Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikaanse recepten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Clint
Amerika-expert

Re: Amerikaanse recepten

Bericht door Clint »

Wat voor Cheddar heb je gebruikt, als ik vragen mag?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Die van de Albertheijn. Eerste de beste die ik tegenkwam. :D

Er staat op "Cheddar Tophat 48+"

Is dat wat ? Of kan ik beter een andere gebruiken ?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Blok of die individuele plakjes?

;)

Ik ben nog steeds opzoek naar een meer Amerikaanse cheddar.. no luck so far :lol:
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Gewoon zo'n puntje van 150gram, raspt wat makkelijker dan plakjes :D
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Idd, en is qua smaak ook superieur ;)
Clint's Thoughts
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik zat effe op het www te kijken en is Top Hat cheddar geen merk van Wegmans, een Amerikaans bedrijf ?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Cheddar is van origine Brits. Top Hat is volgens mij slechts een soort, zoals belegen, jong etc.
Clint's Thoughts
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Even een heel ander vraagje en het heeft een beetje met recepten te maken, vorig jaar hadden onze buren in Amerika een heerlijke Pumpkin Roll gemaakt met Thanksgiving.
Ik heb het recept en een blik Libby's Pumpkin pure mee naar NL genomen maar nu is mijn vraag of je zo'n blik pompoen puree ook in NL kunt kopen? [Nog niet kunnen vinden in de supermarkt.] Wie o wie weet het [en evt waar]?
nettie
Amerikafan

Bericht door nettie »

Oja, nog een vraagje in het Amerikaanse recept voor "Pumpkin Roll" staat "baking powder" [= bak-poeder] maar ook "baking soda" wie weet wat dat in het NL is [& te verkrijgen?]??
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ik heb voor onze bruiloft Jamie's America, het nieuwe kookboek van Jamie Oliver gekregen. Hoe toepasselijk... Dit weekend ga ik er een lekker uit koken. Of het lukt laat ik wel horen!
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Onze favoriete receptensite: http://simplyrecipes.com/
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

nettie schreef:Oja, nog een vraagje in het Amerikaanse recept voor "Pumpkin Roll" staat "baking powder" [= bak-poeder] maar ook "baking soda" wie weet wat dat in het NL is [& te verkrijgen?]??
Backing soda: Dat is zuiveringszout of maagzout(natriumbicarbonaat) en wordt gebruikt om iets te laten rijzen, maar het wordt ook gebruikt om schoon te maken. Je komt het oa. tegen bij de Toko of bij Turkse of Marokaanse winkels.

Backing powder: Bakpoeder bestaat meestal uit gelijke hoeveelheden dubbelkoolzure soda (natriumwaterstofcarbonaat (NaHCO3)) en citroen- of wijnsteenzuur. Als aan bloem bakpoeder wordt toegevoegd verkrijgt men zelfrijzend bakmeel.

Bron: Wikepedia
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

SanneN schreef:Ik heb voor onze bruiloft Jamie's America, het nieuwe kookboek van Jamie Oliver gekregen. Hoe toepasselijk... Dit weekend ga ik er een lekker uit koken. Of het lukt laat ik wel horen!
SanneN alsnog gefeliciteerd met je bruiloft, de tijd gaat echter snel, want het nieuwste kookboek van Jamie Oliver is "Jamie Oliver in 30 minuten".

Afbeelding

Kook binnen dertig minuten een verse, complete maaltijd dankzij het kookboek 'Jamie in 30 minuten'. Door de handige weetjes en handigheidjes zijn gevarieerde maaltijden in no-time eenvoudig klaargemaakt.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

nettie schreef:Even een heel ander vraagje en het heeft een beetje met recepten te maken, vorig jaar hadden onze buren in Amerika een heerlijke Pumpkin Roll gemaakt met Thanksgiving.
Ik heb het recept en een blik Libby's Pumpkin pure mee naar NL genomen maar nu is mijn vraag of je zo'n blik pompoen puree ook in NL kunt kopen? [Nog niet kunnen vinden in de supermarkt.] Wie o wie weet het [en evt waar]?
Ik heb het vanmiddag nog zien staan bij Kingsalmarkt http://www.kingsalmarkt.nl maar als je in Drenthe woont is dat wel een beetje ver weg :mrgreen:

Baking powder en baking soda stond daar trouwens ook. Maar die kun je ook bij een goedgesorteerde toko krijgen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ga een nieuwe uitdaging aan. Ik heb al een aantal jaren een slowcooker, maar heb nu een nieuw exemplaar wat nu onderweg is naar ons huis Spanje. Een setje met Amerikaanse maatschepjes is mee, maar nu nog de juiste ingrediënten voor al die lekkere recepten vinden in Spanje!
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ik heb gisteren in mijn echte crock pot (zo'n oude witte met groene binnen pot) een Chill Turkey Loaf gemaakt. Recept stond in het Crock Pot kookboekje

Afbeelding

Veelal kun je de ingredienten gewoon vervangen zodat het meeste bij de Appie gehaald kan worden.

Het is een echte Amerikaanse (was een gift) die ik heb. Moest dus wel een converter kopen, maar bij de thriftstore kostte die maar 5 dollar. :thumbup:
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Dit weekend de "kip op bierblik" uit Jamie's Amerika gemaakt, hilariteit alom!
Voor:
Afbeelding
En na:
Afbeelding
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

SanneN, ziet er geweldig smakelijk uit, maar hoe smaakte het?
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Heerlijk, de kip was echt mals en het velletje lekker krokant. Het was een goede biologische kip, dat maakte het nog lekkerder :wink:
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

heeft er iemand toevallig ook het recept van een goede smeuïge meatloaf?

heb wel eens wat geprobeerd via sites, maar het komt er toch niet zo uit zoals ik zou willen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer