Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mogelijk om ammunitie mee te brengen uit USA ?
Mogelijk om ammunitie mee te brengen uit USA ?
hello
Ik weet dat ammunitie = kogels ( voor sportschieten ) zeer goedkoop zijn in de states , zeker in een Wallmart.
Nu vroeg ik me af :
1) Kan men dit legaal meebrengen naar europa ? ik bedoel geen grote hoeveelheden.
gewoon 2 doosjes ofzo
2) Heeft iemand hier ervaring mee ?
3) Waar kan ik concrete info hierover terugvinden?
4) Als je in Belgie kogels wil aankopen , moet je een wapenvergunning kunnen voorleggen.
Is dit ook zo in USA, in een Wallmart ?
dank u
Ik weet dat ammunitie = kogels ( voor sportschieten ) zeer goedkoop zijn in de states , zeker in een Wallmart.
Nu vroeg ik me af :
1) Kan men dit legaal meebrengen naar europa ? ik bedoel geen grote hoeveelheden.
gewoon 2 doosjes ofzo
2) Heeft iemand hier ervaring mee ?
3) Waar kan ik concrete info hierover terugvinden?
4) Als je in Belgie kogels wil aankopen , moet je een wapenvergunning kunnen voorleggen.
Is dit ook zo in USA, in een Wallmart ?
dank u
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Mogelijk om ammunitie mee te brengen uit USA ?
Ik heb er geen enkele ervaring mee, maar o.b.v. GBV (Gezond Boeren Verstand) denk ik dat je dit niet (zo maar) mag transporteren als onderdeel van je bagage.
Meenemen in vliegtuig mag natuurlijk niet, kopen bij Walmart of wapenwinkel geen probleem.
Je krijgt geheid grote problemen zodra ze het in je bagage ontdekken.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht dat, wanneer je munitie binnen wilt brengen in Belgie (en Nederland), je daar een vergunning voor aan moet vragen (ook als sportschutter). Kan je club je daar niet meer over vertellen?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee dat mag absoluut niet. Een heleboel dingen mogen wel maar je mag geen essentiele wapenonderdelen, wapens of munitie meenemen of versturen.
Daar zijn allerlei ( hele dure) vergunningen voor nodig.
Daar zijn allerlei ( hele dure) vergunningen voor nodig.
Wij versturen antieke wapens en onderdelen via een lokale gun smith, deze heeft de noodzakelijke vergunningen, maar niet alles mag zomaar.
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
Ik weet niets over legaal kopen en meenemen. Maar vliegen met ammunitie kan wel - dat ligt eraan met wie je vliegt. Bij American Airlines mag het bijv. wel. Ammunitie mag bij sommige maatschappijen in de ingecheckte bagage, je moet het wel aangeven dat je ammunitie inchecked: http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/ ... _1666.shtm.
In mei 2010, heeft de Europese Unie een voorstel aangenomen dat in Europa geen enkele ammunitie meer ingechecked mag worden, maar de individuele landen kunnen hier onderuit. Ik weet niet of Nederland of Belgie dit ook heeft gedaan.
In mei 2010, heeft de Europese Unie een voorstel aangenomen dat in Europa geen enkele ammunitie meer ingechecked mag worden, maar de individuele landen kunnen hier onderuit. Ik weet niet of Nederland of Belgie dit ook heeft gedaan.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Munitie, wapens of essentiele onderdelen van wapens mogen niet zonder vergunningen van de USA naar ned vervoerd worden. Deze zijn aan zeer stricte regels verbonden.
Ik heb een grote klant waarvoor ik allerhande wapenonderdelen en assessoires verzend maar dus nooit het bovenstaande.
Ook moet ik zeggen dat de douane zeer onkundig is in het geheel en je moet goed weten wat wel en wat niet kan. Anders zit de boel zo op slot bij de douane en gaat het wel even duren, ondanks het feit dat jij weet dat alles volledig volgens de regeltjes is gedaan.
Als mensen iets willen hebben op wapengebied, onderdeeltjes, assessoires etc altijd eerst even mij vragen. Dit om teleurstellingen te voorkomen.
Pistolen met softpallets en ook kinderspeelgoed mag vaak niet omdat het teveel (soms met een kwastje verf) teveel op het echte lijkt en daar houdt men in nederland niet van
Ik heb een grote klant waarvoor ik allerhande wapenonderdelen en assessoires verzend maar dus nooit het bovenstaande.
