Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 & 15)
Re: Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 &
Hoi,
Wij hebben ook bij Zion Canyon Campground gestaan in 2009. Waren hier erg tevreden over, vonden de plek die we kregen voor onze camper ook niet echt klein. Campground is net buiten het NP, shuttle-bus stopt voor de deur. Schoenenverhuur voor het lopen van de Narrows zit aan de overkant. Al met al voor ons een prima keuze. Wij hebben ook eerst naar de andere campground gekeken, maar dit is echt een eind van het park vandaan, je moet dan steeds met je camper op en neer rijden, nu konden we deze fijn laten staan. Rond de campground loopt een riviertje, hier kunnen de kids met tubes zich vermaken. Lekker restaurant aan de overkant, echt een aanrader.
Wij hebben ook bij Zion Canyon Campground gestaan in 2009. Waren hier erg tevreden over, vonden de plek die we kregen voor onze camper ook niet echt klein. Campground is net buiten het NP, shuttle-bus stopt voor de deur. Schoenenverhuur voor het lopen van de Narrows zit aan de overkant. Al met al voor ons een prima keuze. Wij hebben ook eerst naar de andere campground gekeken, maar dit is echt een eind van het park vandaan, je moet dan steeds met je camper op en neer rijden, nu konden we deze fijn laten staan. Rond de campground loopt een riviertje, hier kunnen de kids met tubes zich vermaken. Lekker restaurant aan de overkant, echt een aanrader.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dit jaar reisden wij met een 14 en 11,5 jarige.. misschien heb je iets aan delen van het blog. Sommige dingen vielen erg in de smaak: de wandeling naar ANgel's Landing (niet helemaal de top), Mist Trail (Yosemite)...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Ik moet eerlijk zeggen dat Monument Valley ook een heel bijzondere ervaring voor ons was die ik niet had willen missen. We zijn in een dag via de south rim bij de GC naar Kayenta gereden en dat was goed te doen. Tip: Tegen het einde van de dag heb je het mooiste licht ( een uur voor zonsondergang) .Om een indruk te krijgen kun je misschien eens de prachtige foto's bekijken op de site van Markro (moderator).
Het is inderdaad keuzes maken of gewoon nog een keer teruggaan.
Het is inderdaad keuzes maken of gewoon nog een keer teruggaan.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Leuk! Hoe meer zielen etc. Daarom ben ik ook zo blij dat we in het hoogseizoen moeten: heel veel zielen. We maken van de nood gewoon een deugdIsis schreef:Hoi René, Ik ga me er ook even tegenaan bemoeien; hopelijk heb je er wat aan.

Maar zonder gekheid: ik verbaas me nogal eens over de verhalen van drukte en toch die oh zo mooie foto's van die ellelange wegen zonder enig voertuig in zicht. Daar zou je toch ook die drukte min of meer verwachten, want iedereen moet toch via zo'n weg van NP A naar NP B?

Thanks. Het wordt zeer ws deze of het ook door Walnic genoemde Zion Canyon Campground & RV Park vlak voor de ingang.Isis schreef:ZION: Ik zou zeker voor de campground Watchman in Zion zelf gaan. Voor ons was dat een geweldige plek.
Zoiets was inderdaad eerst het plan. Alleen zonder de optie van het op dag 21 nog in Page wat te ondernemen. Wat ik erg graag wil doen is een fototour in één van de twee Antelope Canyons. Die is het beste rond het middaguur. Als MV 'slechts' een uur of drie rijden is, zouden we dus prima nog tussen 14:00 en 15:00 kunnen vertrekken. Dan genieten we in MV alleen van de vergezichten en zonsondergang. Daar is het mij ook hoofdzakelijk om te doen. En dat tijdstip dat was ook eigenlijk het beste moment zie ik in de reactie hierboven van CarolineM (waarvoor dankIsis schreef:BRYCE: Niet overslaan joh! Het is zooo mooi al zou je alleen al Bryce POint gaan bekijken dan heb je er al wat meer van gezien dan niks. Mijn idee zou zijn om op dag 19 van Zion naar Bryce te rijden, dag 20 naar Page en Horesehoe bend, (evt Antelope Canyon als je Upper wilt doen), dag 21 In page na de Antelope Canyon (als je lower doet, in ochtend is perfect) naar Monument Valley (3 uur rijden).

Samengevat:
dag 19 Zion > Bryce en daar enkele vergezichten bezoeken.
dag 20 Bryce > Page via Horseshoe bend daarna in Page relaxen (zwemmen).
dag 21 Antelope Canyon tour (ws twee verschillende, ik de fototour, de rest van the family de kortere tour). Na ~14:00 vertrek richting MV.
dag 22 MV > GC
Hoe zit dat precies met de tours in de Antelope Canyons? Is dat zelf naar een verzamelplek gaan en vanaf daar te voet/via jeep naar de Canyons? Omdat we waarschijnlijk niet allemaal dezelfde tour doen, zou het mooi zijn als we de camper daar ergens kwijt kunnen en terwijl ik plaatjes schiet de rest andere ontspanning zoekt/heeft. Bv door nog even te gaan zwemmen. Als ik dan weer boven kom, kunnen we i.p. meteen vertrekken. Ik heb wel gezocht, zie vele mogelijke tours, maar kon er wat dit betreft nog niet echt voldoende wijs uit worden.
Gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je kan naar de parking bij de canyon rijden daar is genoeg ruimte om te parkeren ook voor een camper, je staat wel op een erg troosteloze parking waar niets te beleven is voor de rest van het gezelschap terwijl jij nog in de canyon bent.
Je kan ook in Page een tour boeken die brengen je vanuit de stad naar de canyon (geld alleen voor Upper) en weer terug, dan je de rest van het gezelschap de stad verkennen.
De organisaties die vanuit Page rijden (zijn er twee of drie) zitten redelijk dicht bij elkaar en bij een winkelcentrum.
Upper is eerst nog een stuk met een jeep door een droge bedding, lower kan je te voet in zonder verder vervoer.
Je kan ook in Page een tour boeken die brengen je vanuit de stad naar de canyon (geld alleen voor Upper) en weer terug, dan je de rest van het gezelschap de stad verkennen.
De organisaties die vanuit Page rijden (zijn er twee of drie) zitten redelijk dicht bij elkaar en bij een winkelcentrum.
Upper is eerst nog een stuk met een jeep door een droge bedding, lower kan je te voet in zonder verder vervoer.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de Upper Antelope C kun je inderdaad beter pas rond 11 u beginnen. Wij zijn in de ochtend naar Lower gegaan, daar zet je de camper op een parking. Die moet je juist in de ochtend doen... vanaf 8 uur open. Ik had daar een fotopas voor 4 uur in de Canyon voor dezelfde prijs als de rest vd familie en de anderen gingen met een verkeerde gids mee... ja dat was wel pech. Misschien kijken of je op een andere manier de rest van de familie ook langer kunt rekken. Maar een slechte gids kun je ook treffen in de Upper AC.
Voorbeeldje..(lower Antelope Canyon)

Neem wel een statief mee!!!
Voorbeeldje..(lower Antelope Canyon)

Neem wel een statief mee!!!
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Is een fotopas iets individueels waar je bij de kassa om moet vragen of soms zelfs spontaan krijgt als ze je zien sjouwen met de spullen? En wat betekent dan het bezit van zo'n pas? Ik bedoel qua gidsen/onderdeel zijn van groep etc?Isis schreef:Ik had daar een fotopas voor 4 uur in de Canyon voor dezelfde prijs als de rest vd familie
Ja, die staat al op het lijstje mee te nemen. Ik heb zelf een vrij zwaar statief omdat ik het geld niet over had voor een vederlichte jongen, maar daar word ik ws in de USA wel op afgerekend. Had namelijk noot verwacht dat ik er zo erg mee op sjouw zou gaan. Ik heb wel gezien dat ze bij Walmart voor $25 al een eenvoudig maar ook licht statief hebben, dus als onze tassen/koffers te zwaar worden kan ik altijd dat nog overwegen.Isis schreef:Neem wel een statief mee!!!
Gr,
René
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Deze sites zijn wel heel erg goed zeg. Uitstekend o vast te stellen wat je gaat wandelen. GPS mee en gaan!markro schreef:Kijk voor wandelingen hier: http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/hiking.htm
Kijk voor de Queens Garden Trail hier: http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/easyhikes.htm
(even buiten het park, iets naar het oosten langs Highway 12 is een korte wandeling naar de Mossy Cave)
Kijk voor de Navajo Trail hier: http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/moderatehikes.htm
Er is ook een mogelijkheid om de Queens Garden en Navajo Trails te combineren. Dit is eigenlijk de beste optie.
Gr
René
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Fotopas krijg je aangeboden als je een statief hebt. Maar je kunt het ook even vragen goh hoe zit dat een vriendin kreeg fotopas.. blabla. Per groep mogen er 2 /3 met statief mee... Je loopt dan eerst met de groep mee maar in de canyon laten ze je dan gewoon helemaal alleen achter manlief mocht ook met foto pas maar ja dan moesten de kids met de groep mee en dan boven 2,5 uur wachten. Van Sam (die ik in de Canyon trof) kreeg ik het advies om ongeveer op F/11 te fotograferen .. ik deed het vaak op F/22 of F/16. Halve/ derde stop onderbelichten en zorg dat je geen zonlicht of hemel (buitenlucht) op de foto krijgt. Dat lichtverschil kan je camera niet aan. Geen tele nodig Groothoek is goed en genoeg kaartjes! Sam liep met mij op en wees een beetje de plekken en lijnen die mooi waren. Wij zijn hierheen gegaan vanwege het feit dat het voor de kids wat meer klim en klauterwerk zou zijn... dat viel wel mee. Wel leuk als je erin loopt. FF (Arches) was meer klimmen Zij hadden een beetje een verkeerde gids... was niet zo leuk. Dat was jammerIs een fotopas iets individueels waar je bij de kassa om moet vragen of soms zelfs spontaan krijgt als ze je zien sjouwen met de spullen? En wat betekent dan het bezit van zo'n pas? Ik bedoel qua gidsen/onderdeel zijn van groep etc?Isis schreef:Ik had daar een fotopas voor 4 uur in de Canyon voor dezelfde prijs als de rest vd familie
Ik had statief van 5 kg. Maar dat was wel fijn en heel stabiel. Die kleintjes van Wall Mart zou ik niet doen als je een beetje fervent fotograaf bent. Met een licht statiefje buigt al gauw je lens naar benee... let trouwens op of je de kop ook vertikaal kunt zetten (film statieven kunnen dat niet). Je loopt geen kilometers met het ding de Canyon is maar 800m geloof ik. Google maar eensJa, die staat al op het lijstje mee te nemen. Ik heb zelf een vrij zwaar statief omdat ik het geld niet over had voor een vederlichte jongen, maar daar word ik ws in de USA wel op afgerekend. Had namelijk noot verwacht dat ik er zo erg mee op sjouw zou gaan. Ik heb wel gezien dat ze bij Walmart voor $25 al een eenvoudig maar ook licht statief hebben, dus als onze tassen/koffers te zwaar worden kan ik altijd dat nog overwegen.Isis schreef:Neem wel een statief mee!!!
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik neem mijn 3,8 kg statief ook maar mee. Stevig zat en in mijn max 32 kg koffer moet dat ook geen probleem zijn.Isis schreef:Ik had statief van 5 kg. Maar dat was wel fijn en heel stabiel. Die kleintjes van Wall Mart zou ik niet doen als je een beetje fervent fotograaf bent. Met een licht statiefje buigt al gauw je lens naar benee... let trouwens op of je de kop ook vertikaal kunt zetten (film statieven kunnen dat niet). Je loopt geen kilometers met het ding de Canyon is maar 800m geloof ik. Google maar eens
Ik twijfel nog wel om een echte phototour te doen. Veel over te vinden, ook veel aanbieders, maar ook enorme prijsverschillen variërend van $50 tot pakweg $250. Nog maar eens wat beter onderzoeken dus.
Andere vraag: ik zoek een hotel nabij Hearst Castle in San Simeon. Ik zie dat daar niet zo gek veel keuze is en de beoordelingen van een aantal hotels (wel allen 2*) zijn niet zo best. Via Hotwire kwam ik een 3½* tegen voor $109 met pool, near beach, SPA (facility, extra charge), breakfast. Gezien beperkt aantal hotels en feit dat we er van zaterdag op zondag zijn in sky-high season, heb ik de neiging deze maar te reserveren.
Iemand enig idee welk hotel dit kan zijn en of nu reserveren aan te bevelen is?
Gr,
René
Er zit daar toch meer dan genoeg langs de CA-1? En anders kijk je een stukje zuidelijker in Cambria voor nog meer keuze, beetje afhankelijk natuurlijk van je rijrichting de volgende dag.IngeRene schreef: Andere vraag: ik zoek een hotel nabij Hearst Castle in San Simeon. Ik zie dat daar niet zo gek veel keuze is en de beoordelingen van een aantal hotels (wel allen 2*) zijn niet zo best. Via Hotwire kwam ik een 3½* tegen voor $109 met pool, near beach, SPA (facility, extra charge), breakfast. Gezien beperkt aantal hotels en feit dat we er van zaterdag op zondag zijn in sky-high season, heb ik de neiging deze maar te reserveren.
Iemand enig idee welk hotel dit kan zijn en of nu reserveren aan te bevelen is?
Roel.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Photo tour in Lower is gewoon dezelfde prijs als gewone tour. Bij Upper ANtelope Canyon heb je ik meen drie aanbieders Ekis vertrek 11.30 $50. Overland tours biedt het voor hetzelfde aan bvertrek 10.15 u. En Chief Tsosie ook voor $50 en vertrek 10.30. Ik heb nergens $250 gezien...???
Dat betekend dat het rond die tijd erg druk is/kan zijn in de Cayon.
In Lower is maar 1 'uitbater' (en uitbaten doen ze allemaal...) en er lopen dus neit 3 verschillende groepen rond. Het schijnt dat de kleuren wat minder spreken maar ik ben zeeeeer tevreden met mijn bezoek daar en met de foto's (zonder mensen). Mijn broer was minder tevreden in de Upper met de gewone tour.
Als je de lower pakt doe het dan vroeg in de ochtend: prachtig licht en rustiger. Bij ons had de rust misschien ook te maken met het feit dat ie net weer 2 dagen open was.
Overigens hoef je in de Lower geen 4 uur rond te lopen dat beslis je zelf. Maar je mag er zo lang zijn!
In Lower is maar 1 'uitbater' (en uitbaten doen ze allemaal...) en er lopen dus neit 3 verschillende groepen rond. Het schijnt dat de kleuren wat minder spreken maar ik ben zeeeeer tevreden met mijn bezoek daar en met de foto's (zonder mensen). Mijn broer was minder tevreden in de Upper met de gewone tour.
Als je de lower pakt doe het dan vroeg in de ochtend: prachtig licht en rustiger. Bij ons had de rust misschien ook te maken met het feit dat ie net weer 2 dagen open was.
Overigens hoef je in de Lower geen 4 uur rond te lopen dat beslis je zelf. Maar je mag er zo lang zijn!
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik overdreef ...Isis schreef:Photo tour in Lower is gewoon dezelfde prijs als gewone tour. Bij Upper ANtelope Canyon heb je ik meen drie aanbieders Ekis vertrek 11.30 $50. Overland tours biedt het voor hetzelfde aan bvertrek 10.15 u. En Chief Tsosie ook voor $50 en vertrek 10.30. Ik heb nergens $250 gezien...???
Als je de lower pakt doe het dan vroeg in de ochtend: prachtig licht en rustiger. Bij ons had de rust misschien ook te maken met het feit dat ie net weer 2 dagen open was. Overigens hoef je in de Lower geen 4 uur rond te lopen dat beslis je zelf. Maar je mag er zo lang zijn!

Maar goed, dan ben je ook een hele dag onder de panne

Ik vind het wat overdreven voor nu en denk dat de Lower als eerste ervaring met Antelope Canyon een prima debuut is. Je moet wat te wensen overhouden, nietwaar?
De ochtend is in de Lower dus beter?? Aangezien de Upper toch echt tegen het middaguur als beste moment staat aangeschreven.
Gr,
René
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oh ... Kom er niet zo vaak, dus heb ze niet op mijn netvliesroelb schreef:Er zit daar toch meer dan genoeg langs de CA-1? En anders kijk je een stukje zuidelijker in Cambria voor nog meer keuze, beetje afhankelijk natuurlijk van je rijrichting de volgende dag.
Roel.

Is er met priceline en / of hotwire goed naar te zoeken? Ik wil graag in San Simeon omdat we later op de dag naar Hearst willen gaan en daarna niet meer echt rijden.
Gr,
René
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Haha joh dacht je dat er niks te wensen overbleef..Ik vind het wat overdreven voor nu en denk dat de Lower als eerste ervaring met Antelope Canyon een prima debuut is. Je moet wat te wensen overhouden, nietwaar?
De ochtend is in de Lower dus beter?? Aangezien de Upper toch echt tegen het middaguur als beste moment staat aangeschreven.

Maar even serieus: ja de ochtend is daar beter. Wij waren er om 9 uur en gingen met de groep van 9.15 weg maar beter is om eerder te komen. Je kunt ter plekke beslissen of je fototour doet. Wij betaalden pp $ 26 en dus ook voor mijn 4 uur.Als je met statief komt kun je om photopass vragen maar ze boden het mij aan. Even op de website kijken wanneer ie 's morgens opengaat. Ik dacht al om 7 u of half 8.
Lower is ook voor de kids wel leuk.. je daalt er in af... zie plaatje Vraag wel even naar het weer... van gisteren en verwcahtingen.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Vlieg je BC dan want anders mag je koffer maar 23 kilo wegen.IngeRene schreef: Ik neem mijn 3,8 kg statief ook maar mee. Stevig zat en in mijn max 32 kg koffer moet dat ook geen probleem zijn.
Of je moet Delta vliegen, dan mag er 16 kilo handbagage mee.
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hadden met 2 kids samen 3 koffers op de heenreis en die wogen 23 kg per koffer (incl statief). In USA nog een tas/koffer gekocht voor terug. Wat moet je nu helemaal meenemen...? Wat je meeneemt moet je ook slepen.
Lower ANtelop: genoeg info?
Maakt voor Whale Watching denk ik niet veel uit met wie je gaat. Het is de omgeving dat er veel walvissen zitten. Voor de kust van Monterey zit een baai en die is vlakbij de kust ineens heel diep (3km) 2x de Grand Canyon. Daar is koud water dat veel plankton bevat en dus komt er veel kril en garnaaltjes die het voedsel vormen voor de walvissen en andere dieren. De Orka's komen vooral in de winter, wij hadden geluk met een verdwaalde. De rest komt er wel in zomer. Volgens mij hebben de boten ook onderling contact... hoewel we geen boot vlakbij ons hebben gezien.
Stagnaro heeft een facebook account waarop ze laten zien wat ze de afgelopen tijd zien; het heet Santa Cruz Whale Watching. Ik heb ticktes online gekocht, maar geod ook ondanks dat maandag was konden er niet meer mensen mee.
Maakt voor Whale Watching denk ik niet veel uit met wie je gaat. Het is de omgeving dat er veel walvissen zitten. Voor de kust van Monterey zit een baai en die is vlakbij de kust ineens heel diep (3km) 2x de Grand Canyon. Daar is koud water dat veel plankton bevat en dus komt er veel kril en garnaaltjes die het voedsel vormen voor de walvissen en andere dieren. De Orka's komen vooral in de winter, wij hadden geluk met een verdwaalde. De rest komt er wel in zomer. Volgens mij hebben de boten ook onderling contact... hoewel we geen boot vlakbij ons hebben gezien.
Stagnaro heeft een facebook account waarop ze laten zien wat ze de afgelopen tijd zien; het heet Santa Cruz Whale Watching. Ik heb ticktes online gekocht, maar geod ook ondanks dat maandag was konden er niet meer mensen mee.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Misschien de vermoeidheid van het moment, maar BC ... ? Wij vliegen in ieder geval abRob schreef:Vlieg je BC dan want anders mag je koffer maar 23 kilo wegen.IngeRene schreef: Ik neem mijn 3,8 kg statief ook maar mee. Stevig zat en in mijn max 32 kg koffer moet dat ook geen probleem zijn.

Ik heb een topbonus service card genomen en dan mag je 1 stuks bagage van 32 kg meenemen ipv 23 kg. En daarnaast ook nog gratis een sports baggage tot 30 kg. Mijn MTB kan dus ook nog gratis mee op reis. Of ik stop het statief in een golftas

Jemig, wat een gewicht ... Doet me aan uitzending van Locked up abroad van gisteren denken...Yeehaw schreef:Of je moet Delta vliegen, dan mag er 16 kilo handbagage mee.

Hoewel een volle fototas al aardig in de buurt gaat komen, vrees ik.
Toch nog even gecheckt en ik zie bij de beschrijving ook staan: "Do you sometimes take a bit more baggage, for just in case? Well, we’ve got some good news for you. Flights operated by airberlin and NIKI will carry one additional item of baggage up to 10 kg without any extra charge for holders of a topbonus Silver, Gold or Service Card ."
Dat klinkt dus als 2 x 10 kg, nietwaar? Worden dus twee fototassen

Gr,
René
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij hebben 1 koffer en voor de rest 4 redelijk grote reistassen. Misschien doen we er daarvan wel 1 in de koffer op de heenweg.Isis schreef:Wij hadden met 2 kids samen 3 koffers op de heenreis en die wogen 23 kg per koffer (incl statief). In USA nog een tas/koffer gekocht voor terug. Wat moet je nu helemaal meenemen...? Wat je meeneemt moet je ook slepen.
Canyon: voldoende. Thanks!!
Whale Watching is nog gevalletje twijfel. We gaan van San Simeon naar SF op één dag en willen dat relaxed doen. Of we dan nog de tijd willen nemen voor de boottocht vragen wij ons een beetje af. Risico niets te treffen is er uiteraard ook en dan zou het helemaal zonde zijn. Hier zijn we dus nog niet helemaal uit.
Gr
René
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 2438 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 16 Reacties