Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Lelle: Onze ideeën juli 2011 -> Feedback!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Lelle
Amerika-ontdekker

Reis Lelle: Onze ideeën juli 2011 -> Feedback!

Bericht door Lelle »

Hoi!

Ik ben vast de zoveelste die hier een reisschema plaatst, maar goed... Ik heb hier veel gelezen en de indruk gekregen dat er een aantal zijn die veel verstand hebben van zulke reizen en ik zou graag van jullie ervaringen en expertise gebruik maken :thumbup: !!

We hebben een reisschema opgesteld, van wat we willen zien maar zijn nog een beetje op zoek naar leuke plaatstjes waar we eventueel kunnen overnachten. Bijvoorbeeld in de buurt van National Parks of ergens onderweg. Misschien weet iemand van jullie iets leuks? We willen zowel grote als kleine steden / dorpen aandoen.
In ieder geval eerst eens een idee van ons schema:

1 Aankomst LA
2 LA - via San Diego - Palm Springs (door San Bernadino Forest)
3 Palm Springs - Prescott (via Joshua Tree NP)
4 Prescott - Grand Canyon (waar overnachten?)
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Monument Valley - Page
7 Page - Bryce Canyon (via Zion NP)
8 Bryce - Las Vegas
8 - 12 Las Vegas
12 Las Vegas - Death Valley - Ergens in de buurt van Sequoia NP (wie weet iets? Big Pine?)
13 ? - Yosemite NP (Via Mammoth Lakes)
14 Yosemite NP
15 Yosemite NP - San Francisco
15 - 19 SF
19 San Francisco - Montery / Carmel
20 Montery / Carmel - Santa Barbara
21 Santa Barbara - Los Angeles (via Malibu)
22 Los Angeles
23 Los Angeles - Amsterdam

We zijn dus op zoek naar een aantal tips om er voor te zorgen dat we een zo mooi mogelijke reis maken! Ik ben erg benieuwd!
Daarnaast vroeg ik me nog af wat een beetje de gemiddelde kosten zijn van een motel / hotel en van dineren in USA. Ik weet dat het afhangt van wat je wil.. maar het is goed om een idee te krijgen, ongeveer.

Groeten en alvast bedankt!
Lelle.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Onze ideeën juli 2011 -> Feedback!

Bericht door Rob »

Even een paar vragen: met hoeveel personen gaan jullie en in welke periode.
Alvast 1 opmerking als ik het zo lees willen jullie via de oostkant Sequoia & Kings Canyon in, dat is niet mogelijk als je S&K mee wil nemen moet je via de westkant het park in en vallen Big Pine en Mammoth Lakes af.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

misschien lees ik er over, maar wanneer gaan jullie?

hier en daar is het schema wel erg vol;

Van bvb. bryce-LV via Zion, kan je beter hier opsplitsen in 2 dagen, met een overnachting bij zion

Een overnachting in Death Valley (bvb Furnace Creek is ook een echte aanrader)

Je tijd voor San Diego lijkt met ook nogal krap... Beter skippen of wat meer tijd denk ik.

Grand Canyon -> je kan best overnachten in een lodge in het NP (op tijd boeken!!!) of anders in Tusuyan, dat is niet ver.

Veel plezier met plannen!
Laatst gewijzigd door Tipsy_1 op 16 nov 2010, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Hoi,

Alvast bedankt voor de reacties.
Wat meer informatie is misschien handig, ja! Oops :)
We zijn met zijn tweetjes en vertrekken eind juni (zeg maar tussen 25 - 28).

Ik was er al bang voor dat je er via de oostkant niet in kon, kreeg dat op de routeplanner al niet voor elkaar. Maar da's belangrijk om te weten! Bedankt!
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Heb je al vliegtickets geboekt ander zou je kunnen overwegen om op een andere te vliegen of vanaf een andere plaats terug te vliegen.
Bijvoorbeeld starten op Phoenix en eindigen op LA of LA starten en San Francisco terug zo krijg je wat meer ruimte.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Tickets zijn nog niet geboekt, maar we willen heel graag een ronde maken, zowel de kust zien als een aantal NP en Canyons e.d.
Is het zo vol?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Sequoia lukt inderdaad niet in als je via de Tioga Pass wilt rijden. Van Page naar bryce via Zion is ook een beetje gek, beter is eerst naar Bryce en dan naar Zion. Voor Zion zou ik ook meer tijd uittrekken, maar jullie zijn meer voor de steden dan voor de parken als ik het zo zie.
Hoewel dat uitstapje naar San Diego wel weer heel erg kort is, ik zou lekker direct naar Palm Springs (of verder) rijden.

Marianne
Lelle
Amerika-ontdekker

Re: Reis Lelle: Onze ideeën juli 2011 -> Feedback!

Bericht door Lelle »

Ha Marianne,

Dan zou je 't misschien zo moeten doen:

grand canyon - monument valley (overnachten waar?)
monument valley - bryce canyon (overnachten waar?)
bryce canyon - springdale? (Zion NP)
Springdale - Las Vegas
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Idd een behoorlijk volle route.
San Diego zou ik er zowiezo uitlaten. In één dag van LA naar San Diego en dan nog naar Palm Springs lijkt echt te veel van het goede.
WIj deden in 2008 ook een rondje LA-LA. Je kan dat nalezen op onze website (zie handtekening)
Wij hadden ook 21 dagen de tijd. Met wat schuif werk kan je gerust alles opnemen in je route wat je gepland hebt.
Op de tweede dag kan je kiezen, ofwel via Kingman (route 66) ofwel zoals je nu plant via Prescott en Sedona om dan dag 3 naar Grand Canyon verder te rijden.
misschien zoiets?

1 Aankomst LA
2 LA - Palm Springs - Kingman of Prescott
3 Kingman/Prescott - Grand Canyon
4 Grand Canyon
5 Grand Canyon - Monument Valley
6 Monument Valley - Page
7 Page - Bryce Canyon
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas
12 Las Vegas - Death Valley
13 Death Valley - Lee Vining (bezoek mono lake en Bodie Ghosttown)
14 Lee Vining - Yosemite NP (via Tioga Pass)
15 Yosemite NP
16 Yosemite - SF
17 SF
18 SF
19 SF
20 SF - Big Sur/Morro Bay (als je geen whale watching gaat doen, anders eventueel dag 19 al naar Monterey)
21 Carmel - Los Angeles
22 Los Angeles

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Ik heb een boel door elkaar geschoven en gedaan en kom tot het volgende:

1 Amsterdam - LA
2 LA - Palm Springs
3 Palm Springs - Kingman / Prescott
4 Kingman / prescott - Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon - Monument Valley (vroeg weg uit GC)
7 Monument Valley - Page - Bryce Canyon (dit lijkt in een keer wel te kunnen, 5 uur rijden)
8 Bryce Canyon - Zion NP (springdale)
9 Zion NP - Las Vegas
10-12 Las Vegas
13 Las Vegas - Death Valley
14 Death Valley - Yosemite NP
15 Yosemite NP
16 Yosemite NP - San Francisco
17 - 19 SF
20 San Francisco - Pismo Beach
21 Pismo beach - Los Angeles
22 Los Angeles
24 Nederland, Amsterdam

Hoe lijkt het?
Nog wat toe te voegen mbt geld?
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik vind dat je voor het stuk LA - Grand Canyon nogal veel tijd neemt.
Er zijn mensen die deze afstand in 1 dag afleggen terwijl je er in jouw route 3 dagen de tijd voor neemt. Zeker in het begin zul je vroeg wakker zijn waardoor je veel kilometers kunt maken. Als je geen lange wandeling gaat maken in de Grand Canyon heb je in principe voldoende aan 1 nacht om een goede indruk te kirjgen. Er valt dus nog wel wat te winnen qua dagen, die je goed kunt gebruiken bij bv. Zion en Yosemite.
Verder heb je 4 nachten Las vegas en 4 nachten San francisco, terwijl je voor het stuk San francisco - Los Angeles naar mijn mening beter toekomt met 2 overnachtingen. Ik zou in 1 van de 2 steden dus een overnachting minder doen.

Aan de andere kant is de route die je nu hebt wel ontzettend relaxed, dat heeft uiteraard ook zo z'n voordelen.

Toch waag ik het even om een andere route te plaatsen, al lijkt deze enigzins op de suggestie van Dude:

1. AMS - LA
2. LA (Valt me op dat je nu in LA landt maar er verder geen bezienswaardigheden bezoekt.)
3. LA - Needles (Via Joshua Tree NP)
4. Needles - Grand Canyon (Route 66)
5. Grand Canyon - Monument Valley
6. Monument Valley - Page (Antelope Canyon, Horseshoe bend, Lake Powell, Glenn Canyon Dam.)
7. Page - Bryce Canyon NP
8. Bryce Canyon NP - Zion NP
9. Zion NP
10. Zion NP - Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas - Death Valley
14. Death Valley - Lee Vining
15. Lee Vining - Yosemite NP (Tioga Pass)
16. Yosemite NP
17. Yosemite - San Francisco
18. SF
19. SF
20. San Francisco - Monterey
21. Monterey - San Luis Obispo
22. San Luis Obispo - Los Angeles
23. Los Angeles - Amsterdam

Qua geld voor overnachtingen, reken op gemiddeld zo'n 75 dollar per overnachting. In Las Vegas zul je wellicht vele goedkopere deals kunnen maken, overnachten in parken als Yosemite en de Grand canyon zijn over het algemeen duurder, reken op 150 dollar.

Qua eten kun je het zo duur maken als je zelf wilt, maar in 2009 was het voor ons zo dat het voor uit eten gaan dezelfde prijzen waren als in Nederland, maar dan in USD. Bv. uit eten in Nederland kost normaal zo'n 35 euro per persoon. (voorgerecht, hoofdgerecht, drankje en koffie of ijs na.) In Amerika betaalden we dan 35 USD. Maar goed, je zult niet elke dag uitgebreid uit eten gaan.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Hoi Michel,

bedankt voor je reactie, daar kan ik wel wat mee!
Ik had vanochtend nog lopen puzzelen, reisverslagen gelezen enzo en met jouw tips erbij kom ik tot het volgende:

1 AMS- LA
2 LA - Needles (door Joshua Tree NP)
3 Needles - Tusayan
4 Tusayan - Monument Valley
5 Monument Valley - Torrey (Via Glen Canyon)
6 Torry - Bryce Canyon
7 Bryce Canyon - Zion NP (Springdale)
8 Zion NP - LV
9 LV
10 LV
11 LV - Death Valley
12 Death Valley - Yosemite NP (via Mammoth Lakes)
13 Yosemite
14 Yosemite NP - San Francisco
15 SF
16 SF
17 SF
18 SF - Montery / Carmel
19 Montery / Carmel - Pismo Beach
20 Pismo Beach - LA
21 LA
22 LA - Amsterdam
23 aankomst Nederland

Dat stuk LA- GC is qua kilometers e.d wat ons betreft ook wel in twee dagen te doen. Dat is nu veranderd. Verder hebben we het stuk tussen SF en LA opgedeeld in 3 dagen ipv 2.
Ik heb nog wat twijfels over de afstandDV - Yosemite NP. Is dat in 1 dag te doen?

Bedankt voor je reactie op het financiële stukje! Ook niet onbelangrijk!
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mooie route zo hoor!
Ik zou wel één dag van de kustweg afnemen en inderdaad bijzetten tussen Death Valley en Yosemite.
Je kan dan Bodie en mono lake nog bezoeken, en eventueel een korte uitstap in Alabama hills.
In één ruk van Death Valley naar Yosemite village is op zich wel te doen maar niet aan te raden. Je kan bv een nacht in Lee vining boeken, dat ligt aan de oost ingang van het park aan de mooie Tioga Pass.
Zie voor die route over twee dagen op onze site, 2008 gedeelte, dag 15 en 16.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Zijn er nog tips over wat prettige hotels en motels zijn?
Tips qua kosten (besparen)? Hoeveel waren jullie kwijt?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hier http://www.allesamerika.nl/reviews/ kan je in ieder geval al lezen waar de forumleden al geslapen hebben en wat ze er van vonden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt ook eens in ons 2008-verslag kijken voor overnachtingstips en voor de kosten die wij per dag maakten (met 4 personen).

Marianne
AlmereOnTour
Amerika-ontdekker

Bericht door AlmereOnTour »

Hallo,

Je rondje lijkt een beetje op het rondje dat wij van plan zijn te doen volgend jaar (juli/aug). Alleen ben ik van plan om vanuit Phoenix te starten om niet gelijk muchos kilometers te moeten maken en het dus in het begin wat relaxer te hebben.
Het forum helpt mij steeds weer aan nieuwe ideeën maar ik heb wel door dat ik keuzes moet maken.
Het plannen levert al veel plezier en zin op.
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik zou inderdaad zoals Dude aangeeft een overnachting bij Lee Vining inplannen om de rit tussen Death Valley en Yosemite op te breken, zodat je meer tijd hebt voor de Tioga Pass.

Verder qua kostenbesparing kun je al denken aan bv. Priceline en Hotwire voor de hotelboekingen en Smartervegas voor overnachtingen in Las vegas waar je mooie deals kunt afsluiten. Autohuur via Usareisen.de scheelt meestal ook al enkele tientallen euro's.
Verder zou ik als je in Amerika bent altijd gebruik maken van couponboekjes die bij elk hotel te verkrijgen zijn voor evt. kortingen op entree parken/bezienswaardigheden of restaurants en voor de boodschappen zou je een klantenkaart kunnen aanschaffen, dit kan ook nog voordeliger uitpakken.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zie een aantal dingen in de route die me opvallen;

Maar 1 dag in LA (beetje weinig maar is afhankelijk van wat je daar wilt zien) en 3,5 dag in SF (met 2 kan het in principe ook prima). De onevenwichtige verdeling valt me op maar kan een persoonlijke keuze zijn. Als ik jullie was zou ik voor beide steden 2 volle dagen inplannen.

Andere delen zijn wat gehaast. Een extra nacht in Zion is echt aan te raden want je bent er nu maar een halve dag (en verliest die dag ook nog een uur ivm tijdverschil) terwijl dit juist zo'n prachtig en relaxed park is!

De route van SF naar Monterey is dan weer erg kort! Maar 2 uur rijden en op deze route vind je niets bijzonders. Ik zou die dag doorrijden, beetje op tijd vertrekken uit SF zodat je rond een uur of 11 in Monterey bent om te beginnen aan de kustroute. Ik kan je trouwens Cambria als plek om te overnachten aanraden. Ligt een stukje dichterbij dan Pismo Beach (scheelt een uur rijden) en het is er prachtig! Mooie stranden en een knus dorp dat ietsje verder landinwaarts ligt.

Verder mis ik Sedona wel in je route, het is zo'n prachtig plaatsje (net als Prescott). Ik zou de route daarom anders indelen:

1 AMS- LA
2 LA - Needles (door Joshua Tree NP)
3 Needles - Prescott (overnachtingstip; http://www.prescottpinesinn.com/)
4 Prescott - Grand Canyon (via Sedona, overnachtingstip: http://www.grandcanyonlodges.com/grand- ... e-412.html)
5 Grand Canyon - Monument Valley
6 Monument Valley - Bryce Canyon (via Page, overnachtingstip; http://brycecountrycabins.com/)
7 Bryce Canyon - Zion NP (Springdale : overnachtingstip http://www.zioncanyonbandb.com/)
8 Zion NP
9 Zion NP - LV
10 LV
11 LV
12 LV - Death Valley
13 Death Valley - Yosemite NP (via Mammoth Lakes)
14 Yosemite NP
15 Yosemite NP - San Francisco
16 SF
17 SF
18 SF - Cambria
19 Cambria - LA (met een tussenstop in Santa Barbara)
20 LA
21 LA
22 LA - Amsterdam
23 aankomst Nederland
MichelH
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door MichelH »

@RiverCola: Ik ben het niet helemaal eens met je wat betreft Zion.
Bryce Canyon - Zion NP is maar 3 uur rijden, de route is overigens prachtig, waardoor je al rond het middaguur in Zion kunt zijn. Vergeet vooral de overlook trail voor de tunnel aan de rechterkant niet, zeer leuk om te doen en een magnifiek uitzicht over Zion NP. Dan heb je nog een halve dag plus de volgende dag 's morgens om andere trails te lopen en een goede eerste indruk te krijgen van Zion.
Mocht je daarentegen de Angels Landing trail willen gaan lopen, dan zou ik wel een extra dag hiervoor reserveren.

Verder zou ik de omweg naar Sedona er niet voor over hebben.
Sedona zou ik alleen inpassen bij aankomst of vertrek in Phoenix.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer