Ik was vorig jaar ook in NY van 24-12 t/m 30-12.
Allereerst: het was angstaanjagend koud met een wind die je gezicht opensnijdt, dus neem goede kleding mee als je een de New Yorkse straten willen temmen !

Zoals anderen al zeiden, de Kerstsfeer geeft de stad iets extra's, iets romantisch bijna.
Etalages kijken is al een belevenis op zich. Sla vooral die van Macy's en Saks niet over.
De kerstmarkt op Union Square Park is ook erg leuk. Na 5 minuten vergeet je bijna dat je in New York bent, zo gezellig dorps is het !
Een bezoekje aan FAO Schwarz is ook erg de moeite waard. Met kerst is het extra leuk met een centraal thema.
Wat ik vorig jaar ook heb gedaan was een bezoekje brengen aan het Intrepid Sea, Air & Space Museum (vliegdekschip aan de Hudson).
Het was erg koud en waaide hard, maar daardoor en het feit dat het een relatief kalme ecembermaand was, was het ook lekker rustig.
Datzelfde gold ook voor een tour door Yankee Stadium. Kost niet veel en je krijgt een leuke rondleiding door dit prachtige honkbalstadion.
Coney Island in de winter zou ik persoonlijk overslaan. Schijnt aardig uitgestorven te zijn in de wintermaanden.
Als het 10 minuten met de subway was zou ik het wel doen, maar of het een uur reizen waard is, betwijfel ik.
Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf beslissen.
Anyway, veel plezier !!