Ook moet ik zeggen dat de douane zeer onkundig is in het geheel en je moet goed weten wat wel en wat niet kan. Anders zit de boel zo op slot bij de douane en gaat het wel even duren, ondanks het feit dat jij weet dat alles volledig volgens de regeltjes is gedaan.
Als mensen iets willen hebben op wapengebied, onderdeeltjes, assessoires etc altijd eerst even mij vragen. Dit om teleurstellingen te voorkomen.
Pistolen met softpallets en ook kinderspeelgoed mag vaak niet omdat het teveel (soms met een kwastje verf) teveel op het echte lijkt en daar houdt men in nederland niet van
- Bushmaster
- Amerika-expert
Wij hebben aantal jaar geleden IPSC (parcour) geschoten in Californie met eigen wapens.
Wapens is geen probleem, moet wel appart ontheffing worden aangevraagd bij customs.
munitie is echter wel een probleem aangezien de airlines dit niet willen, ging toen om het meeenemen van eigen munitie van nederland naar de wesdtrijd in californie.
Aantal patronen is heel beperkt, en dan gaat het om het max. aantal patronen per vliegtuig.
Wat TS echter wil is invoer van munitie in Nederland. Hiervoor heb je een consent nodig, aan te vragen bij Douane in groningen. Vraag is of je bij de Walmart uberhaubt de munitie meekrijgt.
Munitie is in de US echt niet heeeeeeeeel veel goedkoper, en voor twee doosjes is de moeite veel meer, dan de uiteindelijke winst.
http://www.the-armory.com/shopsite_sc/s ... _ammo.html
S&B 9x19 voor $19,95 per 50, is echt niet heeeeeeel goedkoop
Wapens is geen probleem, moet wel appart ontheffing worden aangevraagd bij customs.
munitie is echter wel een probleem aangezien de airlines dit niet willen, ging toen om het meeenemen van eigen munitie van nederland naar de wesdtrijd in californie.
Aantal patronen is heel beperkt, en dan gaat het om het max. aantal patronen per vliegtuig.
Wat TS echter wil is invoer van munitie in Nederland. Hiervoor heb je een consent nodig, aan te vragen bij Douane in groningen. Vraag is of je bij de Walmart uberhaubt de munitie meekrijgt.
Munitie is in de US echt niet heeeeeeeeel veel goedkoper, en voor twee doosjes is de moeite veel meer, dan de uiteindelijke winst.
http://www.the-armory.com/shopsite_sc/s ... _ammo.html
S&B 9x19 voor $19,95 per 50, is echt niet heeeeeeel goedkoop
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wilde al zeggen, dat munitie in de VS nog steeds spotgoedkoop is, is een misverstand. Vroeger was dat inderdaad zo, maar in 2009 is de prijs van munitie behoorlijk omhoog gegaan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ammunitie transporteren mag wel van de TSA:
http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/ ... _1666.shtm
Maar kan natuurlijk wel zo zijn dat jouw airline het niet toestaat
Voor wat betreft de invoer in NL staan hier een paar regels:
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... P423_30688
http://www.tsa.gov/travelers/airtravel/ ... _1666.shtm
Maar kan natuurlijk wel zo zijn dat jouw airline het niet toestaat
Voor wat betreft de invoer in NL staan hier een paar regels:
http://www.douane.nl/particulier/reizig ... P423_30688
-
Bennogr
- Amerika-expert
Doet me denken aan een plan van wijlen senator Moynihan om het wapengebruik in de VS tegen te gaan: leg een belasting van een paar honderd procent op kogels.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Bushmaster heeft gelijk. Alleen met een in Groningen aangevraagd consent mag je munitie vervoeren cq invoeren. Daarnaast dient de munitie te voldoen aan de eisen die de airline stelt mbt "Dangerous Goods". Controle op consenten vindt op Schiphol plaats door de Marechaussee. Geen consent aanwezig en je bent je spullen kwijt en een verbaal rijker.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
U mag wapens en munitie alleen Nederland binnenbrengen als u daarvoor toestemming hebt van de Nederlandse overheid. Dat kan bijvoorbeeld voor wapens voor de schietsport en de jacht. Bel voor informatie over vergunningen voor het passeren van de Nederlandse grens met wapens Belastingdienst/Douane Groningen/Centrale Dienst In- en Uitvoer (CDIU), (050) 523 26 00.
Bron: Douane.nl, particulier,reizigersbagage
Bron: Douane.nl, particulier,reizigersbagage
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 7816 Weergaves
-
Laatste bericht door BaconPopper