Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Chrisp: Summer '11 trip Chrisp

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Summer '11 trip Chrisp

Bericht door Rob »

Je zou Tent Rock kunnen doen op de weg richting Bisti
Je krijgt dan:
Dag ??: Santa Fe > Tent Rock > (eventueel kort bezoek aan Bandelier NM) > Farmington > slapen
Dag ??: Farmington > Bisti Badlands (is maar een klein stukje rijden) > Canyon de Chelly > Chinle > Slapen
Kijk eens naar ons 2007 verslagen toen hebben we ook een deel van deze route gedaan maar dan andersom en met een camper dus kan het met een auto iets vlotter.
http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Als ik het goed begrijp Rob zeg jij: één nacht in Santa Fe inleveren (om tijd vrij te maken), dan op de dag van vertrek uit Santa Fe via de Tent Rocks (+evt Bandelier) naar Farmington rijden. De dag daarop zowel de Bisti Badlands als Canyon de Chelly bezoeken?
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die dag Santa Fe zou ik niet inleveren daar is meer dan genoeg te zien/doen, geen grote stad maar wel een mooie/leuke stad.
Bisti (mits je niet naar de ver weg gelegen stukken wil) en CdC zijn te combineren op een dag.
In Bisti heb je aan de linkerkant al een schitterend gebied dicht langs de (grind)weg waar je in redelijk korte tijd een mooi inzicht krijgt van het gebied, wil je naar de verder op (aan de rechterkant) gelegen gebieden dan kan je er wel bijna een volle dag voor uittrekken.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ok, dankje :) . Ik snap nu wat je met de dagindeling bedoelt. Maar door wat jij voorstelt lijkt deze dag dus overbodig:

2/8 - Dag 11 - Santa Fe [Tent rocks NM], anders zouden we nu twee volle dagen in Santa Fe hebben, dat lijkt me overbodig

De aangepaste route zou hier dan worden:

1/8 - Dag 10 - Santa Fe [lange rit, stoppen in Roswell voor UFO museum?]
2/8 - Dag 11 - Santa Fe [Santa Fe zelf]
3/8 - Dag 12 - Farmington [via Tent Rocks + evt. Bandelier]
4/8 - Dag 13 - Chinle [via Bisti + Canyon de Chelly
5/8 – Dag 14 - alles is opgeschoven dus komt deze dag vrij.
Rob schreef:In Bisti heb je aan de linkerkant al een schitterend gebied dicht langs de (grind)weg waar je in redelijk korte tijd een mooi inzicht krijgt van het gebied, wil je naar de verder op (aan de rechterkant) gelegen gebieden dan kan je er wel bijna een volle dag voor uittrekken.
Ik zou er graag meer tijd besteden, maar te lang rondwandelen in niet realistisch in die tijd van het jaar.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nee, dat lijkt mij ook niet, het zal er waarschijnlijk flink warm zijn :lol: en je hebt heel erg weinig mogelijkheid om de schaduw op te zoeken.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Wanneer je de afstand naar White Sands wil breken, dan kun je de laatste nacht van Tucson omzetten naar Bisbee (leuk stadje met een mijn) via Tombstone. Zo hebben wij dat gedaan.
Kijk ook even naar wat je precies wil zien bij Tucson en of je eventueel van Phoenix via de Apache Trail naar Tucson gaat. Bij Tucson is op zich aardag wat te zien (ben er 2 keer geweest), maar het is er dan ook heet...
Lees je ook goed in over de tips over Carlsbad Caverns die al op dit forum zijn gegeven. Ik ben er zelf niet geweest.
Plan Tent Rocks in de ochtend. Om 9 uur bij de ingang staan, dat zal een hete klauterwandeling worden.
Je zou de laatste nacht van Santa Fe om kunnen zetten naar Taos. De route via NM-64 naar Farmington via Taos Pueple en Rio Grand Bridge is best mooi (en hoog). RGB is 's ochtend niet goed op de foto te zetten.
Bisti zal inderdaad heet zijn. Je kunt je ook richten op een bezoek op de namiddag. Ik ben er twee keer geweest en zou zo weer gaan, veel te ontdekken in een enorm gebied (kan gelukkig buiten de zomer).
Best Western in Chinle en naastgelegen restaurant raad ik aan (helaas is hier geen budget lodging). De wandeling naar White House Ruins zou ik alleen 's ochtends doen, vanwege de hitte.
In plaats van Holbrook kun je ook naar Winslow gaan. Denk er aan dat je in beide plaatsen bij lodging langs de spoorlijn herrie kunt verwachten. Dat geldt ook voor La Posada. Wel bijzonder (heb er even gekeken, maar heb overnacht in de Motel6 van Winslow).
Monument Valley lijkt me wel haalbaar op dag 16. Coal Mine Canyon kan in weinig tijd. Hangt er ook van af wat je nog bij MV wil doen. Misschien tot Kayenta rijden, maar MV is wel het mooiste op de namiddag.
Langer in Moab kan, maar je kunt toch nooit alles zien. Ik kom er iedere reis terug en nog steeds niet uitgekeken. Pas op dat het (zeker) in het weekend erg druk kan zijn. Reserveren dus. Het is een aangename plaats, maar ik heb er persoonlijk geen moeite meer om daarnaast ook in Monticello of Green River te overnachten omwille van rust en omdat het ook handige 'basiskampen' zijn.
Denk aan Goblin Valley en eventueel Little White Horse Canyon aan de UT-24 ten noorden van Hanksville.
Neem de tijd voor Cathedral Valley. Zou ik niet gehaast doen, maar een volle dag voor nemen. En let op weerberichten. Je kunt ook nog in Hanksville overnachten.
Op de route van Torrey naar Page/Kanab is ook nog heel veel te doen, maar het is krap om bij voorbeeld een nacht Escalante tussen te voegen.
Alabama Hills (overnachten in Lone Pine) is wanneer het om fotografie gaan zowel 's ochtends vroeg als op namiddag interessant is mijn ervaring (zie voor meer info http://www.isaczermak.com/california-al ... rches.html)
Gooi de tank vol in LV. En in het centrum van Lone Pine is brandstof het goedkoopste.
Death Valley verdient imo ook voldoende tijd (okay, wat minder aantrekkelijk in de zomer).
Ik zou in LV eindigen...
Succes!
Johan
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

