vana schreef:Wij zijn in Amerika ook regelmatig naar de Subway geweest, vooral de Tuna sandwiches zijn heerlijk. Wij nemen altijd een half broodje. Het vreemde is dat wij hier vlakbij (in Haarlem) ook een Subway hebben, maar ik ben er nog nooit geweest.
Marjon
Het is hier toch anders vind je ook niet Marjon... Volgens mijn man smaakt het hier ook "anders" dan in de VS.
Monique
Hi Monique, vind je echt dat het zo anders smaakt hier? Subway franchisees moeten volgens mij het brood en vlees bij Subway afnemen. Omdat dat uit Amerika komt. Ik dacht dat de formule juist zo goed liep omdat het exact hetzelfde is en smaakt als in Amerika.
P.s. Monique, je moet in de code van jouw ticker het begin "[url=http://www.TickerFactory.com/] " weghalen en "[/url" op het einde. Ik heb net zelf een ticker toegevoegd en zag hetzelfde in mijn signature staan als bij jou : ))
Subway smaakt in NL wel hetzelfde als in de VS, al is het gevoel dat je erbij hebt wel anders......
Wat mij wel opvalt is dat in NL (ik heb ze geprobeerd in Venlo, Eindhoven, Zwolle en Maastricht) minder keus is en dat de medewerk(st)ers een andere mentaliteit hebben, haha. Ik vind in de VS de Chicken-Bacon sub erg lekker.....maar die ben ik hier nog niet tegengekomen.....
Erg leuk (en lekker!) vind ik dat je een zakje chips erbij kunt nemen....kun je eens "legaal" snoepen :dance:
Klopt Marjan, ik ben gewoon bang dat het niet zo lekker smaakt als in Amerika.
Dat heb ik altijd, dan heb ik bijvoorbeeld een heerlijke sladressing gevonden in Frankrijk, neem ik hem mee naar huis, vind ik er hier ineens niets meer aan. Heeft toch met de vakantiesfeer te maken.
Marcel schreef:Precies, Krispy Kreme! Weg met Dunkin Donuts!
Au...au.....au.......op m'n Dunkin' Donutshart getrapt, maar...Krispy Kreme heb ik inmiddels ook geproefd op het vliegveld van Phoenix geloof ik....en ik moet toegeven....absoluut een erg goede tweede.
Ga volgende week (10 t/m 24 maart in FLA) toch maar eens letten op hun verlichte neon borden...yammiieee.....
There's two ways to take what this life's gonna throw at you: You can choose to win or lose, it's all about attitude.
Pfff... dit is weer echt een flauw topic. Nu krijg ik direct weer zin om naar Amerika te gaan... en om te eten :=)).
Mc Donalds probeer ik wel te mijden. Is gelukkig niet moeilijk, keus zat.
Als het ff kan ga ik naar A&W. Geen twijfel mogelijk. Helaas is de kwaliteit niet overal gelijk :s.
Anders is KFC altijd wel goed, of Wendy's. Arby's vind ik niet zo super.
Subway is ook ontzettend lekker. Er zit er eentje in Alkmaar, hier 20 minuten vandaan. Daar moet ik toch eens gaan eten binnenkort.
Mancino's(spelling?) is ook goed. Lekkere subs en pizza.
De fastfood ketens.. Ik probeer ze ook zoveel mogelijk te vermijden en eet liever in de plaatselijke diners maar soms ontkom je er niet aan.
Mijn favoriet is dan toch wel Quizno's Een wat duurdere broodjes zaak dan Subway, maar daar zijn gaan de broodjes warm en licht geroosterd..
Ook de blizzards van Dairy Queen zijn soms moeilijk te weerstaan.
Wendy's 99c Chilli is ondanks het hoax verhaal van het vingertopje ook heel goed. Ik kan het niet voor die prijs maken.
Hardy's is de tent met de grootste en vetste burgers en geen salades op de kaart. blehh wat een zooi daar. S' morgens is het daar afgeladen met oudere kerels die daar voor een paar uur gaan zitten beppen .Z
laska schreef:Mijn favoriet is dan toch wel Quizno's Een wat duurdere broodjes zaak dan Subway, maar daar zijn gaan de broodjes warm en licht geroosterd..
Bij Subway kun je ze ook warm krijgen en licht laten roosteren In NY vroegen ze er zelfs na of ie ff in de oven moest. Hier in NL zeggen ze dat het niet mogelijk is
laska schreef:Mijn favoriet is dan toch wel Quizno's Een wat duurdere broodjes zaak dan Subway, maar daar zijn gaan de broodjes warm en licht geroosterd..
Bij Subway kun je ze ook warm krijgen en licht laten roosteren In NY vroegen ze er zelfs na of ie ff in de oven moest. Hier in NL zeggen ze dat het niet mogelijk is
Heb een tijdje geleden bij de Subway gegeten, en toen ik mijn broodje kreeg, vroeg ik "moest deze niet ook nog even in de oven?" want dat dacht ik (ik keek uit naar een lekker warm broodje).
Het antwoord was: "ja, dat doen we niet meer, als mensen dat willen moeten ze dat zelf vragen want anders duurt het te lang, en nu ben je te laat..."
Dus: een Amerikaans broodje maar typisch Nederlandse service!!!
Was toch een lekker (koud) broodje trouwens.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT 2013: NY
Mack schreef:
Het antwoord was: "ja, dat doen we niet meer, als mensen dat willen moeten ze dat zelf vragen want anders duurt het te lang, en nu ben je te laat..."
Dus: een Amerikaans broodje maar typisch Nederlandse service!!!
Sjongejonge.....af en toe word ik echt niet goed van bepaalde mensen.....als ze niet gewoon service-gericht kunnen zijn moeten ze maar in een bedrijf gaan werken waar service niet belangrijk is
doreennicole schreef:Als ik aan NL denk wat eten betreft is het niet de stampotten, broodjes kroket, maar de Surinaamse keuken die ik mis. De NL kan ik hier nog enigszins recreeren maar een broodje bakkeljauw of een saoto is niet echt te vinden. een gedeelte van de afro-surinaamse keuken komt overeen met de afro-amerikaanse keuken of afro-caribische die je in sommige delen van de VS natuurlijk wel kan vinden, maar in seattle niet echt.
Even Off Topic voor Doreen : ))
Ik heb vanavond aan je gedacht hoor tijdens het eten
Een klein voorproefje hieronder, maar dat was natuurlijk niet het enige wat we besteld hadden, zie hier
Ik zeg maar 1 ding over Subway: YAMMIE. Vooral de Tuna!!!! Hier in Ned. heb ik er nog geen Subway geprobeerd, ondanks dat wij vlakbij Rotterdam wonen, waar een vestiging is. In de USA hebben ze bij Subway ook hele goeie rauwkostsalades, die namen wij compleet met servet, dressing, vorken en zo, mee als we naar het strand gingen, broodje Tuna erbij, alles in de koelbox en je bent de hele dag voorzien. HEEEEERLIJK!! Ik zal toch eens gaan kijken in Rotterdam, vraag me af of ze daar ook de rauwkostsalades verkopen.
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
Zo'n heerlijk uitgebreid ontbijt.....pancakes,hash brown,sloten slappe koffie...ik vind dat zo waanzinnig relaxed.
Wat jammer dat we hier in Nederland die cultuur niet hebben,ik ontbijt hier ook vaak onderweg,maar dat is toch anders.Nare broodjes met goedkope kaas....en vaak nog slechtere koffie.
Zal ongetwijfeld ook alles met het vakantiegevoel te maken hebben.
Overigens is mijn favoriet toch echt Jack In The Box......
Ik ga soms best ver om de Amerikaanse cultuur hierheen te halen hoor .
Zo was ik dus laatst naar Alkmaar gereden voor een Subway, en toen ik aankwam moest ik nog 15 minuten wachten tot de tent open ging .
Ik heb rondgezocht, maar het is voor mij onmogelijk om echte BACON te vinden. Bij de slager kun je het wel krijgen, maar dat is van die slappe Nederlandse troep die meer naar gewone ham smaakt dan naar echte Amerikaanse, of was het nou Canadese? bacon smaakt.
En och, dat mis ik wel hoor. De bacon van Subway smaakte wel goed .
In Amerika hadden we altijd van die handige afsluitbare plastic boterham zakkies. ((ziplock-)baggies) enzovoort. Ik heb ze hier nog niet gevonden, dus daar ook maar meteen een voorraad van meegenomen op de laatste vakantie. Errug handig! Je hebt ze in verschillende soorten en maten. Ik kon het zo gek niet verzinnen of ik gebruikte ze wel. Brood, koekjes, spul in de vriezer, camera ingestopt toen we op een boot gingen... lol
Er is tot nog toe 1 Amerikaanse tent geweest die mij niet kon bekoren. Dat was dat restaurant dat bij de Homeboxx in Nieuwegein staat. De bezoekers van de emigratiebeurs weten wel welke ik bedoel. Het zou best beter kunnen zijn hoor, maar toen ik er enkele jaren geleden was werd ik getrakteerd op duur, koud en smerig eten.
Pfff... als ik op dit moment geen belangrijke zaken zoals school aan mijn hoofd had zou ik hier een Subway bouwen .
Ikzelf vind Tim Hortons (vooral aanwezig in Canada) erg goed qua ´onderweg eten´. Niet zozeer de vette hap daar, veel koek/taart, maar ook wel broodjes en soep. En natuurlijk koffie in allerlei varianten. Ik weet nog dat iemand voor me een ´large double double´ bestelde. Nu zijn hun formaten van koffie toch al fors, dus dit leek me zo ongeveer een emmer. Maar later begreep ik dat die double double slaat op suiker en melk
In het kader van ´fast food´ en ´typisch Amerikaans´ mag ook de keten Waffle House niet onvermeld blijven. Typische dinersfeer van vroeger, beetje truckstop-achtig, minder modern dan de huidige ketens die genoemd zijn, maar daardoor wel ´echter´ vind ik. Stond er een keer een wat gezette waitress mee te zingen met de radio, dat maakte het nog wat leuker Niet alleen wafels, maar van alles te eten. Zeker geen haute cuisine, maar voor onderweg kun je er aardig terecht.
Geloof wel dat deze keten regionaal vooral in het Zuid-Oosten te vinden is.
The wafle house's zijn al lange tijd een van mijn favouriten voor het ontbijt, ik wissel ze af met denny's en een hoogst enkele keer IHOP.
Als ik een keer geen zin heb in zo'n vette hap ga ik naar Publix, veel ervan hebben tegenwoordig een sandwichshop, met heerlijk eten.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog: http://engers.web-log.nl
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.