Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
[Emigratie] Moet hier weg !
Re: [Emigratie] Moet hier weg !
Ik kan met het heel goed voorstellen kastelke, wel ontzettend moedig dat hij/jullie toch de stap hebben genomen.
Ik heb nog nooit zonder werkgever gezeten vanaf mijn 15e (zowel parttime naast studie als full-time) en ik vind het idee om helemaal geen enkele werkgever te hebben gewoon ronduit eng! Mijn lief zegt dat ik rustig kan zoeken naar een passende baan maar ik wil gewoon echt zo snel mogelijk aan de slag, boeit niet wat eigenlijk, als ik maar eigen inkomsten heb haha.
Daarbij komt dat ik van mening ben dat een baan en dagelijks werken met Amerikanen zorgt voor een snelle integratie en een zeker gevoel en houvast omdat emigratie toch onzekerheid is voor een hoop dingen.
Ik heb nog nooit zonder werkgever gezeten vanaf mijn 15e (zowel parttime naast studie als full-time) en ik vind het idee om helemaal geen enkele werkgever te hebben gewoon ronduit eng! Mijn lief zegt dat ik rustig kan zoeken naar een passende baan maar ik wil gewoon echt zo snel mogelijk aan de slag, boeit niet wat eigenlijk, als ik maar eigen inkomsten heb haha.
Daarbij komt dat ik van mening ben dat een baan en dagelijks werken met Amerikanen zorgt voor een snelle integratie en een zeker gevoel en houvast omdat emigratie toch onzekerheid is voor een hoop dingen.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Goh, dat gevoel heb ik nou ook de hele tijd.ned in MO schreef:klinkt een beetje van ik moet/wil om een bepaalde reden weg uit nederland en probeer mijn (ex) vriendin daarvoor te strikken? Dat wordt dan een fiasco denk ik
Mjah ik ook maar ik dacht, ik probeer het tactisch te verwoorden haha. Gelukkig is daar nedRiverCola schreef:Goh, dat gevoel heb ik nou ook de hele tijd.ned in MO schreef:klinkt een beetje van ik moet/wil om een bepaalde reden weg uit nederland en probeer mijn (ex) vriendin daarvoor te strikken? Dat wordt dan een fiasco denk ik

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Poortman, dat is de meest originele reden tot emigratie die ik ooit gehoord heb: willen emigreren omdat je een controlefreak bent... Maar eerlijk gezegd zie ik niet het verband tussen het zijn van een controlefreak en waarom je dan wilt emigreren.Poortman schreef:Omdat ik juist zo'n control freak ben wil ik juist emigreren...
Als ik die uitspraak aanvul met
dan ben ik een beetje bang dat je op de vlucht bent voor iets, dat je de confrontatie niet aan wilt gaan met bepaalde dingen uit je Nederlandse leven?Poortman schreef:ik wil alles wissen en compleet opnieuw beginnen. Dus persoonlijk en qua werk etc...
En dat is begrijpelijk hoor! Vaak zie je toch wel dat mensen die emigreren bepaalde dingen in hun leven hebben meegemaakt. Maar je leven oppakken en duizenden kilometers verder verplaatsen is geen fundamentele oplossing voor dergelijke dingen. Probeer eerst vrede te krijgen met de dingen zoals ze gegaan zijn/zoals ze nu zijn, en tracht dingen af te handelen vooraleer te vertrekken. Dat zal het je makkelijker maken nadien. Demonen kennen immers geen lands- of continentale grenzen.

(en misschien zit ik er helemaal naast hoor! Maar ik kreeg de indruk dat je zit te worstelen met dingen uit het verleden.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- RiverCola
- Amerika-expert
Ik kan me hier helemaal bij aansluiten Elke! Toen ik begon te denken aan emigratie naar Amerika was dat ook in een periode dat ik veel tegenslagen te verwerken had gehad en mijn leven niet zo goed op de rails kreeg (zoals ik het voor ogen had dan). Ik was me best bewust van het feit dat dromen over een emigratie een vorm van vluchten was in de hoop dat het ergens anders beter zou zijn.
Nu ben ik best blij dat ik destijds geen greencard won. Inmiddels gaat alles weer een stuk beter.
Op dat moment wordt het interessant om te zien of je emigratiewens nog steeds overeind blijft. Ik zie nu beter de voordelen van Nederland en de nadelen van Amerika. Maar ik wil nog steeds. Ik weet nu dat je (of ik), waar je ook leeft, gelukkig kunt zijn. Ik hoef dus niet meer naar Amerika voor het geluk. Maar wil wel omdat ik het als een uitdaging zie om ergens anders iets op te bouwen en ondanks de nadelen, Amerika bepaalde aspecten kent die mij intrigeren.
@ Poortman; Neem ter harte: Als iets je hier niet lukt, lukt het dáár ook niet! Dit is je thuishaven, hier ken je mensen, de cultuur en weet je hoe alles werkt. Daar moet je vanaf nul beginnen. Probeer eerst hier je zaken op orde te krijgen zodat je daar, als je de kans krijgt, vol goede moed kunt beginnen!
Nu ben ik best blij dat ik destijds geen greencard won. Inmiddels gaat alles weer een stuk beter.
Op dat moment wordt het interessant om te zien of je emigratiewens nog steeds overeind blijft. Ik zie nu beter de voordelen van Nederland en de nadelen van Amerika. Maar ik wil nog steeds. Ik weet nu dat je (of ik), waar je ook leeft, gelukkig kunt zijn. Ik hoef dus niet meer naar Amerika voor het geluk. Maar wil wel omdat ik het als een uitdaging zie om ergens anders iets op te bouwen en ondanks de nadelen, Amerika bepaalde aspecten kent die mij intrigeren.
@ Poortman; Neem ter harte: Als iets je hier niet lukt, lukt het dáár ook niet! Dit is je thuishaven, hier ken je mensen, de cultuur en weet je hoe alles werkt. Daar moet je vanaf nul beginnen. Probeer eerst hier je zaken op orde te krijgen zodat je daar, als je de kans krijgt, vol goede moed kunt beginnen!
Laatst gewijzigd door RiverCola op 12 nov 2010, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probleem wat je studieplannen betreft: je moet, om een studentenvisum te krijgen, vooraf kunnen aantonen dat je de financiele middelen hebt om je studieperiode te financieren! Dat is voor velen wel een serieuze hobbel om te nemen.
Neem je tijd om na te denken over de dingen, en neem zeker geen impulsieve beslissingen. Komt tijd, komt raad!
Heb je verder nog vragen, dan horen we het wel.
Neem je tijd om na te denken over de dingen, en neem zeker geen impulsieve beslissingen. Komt tijd, komt raad!
Heb je verder nog vragen, dan horen we het wel.
Elke
-
- Amerika-expert
Mijn NLs is niet zo grandioos meer, maar als ik hier goed lees dat je 15 jaar oud bent, dan is het sowieso voorlopig niet mogelijk om via je vriendin te emigreren.Poortman schreef:maar als je je hele leven lang (ongeveer 15jaar)
Gelijk heb je overigens wel: mijn broer was er ook zo eentje die er in Amerika vrijwel meteen achter kwam dat hij daar werkelijk thuishoorde ipv. in NL.
Gr., Flipje
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Poortman is 21
Dat is ook nog best jong...vana schreef:Poortman is 21
Ik vraag me af of trouwen (al dan niet voor je visum) op je 21ste een goed idee is als alleen een lange afstandsrelatie hebt gehad. Maar dat is wellicht persoonlijk...
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op je 21ste ben je nog jong, kun je gemakkelijker dat soort dingen doen 
Derk

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben op mijn 20e al getrouwd.
Marjon
Marjon
Ik bedoel niet dat je niet moet trouwen op je 21ste, maar meer waarom...
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Sorry, foutje van mij. Mijn antwoord had betrekking tot het ''emigreren naar Amerika omdat je dat graag wil'', niet tot het ''trouwen''. 
Derk

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
---Mark Twain
---Mark Twain
Haha, dan heb je zeker gelijk! Ik ben al in de 30 en het is nu wel lastiger om weg te gaan (maar ik ben blij dat we het wel doen!)
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of te wel je droomt te veel.
Zomaar een jaartje bij iemand in huis wonen als je 21 bent en naar school gaan werkt niet echt. School kost nog steeds een hele bak centen (die je niet hebt zoals je eerder zei)
Wat heeft het voor zin om weer met je ex aan te pappen als je er toch niet mee wil trouwen? Er mee samenwonen gaat niet zoals je hoop ik beseft.
Ik was 26 jaar oud toen ik emigreerde en was er toen zelf amper klaar voor ( en ik had al een jaar amerika ervaring)
Zomaar een jaartje bij iemand in huis wonen als je 21 bent en naar school gaan werkt niet echt. School kost nog steeds een hele bak centen (die je niet hebt zoals je eerder zei)
Wat heeft het voor zin om weer met je ex aan te pappen als je er toch niet mee wil trouwen? Er mee samenwonen gaat niet zoals je hoop ik beseft.
Ik was 26 jaar oud toen ik emigreerde en was er toen zelf amper klaar voor ( en ik had al een jaar amerika ervaring)
-
- Amerika-expert
Het komt op mij allemaal altijd nog redelijk verward over. Als je al eens middelbare school hebt gedaan (en ouder bent dan 19) dan:
- kun je niet nog eens naar de middelbare school;
- moet je naar een dagcursus/vakschool en dat is zelfs in de goedkoopte versie redelijk duur (een paar duizend dollar is weinig, dat betaalt iemand die meer dan een jaar in een staat woont al kwijt);
- vind je niet zomaar een gezin dat een jaartje iemand in huis wil nemen (vooral niet iemand die bovendien niet al eens minstens een jaar buiten het ouderlijk huis, zelfstandig, heeft gewoond);
- heb je geen enkele zekerheid, dat je niet halverwege moet ophouden, omdat je heimwee krijgt.
En dat zijn dan nog maar de meest voor de hand liggende problemen.
Amerika is een geweldig land, maar teveel Europeanen (en vooral jonge Europeanen) denken dat de VS een ongeregeld rotzooitje is. Waar de mensen erg eenvoudig, argeloos en onnozel zijn, en zich makkelijk laten misleiden, alle Europeanen met open armen opvangen en maar al te graag erg veel voor ze doen.
Groei eerst maar eens wat meer op, ga voor jezelf zorgen en kom eens naar de VS op vakantie.
- kun je niet nog eens naar de middelbare school;
- moet je naar een dagcursus/vakschool en dat is zelfs in de goedkoopte versie redelijk duur (een paar duizend dollar is weinig, dat betaalt iemand die meer dan een jaar in een staat woont al kwijt);
- vind je niet zomaar een gezin dat een jaartje iemand in huis wil nemen (vooral niet iemand die bovendien niet al eens minstens een jaar buiten het ouderlijk huis, zelfstandig, heeft gewoond);
- heb je geen enkele zekerheid, dat je niet halverwege moet ophouden, omdat je heimwee krijgt.
En dat zijn dan nog maar de meest voor de hand liggende problemen.
Amerika is een geweldig land, maar teveel Europeanen (en vooral jonge Europeanen) denken dat de VS een ongeregeld rotzooitje is. Waar de mensen erg eenvoudig, argeloos en onnozel zijn, en zich makkelijk laten misleiden, alle Europeanen met open armen opvangen en maar al te graag erg veel voor ze doen.
Groei eerst maar eens wat meer op, ga voor jezelf zorgen en kom eens naar de VS op vakantie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het komt op mij ook over alsof je het allemaal makkelijker voorstelt dan dat het is.
Je hebt het over naar school gaan, wat in jouw geval al geen high school meer zal (kunnen) zijn. Blijft over om te gaan studeren. Community colleges zijn veel goedkoper dan andere instituten, maar kosten nog steeds een paar duizend per jaar:
Met 21 zul je grote moeite hebben om ergens bij een gastgezin terecht te komen omdat je daar te oud voor bent. Dat wil dus zeggen dat je zelf voor de kosten op moet draaien. Naast je tuition moet je dan dus nog je boeken, je huur, je gas/water/licht/afval (voor zover niet bij de huur inbegrepen) betalen, plus nog je eten en drinken, en je kleding.
Verkijk je dus niet op wat het allemaal kost.
Wat ik niet snap is deze zin:
Je hebt het over naar school gaan, wat in jouw geval al geen high school meer zal (kunnen) zijn. Blijft over om te gaan studeren. Community colleges zijn veel goedkoper dan andere instituten, maar kosten nog steeds een paar duizend per jaar:
Tel daarbij nog je boeken en andere onkosten op, plus de kosten van je levensonderhoud.The national average college tuition cost for public universities is $4,694 per year for in state residents. This figure includes both tuition rates and fees for a full time student.
The average college tuition cost at private colleges and universities is around $20,000 per year in tuition and fees.
Now compare this to the average yearly tuition for a community college. The average cost of community college tuition is only $2,076 per year. This is less than half than a traditional four year public university and much less than a private college.
Met 21 zul je grote moeite hebben om ergens bij een gastgezin terecht te komen omdat je daar te oud voor bent. Dat wil dus zeggen dat je zelf voor de kosten op moet draaien. Naast je tuition moet je dan dus nog je boeken, je huur, je gas/water/licht/afval (voor zover niet bij de huur inbegrepen) betalen, plus nog je eten en drinken, en je kleding.
Verkijk je dus niet op wat het allemaal kost.
Wat ik niet snap is deze zin:
Je woont momenteel nog thuis en zegt niet van het ene op het andere moment op jezelf te kunnen gaan wonen, maar je wilt wel naar de VS waar je er echt helemaal alleen voor staat, zowel voor wat betreft de regelarij als de financiën...? Hoe stel je je dat dan voor, als ik vragen mag?Poortman schreef:Ik woon momenteel nog thuis, en kan niet van het ene op het andere moment op mezelf gaan wonen (ook al zou ik dat met gemakt aan kunnnen)!
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Mjah verward zeker maar impulsief en wanhopig ook wel.
Ik kan me volledig vinden in het scenario dat je iemand ontmoet op wie je verliefd wordt, je vervolgens voor die persoon naar Amerika vliegt en daarna niet alleen verliefd wordt op de persoon maar ook op het land zelf. Dat je vervolgens bij terugkeer in Nederland gaat uitzoeken hoe je zou kunnen emigreren en er erachter komt dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt. Dit heb ik zelf ook meegemaakt dus klinkt heel bekend. Echter, als dan die relatie voorbij is, zul je je daar bij neer moeten leggen. Verdrietig maar simpel.
Verder denk ik dat je wellicht eerst eens wat vaker naar Amerika zult moeten gaan (en dan verschillende delen) om te kunnen bepalen of je er echt heen wilt verhuizen of dat het meer is omdat je "toen" zo'n leuke tijd hebt gehad toen je er was. Het is al vaak gezegd maar 1 vakantie is niet hetzelfde als vaak in een land komen en dus weten wat voor land het is. Ik ben in veel verschillende delen geweest en weet zodoende dus heel goed waar ik wel en waar ik zeker niet wil wonen.
Studeren in het buitenland is vaak duur en ook qua levensonderhoud en huisvesting in het buitenland zelf. Veel studenen in de VS hebben ook een rits bijbaantjes dus dat zal voor jou zeker niet anders zijn als je dat wilt maar ik zou zeggen, Google eens op studie in de VS. Er is vast genoeg over te vinden.
Waar een wil is, is zeker een weg en ik geloof gerust dat je graag erheen wilt en er ook hard voor wilt werken. Echter, in mijn ogen kom je, ondanks dat je zegt dat je alles altijd tot in de puntjes wilt regelen, heel ongeorganiseerd over en niet als iemand die assertief genoeg is om zelfstandig alles uit te zoeken. Dat maakt emigreren heel lastig omdat zelfstandigheid iets is dat je echt nodig hebt daarvoor.
Ik kan me volledig vinden in het scenario dat je iemand ontmoet op wie je verliefd wordt, je vervolgens voor die persoon naar Amerika vliegt en daarna niet alleen verliefd wordt op de persoon maar ook op het land zelf. Dat je vervolgens bij terugkeer in Nederland gaat uitzoeken hoe je zou kunnen emigreren en er erachter komt dat het allemaal niet zo simpel is als het lijkt. Dit heb ik zelf ook meegemaakt dus klinkt heel bekend. Echter, als dan die relatie voorbij is, zul je je daar bij neer moeten leggen. Verdrietig maar simpel.
Verder denk ik dat je wellicht eerst eens wat vaker naar Amerika zult moeten gaan (en dan verschillende delen) om te kunnen bepalen of je er echt heen wilt verhuizen of dat het meer is omdat je "toen" zo'n leuke tijd hebt gehad toen je er was. Het is al vaak gezegd maar 1 vakantie is niet hetzelfde als vaak in een land komen en dus weten wat voor land het is. Ik ben in veel verschillende delen geweest en weet zodoende dus heel goed waar ik wel en waar ik zeker niet wil wonen.
Studeren in het buitenland is vaak duur en ook qua levensonderhoud en huisvesting in het buitenland zelf. Veel studenen in de VS hebben ook een rits bijbaantjes dus dat zal voor jou zeker niet anders zijn als je dat wilt maar ik zou zeggen, Google eens op studie in de VS. Er is vast genoeg over te vinden.
Waar een wil is, is zeker een weg en ik geloof gerust dat je graag erheen wilt en er ook hard voor wilt werken. Echter, in mijn ogen kom je, ondanks dat je zegt dat je alles altijd tot in de puntjes wilt regelen, heel ongeorganiseerd over en niet als iemand die assertief genoeg is om zelfstandig alles uit te zoeken. Dat maakt emigreren heel lastig omdat zelfstandigheid iets is dat je echt nodig hebt daarvoor.
Voor de hand ligt de "lottery". DV2010 lottery is sinds 1-2 weken gesloten dus die kan je vergeten. De volgende inschrijvingsperiode is pas volgend jaar +/-oktober. Dus je hebt nog een heel jaar om een beetje af te koelen en 9 van de 10 mensen(in soortgelijke situatie) die willen dan niet meer emigreren.
Stukje advies: Neem een staat zover mogelijk vandaan van je ex.
Stukje advies: Neem een staat zover mogelijk vandaan van je ex.

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En dan citeer je waarschijnlijk de in state tuition. Voor een buitenlander is het vaak x2 of zelfs x3!.Dento schreef:Community colleges zijn veel goedkoper dan andere instituten, maar kosten nog steeds een paar duizend per jaar:
Elke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht