Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis breaker9240:Albuquerque of Denver-Yellowstone-Las Vegas
-
- Amerikakenner
Re: Albuquerque of Denver- Yellowstone - Las vegas
Mij lijkt dit nog meevallen die afstand.
Vorig jaar hebben we ook in 1 rit van San francisco naar LA gereden.
Vonden we niet zo erg als dit niet veel voor komt.
En tussen Rock mountian NP en Grand teton NP ligt niet direct super veel moois volgens mij?
Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met dit?
En de hoeveelheid dagen Yellowstone?
Want langs een kant wil ik na Moab nog iets verder rijden richht the four corners zo naar Mesa Verde en dan pas richting capitool reef.
Iemand verder ideetjes?
Vorig jaar hebben we ook in 1 rit van San francisco naar LA gereden.
Vonden we niet zo erg als dit niet veel voor komt.
En tussen Rock mountian NP en Grand teton NP ligt niet direct super veel moois volgens mij?
Zijn er nog mensen die ervaringen hebben met dit?
En de hoeveelheid dagen Yellowstone?
Want langs een kant wil ik na Moab nog iets verder rijden richht the four corners zo naar Mesa Verde en dan pas richting capitool reef.
Iemand verder ideetjes?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het was ook maar een tip van een zeer onervaren amerika reiziger 

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou ook in Salt Lake City kunnen beginnen, of zelfs een rondje vanuit Las Vegas doen (scheelt weer met drop off kosten) want je hebt zo te weinig tijd voor Denver en Rocky Mountain NP. Als je wel in Denver begint moet je inderdaad nog een extra stop tussen RMNP en Grand Teton plannen want dat haal je niet in 1 dag als je ook nog iets van het park wilt zien.
Drie dagen Yellwostone is echt niet te veel.
Voor het stuk van Yellowstone naar Moab kun je eens in ons 2008-verslag kijken. Wij reden via de prachtige I70. Via Vernal is ook een mogelijkheid.
Marianne
Drie dagen Yellwostone is echt niet te veel.
Voor het stuk van Yellowstone naar Moab kun je eens in ons 2008-verslag kijken. Wij reden via de prachtige I70. Via Vernal is ook een mogelijkheid.
Marianne
-
- Amerikakenner
Moest ik in Las vegas of Salt lake city beginnen hoe stellen jullie de route dan voor?
Weliswaar dezelfde parken?
Weliswaar dezelfde parken?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikakenner
Als iemand leuke ideeën heeft hiervoor laat maar weten.
Ik zou het misschien nog wel zien zitten om in salt lake city te beginnen maar dan zit ik nog steeds met die lange reistijd naar Rocky mountian np. en heb ik nog drop off kosten.
Begin ik in Las vegas ben ik hier wel van af van die drop off kosten maar ik heb dan het gedacht dat ik niet zoveel zal kunnen doen.
Ik weet het eigenlijk niet zo goed meer :s...
Ik zou het misschien nog wel zien zitten om in salt lake city te beginnen maar dan zit ik nog steeds met die lange reistijd naar Rocky mountian np. en heb ik nog drop off kosten.
Begin ik in Las vegas ben ik hier wel van af van die drop off kosten maar ik heb dan het gedacht dat ik niet zoveel zal kunnen doen.
Ik weet het eigenlijk niet zo goed meer :s...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet het ook niet meer.
Als je in Las Vegas of SLC begint laat je natuurlijk RMNP zitten. Dat was tenminste mijn bedoeling. Je hebt er immers geen tijd voor in je laatste schema.
Bedenk eens goed wat je wel en niet wilt, het heeft in dit stadium niet zoveel zin om met suggesties te komen geloof ik.
Marianne

Als je in Las Vegas of SLC begint laat je natuurlijk RMNP zitten. Dat was tenminste mijn bedoeling. Je hebt er immers geen tijd voor in je laatste schema.
Bedenk eens goed wat je wel en niet wilt, het heeft in dit stadium niet zoveel zin om met suggesties te komen geloof ik.
Marianne
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik ben het met Rob en Marianne eens. Zoals jij het plant heb je veel te weinig tijd voor RMNP.
Voortbordurend op de suggestie van Rob, zou je de eerste dag van Denver Airport naar Bear Lake kunnen rijden om te wandelen. Overnachten in Estes Park. De tweede dag zou je de Trailridge Road kunnen verkennen en dan via de zuidwestingang het park verlaten en diezelfde dag nog enkele uren naar het noorden richting Grand Teton rijden.
Het voorstel van Marianne, in Salt Lake City beginnen, geeft veel meer mogelijkheden, evenals een rondje Las Vegas zonder RMNP.
Bekijk wat je het belangrijkste vindt. Je bent begonnen met een route van Seattle via Canada naar Las Vegas. En dan vind je steeds weer iets nieuws. En dat is ook prachtig. Ik weet hoe dat gaat. Toch zul je je moeten beperken. Washington State, Canada, Yellowstone, Utah, Colorado, Las Vegas en dan liefst ook nog Arizona en Californië
in één reis van drie weken combineren is niet echt aan te raden.
En je moet toch ook nog een reden hebben om een keer terug te gaan.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Voortbordurend op de suggestie van Rob, zou je de eerste dag van Denver Airport naar Bear Lake kunnen rijden om te wandelen. Overnachten in Estes Park. De tweede dag zou je de Trailridge Road kunnen verkennen en dan via de zuidwestingang het park verlaten en diezelfde dag nog enkele uren naar het noorden richting Grand Teton rijden.
Het voorstel van Marianne, in Salt Lake City beginnen, geeft veel meer mogelijkheden, evenals een rondje Las Vegas zonder RMNP.
Bekijk wat je het belangrijkste vindt. Je bent begonnen met een route van Seattle via Canada naar Las Vegas. En dan vind je steeds weer iets nieuws. En dat is ook prachtig. Ik weet hoe dat gaat. Toch zul je je moeten beperken. Washington State, Canada, Yellowstone, Utah, Colorado, Las Vegas en dan liefst ook nog Arizona en Californië

En je moet toch ook nog een reden hebben om een keer terug te gaan.

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
- Een extra dag voor het Rocky Mountain NP is aan te bevelen (wandelen, rondtoeren)breaker9240 schreef:- Zoals je ziet veel dagen Las vegas maar hier mag nog 1 dag af.
- Verder vraag ik me ook af of ik niet teveel dagen voor Yellowstone heb gerekend?
- Iemand een leuker alternatief om als tussenstop te gebruiken van Salt lake city?
- Voor Yellowstone zal je nog tijd te kort hebben. Is erg groot, van een ongekende schoonheid en bijzonder indrukwekkend.
- De agglomeratie van Salt Lake City is bijzonder groot (langgerekt) en langs de Interstate 15 zijn overal aanduidingen voor accommodaties, die dan via een korte afslag te bereiken zijn. Zo kwamen wij afgelopen september in de plaats Ogden terecht (hotelreview). Het centrum van Ogden is een (kort) bezoekje waard met z'n Mormonentempel en oude treinstation met treinmuseum (buitengedeelte naast station is gratis).
-
- Amerikakenner
In men voorstel van de route staat er ook dat ik geen volle dag in Grand Teton blijf.
Is dit ook wel een goede zet? Blijf ik hier tevens ook niet beter 1 volle dag?
We denken er momenteen dan aan om in SLC te beginnen.
Las vegas te beginnen sta ik niet direct achter alhoewel ik dan wel mijn drop off fee kwijt ben uiteindelijk natuurlijk.
Is dit ook wel een goede zet? Blijf ik hier tevens ook niet beter 1 volle dag?
We denken er momenteen dan aan om in SLC te beginnen.
Las vegas te beginnen sta ik niet direct achter alhoewel ik dan wel mijn drop off fee kwijt ben uiteindelijk natuurlijk.
-
- Amerikakenner
Eerst en vooral iedereen mijn beste wensen en veel reis plezier in 2011.
Ik heb een nieuwe route uitgewerkt.
Namelijk een rondje Las vegas.
1 Brus Las vegas
2 Las vegas - Bryce Canyon
3 Bryce Canyon - Salt lake city (buiten stad ergens overnachten zoals eerder hier ergens aangehaald)
4 Salt lake city - Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone - grand teton
9 Grand Teton - Vernal (of iets in de buurt)
10 Vernal - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Mesa verde
14 Mesa verde - Monument valley
15 Monument valley - Torrey
16 Torrey - Las vegas
17 Las vegas
18 Las vegas
19 Las vegas
20 Las vegas
21 Las vegas - brussel
We hebben op het laatste dus 4dagen Las vegas eigenlijk zijn we tevreden met 3 dagen.
Iemand een idee waar ik nog een extra dagje kan uitrekken of kan uitwijken in de route?
Sven
Ik heb een nieuwe route uitgewerkt.
Namelijk een rondje Las vegas.
1 Brus Las vegas
2 Las vegas - Bryce Canyon
3 Bryce Canyon - Salt lake city (buiten stad ergens overnachten zoals eerder hier ergens aangehaald)
4 Salt lake city - Yellowstone
5 Yellowstone
6 Yellowstone
7 Yellowstone
8 Yellowstone - grand teton
9 Grand Teton - Vernal (of iets in de buurt)
10 Vernal - Moab
11 Moab
12 Moab
13 Moab - Mesa verde
14 Mesa verde - Monument valley
15 Monument valley - Torrey
16 Torrey - Las vegas
17 Las vegas
18 Las vegas
19 Las vegas
20 Las vegas
21 Las vegas - brussel
We hebben op het laatste dus 4dagen Las vegas eigenlijk zijn we tevreden met 3 dagen.
Iemand een idee waar ik nog een extra dagje kan uitrekken of kan uitwijken in de route?
Sven
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Torrey > Las Vegas is wel een flinke rit waarbij je ook nog eens verschillende mooie gebieden doorkruist, hier zou je een extar dag in kunnen zetten.
-
- Amerikakenner
Hey rob,
Klopt en dit dacht ik ook maar deze gebieden heb we vorig jaar zogoed als allemaal gezien eigenlijk zoals Zion, Snow canyon zouden we wel eens halt willen houden.
Welke mooie gebieden zijn erdaar dan nog op die weg?
Ik twijfel hier nog over om terug te stoppen in zion omdat zion tot nu toe bij ons op nr. 1 staat.
Klopt en dit dacht ik ook maar deze gebieden heb we vorig jaar zogoed als allemaal gezien eigenlijk zoals Zion, Snow canyon zouden we wel eens halt willen houden.
Welke mooie gebieden zijn erdaar dan nog op die weg?
Ik twijfel hier nog over om terug te stoppen in zion omdat zion tot nu toe bij ons op nr. 1 staat.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt ook het noordelijke deel van Zion bezoeken op weg van Las Vegas naar SLC, en Bryce in eerste instantie overslaan. Als je van MV naar Torrey gaat kun je daarna nog Bryce meenemen. dat geeft je voor dat deel ook weer meer tijd.
Marianne
Marianne
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sowieso de UT-12 en dan kan je onderweg nog een stop/wandeling doen bij Lower Calf Creek Falls NRA, Kodachrome Basin SP, Mossy Cave (onderdeel van Bryce), Red Canyon, de US-14 is ook een schitternde route, Cedar Breaks NM, het Kolob Canyons deel van Zion NP, Valley of Fire SP.
In Boulder kan je een stuk van de Burr Trail Road rijden, zeker het stuk in Long Canyon is erg mooi, bij Boulder heb je ook nog het Anasazia Indian Village SP.
Genoeg voor een extra dagje denk ik.
In Boulder kan je een stuk van de Burr Trail Road rijden, zeker het stuk in Long Canyon is erg mooi, bij Boulder heb je ook nog het Anasazia Indian Village SP.
Genoeg voor een extra dagje denk ik.
-
- Amerikakenner
Zijn er mensen die ervaring hebben om van las vegas richting idaho te rijden?
Zoja wat kan je nog doen in Nevada - Idaho?
Zoja wat kan je nog doen in Nevada - Idaho?
-
- Amerikakenner
Ik zal deze avond men vastgelegde route posten.
Nu wil ik ook al overnachtingen vastleggen in Yellowstone park.
Nu lees ik hier verschillende dingen.
We blijven er drie nachten.
Sommigen blijven dna 3N op dezelfde plaats en verkennen het park zo.
Anderen blijven elke nacht ergens anders in het park.
Wat is de beste methode?
En misschien ook de beste volgorde waar ik dan de drie overnachtingen ergens zou doen.
We komen van Grand Teton
Nu wil ik ook al overnachtingen vastleggen in Yellowstone park.
Nu lees ik hier verschillende dingen.
We blijven er drie nachten.
Sommigen blijven dna 3N op dezelfde plaats en verkennen het park zo.
Anderen blijven elke nacht ergens anders in het park.
Wat is de beste methode?
En misschien ook de beste volgorde waar ik dan de drie overnachtingen ergens zou doen.
We komen van Grand Teton
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Afgelopen jaar hebben, wij net als in 1996, 3 nachten in West Yellowstone gelogeerd. Dat heeft als, voor ons klein, nadeel dat je een aantal keren hetzelfde traject het park in en uit rijdt. Voordeel is dat er in West Yellowstone een grote keuze in accomodaties, winkels en restaurants is.
In 2008 verbleven wij drie nachten in Canyon Village, centraal in het park. Over het algemeen is de accomatie in het park wat eenoudiger, geen t.v. en internet bijvoorbeeld, hoewel dat laatste blijkbaar op sommige plaatsen inmiddels wel aanwezig is. Daarvoor zit je midden in het park. Dat is bijvoorbeeld heel gunstig als je 's avonds of 's morgens vroeg wild gaat spotten. En 's morgens wakker worden met twee grote herten voor je cabin heeft ook wel iets.
Beide opties zijn ons goed bevallen. Dat we in 2010 toch voor West Yellowstone kozen had te maken met het feit dat we door omstandigheden prijs stelden op een goede verbinding met het thuisfront. In het park hadden wij geen internet en ook geen bereik met onze telefoons.
Waar en hoe lang je ergens wilt blijven kan ook nog afhangen vanuit welke richting je aankomt, hoe je park verlaat en of je wel of niet een hekel hebt aan elke dag verkassen.
In 2008 verbleven wij drie nachten in Canyon Village, centraal in het park. Over het algemeen is de accomatie in het park wat eenoudiger, geen t.v. en internet bijvoorbeeld, hoewel dat laatste blijkbaar op sommige plaatsen inmiddels wel aanwezig is. Daarvoor zit je midden in het park. Dat is bijvoorbeeld heel gunstig als je 's avonds of 's morgens vroeg wild gaat spotten. En 's morgens wakker worden met twee grote herten voor je cabin heeft ook wel iets.
Beide opties zijn ons goed bevallen. Dat we in 2010 toch voor West Yellowstone kozen had te maken met het feit dat we door omstandigheden prijs stelden op een goede verbinding met het thuisfront. In het park hadden wij geen internet en ook geen bereik met onze telefoons.
Waar en hoe lang je ergens wilt blijven kan ook nog afhangen vanuit welke richting je aankomt, hoe je park verlaat en of je wel of niet een hekel hebt aan elke dag verkassen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij vinden het zelf het prettigst om op één plek te zitten. Anders moet je steeds weer je koffers in pakken, met je koffers in de auto door het park rijden, weer ergens anders inchecken en koffers naar binnen brengen.
Ik vind het veel meer rust geven om op één plek te blijven.
Wij hebben beide keren dat we in Yellowstone waren overnacht in Canyon Village in een Western Cabin. Canyon Village ligt heel centraal, precies midden in de "acht". Je kunt dus de ene dag de bovenste ronde rijden en de andere dag de onderste (of andersom) Je zit ook heel mooi daar, kunt vanaf de cabin een prachtige wandeling naar de Canyon maken Er zijn ook restaurantjes en winkels aanwezig.
Marjon
Ik vind het veel meer rust geven om op één plek te blijven.
Wij hebben beide keren dat we in Yellowstone waren overnacht in Canyon Village in een Western Cabin. Canyon Village ligt heel centraal, precies midden in de "acht". Je kunt dus de ene dag de bovenste ronde rijden en de andere dag de onderste (of andersom) Je zit ook heel mooi daar, kunt vanaf de cabin een prachtige wandeling naar de Canyon maken Er zijn ook restaurantjes en winkels aanwezig.
Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben een paar keer op 2 verschillende locaties gezeten, maar dan zaten we er wel meerdere nachten. Elke dag iets anders lijkt me ook niet alles. Overigens heb je kans dat je niets te kiezen hebt, je kunt ook kijken wat er vrij is en daar je bezoek op inrichten.
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
Oke bedankt,
Ik ga deze avond de boekingen maken en laat wel iets weten.
Zal dan tevens men route nog posten
.
Ik ga deze avond de boekingen maken en laat wel iets weten.
Zal dan tevens men route nog posten

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6740 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 11 Reacties