Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezienswaardigheden zuidwesten: tips gevraagd

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sonia
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bezienswaardigheden zuidwesten: tips gevraagd

Bericht door Sonia »

Hallo iedereen,
Vroeger stond Amerika niet bepaald op mijn lijstje van favoriete vakantiebestemmingen. Tot de zomer van 2002! Toen staken wij voor het eerst de grote plas over en maakten we een drieweekse rondreis door het zuidwesten van de VS. Een klassieke toer langs enkele hoogtepunten van de staten Californië, Arizona, Utah en een hoekje Nevada. Meteen een voltreffer! Verrast door de aangename manier van reizen, door het gevoel van ruimte, de aparte schoonheid van de Nationale Parken, de fascinerende steden... het kon niet uitblijven: de plannen voor een nieuwe rondreis krijgen steeds vastere vorm! En ook dat is leuk: routes uitstippelen, informatie verzamelen, wikken en wegen want er is altijd nóg wel méér te zien dan je in enkele weken kunt stoppen.
Tijdens onze volgende vakantie, gepland zomer 2004, willen wij o.a. Yellowstone en de Grand Tetons bezoeken, om daarna door te reizen naar Arches en Canyonlands in zuid-Utah. Alle tips over deze Nationale Parken zijn van harte welkom; maar in het bijzonder had ik graag enkele suggesties gekregen over mooie reisroutes tussen deze NParken, met eventuele bezienswaardigheden, interessante stopplaatsen, hotels, enzovoort. Kortom, iedereen die al eens in dit hoekje van de VS geweest is, kan wellicht uit eigen ervaring goed advies geven. Alvast bedankt!
nicolay
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door nicolay »

Hallo Sonia,

Je hebt nog een leuk reis in het verschiet. Ik weet niet wat je reeds gezien hebt maar in 2000 heb ik een trip gemaakt met als startpunt en eindpunt Las Vegas waarbij ik ook o.a. Bryce en Yellowstone heb bezocht. Tot nu vind ik dat de mooiste parken. Om Yellowstone goed te zien ben je zeker 2 dagen zoet. Veel plezier nog met het plannen van je vakantie maar wissel natuur wel een keer af met een stad. Dit kan ook Salt Lake City of Denver zijn.
Nicolay
I Love Las Vegas en jij?
Reisverslagen Las Vegas 2011 & 2006
Sonia
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sonia »

Bryce NP hebben we vorig jaar bezocht. Heel speciaal! Ook veel toegankelijker dan bijvoorbeeld de Grand Canyon. Schitterende wandelingen! Yellowstone staat, als alles meezit, dus volgende zomer op ons programma. We trekken hier inderdaad enkele dagen voor uit, omdat het een vrij groot Nationaal Park is. Omdat je in het park zelf op verschillende plekken logies kunt boeken, blijft de vraag: welke locatie is het meest interessant? Misschien de centraal gelegen Village?
Verder ligt het in onze bedoeling om vanuit Yellowstone af te zakken via het Grand Teton NP naar Arches en Canyonlands, vervolgens Monument Valley, Grand Canyon (deze maal de minder bezochte North Rim) om te eindigen in Las Vegas. Want Las Vegas is inderdaad zo gek, zo bruisend, zo nep en echt tegelijk, dat we die sfeer beslist nog een keertje willen proeven!
Lei
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Lei »

Hoi Sonia,

Wij hebben deze streek twee keer bezocht en geldt voor ons als de
favoriet. Kijk eens op onze site daar hebben we een aantal onderwerpen beschreven. Wat vooral interessant is: Muley point en goosenecks state park, niet zo bekend maar zeer mooi.

Groetjes Lei
http://home.hetnet.nl/~lei-chip/index.html
Sonia
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Sonia »

Bedankt Lei,
een mooie site met gevarieerde informatie. Ik heb er al heel wat aan gehad! Vooral de info over de staten Wyoming en Utah én de verdere links zijn voor ons heel interessant.
Groetjes,
Sonia
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Bezienswaardigheden zuidwesten: tips gevraagd

Bericht door gleuknie »

Grappig om eens een topic na ruim 5,5 jaar weer naar boven te halen. Die site die wordt genoemd bestaat niet meer en is nu deze geworden:

http://lei-chipamerikasite.nl/index.html

Zeer handige site voor mensen als ik, die voor het eerst naar Amerika reizen :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer