Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Cultuurverschilletje met Oud en Nieuw
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Re: Cultuurverschilletje met Oud en Nieuw
Hier was er 1 buurman die wat vuurwerk afstak en na 5 minuutjes ging hij ook weer naar binnen. Saaie boel!
Toen ik 15 jaar was ontplofte vuurwerk in de hand van een buurjongen, en sindsdien vind ik het doodeng.
Vanochtend heb ik een prachtige hike gedaan in de White Tank Mountains ten westen van Phoenix. Het was koud toen we begonnen, maar een strakblauwe lucht, en het was lekker om weer buiten te zijn.
Vanochtend heb ik een prachtige hike gedaan in de White Tank Mountains ten westen van Phoenix. Het was koud toen we begonnen, maar een strakblauwe lucht, en het was lekker om weer buiten te zijn.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Vannacht weer een keer in Oostenrijk de Jaarwisseling meegemaakt. Er werd overal (zowel in het dorp als tegen de besneeuwde berghellingen) prachtig vuurwerk afgestoken. Een schitterend gezicht als je op een mooi uitkijkpunt staat en over het dal heen kan kijken.
Ik heb de traditionele Nederlandse oliebollen overigens wel gemist......
Marjan
Ik heb de traditionele Nederlandse oliebollen overigens wel gemist......
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
In Texas zie je het hele jaar door van de vuurwerk verkoop punten en 2x per jaar gaan ze open. Er word wel gewaarschuwd dat men nier met wapens omhoog mag schieten, schijnt dat kogels ook weer naar beneden komen 
Dat zie je in Wyoming ook. Zodra je de grens van Colorado over gaat zie je grote vuurwerktenten. Aan de kant van de highway, in the middle of nowhere.
-
CrosstownWoman
- Amerikafan
- Contacteer:
Oudjaar hier in Ventura, Ca was toch ook wel anders dan in NL haha. Ik had al verwacht en gehoord dat hier O&N helemaal niet zo uitbundig word gevierd. En ik heb het gemerkt! Eerst bij wat vrienden wat gedronken, toen richting downtown hier gelopen en beetje rondgelopen en uiteindelijk in een bar beland. Toen het 12u werd, ging iedereen los op hun partypoppers en toeters voor 1 hele minuut, en toen ging iedereen weer verder met het gesprek waar ze mee bezig waren. Heel bizar
. Heb een leuke avond gehad, maar ik prefereer O&N toch in NL.
Dit was mijn eerste Oud en Nieuw hier.. Man, hoe boring.
Heb misschien 3 stuks vuurwerk de lucht in zien gaan :C
Nouja, moet er maar gewoon aan worden haha. Enige voordeel is, huisdieren hebben tenminste geen last van de vuurwerk oorlog eens per jaar.
Oh, en ik denk dat we allemaal zijn vergeten dat 4th of July natuurlijk veeeeeeel belangrijker is dan het vieren van het nieuwe jaar ;D
Mijn schoonouders hebben gewoon door oud en nieuw geslapen "pfft, tis maar een nieuw jaar hoor".
Silly Americans ^_^;
Heb misschien 3 stuks vuurwerk de lucht in zien gaan :C
Nouja, moet er maar gewoon aan worden haha. Enige voordeel is, huisdieren hebben tenminste geen last van de vuurwerk oorlog eens per jaar.
Oh, en ik denk dat we allemaal zijn vergeten dat 4th of July natuurlijk veeeeeeel belangrijker is dan het vieren van het nieuwe jaar ;D
Mijn schoonouders hebben gewoon door oud en nieuw geslapen "pfft, tis maar een nieuw jaar hoor".
Silly Americans ^_^;
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Je hoort ook bijna geen nieuwjaarswensen, eigenlijk wel blij om 
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Echt? Hier wenst iedereen elkaar "happy new year", als je elkaar voor het eerst ziet na 1 januari. Onbekenden tot ongeveer 3 januari, maar bekenden soms nog tot ver in januari, daar ben ik dan heel slecht in, want na de eerste vergeet ik dat
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkig nieuwjaar Hans 
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
iedereen een gelukkig nieuwjaar!
In Massachusetts mag vuurwerk dus niet, maar in New Hampshire weer wel. En ik zat in New Hampshire
, dus groot feest! Letterlijk. New Year's Eve een groot feest, met veel mensen, heerlijk eten, fantastische band, schitterend vuurwerk, enz. En daarna zijn we zelf vuurwerk wezen afschieten. Eén van de best nieuwjaarsavonden die ik hier in amerika heb gehad.
In Massachusetts mag vuurwerk dus niet, maar in New Hampshire weer wel. En ik zat in New Hampshire
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Hier hoor je ook weinig Happy New Year. Toen ik vanmorgen m'n zoontje bij preschool afzette keek de juf helemaal verbaasd toen ik haar gelukkig nieuwjaar wenste. Maar ze pikte het wel netjes op en daarna hoorde ik haar andere ouders en kinderen wel met een Happy New Year begroeten.
Daarna door naar de Walmart voor boodschappies en niet te geloven hoeveel sikkeneurige mensen daar rondhobbelden! Zelfs het personeel! Bleh, geen leuk begin van het nieuwe jaar.
Daarna door naar de Walmart voor boodschappies en niet te geloven hoeveel sikkeneurige mensen daar rondhobbelden! Zelfs het personeel! Bleh, geen leuk begin van het nieuwe jaar.
- DixieChick
- Amerika-expert
Hier ook je ook bijna geen "happy new year". Persoonlijk vind ik dat wel best, als ik ergens niet van houdt is tot ver in de eerste week van januari door vage collega's gelukkig nieuwjaar gewenst te worden met de verplichte drie zoenen..brrr..
Mijn schoonouders gaan trouwens ook altijd gewoon op normale tijd naar bed met oud en nieuw - dat je het niet uitgebreid viert, oke dan, maar naar bed? Nee, dat zie ik toch echt niet.
Mijn schoonouders gaan trouwens ook altijd gewoon op normale tijd naar bed met oud en nieuw - dat je het niet uitgebreid viert, oke dan, maar naar bed? Nee, dat zie ik toch echt niet.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
suebrons
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik zit in Orlando dus in de parken is er altijd wel ergens een mega vuurwerk waarvan Disney het ook de dag voor ou en nieuw afsteekt (een stuk rustiger die dag dan op oud en nieuw zelf).
Op straat is er ook hier weinig te zien. Hier en daar wat van die knalpotten maar dat was het wel. Een paar jaar terug met vrienden oud en nieuw gevierd bij eentje thuis. Dat had net zo goed elke andere avond kunnen zijn. We hebben de hele avond DVDs zitten kijken en toen het 12 uur was gebeurde er dus niks want de film was nog bezig. Geen ball drop niks. Dat vond ik toch wel raar. Vorig jaar was mijn familie hier en dit jaar ben ik lekker thuis gebleven, heb wat hapjes gemaakt en heb lekker TV zitten kijken en de Dick Clarks NYE special met de Ball drop.
Maar het is absoluut anders dan in Nederland.
Op straat is er ook hier weinig te zien. Hier en daar wat van die knalpotten maar dat was het wel. Een paar jaar terug met vrienden oud en nieuw gevierd bij eentje thuis. Dat had net zo goed elke andere avond kunnen zijn. We hebben de hele avond DVDs zitten kijken en toen het 12 uur was gebeurde er dus niks want de film was nog bezig. Geen ball drop niks. Dat vond ik toch wel raar. Vorig jaar was mijn familie hier en dit jaar ben ik lekker thuis gebleven, heb wat hapjes gemaakt en heb lekker TV zitten kijken en de Dick Clarks NYE special met de Ball drop.
Maar het is absoluut anders dan in Nederland.
Via de DV2007 permanent in de USA (eerst in Los Angeles en nu in Orlando)
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Kijk ook eens op mijn weblog:
http://www.sueintheusa-nl.blogspot.com
Petra/VS schreef:Hier in de VS is het geen gewoonte om vuurwerk af te schieten met Oud en Nieuw, maar wij doen het altijd wel. Iedere staat heeft andere wetten voor wat mag en hier in Virginia mag alleen siervuurwerk. Niets dat in de lucht wordt geschoten of knalt. In South-Caroline en West-Virginia mag echter zowat alles en dus haalden Rick en een van onze vrienden daar altijd vuurpijlen e.d. Daarvan schoten ze er dan twee of drie de lucht in om middernacht. Een buurman uit de straat achter ons was daar kennelijk zo kwaad om vorig jaar, dat hij een emailtje naar de politie heeft gestuurd om onze straat in de gaten te houden qua illegaal vuurwerk. Hij moest eens Oud en Nieuw in Nederland gaan meemaken.
Hier mag ook eigenlijk geen vuurwerk met oud en nieuw. Rick had een paar dingen gekocht. Met 1999 naar 2000 hadden wij ook een buurman die naar buiten kwam om ons te waarschuwen. We hebben ons daar niets van aangetrokken. Misschien was hij gewoon jaloers dat hij niet was uitgenodigd voor het progressive dinner (?). Ga je volgend jaar lekker met een paar oude melkbussen carbiet schieten.
rijocaer
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nee, ik denk niet, dat hij jaloers was, we kennen hem verder niet. Maar de politie was ook in geen velden of wegen te bekennen, die hadden wel wat beters te doen!
Hahahahaha oud en nieuw in VA!
Dit jaar mijn eerste keer! EN wat een domper inderdaad! Het was de aller eerste keer in 1jaar dat ik heimwee kreeg!!
Nu ik ieders bericht lees, lig ik plat vant lachen! Wat een domper, maar gelukkig was ik niet de enige die teleurgesteld was!
Zelf kom ik uit de randstad van NL en ben gewend aan OORLOG al een paar dagen voor de viering!
Maar VS sloeg echt alles! Ik was al verbaasd dat mijn schoonvader om 22uur naar bed ging. Maar toen er ook nog geen vuurwerk
of gelukkig nieuwjaar werd gewenst lag ik ineens om 00.30uur in bed!!
Toen mijn vriend mijn teleurstelling zag, trok hij tot mijn verbazing 2 mortieren uit een lade. En lag opeens de hele buurt overhoop! Hahaha
Ik zou ze met alle liefde een ticket naar NL geven!!
Ik weet waar wij volgend jaar oud en nieuw gaan vieren! NL here we come
!
Dit jaar mijn eerste keer! EN wat een domper inderdaad! Het was de aller eerste keer in 1jaar dat ik heimwee kreeg!!
Nu ik ieders bericht lees, lig ik plat vant lachen! Wat een domper, maar gelukkig was ik niet de enige die teleurgesteld was!
Zelf kom ik uit de randstad van NL en ben gewend aan OORLOG al een paar dagen voor de viering!
Maar VS sloeg echt alles! Ik was al verbaasd dat mijn schoonvader om 22uur naar bed ging. Maar toen er ook nog geen vuurwerk
of gelukkig nieuwjaar werd gewenst lag ik ineens om 00.30uur in bed!!
Toen mijn vriend mijn teleurstelling zag, trok hij tot mijn verbazing 2 mortieren uit een lade. En lag opeens de hele buurt overhoop! Hahaha
Ik zou ze met alle liefde een ticket naar NL geven!!
Ik weet waar wij volgend jaar oud en nieuw gaan vieren! NL here we come
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Haha. Ik ga hopelijk ook volgend Oud en Nieuw in Nederland vieren, en dan mag vriendlief mee! Mag hij de vuurwerk oorlog ook eens meemaken!D-lite schreef:Ik weet waar wij volgend jaar oud en nieuw gaan vieren! NL here we come!
Ook hij was verbaast over mijn teleurstelling (hij voelde zich er zelfs een beetje slecht over, oeps), ik kreeg er toch wel ff een steek van heimwee van.
Volgend jaar feesten in Nederland!
A Dutch girl in Oregon!
Hahaha die Arme amerikanen met die altijd maar feestende nederlanders!
Ongelofelijk als je ook de kalenders bij elkaar legt! Eigenlijk zijn er in NL veel feestdagen.
En dat saamhorigheid op koninginnedag, bevrijdingsdag of als NL speelt met voetbal! Toch iets moois..
Gaan we toch even mooi delen met ze! OUd en nieuws oorlogje spelen
!
Ongelofelijk als je ook de kalenders bij elkaar legt! Eigenlijk zijn er in NL veel feestdagen.
En dat saamhorigheid op koninginnedag, bevrijdingsdag of als NL speelt met voetbal! Toch iets moois..
Gaan we toch even mooi delen met ze! OUd en nieuws oorlogje spelen
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gek, ik vind juist hier veel feestdagen, die men uitbundig viert. St. Patrick's Day, Memorial Day (ok, geen "feest"dag, maar erg indrukwekkend, althans hier in Washington), 4th of July, Halloween, Thanksgiving, Kerst.