Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Thanksgiving dinner
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Thanksgiving dinner
Wie doet er aan Thanksgiving en wat staat er op het menu?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Thanksgiving diner
Wij! Voor het eerst in maanden zullen we weer met het hele gezin thuis zijn. Voorheen vond ik deze feestdag maar zo zo, want ik houd niet zo van het menu, maar nu is het dus echt een familiedag. Menu:
Kalkoen
Cranberry saus
Stuffing - ik denk, dat Rick gewoon de Pepperidge Farm maakt en daarbij haal ik of een andere stuffing van Whole Foods of we maken oester stuffing
Boontjes
Aardappelpuree (een erg lekker recept met cream cheese, dat ik van een vriendin heb gekregen dit keer)
Zoete aardappelen met marshmallows
Broodjes
Pumpkin pie
Dat vind ik dus allemaal veel te "bland", weet daar geen Nederlands woord voor, niet gekruid genoeg. Ik haal er meestal bij Whole Foods een paar wat avontuurlijkere dingen bij. Het leukste aan Thanksgiving vind ik het samen koken, de parade kijken, football kijken en gewoon lekker samen zijn en inderdaad ook stilstaan bij waar we allemaal dankbaar voor mogen zijn.
Kalkoen
Cranberry saus
Stuffing - ik denk, dat Rick gewoon de Pepperidge Farm maakt en daarbij haal ik of een andere stuffing van Whole Foods of we maken oester stuffing
Boontjes
Aardappelpuree (een erg lekker recept met cream cheese, dat ik van een vriendin heb gekregen dit keer)
Broodjes
Pumpkin pie
Dat vind ik dus allemaal veel te "bland", weet daar geen Nederlands woord voor, niet gekruid genoeg. Ik haal er meestal bij Whole Foods een paar wat avontuurlijkere dingen bij. Het leukste aan Thanksgiving vind ik het samen koken, de parade kijken, football kijken en gewoon lekker samen zijn en inderdaad ook stilstaan bij waar we allemaal dankbaar voor mogen zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ik heb zelf nog nooit een turkey klaargemaakt want als we niet bij iemand gingen eten, maakte ik altijd gans. Dit jaar ga ik bij de zoon van een vriendin een echt Thanksgiving dinner eten, en ik maak cranberry apple pie, die iedereen vorig jaar zo lekker vond. De gans maak ik dit jaar met Kerst - - veel lekkerder dan turkey.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij gaan weer bij Anna's ouders eten met de hele familie, dus wat er precies op het menu staat (naast kalkoen
) weet ik nog niet...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Petra,Petra/VS schreef:Aardappelpuree (een erg lekker recept met cream cheese, dat ik van een vriendin heb gekregen dit keer)
kun je dat recept hier posten en ander via PM sturen?
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Ik had vorig jaar hele lekkere sweet potato met marshmallow gemaakt die echt goed op smaak was. Dacht een recept van Jamie Oliver maar ik zou het even kunnen opzoeken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Wij vieren het a.s. zaterdag (mijn man is half-amerikaans) in Nederland. Altijd met de hele familie en ieder van ons neemt een gast (en) mee en er is altijd een leeg bord extra. Is altijd erg gezellig.
Op het menu staan:
- kip (kalkoen voor zoveel mensen is vrij prijzig)
- stuffing
- aardappelpuree
- boontjes
- baked beans
- mais
- worteltjes
- applesauce
- cranberries
- jello (heeft niks met Th. te maken maar is familie-sentiment
)
- dinner rolls
- als toetje pumpkin pie of shoofly pie
Dit alles zelfgemaakt door mijn schoonmoeder, behalv de kippen, die worden kant en klaar bezorgd........mmmmm heb er nu al zin in!
Op het menu staan:
- kip (kalkoen voor zoveel mensen is vrij prijzig)
- stuffing
- aardappelpuree
- boontjes
- baked beans
- mais
- worteltjes
- applesauce
- cranberries
- jello (heeft niks met Th. te maken maar is familie-sentiment
- dinner rolls
- als toetje pumpkin pie of shoofly pie
Dit alles zelfgemaakt door mijn schoonmoeder, behalv de kippen, die worden kant en klaar bezorgd........mmmmm heb er nu al zin in!
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik vier het ook!
Ik ben maar in m'n eentje dus ik ga geen hele kalkoen maken. En omdat het op een werkdag is, wil ik eigenlijk ook geen vrienden uitnodigen. Daarom ga ik gewoon kalkoenfilet lekker mals opbakken. Dat samen met cranberrysaus, aardappelpuree en ik heb nog stuffing uit Engeland, dus dan heb ik een heel lekker Thanksgiving-maaltje dacht ik zo.
Ik ben maar in m'n eentje dus ik ga geen hele kalkoen maken. En omdat het op een werkdag is, wil ik eigenlijk ook geen vrienden uitnodigen. Daarom ga ik gewoon kalkoenfilet lekker mals opbakken. Dat samen met cranberrysaus, aardappelpuree en ik heb nog stuffing uit Engeland, dus dan heb ik een heel lekker Thanksgiving-maaltje dacht ik zo.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Color01
- Amerika-expert
wij zijn dit jaar voor het eerst met z'n tweetjes ..normaal hebben we een man of 20 thuis.
we houden het klein ...Turkey Breast en Baked Potato en wat nog meer
..en als het mooi weer is .. dan gaan we met de honden naar het strand.
we houden het klein ...Turkey Breast en Baked Potato en wat nog meer
Dit jaar zijn dochterlief en ik weer alleen en hebben besloten om deze keer gewoon thuis te blijven met z'n tweetjes. Via mijn werk heb ik al een Thankssgiving maaltijd gehad en van de week ook bij Boston Market een maaltijd gehaald. Waarschijnlijk gaan we dat as donderdag weer doen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Here you go:DVDGuy schreef:Petra,Petra/VS schreef:Aardappelpuree (een erg lekker recept met cream cheese, dat ik van een vriendin heb gekregen dit keer)
kun je dat recept hier posten en ander via PM sturen?
Garlic Mashed Potatoes
5 lbs. Medium potatoes, peeled and cooked
1 8 oz. cream cheese with chives
3-4 chopped green onions-mostly the white part
1 tsp. garlic salt
¼ tsp. pepper
6 T. margarine/butter
2 C. whipping cream
Combine ingredients and mix well. Bake at 375 for 30 minutes.
I don’t think I have ever used the full 2 C. cream.
Zouden wij ook eens moeten doen. Altijd als ik bij de kinderboerderij stage loop, en ik zie de kalkoenen, moet ik aan thanksgiving denken. 
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Petra: bedankt voor het recept; gaan we uitproberen 
Petra/VS schreef:Wij! Voor het eerst in maanden zullen we weer met het hele gezin thuis zijn. Voorheen vond ik deze feestdag maar zo zo, want ik houd niet zo van het menu, maar nu is het dus echt een familiedag. Menu:
Kalkoen
Cranberry saus
Boontjes
Broodjes
Pumpkin pie
Rachel Ray had twee jaar geleden een recept voor heerlijke stuffing met kastanjes en ook kalkoen die je onder het vel inspoot met een mengsel van kruiden, boter en maple syrup. Als je er belang bij hebt wil ik het wel kopieeren en emailen.
rijocaer
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, dank je!!
Moet er hier ook aan geloven maar gelukkig plant en kookt mijn man het.
Voor nu is het menu:
Kalkoen met de Pepperidge Farm cornbread vulling.
cranberry saus en voor mij de lyngonberry saus van Ikea ( de pot staat er al een jaar)
Baked patato voor zoonlief, voor ons een baked sweet potato
We dubben nog over de groente, ik wil zelf graag roer gebakken spruiten met champignons en spek, manlief wil bonen.
Als dessert een pumpkin pie.
Voor nu is het menu:
Kalkoen met de Pepperidge Farm cornbread vulling.
cranberry saus en voor mij de lyngonberry saus van Ikea ( de pot staat er al een jaar)
Baked patato voor zoonlief, voor ons een baked sweet potato
We dubben nog over de groente, ik wil zelf graag roer gebakken spruiten met champignons en spek, manlief wil bonen.
Als dessert een pumpkin pie.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
- Bandido
- Amerika-expert
Ik heb een beetje hetzelfde probleem als Petra, het traditionele Thanksgiving menu is niet echt mijn ding. Ik vind het allemaal wat te flauw en het is allemaal ook zo zacht, al die purees (aardappel, sweet potato en squash) en dan is de dressing (in het Noorden heet dit "stuffing") ook al zo zompig. En ik vind kalkoen ook al niet lekker.
Ik klink nu wel als een zeurpiet, want normaal ben ik met eten niet zo moeilijk. Maar dit jaar gaan we het anders aanpakken en we gaan de gerechten wat anders kruiden en de kalkoen vullen we dit keer niet met de dressing (die wordt apart gemaakt), maar twee halve uien, twee halve citroenen en verse rozemarijn. En op de kalkoen gaat een mengsel van boter met knoflook, zout, peper, salie en rode peper. We hebben gehoord dat dat heel lekker is. En de dressing maken we met pecans, het is tenslotte wel Georgia.
Maar het is sowieso wel een heel gezellig feest, we vieren het met vrienden, want veel mensen in Atlanta komen hier niet vandaan en hebben niet de altijd de gelegenheid om naar huis te gaan. En overdag kijken we naar de parade en maken we allerlei hapjes en natuurlijk de gerechten zelf. En iedereen neemt ook altijd vanalles mee, maar vooral dat samen koken is altijd erg leuk.
Maar het is sowieso wel een heel gezellig feest, we vieren het met vrienden, want veel mensen in Atlanta komen hier niet vandaan en hebben niet de altijd de gelegenheid om naar huis te gaan. En overdag kijken we naar de parade en maken we allerlei hapjes en natuurlijk de gerechten zelf. En iedereen neemt ook altijd vanalles mee, maar vooral dat samen koken is altijd erg leuk.
"Keep Georgia On Your Mind"
Ik vind turkey bland , het smaakt flauw.
IK brine the turkey de day before Thanksgiving.
Pre- brine turkeys kan je kopen at Trader Joe,s and Whole Foods.
Op Thanksgiving day wordt hij gebarbequed op houtskool in een Weber Kettle.
Het smaakt zo veel beter dan een normale turkey in de oven.
IK brine the turkey de day before Thanksgiving.
Pre- brine turkeys kan je kopen at Trader Joe,s and Whole Foods.
Op Thanksgiving day wordt hij gebarbequed op houtskool in een Weber Kettle.
Het smaakt zo veel beter dan een normale turkey in de oven.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb er reeds eentje gemaakt. Ik rook er elk jaar een. Creole flavor injected spices, goed kruiden aan de buitenkant en dan een uur of 10 op de roker met cherry wood. Als vloeistof gebruik ik appelsap. En geloof me dat smaakt helemaal niet flauw. Integendeel
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ach, ik doe er gewoon Zaanse mosterd of sambal op, dat maakt het een stuk minder flauw
.