Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wie zijn aardiger ?
- pimvdh
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Wie zijn aardiger ?
Ik heb voor de amerikanen gestemd. Ik vind namelijk dat ze interesse hebben waar je vandaan komt en ze zijn heel klantvriendelijk. De obers of winkeleigenaren bijvoorbeeld. Dat is in Nederland niet zo veel. In Nederland is er ook een soort van cultuur om chagrijnig te zijn. Vooral in het openbaar vervoer.
Soms vind ik Amerikanen zelfs te aardig lijken, maar dat komt omdat ik dat niet gewend ben. De overdreven interesse komt soms een beetje nep over. In Nederland zouden mensen een heel stuk vriendelijker mogen kijken op straat.

Ik heb ook gestemd op Amerikanen, maar niet zozeer om het 'aardig' gedeelte. Een Nederlander kan net zo 'aardig' (= subjectief waardeoordeel) zijn, als een Amerikaan. Wel vind ik de Amerikanen met vlag en wimpel beleefder en vriendelijker. Nederlanders (zeker in de Randstad) zijn over het algemeen ronduit onbeschoft tegen anderen op straat. Probeer maar eens een tram uit te stappen in Den Haag, of je tram te halen als mensen op de roltrap staan. Verschrikkelijk. Deur openhouden voor iemand? No way. Dat irriteert me mateloos en wat dat betreft scoren de Amerikanen (wederom, over het algemeen) een stuk beter.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat Sophie zegt over de zesjescultuur, daar kan ik mij ook in vinden. Ik kwam op mijn tiende in het Nederlandse schoolsysteem terecht, na jaren in het Franse systeem (waar prestatie ook beloond wordt). Ik ben jarenlang genadeloos gepest, omdat ik zo goed mogelijk presteerde. Iedere 9 of 10 werd afgestraft
. Ik heb er verschrikkelijke herinneringen aan (en weet, dat die mensen mij zich niet eens meer herinneren, een van de redenen, dat ik het zo belangrijk vind, dat pesten op school wordt aangepakt).
Maar over het vraagstuk "wie zijn aardiger?", daar heb ik "maakt me niet uit" op geantwoord. Weliswaar heb ik heel weinig (ok, een) vriendschappen uit mijn tijd, dat ik in Nederland woonde, over, maar online heb ik ontzettend veel aardige Nederlanders ontmoet. Zo ook met Amerikanen, ik vind ze nog altijd over het algemeen heel aardig en heb heel goede Amerikaanse vriendinnen hier.

Maar over het vraagstuk "wie zijn aardiger?", daar heb ik "maakt me niet uit" op geantwoord. Weliswaar heb ik heel weinig (ok, een) vriendschappen uit mijn tijd, dat ik in Nederland woonde, over, maar online heb ik ontzettend veel aardige Nederlanders ontmoet. Zo ook met Amerikanen, ik vind ze nog altijd over het algemeen heel aardig en heb heel goede Amerikaanse vriendinnen hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Dat is iets wat ik redelijk vergeten was maar toen ik uit Amerika naar Nederland kwam was school inderdaad een probleem. Zelfs de docenten pesten me omdat ik hoge cijfers haalde maar mijn Nederlands was heel slecht en dat werd dan aan alle kanten uitvergroot.Petra/VS schreef: Ik kwam op mijn tiende in het Nederlandse schoolsysteem terecht, na jaren in het Franse systeem (waar prestatie ook beloond wordt). Ik ben jarenlang genadeloos gepest, omdat ik zo goed mogelijk presteerde. Iedere 9 of 10 werd afgestraft. Ik heb er verschrikkelijke herinneringen aan (en weet, dat die mensen mij zich niet eens meer herinneren, een van de redenen, dat ik het zo belangrijk vind, dat pesten op school wordt aangepakt).
Moet wel zeggen dat dit één school was en toen mijn ouders erachter kwamen wat er speelde ben ik naar een andere school gegaan waar we die problemen niet hadden maar ik zit tot op de dag van vandaag wel met de faalangst die daaruit voortgekomen is.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik denk dat dat misschien toch ook wel aan de school heeft gelegen. Ik haalde op de lagere school altijd hele hoge cijfers en ben daar nooit om gepest.
Ook mijn kinderen zijn nooit gepest om de cijfers die ze haalden, ze werden er door de leraren zelfs om geprezen.
Misschien dat het toch ook met andere factoren te maken had, of het soort kinderen dat bij jullie op school zat?
Ook in Nederland wordt tegenwoordig veel gedaan tegen pesten op school met zgn pest protocollen, maar ik heb niet de illussie dat er niemand meer gepest wordt.
Ik denk echter niet dat er op Nederlandse scholen meer gepest wordt dan op Amerikaanse scholen of Franse scholen of Duitse scholen. Ook daar heb je groepjesvorming en uitsluiting van mensen die buiten de groep vallen.
Marjon
Ook mijn kinderen zijn nooit gepest om de cijfers die ze haalden, ze werden er door de leraren zelfs om geprezen.
Misschien dat het toch ook met andere factoren te maken had, of het soort kinderen dat bij jullie op school zat?
Ook in Nederland wordt tegenwoordig veel gedaan tegen pesten op school met zgn pest protocollen, maar ik heb niet de illussie dat er niemand meer gepest wordt.
Ik denk echter niet dat er op Nederlandse scholen meer gepest wordt dan op Amerikaanse scholen of Franse scholen of Duitse scholen. Ook daar heb je groepjesvorming en uitsluiting van mensen die buiten de groep vallen.
Marjon
De leraren pesten mij altijd omdat ik van die lage cijfers haalde 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Absoluut, wij waren ook al "raar", omdat we in Afrika gewoond hadden en dus waren we "vies". Het was een kleine dorpsschool. Grappig is, dat mijn twee broers en ik daar genadeloos gepest zijn (en ik op de middelbare school om te beginnen ook, omdat mijn ouders me, op advies van de school, naar dezelfde scholengemeenschap als de pester stuurdenvana schreef:Ik denk dat dat misschien toch ook wel aan de school heeft gelegen. Ik haalde op de lagere school altijd hele hoge cijfers en ben daar nooit om gepest.

- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu ga ik toch heel even off-topic omdat ik nu wel heel erg nieuwsgierig ben waar je allemaal hebt gewoondPetra/VS schreef:Absoluut, wij waren ook al "raar", omdat we in Afrika gewoond hadden en dus waren we "vies".

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Gabon, Senegal (Franse school), Nederland en Amerika
.

Ik werk al 10 jaar in de toeristen indusrtie ben duik instructrice op Bonaire,op Bonaire komt zo'n 80% amerikaanse toeristen,maar ik kan je wel vertellen dat ik veel liever met Amerikanen werk dan met Nederlanders.Ik vind de Amerikaan over het algemen veel vriendelijker en veel spontaner dan de gemiddelde Nederlander waar ik mee werk.Amerikanen zijn ook altijd meer geintereseerd dan Nederlanders(de Nederlanders weten het meestal allemaal wel)wij maken ook vaak grappen over Nederlanders die met ons willen duiken en alles wel weten en denken dat ze het duiken hebben uitegvonden.die noemen we Jacques Cousteau.
Nee maar serieus ik werk veel liever met Amerikanen dan Nederlanders.
Nee maar serieus ik werk veel liever met Amerikanen dan Nederlanders.
Op onze camping hebben we juist liever Nederlanders wan juist de Amerikanen, vooral de yankees (snowbirds) zijn enorme zeurders, azijnpissers
Nl'ers zijn echt op vakantie en klagen minder snel en ze weten dat ik een shotgun heb.