We hebben inmiddels ticket voor 730 euro gevonden vanaf Brussels met BA :thumbup: , een nette prijs en een opluchting, als je het mij vraagt. We wachten nog even af of er ook nog aanbiedingen vanaf AMS komen, maar anders wordt dat hem.

De huidige aanbieding geldt helaas wel alleen met vertrek uit San Diego of Las Vegas, dus dan zouden we nog naar de route moeten kijken hoe we dat willen doen.
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Allereerst bedankt voor de zeer uitgebreide respons. Hier kan ik echt wat mee!
johan1973 schreef:Wanneer je de afstand naar White Sands wil breken, dan kun je de laatste nacht van Tucson omzetten naar Bisbee (leuk stadje met een mijn) via Tombstone. Zo hebben wij dat gedaan.
Volgens Google maps is Tucson- White Sands 5:32 uur rijden. Bisbee-White Sands kost 5:16 uur. Volgens mij breekt het de rit dan niet echt op ;) .
Je zou de laatste nacht van Santa Fe om kunnen zetten naar Taos. De route via NM-64 naar Farmington via Taos Pueple en Rio Grand Bridge is best mooi (en hoog). RGB is 's ochtend niet goed op de foto te zetten.
Bedankt voor de suggestie, maar het plan was nu om de Tent Rocks de ochtend te zien dat we de rit naar Farmington, NM beginnen. Dat valt niet te combineren met de laatste nacht in Taos doorbrengen, zo te zien.
Bisti zal inderdaad heet zijn. Je kunt je ook richten op een bezoek op de namiddag. Ik ben er twee keer geweest en zou zo weer gaan, veel te ontdekken in een enorm gebied (kan gelukkig buiten de zomer).
Klinkt als een bijzonder gebied :) , ik kijk erg uit naar deze plek. Het plan is om hier vroeg in de ochtend te gaan wandelen.
In plaats van Holbrook kun je ook naar Winslow gaan. Denk er aan dat je in beide plaatsen bij lodging langs de spoorlijn herrie kunt verwachten. Dat geldt ook voor La Posada. Wel bijzonder (heb er even gekeken, maar heb overnacht in de Motel6 van Winslow).
Dat is wel erg handig om te weten :) .Ik zal de tripadvisor reviews er zeker goed op na checken hier ;) .
Denk aan Goblin Valley en eventueel Little White Horse Canyon aan de UT-24 ten noorden van Hanksville.
Vooral Goblin Valley lijkt me een erg leuke stop onderweg!
Op de route van Torrey naar Page/Kanab is ook nog heel veel te doen, maar het is krap om bij voorbeeld een nacht Escalante tussen te voegen.
Ook het overwegen waard inderdaad. We willen in ieder geval via de Cottonwood Canyon Road naar Kanab rijden.
Afbeelding
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Bisbee is inderdaad een omweg. Maar Tombstone is vaak een doel van mensen die Tucson ook bezoeken. Wij hadden nog een reden voor Bisbee: http://www.theshadydell.com/
En die Interstate is erg 'saai'. Af en toe een lange treincombinatie, het New Mexico visitor center voor een pauze, voor de rest: op de cruise control en luisteren naar Mexicaanse muziek. Bij Las Cruces en de Rio Grande kom je weer in een levendigere omgeving. En dan een bergpas en een lange afdaling naar White Sands. Gooi de tank eventueel nog een keer vol in Las Cruses, want wij zaten op dit vervolgstuk bijna zonder...
Johan
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ah, ik heb even gegoogled op Tombstone. Het ziet er erg grappig uit! hopelijk is het niet 'té té' toeristisch :) . De caravankamers zien er ook erg grappig uit :) .

Deze omweg zullen we zeker overwegen, maar het hangt er nog een beetje vanaf wat we gaan doen in Tucson op bezoek bij mijn moeder haar vriendin.
Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Zelf vind in Tomstone een leuk plaatsje, als je daar bent bezoek dan ook de grootste/oudste rozenstruik.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

De tickets zijn geboekt :D . Wat een heerlijk gevoel, het staat nu echt vast!

We hebben mooie tijden weten te vinden tegen zeer degelijke hoogseizoen prijzen. Mijn familie vliegt op 22 juli naar Chicago vanaf Brussel, en vliegt weer terug op 20 augustus vanaf San Diego. Dit alles voor ~730 euro per persoon, een hele nette prijs als je het mij vraagt!

Ik vlieg een stuk eerder naar Amerika. Op 28 juni vlieg ik ook met BA vanaf Brussel naar Boston. Ik verblijf vervolgens 2 nachten in Boston, en vlieg op 30 juni verder naar Washington (ticket los te boeken). Dan verblijf ik 3 nachten in Washington DC en vlieg vervolgens naar San Francisco op 3 juli naar mijn gastgezin. Ik zal drie weken daar verblijven, en dan vlieg ik op 22 juli verder naar mijn familie in Chicago :thumbup: . Vervolgens vlieg ik samen met mijn familie terug op 20 augustus. Best een ingewikkelde route, maar ik vind het niet erg :wink: .

Ik zou eerst 30 juni naar Washington vertrekken, dan kostte het ticket 680 euro bij tix.nl. Ik dacht, laat ik voor de grap eens kijken wat de prijs is als ik invlieg op Boston... dat bleek dus zomaar 200 euro goedkoper te zijn! Ik heb nu dus voor 480 euro een ticket, en nog een klein citytripje ervoor geplakt, isn't that great :lol: ?
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

En ik ben weer verder gegaan met plannen :D . We hebben voornamelijk op het einde van de reis wijzegingen aangebracht, de route is nu als volgt:

22/7 - Dag 1 - Vlucht in + Chicago [R+F+J: 2:25pm] [C: somewhere in the evening]
23/7 - Dag 2 - Chicago
24/7 - Dag 3 - Chicago
25/7 - Dag 4 - Chicago
26/7 - Dag 5 - Chicago - Tucson/Phoenix
27/7 - Dag 6 - Tucson
28/7 - Dag 7 - Tucson,
39/7 - Dag 8 – Tucson, AZ – Alamogordo, NM [long drive, White Sands NM in the afternoon]
30/7 - Dag 9 –Alamogordo – Calsbad [drive + visiting Carlsbad Caverns in the afternoon]]
31/7 - Dag 10 – Carlsbad – Santa Fe [long day, stop in Roswell, NM]
1/8 - Dag 11 - Santa Fe [Santa Fe sights]
2/8 - Dag 12 – Santa Fe – Farmington [via Tent rocks + Bandelier NM]
3/8 - Dag 13 – Farmington – Chinle, AZ [Bisti Badlands + Canyon de Chelly]
4/8 – Dag 14 – Chinle – Holbrook [Petrified Forest NP + Little Painted Desert]
5/8 – Dag 15 – Holbrook – Tuba City/Monument Valley [Coal Mine Canyon + Balanced Rock]
6/8 – Dag 16 – Monument Valley – Moab, UT
7/8 – Dag 17 – Moab
8/8 – Dag 18 – Moab
9/8 – Dag 19 – Moab – Torrey [Goblin Valley + maybe part of Capitol Reef]
10/8 – Dag 20 – Torrey [Cathedral Valley Loop]
11/8 – Dag 21 – Torrey – Kanab [via Cottonwood Canyon road]
12/8 – Dag 22 – Kanab [White Pocket!! If possible]
13/8 – Dag 23 – Kanab [Permit for The Wave?
14/8 – Dag 24 – Kanab - Las Vegas, NV
15/8 – Dag 25 – Las Vegas
16/8 – Dag 26 – Las Vegas – Lone Pine, CA [drive via Zabriskie point + artists drive + Alabama Hills]
17/8 – Dag 27 – Lone Pine – Los Angeles [Rit naar LAX --> Six Flags Magic Mountain of Mulholland drive + Hollywood]
18/9 – Dag 28 – Los Angeles – San Diego [Disneyland/Disney Califonian Adventure?]
19/8 – Dag 29 – San Diego
20/8 – dag 30 – San Diego + home

Wat vinden jullie van deze route? Zijn er nog stukken te gehaast of zijn er soms betere alternatieven?

Ik heb ook nog een paar vraagjes:

1. In Kanab/Page willen we sowieso de White Pocket doen met Terry. We zullen ons ook inschrijven voor The Wave (en dan maar duimen). Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Kunnen we het beste in Page of Kanab overnachten? Of misschien de nachten verdelen, wat heeft de voorkeur?

2. Mijn zus en ik willen wel graag naar Six Flags MM, maar mijn ouders zijn daar minder enthousiast over ;) . Is er eventueel iets leuks te doen daar in de omgeving, zodat mijn ouders mijn zus en mij bij Six Flags kunnen droppen, en zij iets leuks doen?
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Vanuit Lone Pine naar L.A. is toch nog wel een aardig stukje tuffen en dan ook nog een pretpark bezoeken... dat lijkt me een beetje te veel van het goede. Hetzelfde geldt voor L.A.-San Diego, heb je nog zin in een stuk rijden als je de hele dag in een pretpark heb rondgelopen?

Ik heb begrepen dat de tickets inmiddels geboekt zijn. Misschien een dagje minder Kanab/Page zodat je een volle dag in/bij L.A. hebt voor sightseeing én een pretpark?
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Chrisp schreef:1. In Kanab/Page willen we sowieso de White Pocket doen met Terry. We zullen ons ook inschrijven voor The Wave (en dan maar duimen). Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Kunnen we het beste in Page of Kanab overnachten? Of misschien de nachten verdelen, wat heeft de voorkeur?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ;-)
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

jolanxyz schreef:Vanuit Lone Pine naar L.A. is toch nog wel een aardig stukje tuffen en dan ook nog een pretpark bezoeken... dat lijkt me een beetje te veel van het goede. Hetzelfde geldt voor L.A.-San Diego, heb je nog zin in een stuk rijden als je de hele dag in een pretpark heb rondgelopen?

Ik heb begrepen dat de tickets inmiddels geboekt zijn. Misschien een dagje minder Kanab/Page zodat je een volle dag in/bij L.A. hebt voor sightseeing én een pretpark?
Waarschijnlijk wordt het ook een van de pretparken, niet beiden. Anaheim naar San Diego is 1:38 rijden, wel te doen lijkt mij :) .

Tickets zijn geboekt inderdaad! Ik weet niet of we dus een dag bij Kanab/Page moeten inleveren of niet, dat is mijn andere vraag :lol: .
Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik lees dit topic nu pas :oops:
Jullie gaan grotendeels een route maken die wij in 2009 deden. Bisbee/tombstone is inderdaad een leuke tussenstop. Er ligt nog meer moois in de buurt. Wij sliepen ook in The Shadydell.
Als je een dag wil sparen kan je bv Carslbad Caverns laten vallen en Kartchner Caverns doen van Tucson naar Bisbee.
Bisti Badlands is wondermooi maar inderdaad heet, zelfs in september nog toen wij er waren. Voldoende drinken meenemen is de boodschap. GPS is ook niet overbodig als je het noordelijke (mooiste) gedeelte doet.
CdC deden wij de north rim in de namiddag, de dag erna de south rim met alle uitkijkpunten en de trail white house ruins, de enige plek waar je op eigen houtje naar beneden kan.
Maak bij tent rocks niet de fout die wij maakte door een dirtroad te rijden binnendoor naar Bandelier want die was in erg slechte staat !!
Goblin is inderdaad een leuke stop, in de buurt is er ook Little Wild Horse canyon zoals Johan al zei. Wij deden beide.
Voor de Cathedral Valley Loop moet je echt wel een volle dag uittrekken! Wij deden er 8 uur over.
Vraag voor je op pad gaat de stand van het water in het VC van Capitol Reef, je moet namelijk door de river Ford om aan de loop te beginnen. (maar dat wist je waarschijnlijk al)
Net zo voor Cottonwood Road, even bij Kodachrome Park gaan vragen aan een ranger hoe de weg erbij zal liggen, hij zal willen weten welke wagen je rijdt :wink: In 2009 lag hij er erg slecht bij en werd hij al even niet meer onderhouden.

Je kan al mijn tips ook lezen in reisverslagvorm op onze website : http://www.bartenevy.be/ 2009 gedeelte.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Dankje Bart! Ik vind het jammer dat ik je behalve een snelle ontmoeting niet verder heb gesproken op de meeting.

Je site heb ik al veelvuldig geraadpleegd, erg leuk gedaan! Wel grappig, ons 2009 rondje leek ook erg veel op jullie eerste reis :lol: .

Bedankt voor alle tips! The shadydell is al lang en breed uitverkocht helaas :( , maar het zag er erg leuk uit. Kartchner Caves zijn inderdaad een alternatief, maar we twijfelen enorm. De foto's van Carlsbad zien er toch nog een stuk mooier uit, maar het is wel een flinke omweg. Aanvankelijk leek mij Roswell dan een leuke cultplek stop op weg naar Santa Fe, maar ik hoor her-en-der dat het een beetje een tourist trap is.

Een extra volle dag zouden we dan kunnen gebruiken bij Farmington, voor de Bisti Badlands. Alhoewel, met die hitte kunnen we waarschijnlijk toch niet teveel lopen... lastig! Death Valley lijkt mij ook erg leuk om een nacht te overnachten, ik lees nu bij jou en Gleuknie allerlei geweldige plannen, en wordt daar een beetje jaloers van :lol: .

Ik zal LWH Canyon er ook opzetten, bedankt!
Afbeelding
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Jullie reis is een combinatie van onze reizen van 2007, 2009 en komende zomer :wink: .
Misschien heb je iets aan onze verslagen http://www.michelly.nl ?

Als je overweegt om Carlsbad eruit te halen is het misschien een idee om Chiricahua NM toe te voegen tussen Tucson en Alamogordo?

Elly
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Elly, ik heb je site al uitgebreid bestudeerd de afgelopen dagen! Vooral die van 2007 ;) .

Chiracahua NM spreekt me niet echt aan, maar bedankt voor de suggestie!

Edit: Ik zie dat jullie de Tucson Airplane Boneyard tour hebben gedaan, zou je daar nog iets meer over willen vertellen? Was het echt de moeite waard, of wat flauw gebracht?
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer