Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dagplanning NY rond New Years :D

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Jmb24
Amerika-newbie

Dagplanning NY rond New Years :D

Bericht door Jmb24 »

Wij gaan rond oud en nieuw net na de kerst richting New York en zo ziet onze planning er ongeveer uit... Ik hoop dat jullie nog wat tips of goede aanvullingen hebben? We zijn er zelf nog nooit geweest dus we hebben geen idee of dit haalbaar is, we hebben zoveel mogelijk dingen die bij elkaar in de buurt liggen op dezelfde dag geplanned.

Dag 0: Aankomst rond 20.00 landen.
Slapen.

Dag 1;
overdag;
1. Vrijheidsbeeld
2. Ellis island
3. Battry park
4. Pier 17 (shoppen)
5. Bloomingdale, (UGGS)
eten
's Avonds
6. Madison square park
7. Flatiron building

Dag 2;
overdag;
1. Empire state building
ontbijt
2. Public library,
3. Grand central station,
4. American museum of natural history,
’s avonds;
20.00uur Cruise(harbor lights) eten + oud en nieuw.

Dag 3
overdag;
1. High line
2. Washington square/ Greenwich village, canal street, shoppen.
3. Soho
4. Little Italy
5. Chinatown
6. Ground zero
’s avonds;
eten
6. roosevelt tram
7. United Nations plaza

Dag 4
overdag;
1. Time square
2. Rockefeller centre
3. St. Patrick’s Cathedral
via 5th avenue
4. Apple store
5. Central park
’s avonds;
6. Eten op time square (ellen’s stardust)
7. Top of the rock/rockerfeller centre

Dag 5; maandag 3 januari
overdag;
1. Wall street
2. Police museum
3. Boot overkant
4. Brooklyn Heights
5. Shoppen Brooklyn
Eten in Brooklyn
’s avonds;
6. Buurt dumbo bezoeken
6. Brooklyn Bridge over

Dag 6
ochtend
Geen planning.
Vertrek 18.05

Dag 6 houden we nog even open voor het geval dat er dingen niet door gaan, dan hebben we er mooi op die dag er nog de tijd voor en anders gaan we maar weer shoppen :D
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Dagplanning NY rond New Years :D

Bericht door Rob »

Hou er rekening mee dat nieuwjaarsdag veel dingen gesloten zullen zijn.
Jmb24
Amerika-newbie

Bericht door Jmb24 »

Dat is een goede inderdaad. Thnx :)
Jmb24
Amerika-newbie

Bericht door Jmb24 »

We vroegen ons nog een paar dingetjes af waar jullie ons hopelijk mee kunnen helpens;

voor een hoop dingen hebben we kaartjes nodig, raden jullie aan die van te voren al te bestellen op bijvoorbeeld deze site: http://www.viatorcom.nl/ of misschien een andere site?;
we zaten ook te denken om vanaf het vliegveld zo'n Shuttle transfer busje te boeken, we moeten naar Penn station want daar tegenover zit ons hotel, heeft iemand ervaring hiermee? De airtrain en metro lijkt ons zoveel gedoe met de koffers en met een taxi kom je volgens mij vrij duur uit.

Groetjes
Hans_Belgium
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Hans_Belgium »

@ Jmb24

Welk hotel hadden jullie dan geboekt?

Wij zitten in het Hyatt on the Hudson in Jersey City vanaf de 24st :D
Jmb24
Amerika-newbie

Bericht door Jmb24 »

We zitten in het Pensylvania hotel :)
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Die shuttle is zeker goed te doen en wel prettig na zo'n vliegreis, na aankomst op de luchthaven even melden bij de balie (print je bevestiging uit) en de chauffeur komt je ophalen.
Tickets voor the ESB (Empire State Building) kun je hier reserveren (ik zou de Skyride links laten liggen, is in mijn ogen een zwaar gedateerde kermisatractie). Wij zijn nu 2 keer de ESB op geweest, beide keren om 8 uur 's morgens en konden beide keren zo doorlopen naar boven (houd het weerbericht in de gaten en kijk op welke dag je het minste kans op bewolking hebt). 's Middags staat de rij helemaal tot buiten en eenmaal binnen begint de rij pas echt. Kaartjes voor het Vrijheidsbeeld en Ellis Island bestel je hier. Je hoeft dan ook niet helemaal achteraan in de rij te gaan staan (die echt heeeel lang is) maar ergens vooraan is een aparte ingang voor mensen met gereserveerde tickets (bij deze blauwe vlag).
En ook wij hebben begin dit jaar een paar dagen in het Pensylvania Hotel gezeten, groot hotel, centraal gelegen. Wij hadden een ongelooflijk grote kamer (ong. 8 bij 15 meter!!!), mijn ouders hadden een kleinere kamer maar nog steeds groot voor New Yorkse begrippen, onze kamer was niet helemaal spik en span (nog rotzooi in de airco bv) maar voor ons zeker goed genoeg, zo goed zelfs dat het de volgende keer weer het Pensylvania wordt.
Veel met de metro en nog veel meer lopen en je hebt een superweek!
Laatst gewijzigd door Emenem op 13 dec 2010, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Emenem schreef:(ik zou de Skyride links laten liggen, is in mijn ogen een zwaar gedateerde kermisatractie)
Wij hebben de eerste keer gebruik gemaakt van de New York Pass waar de Skyride inbegrepen is. Maar ik vond het juist wel leuk om dit te doen. Mijn vriend had het al eens eerder gedaan, maar vond het leuk genoeg om nog een keer te doen (terwijl ik in eerste instantie zei; laat anders zo'n filmpje maar zitten). Achteraf vond ik het een leuke toevoeging aan het bezoek van de ESB.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

toscabreeschoten schreef:...Wij hebben de eerste keer gebruik gemaakt van de New York Pass waar de Skyride inbegrepen is. ...
Maar zou je, nu je weet wat het is, er ook $32 pp voor over hebben gehad?
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Om de eerste keer NY te doen, hebben jullie een erg unieke planning moet ik zeggen. Maar, ik moet bekennen, ik kan dat alleen maar toejuichen. NY heeft véél meer dan enkel die toeristische trekpleisters met duizenden en duizenden bezoekers per dag.
Daarom zal je aangenaam verrast zijn door Brooklyn.

Op dag 5 neem ik aan dat je ook ff Ground Zero bezoekt?
Op de 6e dag kan je misschien eventjes richting Hell's Kitchen & Chelsea. Erg leuke buurten (met héél goeie restaurantjes) die nog te vaak vergeten worden door toeristen.

@Emenem: Is dat niet zo met veel van die dingen?
Je hebt die pass toch, dus waarom niet gauw meegraaien? Zo vond ik Mme Tussaud's ook wel mooi, maar om er (zonder pass) dan meer dan $30 te leggen, vond ik er over.
Maar net door die pass, kan je het toch ff doen. Moet je wel ff opletten dat je je pass aankoopt in functie van je planning he. Als je bv. een sommetje maakt (ik gebruik in m'n vb een 7day pass) met alle toegangsprijzen en je komt aan 50 dollar p.p. (waar je echter snel aan zit) en je betaalde $150, dan weet je dat je het niet moet kopen he.
Maar ik zou met plezier die prijs betalen als het verschil nipt is, omdat je ook in vele dingen de wachtrij kan overslaan he....
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Emenem schreef:Maar zou je, nu je weet wat het is, er ook $32 pp voor over hebben gehad?
Ik weet inderdaad niet of ik er 32 dollar voor betaald zou hebben, wat overigens niet helemaal een eerlijk prijs is, want als je het in combinatie met een ESB-ticket koopt volgens mij "maar" 15 dollar extra is. Overigens doet de prijs naar mijn mening niets af aan het feit dat jij het een "zwaar gedateerde kermisattractie" vindt. Dat kun je inderdaad vinden, ik zeg alleen maar dat ik het wél leuk vond om te doen.

Daarnaast moet ik me wat de NY Pass volledig bij Headhunterke aansluiten. De eerste keer NY hebben wij ook gebruik gemaakt van NY Pass (7 dagen). Wij hebben de kosten er volledig uitgehaald, maar dat is niet het enige. Je kan overal doorlopen en hoeft niet in de rij te staan voor tickets. Verder zitten er zoveel dingen bij inbegrepen die je normaal niet zou doen en die nu wel doet. Hiervan zijn de Skyride en Madam Tussauds een heel goed voorbeeld. Ik vond Madam Tussauds wel leuk, maar na een uurtje hadden we het toch echt wel gezien. Met de Pass ga je toch even naar binnen een kijkje nemen en je voelt je niet verplicht om er uren te blijven "omdat je er 30 dollar voor betaald hebt".
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Een ticket 86th FLOOR OBSERVATORY kost $19.29 en een COMBO SKYRIDE & OBSERVATORY kost $52.00 dan kom ik op $32.71 voor de Skyride.
Maar goed het is mijn mening maar, en ik ben zeker niet de enige met deze mening zoals je hier kunt lezen.
En de TS heeft het volgens mij ook nergens over de NYC pass gehad (wellicht een tip).
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik dacht dat de prijzen anders lagen, dan heb ik mij vergist.

Maar goed, het enige wat ik wilde zeggen is dat ik de skyride wel leuk vond om te doen :)
Jmb24
Amerika-newbie

Bericht door Jmb24 »

@ Emenem
Bedankt voor de links en tips, we gaan zo maar is even wat kaarten bestellen :), de skyride laten we inderdaad links liggen ook omdat het ons niet echt trekt, het gaat ons vooral om de view :)

@ Headhunterke
We gaan inderdaad op dag 5 ground zero bezoeken, dat kunnen we natuurlijk niet overslaan als we er zo goed als zijn.
Bedankt voor de tip voor dag 6 wie weet is dat inderdaad een goede optie maar dat zien we t.z.t wel.

@ Toscabreeschoten
Ik denk dat wij geen gebruik gaan maken van de New York pass omdat onze planning nu te gespreid is.
Ik denk dat, met onze planning zo als die nu is, wij beter losse kaartjes kunnen kopen.

Iedereen bedankt voor jullie reacties, dit helpt enorm!!
Jmb24
Amerika-newbie

Bericht door Jmb24 »

Emenem schreef:Die shuttle is zeker goed te doen en wel prettig na zo'n vliegreis, na aankomst op de luchthaven even melden bij de balie (print je bevestiging uit) en de chauffeur komt je ophalen.
Tickets voor the ESB (Empire State Building) kun je hier reserveren (ik zou de Skyride links laten liggen, is in mijn ogen een zwaar gedateerde kermisatractie). Wij zijn nu 2 keer de ESB op geweest, beide keren om 8 uur 's morgens en konden beide keren zo doorlopen naar boven (houd het weerbericht in de gaten en kijk op welke dag je het minste kans op bewolking hebt). 's Middags staat de rij helemaal tot buiten en eenmaal binnen begint de rij pas echt. Kaartjes voor het Vrijheidsbeeld en Ellis Island bestel je hier. Je hoeft dan ook niet helemaal achteraan in de rij te gaan staan (die echt heeeel lang is) maar ergens vooraan is een aparte ingang voor mensen met gereserveerde tickets (bij deze blauwe vlag).
En ook wij hebben begin dit jaar een paar dagen in het Pensylvania Hotel gezeten, groot hotel, centraal gelegen. Wij hadden een ongelooflijk grote kamer (ong. 8 bij 15 meter!!!), mijn ouders hadden een kleinere kamer maar nog steeds groot voor New Yorkse begrippen, onze kamer was niet helemaal spik en span (nog rotzooi in de airco bv) maar voor ons zeker goed genoeg, zo goed zelfs dat het de volgende keer weer het Pensylvania wordt.
Veel met de metro en nog veel meer lopen en je hebt een superweek!
Ememen is het ook aan te raden om de shuttle bus te bestellen voor de terugweg? ik heb namelijk geen idee hoeveel tijd we nodig hebben om van het hotel naar het vliegveld te komen.
Ik las dat ze rekening houden met je vlucht tijden, heb jij hier misschien ook ervaring mee?
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Hebben wij tot nu toe nog wel elke keer gedaan, vindt het zelf altijd wel een prettig idee dat het vervoer al geregeld is, hoef ik me daar niet meer mee bezig te houden. Print de bevestiging thuis uit en daarmee meld je je bij aankomst op het vliegveld bij de balie van de Shuttle service (vliegen jullie op JFK of Newark?), bij vertrek pikken ze je weer netjes op een bepaalde tijd bij het hotel op (een kwartiertje speling) en zetten je weer bij de juiste terminal op het vliegveld af. De 3 keer dat wij daar nu gebruik van hebben gemaakt is het altijd netjes gegaan.
Jmb24
Amerika-newbie

Bericht door Jmb24 »

Okay goed om te horen, dan gaan wij dat ook maar eens doen. We vliegen op en van JFK.
JayLovesUSA
Amerikafan

Bericht door JayLovesUSA »

Ik zou niet naar Empire State Building gaan, maar naar Top of the Rock (bovenop GE Building, Rockefeller Plaza). Veel mooier!

A) Goedkoper
B) je hebt 360 graden view, op ESB niet, daar zit toren in de weg
C) Top of the Rock betekent minder lange rijen
D) Je kan van Top of the Rock het ESB zien, en vanaf het ESB natuurlijk niet!
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Ik zou ze gewoon allebei doen.
's Morgens om 8 uur de ESB (om de wachtrijen te ontwijken) en voor vlak voor zonsondergang de TOTR op (om de zonsondergang boven mee te maken).
Laatst gewijzigd door Emenem op 20 dec 2010, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper&Barbara
Amerika-ontdekker

Bericht door Jasper&Barbara »

Heeft er iemand nog leuke tips om te doen op 1 januari? Aangezien veel dingen dicht zijn...
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer