Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Georgie's NYC Foto-Trip Planning!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Georgie's NYC Foto-Trip Planning!

Bericht door Tokheim »

En weer $20 verdient :clap: :clap:

Ps.
Hamburgertje bij Planet Hollywood met je NY pass levert ook $10 korting op!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

toscabreeschoten schreef:
Iris_1982 schreef: Ergens vind ik dat altijd een beetje gekke aan scholen en universiteiten: het zijn toch kwetsbare instituten met veel kinderen/jongeren en dan voelt het toch gek als je als toerist een beetje de bibliotheek in kunt lopen of langs de leslokalen kunt lopen. Maar ja....het is denk ik ook geen doen om met zoveel studenten een heel hekwerk om de campus te gaan bouwen.
Dat kun je hier in Nederland ook. Ik denk dat je (bijna) elke Hogeschool / Universiteit inlopen en "rondsnuffelen".
ja dat bedoel ik ook, het kan vrijwel overal ter wereld
En toch vind ik dat ergens vreemd
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Te gekke site!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ooooh nice!
Erg mooie foto's.

Ik ga hier tegen de tijd gewoon live foto verslag doen denk ik. Geen blog, daar heb ik geen tijd voor, maar wel foto's plaatsen :)
Ik vind het eigenlijk ook wel heel leuk om in februari te gaan en niet in juli. Heel ander beeld levert dat op. Leuk om dat hier ook terug te zien op die website.

Iris, dat is eigenlijk ook een gek idee. Bij mijn faculteit in Cambridge en in Wolverhampton kon je overigens de gebouwen niet in zonder ID pas, maar je kon wel over de campus lopen. Dat is ook gek, daar woon je juist.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
John V
Amerikafan

Bericht door John V »

Georgie schreef: Day 4, Tuesday 22-02
(Day 3 NY Pass)
Harlem? Is it safe for a girl with SLR camera?
Upper West Side? Zabars?
Columbia University Tour (1pm or self guided tour)
Guggenheim Museum
Central Park Zoo
More Central Park
Upper East Side
Shopping on Fifth Avenue
Dinner at Heartland Brewery at Radio City Music Hall
Hoewel ik de Heartland Brewery een warm hart toedraag vind ik het filiaal nabij Radio City Music Hall de minste. Een betere optie is de Heartland Brewery & Chophouse (locatie 127W 43rd Street). Een nog betere en leukere optie is de Brooklyn Diner (212 West 57th Street, tussen Broadway en 7th Ave).
Georgie schreef: Day 5, Wednesday 23-02
Meatpacking District
High Line Park
Frank Gehry Building
Magnolia Bakery, 66 Perry Street (Carrie SATC building), Bleecker St
Greenwich Village
Friends Building (Bedford & Grove)
Washington Square Park & NYU
Astor Place Cube
Greene Street Buildings
Dinner at Vegetarian Paradise in Greenwich Village
Er wordt nog steeds volop gewerkt in Washington Square Park. Geen reden natuurlijk om er niet naar toe te gaan, maar wellicht wel handig om dit op voorhand te weten. Kan teleurstellingen voorkomen.
Georgie schreef: Day 6, Thursday 24-02
Check out from hostel
Sunrise: Brooklyn Bridge and Brooklyn Heights
DUMBO
Williamsburg
Going back to the hostel to pick up luggage
Airport JFK, flight leaves at 21.45, dinner at JFK
Momenteel wordt er ook gewerkt aan de Brooklyn Bridge. Als ik het goed heb gezien worden de werkzaamheden gefaseerd uitgevoerd en gaan deze een aantal jaar in beslag nemen (2013/2014). De brug zit nu vooral aan de Brooklyn zijde ingepakt. Ook kunnen de meeste bekende foto's vanaf het midden van de brug niet meer worden genomen. Ik moet zeggen dat de huidige schotten die zijn geplaatst wel leuke foto’s opleveren, maar waarschijnlijk niet die foto's die jij in gedachte hebt. Een goed alternatief is de locatie tussen de brug en South Street Seaport. Vanaf die locatie kun je zowel de Brooklyn Brdige als de Manhattan Bridge in een foto vangen. Er is aan de Brooklyn zijde ook een nieuw park bijgekomen (Brooklyn Bridge Park Pier 1). Vanaf dit park heb je vrij zicht op de skyline van New York. Ook wordt er aan het Empire Fulton Ferry State Park gewerkt. Dat zal echter je planning niet raken aangezien je niet van plan was om daar naar toe te gaan.
Tot slot is het wellicht ook nog goed om even je planning af te zetten tegen de stand van de zon. Ik weet niet of je dagplanning in de juiste tijdsvolgorde staat (denk het wel). Als dat zo is dan heb je bij een aantal te fotograferen onderwerpen de zon niet altijd aan de meest ideale kant.
Veel plezier in New York! Hopelijk krijg je ook nog wat sneeuw maar blijft je de sneeuwstorm bespaard die wij afgelopen weekend hebben gehad. Leverde overigens wel unieke plaatjes op.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dank je voor de uitgebreide en up to date tips. Daar heb ik zeker wat aan. Van de BB wist ik bijvoorbeeld niet. Nou ben ik toch niet louter op zoek naar de standaard NYC plaatjes, maar het is wel prettig om te weten wat ik kan verwachten aan teleurstellingen.
In principe staat mijn planning op tijdsvolgorde ja. In elk geval heb ik rekening gehouden met zonsopgang en- ondergang en wat ik overdag en 's avonds wil fotograferen. Verder heb ik me er niet in verdiept, omdat lichtval ook afhankelijk is van het weer. Ik heb wel een handig appje op m'n iPhone om het ter plekke iets gedetailleerder uit te zoeken.

Ik wil nog steeds eigenlijk ook wel heel graag naar Coney Island. Weet alleen niet zo goed wanneer ik dat zal plannen. Misschien op donderdag, m'n laatste dag, want dan ben ik toch out of Manhattan en ik vlieg pas om 10 uur 's avonds. Ik vind het nog steeds wel een beetje eng om daar heen te gaan als het zo deserted is in de winter, maar Chrisp is er net geweest en zei dat het echt overdag goed te doen was. En erg bijzondere plaatjes opleverde.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik heb eens even goed vergelijkend onderzoek gedaan en kom bij de NY Explorer Pass toch het goedkoopste uit (en niet de NY City of NY Pass, en ook niet alles los).

Ik denk dat ik dus voor deze ga. Die kan je custom builden, en dat is wel heel erg handig.

Build Your Own trip contains:

Empire State Building Observatory $20.00
Top of the Rock Observation Deck $21.00
Museum of Modern Art $20.00
Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum Ferry Ticket $12.00
Guggenheim Museum $18.00

Gate Price Total $91.00
You Save $18.20
Please select a shipping option $0.00
Your Price $72.80
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Klinkt als een goede deal Sophie :) .
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Dan hoef ik alleen nog maar het Central Park Zoo ticket los te kopen, dat is 12 dollar en kom ik op een totaal van 84 dollar uit voor alle toegangsprijzen. En het is ook wel fijn dat deze pas 30 dagen geldig is, dus stel ik wil m'n planning nog een beetje om gooien kan dat ook. De Circle Line Cruise heb ik laten vallen; dat doe ik liever een keer wanneer het wat warmer is.

Twijfel alleen nog beetje of ik 'm zal thuis laten bezorgen (maar kost 20 dollar extra, vind ik wel erg duur), of op zal halen (maar kost extra tijd). Het ophaalpunt bij Circle Line is gesloten in de winter, Rockefeller kan wel en 7th (on 52nd) kan ook. Die laatste lijkt me het beste, want die gaat op zondag om 9 uur 's ochtends open. En ik wil zo vroeg mogelijk naar Ellis Island (en omdat ik de Circle Line nu skip, en de ferry toch langs Liberty Island ga, wil ik daar misschien toch ook een rondje lopen, omdat m'n foto's van vorige keer mislukt zijn). Dus dat dan maar doen? Ophalen in de buurt van TS op zondagochtend?

Oh en ik heb besloten dat ik toch ook naar Coney Island ga, op de dag dat ik naar Brooklyn ga. Ik vlieg toch pas om 10 uur 's avonds. Chris (of iemand anders), hoe lang zou ik daar over doen met de metro om daar te komen? En hoe lang heb je daar ongeveer nodig? Het is gesloten in de winter, dus het gaat echt om het fotograferen van de sfeer.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Georgie schreef:Chris (of iemand anders), hoe lang zou ik daar over doen met de metro om daar te komen? En hoe lang heb je daar ongeveer nodig? Het is gesloten in de winter, dus het gaat echt om het fotograferen van de sfeer.
Ik ben er ongeveer 2 à 2.5 uur geweest, voornamelijk om de sfeer te proeven, langs het strand te wandelen, foto's te maken en natuurlijk een hotdog bij Nathan's gegeten.

De metro doet er ongeveer 1 à 1:15 uur over om tot midtown te komen. Let wel op dat je de express D-train pakt vanaf Manhattan.
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Thanks!

Mijn idee was om 's ochtends de metro te pakken tot aan de Brooklyn Bridge vanuit Manhattan, dan de brug over te lopen en 's ochtends en begin van de middag Brooklyn te ontdekken. Dan vanuit Brooklyn (Wherever I am at that moment) de metro te pakken richting Coney Island. En dan vanuit Coney Island weer met de metro helemaal terug naar het hostel om de spullen op te halen. Als ik rond half 10 vlieg, is om 6 uur richting vliegveld toch wel op tijd? En dus zorgen dat ik rond 4 uur weg ga uit C.I.?
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Wow 72,80 dollar is maar 54,50 euro! Goeie deal :D
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

De schema's van het OV in NYC zitten ook gewoon verwerkt in google maps, Sophie :) . Je kunt dus altijd op routebeschrijving drukken, en dan op het trein-icoontje, dan weet je precies hoelang iets duurt en welke metrolijnen je moet pakken. Volgens google maps duurt de rit van Coney naar jouw hostel 1:25 uur :) .

Zes uur is denk ik ruim op tijd. De rit met allen de subway + AirTrain (treintje op het vliegveld) duurt zo'n 1:15 uur. Je kunt ook vanaf Penn Station de LIRR pakken naar Jamaica station, en daar overstappen op de AirTrain, dit kost ongeveer 1:00 totaal. De LIRR kost wel een dollar of 7 extra, maar is een stuk comfortabeler en stopt niet op 20.000 tussengelegen stations ;) .
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Thanks, ik reken liever ruim dan dat ik moet gaan haasten. Ook heb ik natuurlijk geen flauw idee van het weer, maar ik vermoed wel dat er sneeuw ligt. Hopelijk niet valt. Alhoewel, nog een paar daagjes NYC zoals jij is ook niet verkeerd.

Mocht je nog ultieme tips of andere kleine tips hebben na jouw NYC ervaringen (ik zie jou nu als de ervaringsdeskundige) dan hoor ik 't graag haha.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Nouja, om 7 uur aankomen is plenty op tijd natuurlijk :) . Dat doe je beter dan ik, ik miste van de week bijna mijn vlucht :lol: .

Ik typ van de week nog even verslagen van mijn andere dagen, ik heb er zeker nog wat leuke spots instaan :) .
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Leuk ik ben erg benieuwd. En naar je foto´s, needless to say.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

NY Explorer Pass is geboekt! En de trein van FRA naar DH ook :)
Slowly getting there :)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

M'n NY Explorer Pass is al binnen. Goed opgeborgen natuurlijk.

Wat ik me even afvroeg: Ik weet van Iris dat je bijvoorbeeld korting krijgt bij de Heartland Brewery (Empire State locatie) maar er zat geen boekje bij waar dat in staat. Hoe kan ik er achter komen waar nog meer korting op zit?

Oh en als het goed is, is Chrisp bezig met een interessante (wandel)route door Brooklyn aan het samenstellen voor mij. Erg leuk! Ben heel benieuwd en vind het tof dat ie dat wil doen :)
iverson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door iverson »

Hey Georgie

Om te weten te komen waar je dan nog korting op hebt moet je op onderstaande link volgen en dan op "included extras" klikken.

http://www.smartdestinations.com/new-yo ... c_Prod_Exp

iverson
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer