Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie had voorrang in deze situatie?
- buur
- Amerikakenner
Wie had voorrang in deze situatie?
Situatie:
Er is een viersprong. De west-oost-straat had voorrang. Als men van noord of zuid komt, is er een STOP-bord.
Ik kom van zuid en wil naar links (naar westen) afslaan. Ik stop, omdat er veel auto's op de west-oost-straat rijden. Korte tijd later komt een auto van noord, wil rechtdoor (naar zuid) rijden en stopt ook. Daarna wordt de west-oost-straat vrij.
Vraag:
Wie had nu voorrang? Het andere auto of ik? In Europa natuurlijk het andere auto, omdat "rechtdoor rijden" hier voor "links afslann" gaat. Maar in de VS? De rijder van het andere auto had mij een handsignaal gegeven, dat ik zou voor hem rijden. Misschien is dit situatie vergelijkbaar met de verkeersregel van de 4-lane-stop? Wie het eerst komt, rijd het eerst, als de laan vrij is?
Er is een viersprong. De west-oost-straat had voorrang. Als men van noord of zuid komt, is er een STOP-bord.
Ik kom van zuid en wil naar links (naar westen) afslaan. Ik stop, omdat er veel auto's op de west-oost-straat rijden. Korte tijd later komt een auto van noord, wil rechtdoor (naar zuid) rijden en stopt ook. Daarna wordt de west-oost-straat vrij.
Vraag:
Wie had nu voorrang? Het andere auto of ik? In Europa natuurlijk het andere auto, omdat "rechtdoor rijden" hier voor "links afslann" gaat. Maar in de VS? De rijder van het andere auto had mij een handsignaal gegeven, dat ik zou voor hem rijden. Misschien is dit situatie vergelijkbaar met de verkeersregel van de 4-lane-stop? Wie het eerst komt, rijd het eerst, als de laan vrij is?
Groetjes, Thomas.
- Color01
- Amerika-expert
Re: Wie had voorrang in dit situatie?
Als er geen stoplichten staan dan is het...Wie het eerst komt, Gaat voor.
Echter ook als er overal stop borden staat gaat dat op. Er gaat dan wel telkens 1 auto en dan een auto uit de andere straat, enzovoort
Als aan jouw kant de stopborden stonden, en niet op de doorgaande weg, dan hebben de bestuurders op de Noord Zuid weg altijd voorrang.
Het was anders geweest als beide wegen stopborden hadden.
Handsignalen kunnen heel gevaarlijke situaties opleveren, maak er nooit of weinig gebruik van als het verkeer onoverzichtelijk is.
Het was anders geweest als beide wegen stopborden hadden.
Handsignalen kunnen heel gevaarlijke situaties opleveren, maak er nooit of weinig gebruik van als het verkeer onoverzichtelijk is.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
In dit geval had jij, zodra de oost-west weg vrij was van verkeer, voorrang, want jij was als eerste bij het stopbord. Het maakt niet uit welke kant je opgaat bij een stopbord, de eerste, die aankomt, heeft voorrang. Als je (bijna) tegelijk aankomt, heeft officieel de auto van rechts voorrang, maar mijn ervaring is, dat er dan altijd allerlei handsignalen komen van "jij eerst", "nee, jij" en dan is het voorzichtig zijn geblazen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
En dan gaat eerst niemand en dan iedereen tegelijkPetra/VS schreef: Als je (bijna) tegelijk aankomt, heeft officieel de auto van rechts voorrang, maar mijn ervaring is, dat er dan altijd allerlei handsignalen komen van "jij eerst", "nee, jij" en dan is het voorzichtig zijn geblazen.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- buur
- Amerikakenner
Dus is er geen verschil tussen een 4-lane-stop en een kruispunt met 2 stop-borden, wanneer 2 autos aan stop-borden staan?Petra/VS schreef:In dit geval had jij, zodra de oost-west weg vrij was van verkeer, voorrang, want jij was als eerste bij het stopbord. Het maakt niet uit welke kant je opgaat bij een stopbord, de eerste, die aankomt, heeft voorrang.
Groetjes, Thomas.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee, is dus gewoon first come, first served 
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in de Amerikaanse verkeersregels
Ik had echt de "rechtdoorgaande" voorrang gegeven!
Binnenkort ook dat maar eens gaan doorlezen...
Ik had echt de "rechtdoorgaande" voorrang gegeven!
Binnenkort ook dat maar eens gaan doorlezen...
- buur
- Amerikakenner
Ik ken ook slechts de belangrijkste amerikaanse verkeersregels. Dit is ja een raare situatie. Maar het is mij nu toch gebeurt, en nu weet ik, dat in dit geval de voorrang in Amerika anders is dan in Europa! Bedankt voor jullie hulp! 
Groetjes, Thomas.
> Ik heb me nog helemaal niet verdiept in de Amerikaanse verkeersregels
De drie dingen nmm echt anders zijn:
- Wie het eerst komt die het eerst maalt (bij een 2 of all way stop)
- Turn on red
- Keep your lane
Bij die eerste regel is het trouwens niet zo dat bij bv een 4 way stop 3 auto's uit het westen als eerst gaan omdat die er het eerst waren, meestal gaat het om en om uit de verschillende straten.
De drie dingen nmm echt anders zijn:
- Wie het eerst komt die het eerst maalt (bij een 2 of all way stop)
- Turn on red
- Keep your lane
Bij die eerste regel is het trouwens niet zo dat bij bv een 4 way stop 3 auto's uit het westen als eerst gaan omdat die er het eerst waren, meestal gaat het om en om uit de verschillende straten.
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Wie had voorrang in deze situatie?
Om en om >inderdaad.
Keep your lane - hou er wel rekening mee dat je niet in alle staten rechts mag in halen.
Een andere belangrijke regel: Als er een schoolbus stop met de rode lichten aan en het "stop" bordje uit, dan -moet- je tot stilstand komen, ook aan de andere kant van de weg. Ook moet je hier stoppen als er een emergency vehicle met zwaailichten aan aankomt (ongeacht de kant van de weg). Dit geldt uiteraard niet voor de snelweg.
Keep your lane - hou er wel rekening mee dat je niet in alle staten rechts mag in halen.
Een andere belangrijke regel: Als er een schoolbus stop met de rode lichten aan en het "stop" bordje uit, dan -moet- je tot stilstand komen, ook aan de andere kant van de weg. Ook moet je hier stoppen als er een emergency vehicle met zwaailichten aan aankomt (ongeacht de kant van de weg). Dit geldt uiteraard niet voor de snelweg.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Op de interstate moet je in verschillende staten uitwijken naar de linker baan en/of snelheid minderen als er politie of andere hulpdiensten op de vluchtstrook staan.
Zelf heb ik de gewoonte (ook in Europa) om altijd naar de linkerbaan te gaan als er auto's op de vluchtstrook staan, wel zo veilig zowel voor jezelf als het voertuig op de vluchtstrook.
Zelf heb ik de gewoonte (ook in Europa) om altijd naar de linkerbaan te gaan als er auto's op de vluchtstrook staan, wel zo veilig zowel voor jezelf als het voertuig op de vluchtstrook.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Behalve als dat stoplicht een rode pijl is (in sommige staten mag je dan niet afslaan) en/of er een bordje "No Right Turn On Red" hangt...Bramster schreef:- Turn on red
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Grootste verschil tussen de amerikaanse en nederlandse automobilist:
De amerikaanse automobilist GEEFT voorrang
De nederlandse automobilist NEEMT voorrang
De regel van de schoolbus wist ik, de rest nog niet echt... Ik ben benieuwd hoe snel ik zelf durf te rijden straks... Zal het toch een keer moeten doen!
Dat is wel zo ja... Ik reed vanmorgen naar m'n werk, en wat een chaos weer, waar iedereen maar doordouwt (ik heel misschien ook wel een klein beetje hoorned in MO schreef:Grootste verschil tussen de amerikaanse en nederlandse automobilist:
- buur
- Amerikakenner
En als ik Duitser naar de Nederlande rijdt, ben ik aan de grens blij, dat nu de rustige Nederlandse verkeer komt.
Wat ik in Amerika nog gevaarlijk voor Europeese automobilisten vindt, is, dat de stoplichten ACHTER het kruispunt geplaats zijn. Als men - zoals t'huis - tot direct voor de rode stoplicht rijdt, staat men al in de verkeer van de dwarsstraat!!!
Wat ik in Amerika nog gevaarlijk voor Europeese automobilisten vindt, is, dat de stoplichten ACHTER het kruispunt geplaats zijn. Als men - zoals t'huis - tot direct voor de rode stoplicht rijdt, staat men al in de verkeer van de dwarsstraat!!!
Groetjes, Thomas.
Ik vind dat juist heerlijk. In Nederland kan meestal iedereen het stoplicht goed zien, behalve diegene die als eerst wegrijden moet 
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Ik vindt dit ook echt een uitkomst. Scheelt je een boel nekverrekking als je vooraan staatbuur schreef:Wat ik in Amerika nog gevaarlijk voor Europeese automobilisten vindt, is, dat de stoplichten ACHTER het kruispunt geplaats zijn. Als men - zoals t'huis - tot direct voor de rode stoplicht rijdt, staat men al in de verkeer van de dwarsstraat!!!
Waar je bij de 4-way stop nog wel voor uit moet kijken is "toeristen"
Ik heb dat nu al verscheidene keren aan de hand gehad, met name in Orlando op I-Drive bij de Pr1me Outlets.
Sta je netjes op je beurt te wachten en rijdt op, gaan er aan de overkant nog snel even één of twee auto's mee met de voorganger. Duidelijk familie's die bij elkaar horen en elkaar niet kwijt willen raken op de nagegnoeg afgesloten parkeerplaats van Pr1me
Alom verbaasde, beetje kregelige gezichten bij diegene die dan net "aan de beurt" is en vol op de rem moet. Zelf geef ik, tot groot ongenoegen van mijn eega, meestal een beetje gas bij, om ze wakker te schudden
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 12371 Weergaves
-
Laatste bericht door Nagini