Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
rijervaringen ???
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
dat ze in europa dezelfde regels gaan hanteren zou ik als eerste toejuichen.
alleen zullen de duitsers hun onbeperkte snelheid niet willen inleveren en zullen de engelsen wel aan de linkerkant willen blijven rijden.
maar goed zonder dwarsliggers geen spoor .
maar mijn punt is dat je wel spreekt over 1 land maar niet over een verkeers systeem.
het is dan wel united states maar maar geen united regulations.
Gr Erika
alleen zullen de duitsers hun onbeperkte snelheid niet willen inleveren en zullen de engelsen wel aan de linkerkant willen blijven rijden.
maar goed zonder dwarsliggers geen spoor .
maar mijn punt is dat je wel spreekt over 1 land maar niet over een verkeers systeem.
het is dan wel united states maar maar geen united regulations.
Gr Erika
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit is een fout, die heel veel mensen maken, het denken, dat de Verenigde Staten allemaal een homogeen geheel zouden moeten zijn. De Verenigde Staten van Amerika zijn een federatie van 50 vrijwel autonome staten. Iedere staat is in feite een landje (soms zelfs land, de meesten zijn groter dan Nederland), met zijn eigen wetgeving, eigen goeverneur en Senaat en Huis van Afgevaardigden etc. Iedere hoofdstad heeft een Capitool, net zoals dat in Washington.Erika schreef:is het eigenlijk niet van de zotte dat er in de vs en dan in verschillende staten de regels anders worden gehanteerd?
je zou toch zeggen 1 land 1 algemene verkeerswet.
nu mag je van weet ik hoe veel staten uit gaan zoeken wat hier wel mag of niet.
de meeste regels zijn wel gelijk met hier,maar ook dingen die ik hiervoor lees denk ik van aiks,hoe gaat het hier dan.
toen we voor de eerste keer in de vs kwamen met een huurauto was het ook even wennen om door rood licht te rijden voor rechts af ,maar dat het dus ook kan met rechts ?
rare jongens die...........
groetjes erika
Alle staten hebben ook een eigen constitutie, de federale constitutie is maar heel beperkt.
In plaats van te zeggen "Rare jongens, die...." is het heel interessant om je eens te verdiepen in de geschiedenis van dit land.
Maar goed, dit is mijn soapbox, ik stap er gauw weer vanaf

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
ik denk dat het voor europeanen niet mee zal vallen om het amerikaans e systeem te doorgronden.
daar zijn gewoon teveel verschillen ten op zichte van hier.
het valt niet eens mee om hier van alles te snappen, de regels zijn al weer veranderd voor je ze goed en wel kent.
dit is ook geen aanval op hoe het in de states gaat,daar zijn we een paar weken per jaar en zijn dan weer ergens anders.
ik heb ook geen reden om het systeem te bekritiseren,daar hebben wij niet zo veel mee van doen.
alleen kijken we nog steeds tegen een enorme grootmacht aan en komen bepaalde dingen en regels in onze ogen heel vreemd over.
gr erika
daar zijn gewoon teveel verschillen ten op zichte van hier.
het valt niet eens mee om hier van alles te snappen, de regels zijn al weer veranderd voor je ze goed en wel kent.
dit is ook geen aanval op hoe het in de states gaat,daar zijn we een paar weken per jaar en zijn dan weer ergens anders.
ik heb ook geen reden om het systeem te bekritiseren,daar hebben wij niet zo veel mee van doen.
alleen kijken we nog steeds tegen een enorme grootmacht aan en komen bepaalde dingen en regels in onze ogen heel vreemd over.
gr erika
Mooi gezegd, Petra. Ik zat all een poosje te denken hoe ik dat het beste zou kunnen zeggen, maar 'you beat me to the puch'Petra/VS schreef: De Verenigde Staten van Amerika zijn een federatie van 50 vrijwel autonome staten.

Hoe onafhankelijk de verschillende staten zijn blijkt wel uit het abortie gevecht dat zich nu van het federale niveau naar het statelijke niveau heeft verplaatst. Dat topic word op dit forum hier besproken: http://allesamerika.nl/forum/viewtopic. ... ght=dakota, maar er zijn nog tal van andere voorbeelden (denk maar aan trouwen, scheiden, en arbeidsrecht) waar tussen de verschillende staten er echt veel verschil is.
Howel ik nu drie jaar in Missouri woon, ken ik nog steeds niet alle verkeers regels. Ik denk bv dat ik door een rood licht naar links mag waneer het een eenrichtingsverkeers straat betreft, maar ben hier nog steeds niet helemaal zeker van. In California mag dat namenijk wel.

Margaret
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, maar het is niet zo verwonderlijk dat wij europeanen allemaal denken dat het 1 land is. Aangezien het zich wel zo aanprijst, en logisch natuurlijk. Het is one nation, under one flag, met 1 duidelijker leider.
En als je de gemiddelde inwoner vraagt wat ze zijn zullen ze volmondig antwoorden: American!
Een paar uitzonderingen zullen world citizen zeggen oid. Dit in tegenstelling tot Europeanen die zichzelf bijna nooit als "Europeaan" aanprijzen.
Pas als je jezelf erin verdiept zie je dat het eigenlijk allemaal kleine landjes zijn.
Europa is in een aantal opzichten hetzelfde. Wij zijn ons ook aan het verenigen, en voordat je het weet hebben wij ook 1 leider. De EU doet in iedergeval goed haar best om de baas te worden. Steeds meer wetten worden vanuit de EU globaal opgelegd en de landen leveren steeds meer unieke dingen in voor een uniform Europa.
En als je de gemiddelde inwoner vraagt wat ze zijn zullen ze volmondig antwoorden: American!
Een paar uitzonderingen zullen world citizen zeggen oid. Dit in tegenstelling tot Europeanen die zichzelf bijna nooit als "Europeaan" aanprijzen.
Pas als je jezelf erin verdiept zie je dat het eigenlijk allemaal kleine landjes zijn.
Europa is in een aantal opzichten hetzelfde. Wij zijn ons ook aan het verenigen, en voordat je het weet hebben wij ook 1 leider. De EU doet in iedergeval goed haar best om de baas te worden. Steeds meer wetten worden vanuit de EU globaal opgelegd en de landen leveren steeds meer unieke dingen in voor een uniform Europa.
- Mike
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is in veel staten toegestaan. Hier is een summary:Petra/VS schreef:Hee, leuk, Loek!! Ik vraag net aan Rick of hij dat wist en "No, no idea!" You learn something new every day (en dat is waar, ik heb ook geleerd waarom dimes en quarters groefjes hebben en nickels en cents niet, vandaag, ik heb dus twee dingen geleerd :hilarious:)
Right turn on red light is permitted after stop in all states, the District of Columbia, Puerto Rico and Guam.
Left turn on red light from a one-way road into a one-way road is permitted after stop in 42 states and Puerto Rico. There is no left turn on red light in South Dakota unless authorized by a municipal ordinance, in Connecticut, Maine, Missouri, New Hampshire, New Jersey, North Carolina, Rhode Island, the District of Columbia, or Guam.
Left turn on red light from a two-way road into a one-way road is permitted after stop in Alaska, Idaho, Michigan, Oregon and Washington only.
In New York, there is no turn on red light in New York City or for school buses state-wide while carrying pupils.
After stop on red arrow lights, Illinois, Kansas, Louisiana, Maryland, Michigan, New Hampshire, North Dakota, Oregon, South Carolina, Utah, Washington and Wyoming permit left turn from a one-way road into a one-way road and right turn. (Michigan, Oregon and Washington also permit left turn on red arrow after stop from a two-way road into a one-way road. New Hampshire prohibits left turn on red arrow.) There is no turn on red arrow in Alaska, California, Colorado, Georgia, Idaho, Maine, Minnesota, New York, the District of Columbia, or Puerto Rico. Other state laws do not specify red arrows.
Als je nu nog niet in de war bent, dan weet ik het niet meer

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een natie, één vlag? Hm... Maar élke staat heeft ook z'n eigen vlag.
Probeer het gewoon te vergelijken met Europa: Europa wil zich ook voordoen als één geheel (nou ja, z'n leiders willen dat toch), mét Europese wetten, een Europees Parlement, een Europese vlag,...
Maar élk land op zich blijft zijn eigen wetten houden, zijn eigen vlag, zijn eigen identiteit.
Het enige verschil met Amerika is, dat wij in Europa heel wat verschillende talen spreken, en dat de hoofdtaal in Amerika het Engels is.
Hier en daar is de vergelijking misschien betwistbaar, maar toch.
Probeer het gewoon te vergelijken met Europa: Europa wil zich ook voordoen als één geheel (nou ja, z'n leiders willen dat toch), mét Europese wetten, een Europees Parlement, een Europese vlag,...
Maar élk land op zich blijft zijn eigen wetten houden, zijn eigen vlag, zijn eigen identiteit.
Het enige verschil met Amerika is, dat wij in Europa heel wat verschillende talen spreken, en dat de hoofdtaal in Amerika het Engels is.
Hier en daar is de vergelijking misschien betwistbaar, maar toch.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
En dan vergeet je nog erbij te zeggen : ...unless a sign tells you not to turn...Loek schreef: Right turn on red light is permitted after stop in all states, the District of Columbia, Puerto Rico and Guam.
Left turn on red light from a one-way road into a one-way road is permitted after stop in 42 states and Puerto Rico. There is no left turn on red light in South Dakota unless authorized by a municipal ordinance, in Connecticut, Maine, Missouri, New Hampshire, New Jersey, North Carolina, Rhode Island, the District of Columbia, or Guam.
Left turn on red light from a two-way road into a one-way road is permitted after stop in Alaska, Idaho, Michigan, Oregon and Washington only.
In New York, there is no turn on red light in New York City or for school buses state-wide while carrying pupils.
After stop on red arrow lights, Illinois, Kansas, Louisiana, Maryland, Michigan, New Hampshire, North Dakota, Oregon, South Carolina, Utah, Washington and Wyoming permit left turn from a one-way road into a one-way road and right turn. (Michigan, Oregon and Washington also permit left turn on red arrow after stop from a two-way road into a one-way road. New Hampshire prohibits left turn on red arrow.) There is no turn on red arrow in Alaska, California, Colorado, Georgia, Idaho, Maine, Minnesota, New York, the District of Columbia, or Puerto Rico. Other state laws do not specify red arrows.
Als je nu nog niet in de war bent, dan weet ik het niet meer

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

-
- Amerikafan
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
regels is een ding, rijstijl is dan weer een ander verhaal.
er zijn veel overeenkomsten met hier maar ook wel een aantal verschillen die je nu hier leest in de verschillende staten.
ik moet ook toegeven dat ik van een aantal regels niet op de hoogte was ,maar hoe kun je alles weten ,toch bevalt me het rijden daar wel.
ik zal niet zeggen dat ze overal netjes rijden en dan met name in de grote steden maar over het algemeen is het toch rustiger dan hier.
wij rijden in europa soms op behoorlijk agressieve manier en dat vind ik daar een heel stuk minder.
voetgangers die willen oversteken krijgen meestal wel voorang en hier als je niet oppast ben je gelijk onderdeel van de weg.
ook het in een baan blijven rijden is even wennen maar bevalt goed.
alleen even flink op het gas trappen wat wij hier dus wel eens doen is daar een kostbare zaak als je pech hebt.
zoveel motor vermogen en je mag er niks mee,bummer.
erika
er zijn veel overeenkomsten met hier maar ook wel een aantal verschillen die je nu hier leest in de verschillende staten.
ik moet ook toegeven dat ik van een aantal regels niet op de hoogte was ,maar hoe kun je alles weten ,toch bevalt me het rijden daar wel.
ik zal niet zeggen dat ze overal netjes rijden en dan met name in de grote steden maar over het algemeen is het toch rustiger dan hier.
wij rijden in europa soms op behoorlijk agressieve manier en dat vind ik daar een heel stuk minder.
voetgangers die willen oversteken krijgen meestal wel voorang en hier als je niet oppast ben je gelijk onderdeel van de weg.
ook het in een baan blijven rijden is even wennen maar bevalt goed.
alleen even flink op het gas trappen wat wij hier dus wel eens doen is daar een kostbare zaak als je pech hebt.
zoveel motor vermogen en je mag er niks mee,bummer.
erika
Niet correct, 66% van de wereldbevolking woont in landen waar men rechts rijdt. Maar er zijn nog veel meer voertuigen die rechts rijden, aangezien de landen waar men links rijdt, niet landen zijn met veel auto's (in vergelijking met bijv. Europa of USA)Moron schreef:Ehhmmm.... 66% van de wereld rijdt links....Sandy schreef:En laat ze in Engeland ook gewoon rechts rijden
Misschien moeten wij dan wel......
LEFT-DRIVING COUNTRIES ..............RIGHT-DRIVING COUNTRIES
India 952,107,694.............................. China 1,210,004,956
Indonesia 206,611,600............................. United States 265,562,845
Pakistan 129,275,660............................. Brazil 162,661,214
Japan 125,449,703............................. Russia 148,178,487
Bangladesh 123,062,800........................... Nigeria 103,912,489
Thailand 58,851,357.............................. Mexico 95,772,462
United Kingdom 58,489,975........................ Germany 83,536,115
South Africa 41,743,459........................... Philippines 74,480,848
Tanzania 29,058,470.............................. Vietnam 73,976,973
Kenya 28,176,686............................. Iran 66,094,264
Nepal 22,094,033........................... Egypt 63,575,107
Uganda 20,158,176......................... Turkey 62,484,478
Malaysia 19,962,893.......................... France 58,040,988
Sri Lanka 18,553,074....................... Italy 57,460,274
Australia 18,260,863............................ Ethiopia 57,171,662
Mozambique 17,877,927....................... Ukraine 50,864,009
Zimbabwe 11,271,314......................... Congo (former Zaire) 46,498,539
Malawi 9,452,844............................ Burma 45,975,625
Zambia 9,159,072.......................... South Korea 45,482,291
Hong Kong 6,305,413....................... Spain 39,181,114
Papua New Guinea 4,394,537.................... Poland 38,642,565
Ireland 3,566,833........................ Colombia 36,813,161
New Zealand 3,547,983........................... Argentina 34,672,997
Singapore 3,396,924........................... Sudan 31,065,229
Jamaica 2,595,275.............................. Morocco 29,779,156
Lesotho 1,970,781............................. Algeria 29,183,032
Bhutan 1,822,625.............................. Canada 28,820,671
Namibia 1,677,243............................ Peru 24,523,408
Botswana 1,477,630........................... North Korea 23,904,124
Trinidad and Tobago 1,272,385....................... Uzbekistan 23,418,381
Mauritius 1,140,256............................. Afghanistan 22,664,136
Swaziland 998,730............................ Venezuela 21,983,188
Fiji 782,381.................................. Romania 21,657,162
Cyprus 744,609............................ Taiwan 21,465,881
Guyana 712,091........................... Iraq 21,422,292
Macau 496,837........................... Saudi Arabia 19,409,058
Suriname 436,418.......................... Ghana 17,698,271
Solomon Islands 412,902........................ Kazakstan 16,916,463
Malta 375,576............................ Syria 15,608,648
Brunei 299,939........................... Netherlands 15,568,034
Maldives 270,758............................ Ivory Coast 14,762,445
Bahamas, The 259,367........................ Chile 14,333,258
Barbados 257,030............................ Cameroon 14,261,557
Saint Lucia 157,862................................ Madagascar 13,670,507
Saint Vincent 118,344.............................. Yemen 13,483,178
US Virgin Islands 97,120............................. Ecuador 11,466,291
Grenada 94,961.................................. Guatemala 11,277,614
Dominica 82,926............................... Cuba 10,951,334
Kiribati 80,919 ................................. Cambodia 10,861,218
Seychelles 77,575 .............................. Burkina Faso 10,623,323
Antigua and Barbuda 65,647............................. Greece 10,538,594
Guernsey 62,920.................................. Belarus 10,415,973
Bermuda 62,099................................... Angola 10,342,899
Saint Kitts and Nevis 41,369............................. Czech Republic 10,321,120
Cook Islands 19,561.............................. Belgium 10,170,241
Turks and Caicos Islands 14,302........................ Hungary 10,002,541
British Virgin Islands 13,195 ............................. Serbia 9,979,116
Anguilla 10,424................................. Portugal 9,865,114
Nauru 10,273................................ Mali 9,653,261
Tuvalu 10,146................................... Somalia 9,639,151
Falkland Islands 2,758.............................. Niger 9,113,001
............................................................ Senegal 9,092,749
.............................................................. Tunisia 9,019,687
............................................................ Sweden 8,900,954
.............................................................. Bulgaria 8,612,757
............................................................. Dominican Republic 8,088,881
.............................................................. Austria 8,023,244
................................................................... Azerbaijan 7,676,953
.................................................................... Guinea 7,411,981
.................................................................. Switzerland 7,207,060
................................................................... Bolivia 7,165,257
................................................................. Chad 6,976,845
.................................................................. Rwanda 6,853,359
.................................................................... Haiti 6,731,539
.................................................................. Burundi 5,943,057
................................................................. Tajikistan 5,916,373
................................................................. El Salvador 5,828,987
................................................................ Benin 5,709,529
................................................................. Honduras 5,605,193
.............................................................. Paraguay 5,504,146
............................................................. Libya 5,445,436
............................................................. Israel 5,421,995
............................................................ Slovakia 5,374,362
........................................................... Denmark 5,249,632
........................................................... Georgia 5,219,810
........................................................ Finland 5,105,230
............................................................ Croatia 5,004,112
........................................................ Laos 4,975,772
........................................................... Sierra Leone 4,793,121
.............................................................. Togo 4,570,530
...................................................................... Kyrgyzstan 4,529,648
...................................................................... Moldova 4,463,847
....................................................................... Norway 4,383,807
..................................................................... Nicaragua 4,272,352
...................................................................... Jordan 4,212,152
...................................................................... Turkmenistan 4,149,283
....................................................................... Eritrea 3,909,628
....................................................................... Lebanon 3,776,317
..................................................................... Lithuania 3,646,041
..................................................................... Armenia 3,463,574
...................................................................... Costa Rica 3,463,083
...................................................................... Central African 3,274,426
................................................................... Albania 3,249,136
.................................................................... Uruguay 3,238,952
................................................................... United Arab Emirates 3,057,337
................................................................... Bosnia and Herzegov. 2,656,240
.................................................................. Panama 2,655,094
.................................................................... Congo 2,527,841
................................................................... Mongolia 2,496,617
................................................................... Latvia 2,468,982
.................................................................. Mauritania 2,336,048
................................................................... Oman 2,186,548
.................................................................. Liberia 2,109,789
.................................................................. Macedonia 2,104,035
.................................................................. Slovenia 1,951,443
................................................................. Kuwait 1,950,047
.................................................................. Estonia 1,459,428
................................................................. West Bank 1,427,741
................................................................. Gambia 1,204,984
................................................................. Gabon 1,172,798
................................................................. Guinea-Bissau 1,151,330
................................................................ Gaza Strip 923,940
................................................................ Bahrain 590,042
................................................................. Comoros 569,237
................................................................ Qatar 547,761
................................................................. Cape Verde 449,066
................................................................. Equatorial Guinea 431,282
............................................................... Djibouti 427,642
................................................................ Luxembourg 415,870
............................................................... Iceland 270,292
................................................................ Western Sahara 222,631
................................................................ Belize 219,296
............................................................... Samoa 214,384
................................................................. Vanuatu 177,504
............................................................... Guam 156,974
................................................................. Sao Tome 144,128
................................................................. Micronesia 125,377
................................................................ Andorra 72,766
............................................................... American Samoa 63,786
................................................................. Greenland 59,827
................................................................. Marshall Islands 58,363
................................................................... Northern Mariana 52,284
................................................................. Monaco 31,719
.................................................................. Liechtenstein 31,122
.................................................................. Gibraltar 28,765
.................................................................. San Marino 24,521
.................................................................. Wallis and Futuna 14,659
Total 1,939,854,524..................... Total 3,824,562,670
34% ..........................................................66%
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
-
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
In een carpool baan mag je als je het aantal voorgeschreven inzittenden hebt, ongeacht het type voertuig waaring je rijdt. Dus ook met een camper, zolang je maar het minimum aantal inzittenden (meestal is dit drie) in de camper hebt.Amerikaantje schreef:Mag je op die carpoolbanen alleen met de auto rijden of ook met een camper?
Anita
Uitzonderingen op deze regel zijn pickup trucks en twee-zitters, waar je dan weer wel in een carpool baan mag met minder inzittenden als het voorschescreven nummer van de carpool baan zolang het maximum aantal inzittenden is bereikt.
Margaret
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Daar waar wij carpool stroken gezien hebben CA en AZ was 2 personen voldoende, wij gebruiken hem dan ook altijd met de camper.Marby schreef:In een carpool baan mag je als je het aantal voorgeschreven inzittenden hebt, ongeacht het type voertuig waaring je rijdt. Dus ook met een camper, zolang je maar het minimum aantal inzittenden (meestal is dit drie) in de camper hebt.
Het schiet best lekker op als je zo langs de file kan rijden

Rob
Hoe gaat dat dan als je bijvoorbeeld van Kenya naar een rechtsrijdend buurland gaat? Dan moet je ineens van de linker- naar de rechterbaan. (Vraag me ook altijd af hoe dat met de kanaaltunnel zou gaan, als je daar gewoon met de auto doorheen zou rijden. En dan vraag ik me vooral af, of je IN de kanaaltunnel links of rechts zou rijdenMack schreef:Niet correct, 66% van de wereldbevolking woont in landen waar men rechts rijdt. Maar er zijn nog veel meer voertuigen die rechts rijden, aangezien de landen waar men links rijdt, niet landen zijn met veel auto's (in vergelijking met bijv. Europa of USA)Moron schreef:Ehhmmm.... 66% van de wereld rijdt links....
Misschien moeten wij dan wel......

- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Nog iets belangrijks, waarvan ik niet weet of dat overal zo geldt is de voorrang. Hier in Texas is de regel als volgt: nader je een T splitsing, waarbij je dus zelf voor de keuze staat om links of rechts te gaan, dan moet je voorrang verlenen aan alle verkeer op de doorgaande weg. Ook al kom je dus van rechts dan heb je nog geen voorrang. Meestal wordt dit bij T-splitingen wel goed aangegeven omdat je dan vaak een stop bord tegenkomt aan die kant, maar denk eens aan de grote parkeerplaatsen...ook hier geldt die regel dat het verkeer wat op de doorgaande baan rijdt voorrang heeft.
En over die stopborden... ook al stopte ik netjes bij elk bord wat ik tegenkwam tijdens mijn rij-examen hier in Houston, nòg werd gezegd dat ik moest stoppen vóór het stopbord. Toen ik zei dat ik dan in sommige gevallen al zo vroeg moest stoppen dat ik niet eens de kruising kon overzien, werd me gezegd dat ik na die complete stop vóór het stopbord dan wel weer stapvoets op kon rijden tot de kruising.
En over die stopborden... ook al stopte ik netjes bij elk bord wat ik tegenkwam tijdens mijn rij-examen hier in Houston, nòg werd gezegd dat ik moest stoppen vóór het stopbord. Toen ik zei dat ik dan in sommige gevallen al zo vroeg moest stoppen dat ik niet eens de kruising kon overzien, werd me gezegd dat ik na die complete stop vóór het stopbord dan wel weer stapvoets op kon rijden tot de kruising.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
In de kanaaltunnel sta je stil
Je hebt één trein in de tunnelbuis waar je in rijdt, je parkeert op het aangewezen plekje in de trein en aan het eind mag je er weer uit. Je rijdt dus niet zelf door de tunnel, maar je rijdt met auto en al de trein in.
En aan de andere kant staan héél veel borden waarop staat dat je links moet rijden en ook in de trein wordt dat al omgeroepen. Op de terugweg is dat precies andersom.

Je hebt één trein in de tunnelbuis waar je in rijdt, je parkeert op het aangewezen plekje in de trein en aan het eind mag je er weer uit. Je rijdt dus niet zelf door de tunnel, maar je rijdt met auto en al de trein in.
En aan de andere kant staan héél veel borden waarop staat dat je links moet rijden en ook in de trein wordt dat al omgeroepen. Op de terugweg is dat precies andersom.

- Airmiles
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik ben net weer in Amerika geweest en had een auto gehuurd zoals al een aantal malen eerder. Af en toe vind ik die rijstijl daar vrij irritant. Met name het inhalen met de cruiscontrol duurt uren en vaak lukt het niet en blijven ze maar gewoon links rijden. Ik heb dan de neiging om zelf maar even flink gas bij te geven uit irritatie. Doe ik overigens niet hoor.
Ik kan ook maar niet wennen aan die stopborden. Het is zo raar om op een overzichtelijke kruising helemaal stil te gaan staan. Overigens doen veel mensen dat niet.
Dat rechtsaf bij een rood verkeerslicht is nog steeds eng. Ben nog altijd bang dat er plotseling iemand tegen me aanknalt.
Ik ben zelf iemand van vlot doorrijden en moet me dus ook erg aanpassen in Amerika. Met name het optrekken bij een stoplicht gaat echt tergend langzaam. Petje af dat ze daar zoveel geduld voor hebben.
Ik merkte wel dat ze in Michigan wat meer van doorrijden houden. Soms is het bijna bumperkleven wat ze doen. In andere staten (Texas, California) waar ik ooit een auto had gehuurd ging het allemaal wat trager.
Ik vraag me af wat een Amerikaan zal denken als hij in Europa over de weg rijdt. Volgens mij schrikt hij zich helemaal lam als hij onze rijstijl ziet.
Ik kan ook maar niet wennen aan die stopborden. Het is zo raar om op een overzichtelijke kruising helemaal stil te gaan staan. Overigens doen veel mensen dat niet.
Dat rechtsaf bij een rood verkeerslicht is nog steeds eng. Ben nog altijd bang dat er plotseling iemand tegen me aanknalt.
Ik ben zelf iemand van vlot doorrijden en moet me dus ook erg aanpassen in Amerika. Met name het optrekken bij een stoplicht gaat echt tergend langzaam. Petje af dat ze daar zoveel geduld voor hebben.
Ik merkte wel dat ze in Michigan wat meer van doorrijden houden. Soms is het bijna bumperkleven wat ze doen. In andere staten (Texas, California) waar ik ooit een auto had gehuurd ging het allemaal wat trager.
Ik vraag me af wat een Amerikaan zal denken als hij in Europa over de weg rijdt. Volgens mij schrikt hij zich helemaal lam als hij onze rijstijl ziet.