Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Thanksgiving dinner

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
guinevere
Amerika-expert

Re: Thanksgiving dinner

Bericht door guinevere »

Wat jammer! Ook sneu voor de kleine dat ze ineens zoveel ziek is. Ik hoop dat ze zich snel weer beter voelt.

Wij hebben op de valreep nog heerlijk gegeten. Bijna alles was dicht, maar Mimi's Cafe bood zelfs een waar Thanksgiving menu aan! Wat zijn we verwend zeg; voor $15 een voorgerecht, een bord vol kalkoen met stuffing en cranberries, groente, aardappel puree, sweet potato puree en uiteraard heerlijke kalkoen jus. Ook het nagerecht was erbij inbegrepen, we hadden een (kwart!) pompoenentaart en een giga stuk bread pudding. De helft staat nu in de koelkast want het was echt veel te veel, maar wel ontzettend lekker! :lol:

Fijne Turkey Day iedereen!
Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ach, wat zielig voor jullie allemaal. Ik herinner me die tijd nog goed, dat de kinderen constant ziek leken (natuurlijk niet constant, maar ze leken wel alle bacillen op te pikken op school).

Onze maaltijd was erg lekker, ondanks, dat het dus mijn ding niet zo is. Met sambal smaakt alles pittig ;). Nee, even serieus, behalve de kalkoen zelf, die ik echt onder de sambal smeer om het nog een beetje lekker te maken, was alles zeer smakelijk. Het nieuwe recept voor aardappelpuree (zie eerder dit topic) vond zelfs ik, die gewoonlijk alles "aardappel", behalve frietjes, maar matig vind, erg lekker. De zoete aardappelpuree met gember was ook erg lekker en ik was blij, dat ik succotash had gehaald bij Whole Foods, want dat was lekker knapperig. Natuurlijk was het vooral heel gezellig, omdat we nu niet meer zo vaak met het hele gezin compleet zijn. Foto's staan hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Kalkoen met sambal!? Hoe kom je er op? :lol:
Afbeelding
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wij (lees: ik :wink: ) hebben het dit jaar dus wat anders aangepakt en met name dus omdat ik kalkoen niet echt te pruimen vind. Maar ik heb er een ham naast gemaakt en compleet naar mijn smaak gemaakt en dus heerlijk gegeten. :thumbup: Ik moet zeggen dat de kalkoen ook beter smaakte dan andere jaren door de andere kruiden en stuffing die we hebben gebruikt.

Maar waar het uiteindelijk gewoon vooral om gaat is het gezelschap; we hadden uiteindelijk 12 man om de tafel. De meesten waren Amerikanen, maar er was ook een Braziliaan, een Duitse, een Brit en een Filipino. En die haddden ook iets meegenomen wat min of meer traditioneel is voor hen en zo hadden we toch een hele leuke en interessante avond. Een vriend van ons die een paar jaar geleden zijn moeder plotseling is verloren "said Grace" en dat was ook heel mooi en speciaal. Het blijft gewoon toch een heel bijzondere feestdag en het eten is uiteindelijk maar bijzaak en iedereen vindt ook wel iets wat hij lekker vindt.
"Keep Georgia On Your Mind"
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij waren bij mijn schoonouders met z'n veertienen. Naast de kalkoen (een van 23 lbs dit keer) was er een keur van verschillende uiteenlopende bijgerechten: aardappelpuree, cranberry sauce, gravy, corn casserole (heerlijk!), meer traditionele stuffing met celery en brood, een experimentele maar geslaagde stuffing van broccoli en aardappelen, een pittige komkommersalade, brood, en nog enkele dingen die ik me al niet meer kan herinneren.

Een van de familieleden had een cranberry cheesecake meegebracht, en Anna had een pumpkin pie, een apple pie en een pecan pie gebakken. Dat alles vergezeld van (veel) witte wijn, rode wijn, rosé en champagne. Een geslaagd diner - en morgen turkey sandwiches... :mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Hopelijk krijg ik snel nog even antwoord op mijn vraag, anders helaas pindakaas...

Ik ga met mijn klasje zometeen een verslag maken over Thanksgiving. Ze moeten hier onder andere deze vragen beantwoorden:

1) What is Thanksgiving?
2) What is the history of Thanksgiving?
3) How do people celebrate (=vieren) Thanksgiving?
4) What is on the menu?
5) Give a recipe for one dish (=gerecht) for Thanksgiving
6) What are you thankful for?
7) What is Black Friday?

Is er iemand die nog een goede suggestie voor een vraag / topic heeft? Ik heb nog een half uurtje.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Lesje is intussen gegeven. ze vonden het leuk en zijn goed aan de slag gegaan. Maandag krijg ik de resultaten :-)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik ben benieuwd, ik denk dat het toch een redelijk onbekende feestdag is in Nederland :)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Georgie, jammer dat ik het te laat heb gezien: ik heb vandeweek een "geschiedenislesje" op mijn blog gezet over het ontstaan van Thanksgiving, compleet met fotootjes. Je vindt het hier: http://littlelimburg.nl/blog/?p=1608
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Wat een interessant stuk Dennis. Dat is zeker jammer. Al denk ik dat dit toch wat complex was voor hen maar ik heb er wel wat van geleerd :-)
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ik ben toch maar naar Colorado gegaan om te skien. Het komt niet zo vaak voor dat de sneeuw al zo vroeg zo goed is. Dit is mijn manier om de feestdagen te vieren.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Dento schreef:Nu ik dit zo lees bedenk ik me ineens dat ik morgen wel een soort van "on call" heb... maar goed dat ik me dit op tijd herinner! :lol: Wij hebben dan wel vrij, maar de transportwereld draait vandaag en morgen natuurlijk gewoon door...
Aan mij was niets gemeld over "on call" zijn, maar op vrijdag en zaterdag heb ik ook enige uren achter de PC en in conference calls mogen doorbrengen. Voor de meeste mensen in een IT functie is een "vrije dag" een rekbaar begrip.
Briggy
Amerikafan

Bericht door Briggy »

Ik probeerde nog mijn ouders over te halen die dag te gourmetten, maar helaas, het mocht niet baten :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer