze OF geweest zijn en erg leuk gevonden hebben OF waar ze altijd nog eens heen willen.
Politie-agenten zijn ook maar mensen en een beleefde buitenlander wordt vaak/soms aardiger behandeld.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
En waar is dat? Want ik heb het nog NOOIT gezien! Dat van die regels klopt, maar zover ik weet is er geen hond die zich er iets van aantrekt. Bars, café's en clubs in Rotterdam worden bevolkt door 13/14-jarigen... En die drinken allemaal... En veel...vana schreef:Mack schreef:Maar eigenlijk vind ik die regels wel goed, hier in Nederland worden 11-jarigen stomdronken van de straat geplukt en door de politie thuisgebracht...
In Nederland mag je onder de 16 ook geen alcohol kopen en moet je met een identiteitskaart aantonen dat je die leeftijd hebt. Voor sterke drank moet je 18 zijn.
Ook in Nederland wordt hier steeds strenger op gelet want winkeliers kunnen enorme boetes krijgen als ze het toch verkopen.
Marjon
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Voor de personen die graag zouden zien dat onze regels net zo streng worden als die in Amerika. Bedenk dan wel dat wij hetzelfde probleem gaan krijgen. Namelijk het stiekeme drinken. Ik heb het zelf genoeg gezien in Michigan, het is geen prettig gezicht als het fout afloopt. En foutgaan gaat het meestal.
Je moet je eens indenken wat er gaat gebeuren op het platteland hier, en dat hebben we genoeg in Nederland.
Neen, dan liever nog een beetje controle door het in een club/bar/whatever af te laten spelen.
Overigens, hier in de omgeving krijg je <18 echt geen sterke drank mee van een winkelier hoor! De kans om in een club te geraken is iets groter, maar de 18+ tenten controleren hier echt wel!
Je moet je eens indenken wat er gaat gebeuren op het platteland hier, en dat hebben we genoeg in Nederland.
Neen, dan liever nog een beetje controle door het in een club/bar/whatever af te laten spelen.
Overigens, hier in de omgeving krijg je <18 echt geen sterke drank mee van een winkelier hoor! De kans om in een club te geraken is iets groter, maar de 18+ tenten controleren hier echt wel!
- Mike
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik had het over de verkoop van alcohol in winkels. Daar wordt erg op de leeftijd gelet tegenwoordig. Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt maar wij moesten jongeren altijd om een legitimatiebewijs vragen (evenals bij sigaretten). Als je aan te jonge mensen drank of sigaretten verkocht en je werd betrapt kreeg je een hoge boete (ik geloof € 3000,-) En er werd ook daadwerkelijk gecontroleerd.Mack schreef: En waar is dat? Want ik heb het nog NOOIT gezien! Dat van die regels klopt, maar zover ik weet is er geen hond die zich er iets van aantrekt. Bars, café's en clubs in Rotterdam worden bevolkt door 13/14-jarigen... En die drinken allemaal... En veel...
Wat bars betreft: daarvan ben ik niet zo op de hoogte. Ik heb het net even aan Nick gevraagd (die is 17). Als hij uitgaat werd er in het begin wel regelmatig gevraagd of ze een identiteitskaart bij zich hadden.Nu kennen ze hem dus is dat niet meer nodig. Maar hij heeft ook een vriend die is 15 en die komt op drukkere feesten ook wel binnen, alleen de drank laat hij dan door Nick halen.
Kinderen van 13 komen in principe niet binnen waar hij uitgaat.
Ik denk dat het per uitgaansgelegenheid en ook per plaats verschilt of er strikt op gelet wordt.
Wij wonen toch in een kleine plaats en Nick gaat naar kleine kroegen, dus dan is de controle misschien wat makkelijker dan in Rotterdam.
Kinderen van 13 kunnen trouwens ook dronken rondhangen in bars zonder daar alcohol te krijgen, maar doordat ze zich thuis eerst flink ingedronken hebben. Dat schijnt tegenwoordig steeds meer te gebeuren.
marjon
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ook nog even mijn mening.
Omdat de topic opener daar zo blij mee is
Denk dat je je moet aanpassen in het land waar je bent, anders kun je zelf maar ook een ander in problemen brengen. En de politie dwingt hier wel gezag af.
Ik ben het ook eens met het feit dat die strenge regels voor alcohol averechts werken. Ik heb hier eigenlijk al meer ongecontroleerde drinkers gezien dan in Nederland. Echt totaal laveloos.....
Zo van nu mag en dan doen we het flink.
Ben een keer naar een popconcert geweest hier en heb echt met open mond staan kijken. En ik heb toch wel wat concerten gezien ook in NL. Maar dit was echt heftig. Het tailgaten buiten op de parkeerplaats met allerlei mixjes en binnen aan het bier. Er was weinig "Geniet, maar drink met mate" te bekennen.
Omdat de topic opener daar zo blij mee is
Denk dat je je moet aanpassen in het land waar je bent, anders kun je zelf maar ook een ander in problemen brengen. En de politie dwingt hier wel gezag af.
Ik ben het ook eens met het feit dat die strenge regels voor alcohol averechts werken. Ik heb hier eigenlijk al meer ongecontroleerde drinkers gezien dan in Nederland. Echt totaal laveloos.....
Ben een keer naar een popconcert geweest hier en heb echt met open mond staan kijken. En ik heb toch wel wat concerten gezien ook in NL. Maar dit was echt heftig. Het tailgaten buiten op de parkeerplaats met allerlei mixjes en binnen aan het bier. Er was weinig "Geniet, maar drink met mate" te bekennen.
-
Michigan
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dit is dus onderdeel van de reden waarom ik de topic opener niet direct in de haren vlieg.Staceybeesie schreef:Ook nog even mijn mening.
Omdat de topic opener daar zo blij mee is![]()
Ik ben het verder eens met, wat het lijkt, het merendeel van de bezoekers. Namelijk, je past je maar aan aan de wetten van het land. Dat moeten ze hier ook. Ook al zijn de meeste respondenten de 21 allang gepasseerd(sorry for the flame:twisted:).
Aan de andere kant weet ik ook het verschil tussen de gemiddelde Nederlandse drinker en de gemiddelde Amerikaanse drinker. Daarom ga ik er ook vanuit dat de persoon in kwestie het zelf niet zal verpesten en zich zal inhouden. Zolang aan die voorwaarden voldaan is er waarschijnlijk niets aan de hand.
Je neemt zelf het risico en je weet waar je aan begint. Mocht het dan fout aflopen dan heb je er dus zelf om gevraagd. Zoiets als drugs smokkelen naar Tailand en dan gaan janken omdat je in een cel moet met 40 bandieten.
Toen ik in Amerika zat heb ik vaak genoeg kunnen genieten van een drankje. Ook vaak genoeg niet, want het zo snel mogelijk leeg drinken van een fles Tequila is niet echt mijn ding. Maar als iemand de moeite had genomen een aantal flesjes Heineken, Amstel, Rolling Rock of Corona te regelen dan was ik van de partij. Doorgaans in besloten kring, een hotelkamer danwel de huiskamer van een vriend. De grote partijen werden meestal wel met bezoekje van de politie vereerd. Het is eigenlijk een totaal andere wereld dan hier in Nederland en ik kan niet altijd trots zijn op het feit dat ik er ook aan meedeed. Maar het is nu eenmaal gebeurd, het heeft enorm bijgedragen aan mijn levenservaring en ik heb er ook veel door geleerd. Veel van die leerlingen die ik ken zijn ook "gepakt", afkicken, praatgroepen, expelled van school... kan niet zeggen dat het 1 van hun ooit heeft geholpen. Maar dan nog zal ik het een volgende keer gewoon weer over doen.
En ik ben iemand die geen probleem heeft om van de drank af te blijven. Sterker nog, meestal ben ik de bob voor mijn vrienden.
Maar al die regels en dreigementen weerhouden mij niet van een drankje in de VS. Hoe stuborn en pathetic en stupid dat misschien ook klinkt.
- Mike
'Jeugd slaat nog altijd ongehinderd drank in'vana schreef:Ik had het over de verkoop van alcohol in winkels. Daar wordt erg op de leeftijd gelet tegenwoordig. Ik heb zelf in een supermarkt gewerkt maar wij moesten jongeren altijd om een legitimatiebewijs vragen (evenals bij sigaretten). Als je aan te jonge mensen drank of sigaretten verkocht en je werd betrapt kreeg je een hoge boete (ik geloof € 3000,-) En er werd ook daadwerkelijk gecontroleerd.Mack schreef: En waar is dat? Want ik heb het nog NOOIT gezien! Dat van die regels klopt, maar zover ik weet is er geen hond die zich er iets van aantrekt. Bars, café's en clubs in Rotterdam worden bevolkt door 13/14-jarigen... En die drinken allemaal... En veel...
Wat bars betreft: daarvan ben ik niet zo op de hoogte. Ik heb het net even aan Nick gevraagd (die is 17). Als hij uitgaat werd er in het begin wel regelmatig gevraagd of ze een identiteitskaart bij zich hadden.Nu kennen ze hem dus is dat niet meer nodig. Maar hij heeft ook een vriend die is 15 en die komt op drukkere feesten ook wel binnen, alleen de drank laat hij dan door Nick halen.
Kinderen van 13 komen in principe niet binnen waar hij uitgaat.
Ik denk dat het per uitgaansgelegenheid en ook per plaats verschilt of er strikt op gelet wordt.
Wij wonen toch in een kleine plaats en Nick gaat naar kleine kroegen, dus dan is de controle misschien wat makkelijker dan in Rotterdam.
Kinderen van 13 kunnen trouwens ook dronken rondhangen in bars zonder daar alcohol te krijgen, maar doordat ze zich thuis eerst flink ingedronken hebben. Dat schijnt tegenwoordig steeds meer te gebeuren.
marjon
Uitgegeven: 12 april 2006 19:37
Laatst gewijzigd: 12 april 2006 23:23
DEN HAAG - Jongeren onder de zestien kunnen betrekkelijk eenvoudig drank inslaan. Slijters, kroegbazen en andere ondernemers verkopen nog vaak bier, wijn en mixdrankjes aan te jonge klanten. Dit is woensdag gebleken uit onderzoek van Bureau Intraval in opdracht van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA).
Jongeren die nog geen zestien jaar oud zijn, mogen volgens de wet geen zwak-alcoholische drank als bier of breezer kopen. Voor sterke drank moeten zij tenminste achttien jaar oud zijn. Deze leeftijdsgrenzen zijn bedoeld om alcoholmisbruik onder jongeren te voorkomen.
Regels
Ondanks de wettelijke regels drinken de minderjarigen geregeld een glas bier of wat sterkers. Wel is het alcoholgebruik onder jongeren tot 17 jaar iets afgenomen. In 2003 gaf 78 procent aan wel eens te drinken. In 2005 was dit 73 procent, aldus een zegsman van de VWA in het RTL Nieuws.
"Jongeren zeggen dat wanneer zij alcohol proberen te kopen, zij daar in ongeveer negen van de tien gevallen in slagen", meldt de inspectiedienst. Deze liet Intraval voor de vierde keer onderzoeken of ondernemers en jongeren zich aan de Drank- en Horecawet houden.
Bewuster
De slijters en kroegbazen laten in het onderzoek, dat ieder twee jaar gehouden wordt, weten dat zij de leeftijdsgrenzen goed naleven. Ook de VWA constateert dat de ondernemers zich "steeds bewuster" zijn van de regels en hier naar handelen.
De jongeren melden in het onderzoek dat verkopers vaker naar hun leeftijd en een identiteitsbewijs vragen. Desondanks weten zij deze controles naar eigen zeggen meestal te omzeilen en de drank toch te kopen.
Strafbaar
De koepelorganisatie van supermarkten, het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), wil de jeugdige kopers strafbaar stellen. Nu loopt alleen de winkelier risico. "Het kan niet zo zijn dat een jongere willens en wetens de wet overtreedt en dit straffeloos doet terwijl de verkoper een boete riskeert."
bron: http://www.nu.nl
Mack
MW Drawings
MW Drawings