Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hulp bij keuze hotels

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jemp
Amerika-ontdekker

Hulp bij keuze hotels

Bericht door jemp »

Hi,
Voor onze 20e huwelijksverjaardag verwennen we onszelf met een trip naar the far West.
Van 16 juli tem 1 augustus plannen we te overnachten in
16: LA
17: Lake Havasu City
18: Williams
19/20: Las Vegas
21/22/23: San Francisco
24: Carmel
25: San Simeon
26: Santa Barbara
27-31: LA

Voor Williams dachten we aan de Route 66 Inn
Voor Vegas twijfelen we nog tussen Luxor-Desert Rose-Flamingo
Voor San Francisco dachten we aan het Marina Motel
Voor LA dachten we uit te blazen in Santa Monica maar dat lijkt onbetaalbaar.

Heeft iemand ervaring met de hotels die we in gedachten hebben?
Welke suggesties voor LA als je weet dat we Malibu, Santa Monica, Venice, Hollywood en Universal Studio's in gedachten hebben?

Wat ook niet evident lijk in de VS: we reizen met onze twee zonen (12 en 16) en willen toch nu en dan een kamer voor de ouders apart ,-). Blijkbaar niet evident om communicerende kamers te krijgen. Suggesties?

Tot slot: kan het voordelig zijn om zoveel als mogelijk te logeren in hotel/motel van dezelfde keten of levert dit geen voordeel op?

Benieuwd naar jullie reacties.
Jemp
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jemp,
Ervaring met de genoemde hotels heb ik niet. Voor LA is hier al een aantal keren de Orchid Suitesaangeraden. De Deluxe suites hebben twee kamers.

In San Francisco hebben we al een paar keer gelogeerd in de Best Western El Rancho Inn, ook hier hebben ze suites met 2 aparte slaapkamers. Ligt weliswaar niet dicht bij het centrum maar het is er warmer dan in de stad; wel lekker als je nog even het zwembad in wilt duiken.

Je kunt natuurlijk ook gewoon twee aparte kamers nemen zonder tussendeur.

Marianne
zrx1100
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zrx1100 »

1 adres: http://www.tripadvisor.com

op Venice is het Cadillac hotel vrij leuk en betaalbaar, met gratis parking!
in Hollywood de Ramada op Santa Monica blvd, op wandelafstand van de strip
beide hotels zitten aan +/- 100-140 usd / nacht
mei 2003: LA
september 2004: San Fransisco-Hwy1-Goldroute-Sacramento-Napa Valley-SFO
mei 2005: LA-Death Valley-Vegas-Canyons-Monument Valley-Tombstone-San Diego-LA en alles ertussen
mei 2006: NY-Toronto-NY
oktober 2007: Texas (Dallas-Austin-S Antonio)
jemp
Amerika-ontdekker

Marina Motel

Bericht door jemp »

Hey, bedankt voor de suggesties. De Orchid Suites is exact wat we zoeken in termen van locatie, accomodatie -gratis parking- en ligging.

El Rancho is ons wat te ver uit de stad. We laten de wagen liefst op de parking en lopen in de stad rond (we zullen al genoeg tijd op vier wielen doorbrengen). Iemand ervaring met het Marina Motel?
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
wat san francisco betreft: er is een prima netwerk van openbaar vervoer. het motel mag eventueel wat uit het centrum liggen, eventjes de bus op en je bent er.

jacqus
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Voor Las Vegas zou ik gaan voor Luxor. Geweldig hotel. Wil je misschien ook naar downtown dan zou ik The Golden Nugget nemen.

Kijk maar eens op m'n weblog daar zie je rechts een aantal reisverslagen, o.a. naar Las Vegas en California. Kan je wat indrukken opdoen voor hotels en omgeving.
Groetjes, Nel
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hallo Jemp,

Niet direct een antwoord op je vraag, maar even een andere opmerking. Uit je schema begrijp ik dat je op 20 juli in Las Vegas wilt overnachten, en op 21 juli in San Francisco. Wil je echt in één dag van Las Vegas naar San Francisco rijden? Dat is wel een enorme afstand hoor (570 mijl, volgens Microsoft Streets and Trips), en dan zie je ook alleen maar snelweg. Ik zou hier zelf niet voor kiezen, maar misschien is het voor jullie wel een bewuste keuze, iedereen heeft immers andere interesses!

Groeten,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
jemp
Amerika-ontdekker

Las Vegas - San Francisco

Bericht door jemp »

't Ja, da's even van bij ons naar het zuiden van Frankrijk rijden. Maar is inderdaad bewuste keuze. Anders blijven we onderweg ergens hangen zonder echt de tijd te hebben om echt iets te beleven. Dan maar even miles malen om een dag extra in S-Fr. te hebben (we waren natuurlijk beter op San Franciso gevlogen en dan uit Las Vegas terug naar België maar da's nu te laat...)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

jemp,

maar waarom zou je dan niet één of twee dagen van LA afhalen? Desnoods een dag van de rit langs de kust. Daar heb je nu drie dagen voor uitgetrokken.

Je zou dan vanuit Las Vegas via Death Valley en Yosemite (over de Tioga Pass) in 3 dagen naar San Francisco kunnen rijden (afstand ± 585 mijl). Je hebt dan ook nog tijd om Yosemite te bezoeken.

Zoals je route nu is zie je maar een paar highligts: LA, Grand Canyon, Las Vegas, San Francisco en de kustweg. Ik zou toch nog eens kritisch naar je route kijken. Volgens mij valt er best meer uit te halen in die 14 dagen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Coyote schreef:Ik zou toch nog eens kritisch naar je route kijken.
Ik zie nergens op dit forum een uitgebreide routebeschrijving van je :(

Als ik het goed heb, is het dit:

(16 jul) België - Los Angeles
(17 jul) Los Angeles - Lake Havasu City
(18 jul) Lake Havasu City - Williams
(19 jul) Williams - Las Vegas
(20 jul) Las Vegas
(21 jul) Las Vegas - San Francisco
(22 jul) San Francisco
(23 jul) San Francisco
(24 jul) San Francisco - Carmel
(25 jul) Carmel - San Simeon
(26 jul) San Simeon - Santa Barbara
(27 jul) Santa Barbara - Los Angeles
(28 jul) Los Angeles
(29 jul) Los Angeles
(30 jul) Los Angeles
(31 jul) Los Angeles - België
(01 aug) Aankomst België

Als ik zo kijk, mag er inderdaad wel een overnachting af tussen San Francisco en Los Angeles en ook een overnachting in Los Angeles. Universal kun je in principe combineren met Hollywood. Aangezien je aangaf (eerder in dit topic) Orchid Suites een goed hotel voor jullie is (dat is het ook -> spreek uit ervaring). Slaap je direct aan de Hollywood Boulevard en als je met de metro naar Universal gaat (scheelt je ook meteen parkeergeld bij Universal), loop je eerst over de Walk of Fame, naar het Chinese Theater. Hier maak je wat foto'tjes van de hand- en voetafdrukken en je loopt weer terug naar de metro. Dit alles duurt ongeveer een half uurtje.

Verder zou je de stranden (Venice, Santa Monica en Malibu) ook op een dag kunnen doen. Maak je er een leuke standdag van. Ook zou je de dag van San Simeon - Los Angeles een strand kunnen bezoeken, aangezien je dan ook langs deze stranden komt.

In ieder geval, twee dagen Los Angeles is dan voldoende.

Tussen Las Vegas en San Francisco heb ik geen ervaring.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jemp,
Ik ben het wel met Roland eens, maar wellicht heb je voor alle dagen LA al iets op het oog? Anders kan daar wel een dag af. Je zou ook iets korter in Las Vegas kunnen blijven en bv halverwege de middag vertrekken. Dan kun je overnachten in Death Valley, dat is best spannend met die hitte (de kamers hebben airco dus maak je niet ongerust) en dan ben je de volgende dag al een eind op weg richting Yosemite. Je kunt zelf in een keer door rijden naar het park, maar aardiger is het om ook nog tijd te nemen voor Mono Lake en voor de Tioga Road, en bv in Mammoth Lakes of Lee Vining te overnachten.

Marianne
krin
Amerika-ontdekker

Bericht door krin »

Hey,

Wij zijn dit jaar ook 20 jaar getrouwd en gaan van 8 tot 23 juli een rondrit maken, vertrek in LA, Monterey, SF.... Heb onze reis als eens eerder hier gemeld. Wij zijn op 19 juli 20 jaar getrouwd en zijn dan in San Diego. Veel succes met het uitstippelen van jullie trip en geniet ervan. :dance:
jemp
Amerika-ontdekker

Bericht door jemp »

Ik besef dat wij best een atypische route hebben uitgestippeld, maar daar spelen enkele factoren in mee.
1) Ons vliegticket is LA/LA. Ware natuurlijk beter SF - Las Vegas geweest, maar gedane zaken nemen geen keer.
2) Het is vakantie. Dat betekent voor ons ook op adem komen. En gewoon eens een halve dag blijven luieren op een terras met zicht op zee. Of languit aan een zwembad met een goed boek. Ook al vliegen we daarvoor vele euro's ver...
3) We willen in het programma zoveel als mogelijk rekening houden met onze zonen. Het moet voor hen een onvergetelijk reis worden. De Grand Canyon zal wel tot hun verbeelding spreken. Maar na Joshua Tree zullen ze wellicht hun buikje vol hebben van natuurwonderen. Maar een bezoek aan Universal Studio's, Warner Bros, en niet te vergeten enkele surflessen moeten dus voorrang krijgen. Bovendien hebben we een kennis met een optrekje in Malibu en willen we ook nog een dag met hem de hort op.

Als iemand echter een goed voorstel heeft om Las Vegas / San Francisco in twee dagen te rijden, dan kan er misschien nog een dagje verderop eraf. Ik vrees echter dat we dan toch twee dagen in hoofdzaak de binnenkant van onze auto zien...
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

3) We willen in het programma zoveel als mogelijk rekening houden met onze zonen. Het moet voor hen een onvergetelijk reis worden. De Grand Canyon zal wel tot hun verbeelding spreken. Maar na Joshua Tree zullen ze wellicht hun buikje vol hebben van natuurwonderen.
Ik denk dat dat wel meevalt Jemp.
Wij zijn in 2004 met twee kinderen van 13 en 15 naar Amerika geweest. We hebben 26 dagen rondgereden en ze hebben zich echt geen moment verveeld. We hebben veel natuurparken bezocht (Grand Canyon, Bryce Zion, Yosemite, Death Valley ) maar ze vonden alles even mooi en leuk.
(En in Nederland gaan ze met ons echt niet wandelen in de natuur hoor!)
Dit jaar gaan we weer, ze zijn inmiddels 15 en 17 en als je ze vraagt wat ze het liefst willen is dat gewoon weer dezelfde soort vakantie als vorige keer. In Amerika zijn is al zo'n geweldige ervaring voor ze dat ze genieten van hele kleine dingen: een hamburger in een echte diner, stoppen in een leuk klein plaatsje, een wandeling door een natuurpark. Wel zijn ze helemaal gek van Las Vegas dus daar gaan we nu ook weer 2 nachten heen.

Als ik jullie route bekijk vind ik het jammer dat jullie van de 16 dagen er 10 in grote steden doorbrengen terwijl er zoveel schitterende natuur in de omgeving is.
Een tijdje terug hadden we nog een discussie over reizen met tieners. misschien interessant voor je om eens te lezen.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... rs+tieners

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jemp schreef:Ik besef dat wij best een atypische route hebben uitgestippeld, maar daar spelen enkele factoren in mee.

We willen in het programma zoveel als mogelijk rekening houden met onze zonen. Het moet voor hen een onvergetelijk reis worden. De Grand Canyon zal wel tot hun verbeelding spreken. Maar na Joshua Tree zullen ze wellicht hun buikje vol hebben van natuurwonderen.

Onze kinderen vonden nu juist de Grand Canyon weinig interessant, maar ze waren toen 11 en 9, dus wellicht wat te jong voor zoiets overweldigends. In Yosemite echter zijn we al twee keer meerdere dagen geweest en dat vinden ze geweldig. Je hebt daar ook meer mogelijkheden zoals zwemmmen, raften, fietsen en wandelen.

Als iemand echter een goed voorstel heeft om Las Vegas / San Francisco in twee dagen te rijden, dan kan er misschien nog een dagje verderop eraf. Ik vrees echter dat we dan toch twee dagen in hoofdzaak de binnenkant van onze auto zien...

Zoals ik al eerder zei zou ik voor de route via Death Valley gaan - de jongens zullen het toch vreselijk interessant vinden om een temperatuur van tegen de 50 graden mee te maken. Dan via de Tioga Pass naar Yosemite Village waar je kunt overnachten. De volgende dag heb je dan nog tot in de middag de tijd om naar SF te vertrekken.
Beter nog: een nacht eerder vertrekken uit Las Vegas (b.v. om uur of 3 's middags, dan kun je nog een hoop doen op de strip) en overnachten in Death Valley. Dat is ca 3 uur rijden vanuit Las Vegas. Onderweg even uitstappen bij Zabriskie point en 's avonds heerlijk het zwembad in. Dan is het de volgende dag naar Yosemite Village een kleine 7 uur rijden en dan heb je onderweg ook nog tijd voor b.v. een picknick aan het Tenaya Lake. Als je in Curry Village overnacht kun je daar ook nog het zwembad in.
De volgende ochtend kun je gaan raften - startpunt is in Curry Village, met een beetje geluk staat er nog voldoende water in de Merced River - of je maakt een rondje met de shuttlebus en je beklimt de Vernal Falls.

Marianne
jemp
Amerika-ontdekker

Bericht door jemp »

Bedankt voor de tips Marjon & Marianne. Death Valley klinkt inderdaad zeer aantrekkelijk maar met vier reizen, is een oefening in compromissen sluiten. Mijn zoon van 16 probeert nu al alle dvd's te zien met Las Vegas als decor (Rain Man, Ocean's Eleven...), zijn broer van 12 is een grote fan van Charmed en wil dan ook ieder hoek van San Francisco uitpluizen op zoek naar herkenbare plaatsen, mijn vrouw wil vooral langs de zee tot rust komen en ik kick dan weer op Los Angeles. Wellicht vandaar -zo had ik het nog niet bekeken- dat we uiteindelijk vooral in de grote steden blijven hangen.
Dit gezegd zijnde ga ik toch de alternatieven eens onderzoeken zodra ik mijn RandMcNally kaartenboek ontvangen heb. Als de drie mannen een dag water in de wijn doen, komen we al een heel eind 's weegs.

Wordt vervolgd.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

jemp schreef:Mijn zoon van 16 probeert nu al alle dvd's te zien met Las Vegas als decor (Rain Man, Ocean's Eleven...), zijn broer van 12 is een grote fan van Charmed en wil dan ook ieder hoek van San Francisco uitpluizen op zoek naar herkenbare plaatsen, mijn vrouw wil vooral langs de zee tot rust komen en ik kick dan weer op Los Angeles.
Dan zullen je zonen enorm van de Warner Bros VIP Studio Tour genieten :) (niet dat daar Las Vegas en Charmed te zien zijn, maar andere geliefde series herkennen ze waarschijnlijk wel)

Mocht je er nu niet uitkomen met de route langs de natuur en blijf je uiteindelijk toch hangen in Los Angeles, misschien zijn dan de pretparken Six Flags Magic Mountain en Knott's Berry Farm ook leuk voor je zonen (of mochten jullie zelf niet zo van pretparken houden: stuur hun erheen/drop ze daar af en geniet zelf van het strand of iets dergelijks ) :D
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo
een grote fan van Charmed
voor het huis van charmed moet je niet in san francisco zijn maar in los angeles. zie http://www.seeing-stars.com/Locations/T ... ons7.shtml

is een heel rustige straat waar je makkelijk eens voor het huis kan poseren, zolang je maar niet gaat aanbellen en in de tuin begint te kamperen.

the warner bros tour is inderdaad in zijn geheel heel interessant, maar zeker voor de fans van FRIENDS.

jacques
jemp
Amerika-ontdekker

Change of plan: waar overnachten?

Bericht door jemp »

Zoveel wijze raad kunnen we niet in de wind slaan. Dus wijzigen we onze plannen en overnachten slechts 1 keer in Las Vegas.

Daarna:
- do 20/7 Furnace Creek of Stovepipe Wells
- vrij 21/7 June Lake
- za 22/7 Yosemite Village
- zo 23/7 Sauselito
- ma 24/7 San Francisco
- di 25/7 Carmel
- wo 26/7 Pismo Beach
- do 27/7 Universal City
- vrij 28/7 Hollywood
- za 29/7 Hollywood
- zo 30/7 Santa Monica
- ma 31/7 Santa Monica

Voor Sauselito / Carmel / Pismo Beach en in mindere mate voor Universal City kunnen we nog wat tips gebruiken voor het overnachten. Bij voorkeur iets buiten de plat getreden paden. Vb. een motel tussen Carmel en Big Sur zou een goed alternatief kunnen zijn voor Carmel zelf, een leuke lodge aan June Lake, optrekje landinwaarts met zicht op Pismo Beach...

Laat maar kome de suggesties.

Benieuwd wat er uit de bus komt.
SpaceAce
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Change of plan: waar overnachten?

Bericht door SpaceAce »

jemp schreef:- do 27/7 Universal City
- vrij 28/7 Hollywood
Begrijp ik hieruit dat je ergens in Universal City wil overnachten en de volgende nacht in Hollywood?

Zoja, kun je dan niet beter 27/7 ook in Hollywood overnachten? Bedoel, in Hollywood hebben wij overnacht in Orchid Suites Hotel. Dit ligt tegen de Hollywood Boulevard aan en met de metro is het maar één halte verder naar Universal City (want ik neem aan dat je in Universal City wilt overnachten omdat je naar Universal Studios gaat). Bij dat hotel is parkeren ook nog eens gratis (dus als je dan met de metro gaat, hoef je ook geen parkeergeld bij Universal te rekenen).

*Edit: ik zie dat ik dit al eerder in dit topic aangegeven had :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer