Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Suas: reis zuidwesten (14 dagen)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Suas
Amerika-newbie

Reis Suas: reis zuidwesten (14 dagen)

Bericht door Suas »

Hallo iedereen,

Na al heel wat gelezen en opgezocht te hebben op dit forum, kan ik alleen maar zeggen dat hier echt experts zitten en dat hier een zee aan informatie ligt.
Vermits wij zelf er nog niet helemaal uit zijn wanneer we juist naar de USA willen (wss september 2011) ben ik wel al een beetje aan het plannen en en lezen.
Zouden jullie mijn route eens willen bekijken en eventueel wat commentaar geven. :lol:

DAG 1 AANKOMST LAS VEGAS
DAG 2 LAS VEGAS - ZION
DAG 3 ZION - BRYCE
DAG 4 BRYCE
DAG 5 BRYCE - TORREY
DAG 6 TORREY - MOAB
DAG 7 MOAB
DAG 8 MOAB - GRAND CANYON
DAG 9 GRAND CANYON - FLAGSTAFF
DAG 10 FLAGSTAFF
DAG 11 FLAGSTAFF -LAS VEGAS
DAG 12 LAS VEGAS
DAG 13 LAS VEGAS
DAG 14 TERUG NAAR HUIS
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: reis zuidwesten (14 dagen)

Bericht door Tipsy_1 »

gaat zeker een top reis worden.

Opmerkingen mbt je route: het stuk moab - grand canyon is te lang.
Je zou het volgende kunnen done:
- DAG 8: MOAB - MONUMENT VALLEY (via Moki Dugway, Valley of the Gods, Monument Valley -> schitterend allemaal!)
- DAG 9: MONUMENT VALLEY - GRAND CANYON (via Page: Horseshoe Bend, Antelope Canyon)
- DAG 10: GRAND CANYON - FLAGSTAFF

je zou ook van Grand Canyon rechtstreeks naar Las Vegas kunnen rijden (je kan dan route 66 en Hooverdam meepakken), en heb je nog ruimte voor een overnachting in pag.
dat wordt dan:
DAG 8: zie boven
DAG 9: MONUMENT VALLEY - PAGE
DAG 10: PAGE - GRAND CANYON
DAG 11: GRAND CANYON - LAS VEGAS (overigens een flinke rit van meer dan 400 km)

Ik denk dat de meesten 2 overnachtingen in Moab te kort zullen vinden, maar zelf ben ik nog niet in Moab geweest
thomas
Amerika-ontdekker

Bericht door thomas »

Hi,

ik denk dat je eerder in Zion een volledige dag nodig hebt dan ik Bryce. Daar kan je misschien wisselen.

de route van Moab naar Grand Canyon wordt een hele lange, en er is onderweg veel te zien. Ik zou heel vroeg vertrekken zeker Monument Valley niet overslaan.

Waarom wil je naar Flagstaff? Is daar iets te doen?

En Death Valley ligt natuurlijk ook in de buurt van Las Vegas...
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

op een reis van twee weken moet je natuurlijk keuzes maken.
Death Valley krijg je niet meer in dit schema denk ik, tenzij ipv een overnachting in Vegas of zo...

Bryce of Zion is kwestie van voorkeur. ik zou eerder in Bryce twee overnachtingen willen ;-)
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Valerie »

Ik zou 1 overnachting bij Las Vegas en/of Bryce canyon wegdoen en die bij Moab of Page plaatsen, maar dat is persoonlijk.
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het hangt er van af wat je wilt doen, maar Zion is een heerlijk park om te wandelen, met veel verschillende mogelijkheden; ik ben een voorstander van 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce - ook omdat Springdale leuker is dan de mogelijkheden bij Bryce (hoewel ik nog graag eens in het park zelf zou willen overnachten). Maar Bryce is erg mooi en fotogeniek.
Als er geen speciale reden is voor Flagstaff zou ik dat overslaan en een extra nacht Moab, maar in elk geval een overnachting in Monument Valley plannen. Dat laatste geeft je ook al meer tijfd in Moab.

Marianne
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis Suas: reis zuidwesten (14 dagen)

Bericht door Doockles »

Wil je persé vertrekken en aankomen in LV? Je zou ook bv van LV naar Phoenix kunnen rijden (of omgekeerd).

Als je graag Death Valley wilt bezoeken, dat kan, maar dan zou ik het deel Torrey-Moab eruit halen. Dat is een hele mooie regio, maar je bent er eigenlijk maar heel kort. In Moab zou je eigenlijk minstens 3 dagen moeten hebben. Ik zou het zelf een beetje zonde vinden om voor 1 dag Moab tot daar te rijden als er in de regio van Zion en Bryce ook zoveel mooie dingen te vinden zijn! :-)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Las Vegas is natuurlijk wel erg leuk als laatste "nacht": de reis afsluiten in een lekker luxe hotel voor hopelijk een mini-prijs... (de afstand grand canyon - las vegas vonden wij goed te doen, met enkele stops langs route 66)
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Een paar opmerkingen over je schema:
Rijdend van Zion naar Bryce de 'makkelijke' wandeling naar de Canyon Overlook meepakken; ligt langs de route.
Bryce: zorg in ieder geval dat je een wandeling in de canyon maakt, bijvoorbeeld de combinatie Queens Garden en Navaja Loop; de rotsen daar zijn fantastisch.
Moab - Grand Canyon is echt teveel van het goede.
Wat ga je in Flagstaff doen ?? Als je geen bijzondere doelen hebt die nachten verdelen over je reis.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Waarom wil je naar Flagstaff? Is daar iets te doen?
Flagstaff, misschien al iets te groot om echt gezellig te zijn maar gelukkig is er de fluitende trein die voor westernsfeer zorgt, en zijn omgeving hebben toch wel wat te bieden :

- meteor crater
- walnut canyon
- sunset crater
- lava-velden
- sedona is vlakbij
- Arizona bowl en zijn skilift met uitzicht tot aan de grand canyon
- lava tube

Een dagje of zelfs 2 in Flagstaff/Sedona is dus zeker een mogelijkheid.

Jacques
Suas
Amerika-newbie

Bericht door Suas »

Alvast bedankt voor alle tips!

Death Valley hebben we zelf al geschrapt gezien we ons tijdsgebrek en dit voor ons niet bij de "must sees" was.

Flagstaff had ik twee dagen genomen omdat mijn echtgenoot dol is op route 66... maar was inderdaad niet zeker of we daar twee dagen voor nodig zouden hebben.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Route 66 ervaar je door er over te rijden, niet door 2 dagen flagstaff denk ik.
Tussen de grand canyon en vegas kan je rijden langs: williams, seligmann, hackberry, kingman. zo heb je al een dikke dosis route 66 binnen.
Heel leuk, maar te veel moet je je er niet van voorstellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer