Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reizen met teenagers, naar Atlanta of naar Washington DC?
Reizen met teenagers, naar Atlanta of naar Washington DC?
Nog een paar maanden wachten en dan begint onze grote reis naar Amerika (15/07-10/08) Wij reizen met 5 personen Geert, Gabi en kinderen (15, 17, 19).
Het idee voor de reis ontstond omdat onze oudste dochter een schooljaar (04/05) in Nebraska doorbracht, zij woonde in een gastgezin.
Omdat wij het gastgezin graag willen leren kennen en alles daar met eigen ogen willen zien hebben wij plannen voor deze reis gemaakt.
De laatste weken kijk ik regelmatig op het forum en heb er al veel geleerd, maar ik heb nog wel wat hup nodig voor onze route.
Een aantal dingen liggen al vast:
- Wij komen aan in Chicago. Onze dochter vliegt door naar Nebraska en de rest van het gezin neemt tijd, om Chicago en Lake Michigan te bezoeken.
- Een week later rijden wij naar Norfolk Nebraska om daar een paar gezellige dagen door te brengen.
- 15 dagen na ons vertrek uit Norfolk Ne vliegen wij weer terug naar huis vanaf Chicago.
Mijn vraag gaat dus over de 15 dagen tussen het bezoek bij het gastgezin en onze terugvlucht en ik kom er maar niet uit.
Een idee van ons is om vanaf Nebraska via Kansas City, Saint Louis, Memphis, Atlanta, Nashville en Indianaolis naar Chicago te rijden. Dat zijn +/- 3200 km
Een ander idee is het om in richting Niagara en Washington DC te rijden.
Het moet vooral voor teenagers interressant zijn. Wat afwisseling tijdens
de rit en regelmatig en interressante stad.
Bij de routen die ik bedacht heb krijg ik niet echt een hogte ervan hoe eentonig de rest van de staaten is, buiten de plaatsen om. Ook een travelguide laat vaak alleen maar leuke plaatjes zien.
Daarom deze vragen voor allen, de er al eens zijn geweest.
Het idee voor de reis ontstond omdat onze oudste dochter een schooljaar (04/05) in Nebraska doorbracht, zij woonde in een gastgezin.
Omdat wij het gastgezin graag willen leren kennen en alles daar met eigen ogen willen zien hebben wij plannen voor deze reis gemaakt.
De laatste weken kijk ik regelmatig op het forum en heb er al veel geleerd, maar ik heb nog wel wat hup nodig voor onze route.
Een aantal dingen liggen al vast:
- Wij komen aan in Chicago. Onze dochter vliegt door naar Nebraska en de rest van het gezin neemt tijd, om Chicago en Lake Michigan te bezoeken.
- Een week later rijden wij naar Norfolk Nebraska om daar een paar gezellige dagen door te brengen.
- 15 dagen na ons vertrek uit Norfolk Ne vliegen wij weer terug naar huis vanaf Chicago.
Mijn vraag gaat dus over de 15 dagen tussen het bezoek bij het gastgezin en onze terugvlucht en ik kom er maar niet uit.
Een idee van ons is om vanaf Nebraska via Kansas City, Saint Louis, Memphis, Atlanta, Nashville en Indianaolis naar Chicago te rijden. Dat zijn +/- 3200 km
Het moet vooral voor teenagers interressant zijn. Wat afwisseling tijdens
de rit en regelmatig en interressante stad.
Bij de routen die ik bedacht heb krijg ik niet echt een hogte ervan hoe eentonig de rest van de staaten is, buiten de plaatsen om. Ook een travelguide laat vaak alleen maar leuke plaatjes zien.
Daarom deze vragen voor allen, de er al eens zijn geweest.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Heb net even mijn oudste van 16 gepolst en die zegt volmondig Niagara Falls en Washington DC. De natuur in de staten van het noordoosten is erg mooi, terwijl het midden westen een stuk saaier is.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Reizen met teenagers, naar Atlanta of naar Washington DC
Hoi Gabi,Gabi W. schreef:Een idee van ons is om vanaf Nebraska via Kansas City, Saint Louis, Memphis, Atlanta, Nashville en Indianaolis naar Chicago te rijden. Dat zijn +/- 3200 km
.
Petra heeft gepleit voor Niagara en Washington DC, wat heel begrijpelijk is en ook geweldig mooi.
Ik zelf neig een beetje naar de andere optie. Qua natuur is dat gedeelte minder mooi (behalve de Smokey Mountains ten noorden van Atlanta), vooral het eerste stuk is saai, maar in de genoemde steden is toch een hoop te doen en zeker voor jongelui.
St. Louis: met de lift naar boven in de Gateaway Arch (prachtig uitzicht).
Memphis: Graceland en Bealestreet
Atlanta: Cocacolamuseum, studio's van CNN (live-uitzending meemaken)
Nashville: Mekka van de Country. Avondje naar Wild Horse Saloon
Chicago: Searstower, Navypier, shoppen etc.
Ik noem hier zo maar een paar hoogtepunten, maar er is veel meer natuurlijk.
Moeilijk he, om te kiezen?
Succes met de planning.
Gtroetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dan toch maar een uitgebreider pleidooi
. Niagara Falls zelf, toch echt wel spectaculair voor tieners, Philadelphia (hartstikke leuk centrum, want studentenstad en Liberty Bell e.d.), Hershey en Hershey Park, Gettysburg (vooral voor jongens echt super interessant), Baltimore (aquarium, inner harbor, Ft. McHenry), alle sites in Washington, te veel om op te noemen. Kayakken op de Potomac of canoen in de Shenandoah, white water rafting in Pennsylvania of West Virginia.
St. Louis vonden onze kinderen, behalve de Arch, maar zeer matig en in Atlanta waren ze ook vrij snel uitgekeken (neemt niet weg, dat een reisje Smokey Mountains, Gatlinburg, Memphis, Nashville ook nog in de running is voor ons deze zomer).
Ik denk echter, dat je, als je eenmalig in Noord-Amerika bent, wel Niagara Falls moet zien.
Waarom gaan jullie trouwens niet naar New York City? Of zijn jullie daar al geweest? Dat is de stad voor tieners!
St. Louis vonden onze kinderen, behalve de Arch, maar zeer matig en in Atlanta waren ze ook vrij snel uitgekeken (neemt niet weg, dat een reisje Smokey Mountains, Gatlinburg, Memphis, Nashville ook nog in de running is voor ons deze zomer).
Ik denk echter, dat je, als je eenmalig in Noord-Amerika bent, wel Niagara Falls moet zien.
Waarom gaan jullie trouwens niet naar New York City? Of zijn jullie daar al geweest? Dat is de stad voor tieners!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
hekkie schreef:Geweldig Petra, hier kan ik niet tegen op......![]()
Bedankt voor jullie antwoorden, daar kan ik zeker wat mee.
Over Mount Rushmore en New York: Onze oudste dochter is er al geweest en zij wil nu graag wat anders zien.
Ook denk ik dat je, als je naar het westen toe gaat, vooral veel natuurschoon ziet, en daar kan ik mijn kinderen helaas nog niet enthousiast voor maken. Wel even, maar een route langs natuurparken zit er nu echt niet in.
New York wil ik zeker nog eens bezoeken, maar dan liever over een aantal jaren zonder kinderen. Het lijkt mij met z'n vijven ook behoorlijk duur in augustus.
Ik heb nog een vraag over de afstanden:
De reis naar Atlanta is z'n 3200 km.
Vanuit Nebraska via Washington DC en Niagara naar Chiacgo is het al zo'n 3600 km en dat voor 15 dagen. Welke plaatsen zou ik dan nog meer kunnen bezoeken, zonder de rit te lang te maken?
Over Mount Rushmore en New York: Onze oudste dochter is er al geweest en zij wil nu graag wat anders zien.
Ook denk ik dat je, als je naar het westen toe gaat, vooral veel natuurschoon ziet, en daar kan ik mijn kinderen helaas nog niet enthousiast voor maken. Wel even, maar een route langs natuurparken zit er nu echt niet in.
New York wil ik zeker nog eens bezoeken, maar dan liever over een aantal jaren zonder kinderen. Het lijkt mij met z'n vijven ook behoorlijk duur in augustus.
Ik heb nog een vraag over de afstanden:
De reis naar Atlanta is z'n 3200 km.
Vanuit Nebraska via Washington DC en Niagara naar Chiacgo is het al zo'n 3600 km en dat voor 15 dagen. Welke plaatsen zou ik dan nog meer kunnen bezoeken, zonder de rit te lang te maken?
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Gabi,Gabi W. schreef:Vanuit Nebraska via Washington DC en Niagara naar Chiacgo is het al zo'n 3600 km en dat voor 15 dagen. Welke plaatsen zou ik dan nog meer kunnen bezoeken, zonder de rit te lang te maken?
Van Norfolk naar Washington via Indianapolis is zo'n 2000 km. Via Chicago is het 60 km korter, dus dat scheelt niets. Ik vind het een hele afstand voor zo'n korte tijd, maar ik kan jullie wel begrijpen en het is te doen.
Washington is een fantastische stad, waar je zeker een paar dagen moet blijven, zoveel is er te zien. Hierna zou ik via Gettysburg gaan naar de Niagara Falls. Je zit dan op 2700 km. Doe je Philadelphia er bij kom je toch een paar honderd km hoger uit.
Van Niagara zou je Toronto kunnen bezoeken. Dat is ruim 100 km er vandaan. Spectaculair om de tower te beklimmen met zijn glasbodem.
Hierna naar Dearborn (Detroit) naar het Henri Ford Museum en Greenfield Village. Bijzonder aanbevelingswaardig zowel voor groot als klein. Zie deze link. http://www.hfmgv.org/
Je zit dan totaal op 3250 km. Je kunt evt. via Holland (village) naar Chicago (in deze stad is ook genoeg te beleven). Dan zit je net onder de 3800 km.
Uiteraard moet je hier nog het een en ander bijrekenen voor stops e.d.
Tussen Norfolk en Washington ben ik niet zo bekend, maar misschien iemand anders die iets weet. Misschien zoek ik nog wel even voor je.
Groetjes Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Chicago is een zwaar onderschatte stad, die erg leuk is om te bezoeken.
Atlanta is leuk voor één dag, maar dan heb je alles wel gehad. (vind ik).
Washington zeker 2 a 3 dagen.
Ik zou dus niet teveel andere steden op mijn programma zetten.
Eric
Atlanta is leuk voor één dag, maar dan heb je alles wel gehad. (vind ik).
Washington zeker 2 a 3 dagen.
Ik zou dus niet teveel andere steden op mijn programma zetten.
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
3600km of 2000km de wegen rijden lekker door normaal gesproken. Je kunt hier als je 70 mph mag ook daadwerkelijk 70 mijl verder zijn in een uur. Heb ik in NL nog nooit meegemaakt! (BTW 1 mijl is 1652 meter / 70mile=115km) (over het algemeen rijd ik zelf zeker 5 mijltjes harder, maar goed
Ik heb geen voorkeur voor je, de tips hierboven spreken boekdelen!
Richard
Ik heb geen voorkeur voor je, de tips hierboven spreken boekdelen!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Leuk, om alle tips te lezen.
Ik heb dit al eerder op een Duits forum gevraagd (ben zelf van oorsprong Duits) en daar kreeg ik als antwoord: beide opties te heet en te ver.
Ik werk binnenkort de Washington-route nog verder uit (en zet er de tips van iedereen in). Het stukje Nebraska - Washington kan ik nog niet goed invullen. Op een kaart met highlights was dat gedeelte gewoon wit, dat is natuurlijk niet echt hoopgevend.
Nog wat vragen:
Als wij nog wat tijd over hebben willen wij mogelijk ook nog even naar de kust. Waar zijn de leukste stranden? In New Jersey of in South Carolina?
:dunno:
Hoe groot is het temperatuurverschil tussen de twee gebieden in begin augustus.
Alvast bedankt, Gabi
Ik heb dit al eerder op een Duits forum gevraagd (ben zelf van oorsprong Duits) en daar kreeg ik als antwoord: beide opties te heet en te ver.
Ik werk binnenkort de Washington-route nog verder uit (en zet er de tips van iedereen in). Het stukje Nebraska - Washington kan ik nog niet goed invullen. Op een kaart met highlights was dat gedeelte gewoon wit, dat is natuurlijk niet echt hoopgevend.
Nog wat vragen:
Als wij nog wat tijd over hebben willen wij mogelijk ook nog even naar de kust. Waar zijn de leukste stranden? In New Jersey of in South Carolina?
:dunno:
Hoe groot is het temperatuurverschil tussen de twee gebieden in begin augustus.
Alvast bedankt, Gabi
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 173 Reacties
- 116449 Weergaves
-
Laatste bericht door Stan.Gobien
-