Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls, Florida

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Tans4USA
Amerikakenner

Re: Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls, Florid

Bericht door Tans4USA »

Hoi Arizona,
Wat een geweldige reis wordt dit. Heerlijk dat je de tickets geboekt hebt, kan me voorstellen dat je blij bent. De route ziet er goed uit :thumbup:
Wij hebben vorig jaar hele goede en "goedkope" tickets gekocht via een Duitse site http://www.attractionticketsdirect.de/
Je krijgt de originele kaartjes binnen een paar dagen na bestelling thuisgestuurd.
Veel plezier met de voorpret,
Anita
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Njit, dat wil ik inderdaad nog gaan doen. :)
De pretparken die we willen gaan bezoeken zijn Cedar Point, Universal Studios (beide) en Seaworld.
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Reis Arizona: NYC, DC, pretparken, Niagara Falls

Bericht door roelb »

Jasmino schreef:
Arizona schreef:Ik heb gisteravond even gekeken op de websites en het komt inderdaad aardig overeen met elkaar.
Toch denk ik dat we beide US parken gaan doen en dan daarnaast ook nog Busch Gardens. We willen gewoon alles zien, de kans is klein dat we daar nog een keer de kans voor krijgen.
Als je dan toch een extra park inlast (Busch Gardens), wil ik je nog iets ter overweging meegeven: Epcot (van Disney) in plaats van Universal Studios.
Ik sluit me helemaal aan bij deze aanbeveling. Epcot is een toppark en het leukste en mooiste park waar ik zelf tot nu toe ben geweest. Je vind er geen snelle rollercoasters, maar bijvoorbeeld wel een attractie op basis van een daadwerkelijke centrifuge waarin je dus echt langdurig positieve g-krachten ervaart. Voor zover is er geen soortgelijke attractie elders.

En het vuurwerk 's avonds mag je ook niet missen.

Overigens vind ik zelf alle parken in Disneyworld erg leuk, behalve Magic Kingdom. Met natuurlijk als topattractie de Tower of Terror in het Hollywood studios park. Maar ook Dinosaur in Animal Kingdom is erg leuk, en natuurlijk de wildlife tour in dat park. Ook de waterparken zijn top!

Mijn advies zou zijn: trek ten minste twee en een halve dag uit voor Disneyworld. Een volle dag in Epcot, een dag waarbij je de highlights van de andere parken doet, en een halvedag om lekker te relaxen in een waterpark. Een hotel in Disneyworld is echt een pre. Je kunt dan overal gratis parkeren en 's avonds naar Disney village toe.

Voor Cedar Point trouwens: na een dag heb je het park wel gezien denk ik. De meeste banen zijn niet speciaal, en eigenlijk heb je het na twee of drie ritjes in de TTD en twee ritjes in Millenium Force en Maverick dus al wel gezien. Maar de rij bij met name de TTD kan erg lang zijn en de baan staat bekend om zijn problemen. Ik heb er vorig jaar 5,5 uur (!) voor in de rij gestaan. Hij reed toen elke keer met twee of vier mensen en viel in meer dan de helft gevallen terug.

Roel.
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Bedankt voor je reactie Roel. :)
Epcot nemen we inderdaad nog in overweging, we hebben nog 1 dag 'over' in Orlando. Maar is het park ook leuk als je in 2008 nog in Disney Parijs en een paar jaar eerder in Disney LA bent geweest? Het lijkt mij voor kinderen echt fantastisch... Ik ga nog eens op de website kijken.

Ik begreep van iemand anders uit dit topic dat we ons wel 1,5 dag in Cedar Point kunnen vermaken. Wij zijn gewoon helemaal gek van achtbanen en ik ben inderdaad bang dat we ergens lang moeten wachten... 5.5 uur is ook wel heel erg lang, jeetje! :shock: Ik hoop dat het in juni een beetje te doen is met de drukte.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Arizona schreef:De pretparken die we willen gaan bezoeken zijn Cedar Point, Universal Studios (beide) en Seaworld.
Cedar Point kun je gewoon online bestellen. Dat scheelt je iets met de kassa-prijs.
Universal is meestal ook het goedkoopste via hun eigen website. Er zijn wat combinaties met beide Universal parken en Seaworld. Het is de moeite om die te bekijken.
Arizona schreef:Ik begreep van iemand anders uit dit topic dat we ons wel 1,5 dag in Cedar Point kunnen vermaken. Wij zijn gewoon helemaal gek van achtbanen en ik ben inderdaad bang dat we ergens lang moeten wachten... 5.5 uur is ook wel heel erg lang, jeetje! :shock: Ik hoop dat het in juni een beetje te doen is met de drukte.
Cedar Point kun je zeker 1.5 dag doorbrengen. Probeer het weekend te vermijden als het kan. Dat scheelt al veel drukte.

@Roel: dat sommige banen niet speciaal zijn is natuurlijk voor een ieder verschillend. Wij hebben inmiddels de meeste record-banen in de wereld al gedaan maar we zijn nog steeds warm te krijgen voor een simpele achtbaan.
En voor ons is het nog steeds een sport om een coasterbingo te halen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Tans4USA
Amerikakenner

Bericht door Tans4USA »

Universal is meestal ook het goedkoopste via hun eigen website
Dit is niet helemaal waar. Bij http://www.attractionticketsdirect.de/a ... ticket.htm
koop je momenteel voor 2 parken - 14 dagen onbeperkt toegang voor 95 euro een toegangsticket.
Bij Universal is het 175 dollar voor 7 dagen!

Wij hebben in Cedar Point ook heel lang moeten wachten voor TTD omdat het iedere keer stopgezet werd vanwege regen.
Mijn zoon kon er na 3 uur wachten 's middags eindelijk toch een keer in.
Wij kregen korting bij de kassa van Cedar Point met cola blikjes met speciale kortingsvermelding!

Succes,
Anita
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Oh, nog een tip: Boek in Cedar Point een kamer in het park, bijvoorbeeld in Breakers. Wel duur en, als je de goedkopere kamers boekt, erg oud en kaal, maar je zit wel /in/ het park. Met gratis parkeren, early entry, en als je in de middag aankomt op een dag waarop het park 's avonds open is kun je bij het inchecken een evening pass kopen voor een klein bedrag.

Roel.
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Bedankt voor je advies Tans4USA! Ik ga eens kijken op die website.
Ik had je eerste post helemaal niet gezien, toen was ik waarschijnlijk zelf aan het typen. :oops:

Ik heb zojuist alle hotels via Booking.com en Expedia.nl geboekt.
Roel, ik heb een hotel geboekt in Sandusky zelf omdat ik de hotels in het park vrij prijzig vond. We gaan best wel heel veel doen in 4 weken en dan moet je soms een beetje water bij de wijn doen. Ik vind een leuk hotel in New York bijvoorbeeld belangrijker. :)
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Ik wilde zojuist tickets bestellen voor The Washington Monument, maar die zijn al uitverkocht. :?
Weet iemand of je die ook nog daar ter plekke kan kopen?

Ik heb wel al kaartjes voor de rondleiding door het Capitool. :thumbup:
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Heel vroeg in de rij gaan staan vrees ik. Schijnt enorm druk te zijn, maar goed het is wel een bezoekje waard :)
bartm
Amerika-ontdekker

Bericht door bartm »

Vorige maandag stond ik er om kwart voor acht, drie kwartier voor het loket openging (het is dat winkeltje beneden aan de heuvel, niet aan de obelisk zelf maar een 100m ervandaan, er staat 'day tickets'). Zolang het niet open is kun je rustig een boek lezen, zelfs. Geen enkel probleem om kaartjes te krijgen, er was nog maar één tijdstip uitgeput. In het weekend is het drukker en moet je er vroeger zijn.

Ik vond het wel handig om te gaan aanschuiven: zo kon ik 's morgens buiten kijken of het wel helder weer was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer