Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV Lottery - firefox crash

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gobears
Amerika-newbie

DV Lottery - firefox crash

Bericht door Gobears »

Beste forumleden,

Ik heb dringend advies nodig.. Ik heb zojuist getracht mee te doen met de DV lottery door mij aan te melden via de website.. (tweede keer overigens). Helaas gebeurde het verschrikkelijke tijdens het invullen. Toen ik het scherm in beeld kreeg met de confirmation number crashte firefox waardoor ik het nummer dus niet heb kunnen opslaan. Tevens heb ik geen confirmation e-mail gekregen en dus zit ik nu met de handen in het haar. Er wordt namelijk duidelijk gesteld op de website dat je je maar 1x mag aanmelden.

Hebben jullie de e-mail direct ontvangen na het invullen?
Kwam er mogelijkerwijs nog een scherm na de confirmation?
Zal ik contact zoeken met KCC of is zijn de mensen daar niet erg behulpzaam?

Oh nee, wat zonde als het hierop spaak loopt dit jaar..
6foot6
Amerika-expert

Re: DV Lottery - firefox crash

Bericht door 6foot6 »

Je krijgt geen e-mail, het conf.scherm is het laatste scherm.

Als firefox crasht zal deze zich bij de volgende start weer proberen te herstellen, heb je firefox weer gestart?
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Gobears
Amerika-newbie

Bericht door Gobears »

Ja, ik heb alles geprobeerd. Het is helaas, maar weg. Ik denk dat ik maar gewoon ga bellen maandag. Het is nu toch alles of niets. Shit, shit, shit. Nog andere opties?
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Dat is nog eens pech hebben!! Ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen. Hou je ons op de hoogte?
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Op de website stond trouwens dat je Internet Explorer moest gebruiken, geen Firefox. Beetje zuur om dit te melden, maar dan weet je dat het wel bekend was. Ik hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Dat is een beetje kort door de bocht.
Deze site ondersteund alleen IE 6 en 7
Dat betekent dat de meest gebruikte browser (IE8) ook niet geschikt zou zijn.

Heb je nog bij "geschiedenis" gekeken.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Hmm ik gebruik zelf nooit IE , maar ook Firefox dus toen ik dat bericht zag, heb ik inderdaad gewoon IE opgestart voor het invullen van de DV Lottery. Ik wilde geen risico nemen met Firefox.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Wij hebben daar niet eens op gelet. We hebben het probleemloos met Safari gedaan. Vervelend dit .. ik zou daar ook flink van balen.
Sandy
newengland
Amerikafan

Bericht door newengland »

Je raakt met de hand je cache aan het doorspitten ben ik bang. Als het confirmation number een afbeelding was moet het nog ergens staan.

Ik gebruik zelf alstijd Chrome voor speciaal voor de DV IE geinstalleerd.
TerlinguaCreek
Amerikafan

Bericht door TerlinguaCreek »

Alleen IE? Handig voor Mac-gebruikers... ;)
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Er is ook IE voor mac..

Enfin, dat je firefox crashed zal meer aan jouw computer persoonlijk liggen dan aan firefox. Waar de site op doelt qua compatibility wat betreft browsers is de SSL Entry (en misschien de stylesheet handling?). Je kunt met alle andere browsers gewoon de Standard Entry doen, de SSL versie heeft niet zo'n toegevoegde waarde wat mij betreft..

Heel butje wat er is gebeurd, maar in principe is die confirmation code alleen nodig voor het checken van je status (wat mij overigens nog nooit gelukt is). Ik betwijfel het of je die code kan achterhalen door kentucky te bellen trouwens.

Gewoon er vanuit gaan dat je die brief krijgt in Mei, deden wij ook (en over 3 weken hebben we het interview ;))..
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

rsn schreef:Gewoon er vanuit gaan dat je die brief krijgt in Mei, deden wij ook (en over 3 weken hebben we het interview ;))..
Alleen sturen ze vanaf dit jaar geen brieven meer uit, en heb je de code dus nodig om te zien of je geselecteerd bent.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Yep, die code moet je hebben dit jaar. Ik heb trouwens helemaal geen email gehad, ook voorgaande jaren niet. Ik maak een schermafbeelding van de code en bewaar die.

Ik heb trouwens bij elke entry firefox gebruikt en geen problemen gehad (Mac hé!, lullig, sorry :wink: ), ook nooit problemen gehad met het checken van de uitslag. Dus ik snap niet waarom dat bij jou, rsn, niet gelukt is. Het is toch gewoon een kwestie van je nummer invoeren en enter drukken?

Ik kan inderdaad niet meer bedenken dan in je geschiedenis kijken of contact opnemen met Kentucky....
Sandy
Amerika-expert

Bericht door Sandy »

Ik zou gewoon contact opnemen, lijkt me toch niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. Komt mij ook weleens voor dat de browser vastloopt. Soms door pagina herstellen aan te klikken dan kom je weer op de laatste pagina, maar niet altijd.
Sandy
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

RiverCola schreef:Yep, die code moet je hebben dit jaar. Ik heb trouwens helemaal geen email gehad, ook voorgaande jaren niet. Ik maak een schermafbeelding van de code en bewaar die.

Ik heb trouwens bij elke entry firefox gebruikt en geen problemen gehad (Mac hé!, lullig, sorry :wink: ), ook nooit problemen gehad met het checken van de uitslag. Dus ik snap niet waarom dat bij jou, rsn, niet gelukt is. Het is toch gewoon een kwestie van je nummer invoeren en enter drukken?

Ik kan inderdaad niet meer bedenken dan in je geschiedenis kijken of contact opnemen met Kentucky....
Eeh leesfoutje? Ik heb het gewoon met firefox gedaan hoor (en heb een mac)..

Anyhow, als het echt zo is dat vanaf heden de confirmation code bijna gelijk staat, qua importance, aan je te verkrijgen case number dan zit er inderdaad niets anders op dan kentucky bellen. I stand corrected.
Gobears
Amerika-newbie

Bericht door Gobears »

Nouja zeg. Dit is gewoon echt belachelijk..

Ik heb dus gebeld met KCC. En het heeft me sterk aan het denken gezet over de capaciteiten van Amerikanen (in bepaalde delen) om zelf na te denken. Het is eigenlijk al belachelijk hoe het menu begint met een telefoniste met sterk Southern accent. Dat zouden we eens moeten doen bij onze Immigratie en Naturalisatie Dienst, gewoon lekker met een Brabants accent het bandje inspreken. Maar goed. Het volgende gebeurde: ik krijg een soort robotachtige man aan de lijn -die ik het beste zou kunnen omschrijven als het nog dommere broertje van G.W Bush- en hij beantwoorde mijn vragen gewoon niet.

Ik kreeg eerst als antwoord:
You can apply for next year's lottery sir or you can reapply for this years sir. But if your application was received by us, you will be disqualified sir. (..) Yes sir. (..)That is correct sir. blablablabla.

Iedere keer als de vraag veranderde kreeg ik hetzelfde antwoord. Is there nothing I can do then for this year's lottery? You can apply .. .sir. ... sir. sir. Ugggh.

Ik ben er klaar mee. Wat een verschrikkelijke mensen in het midwest/zuiden. Wat een lompe regelgeving en een verschrikkelijke onwil om af te wijken van regels. Land of the free? bullshit. En zo brave zijn ze ook niet.

Maar goed, het was uiteindelijk ook wel mijn eigen fout natuurlijk dat mijn computer vastliep en daarmee heb je gewoon pech. Net zoals mensen met minder geestelijke capaciteiten (en wellicht dus slechtbetaalde banen) gewoon pech hebben als ze ziek worden. Yup, that's America guys!

Goed, stap 2:
Toch het aanbod aannemen om te trouwen met 1 van mijn US vrienden van college.
of gewoon maar niet gaan. Laat maar. (of volgend jaar maar verder zien)
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

@rsn; alleen dat laatste stukje in mijn post was aan jou gericht, waarin ik schreef dat ik niet snapte waarom jij je uitslag niet kon checken. Mijn excuses als dat niet duidelijk overkwam.

@Gobears; nou zeg, wat een heftige reactie. Ik snap dat dit best frustrerend is en dat het helemaal vervelend is als je dan zo'n star persoon aan de telefoon krijgt maar waar is dat Amerika-bashen nou voor nodig? Jij wilt toch daarheen? Anders doe je toch niet mee aan de loterij?
rsn
Amerika-ontdekker

Bericht door rsn »

Gobears schreef:Nouja zeg. Dit is gewoon echt belachelijk..

Ik heb dus gebeld met KCC. En het heeft me sterk aan het denken gezet over de capaciteiten van Amerikanen (in bepaalde delen) om zelf na te denken. Het is eigenlijk al belachelijk hoe het menu begint met een telefoniste met sterk Southern accent. Dat zouden we eens moeten doen bij onze Immigratie en Naturalisatie Dienst, gewoon lekker met een Brabants accent het bandje inspreken. Maar goed. Het volgende gebeurde: ik krijg een soort robotachtige man aan de lijn -die ik het beste zou kunnen omschrijven als het nog dommere broertje van G.W Bush- en hij beantwoorde mijn vragen gewoon niet.

Ik kreeg eerst als antwoord:
You can apply for next year's lottery sir or you can reapply for this years sir. But if your application was received by us, you will be disqualified sir. (..) Yes sir. (..)That is correct sir. blablablabla.

Iedere keer als de vraag veranderde kreeg ik hetzelfde antwoord. Is there nothing I can do then for this year's lottery? You can apply .. .sir. ... sir. sir. Ugggh.

Ik ben er klaar mee. Wat een verschrikkelijke mensen in het midwest/zuiden. Wat een lompe regelgeving en een verschrikkelijke onwil om af te wijken van regels. Land of the free? bullshit. En zo brave zijn ze ook niet.

Maar goed, het was uiteindelijk ook wel mijn eigen fout natuurlijk dat mijn computer vastliep en daarmee heb je gewoon pech. Net zoals mensen met minder geestelijke capaciteiten (en wellicht dus slechtbetaalde banen) gewoon pech hebben als ze ziek worden. Yup, that's America guys!

Goed, stap 2:
Toch het aanbod aannemen om te trouwen met 1 van mijn US vrienden van college.
of gewoon maar niet gaan. Laat maar. (of volgend jaar maar verder zien)
Ja, want alle mensen in het zuidwesten zijn namelijk precies zoals desbetreffende meneer. Juist hierom zou jij een aanwinst zijn voor amerika..

Succes.

@rivercola: My bad wederom, ik las je post verkeerd.. De enige verklaring die ik ervoor heb is dat ik misschien op verkeerde tijden checkte, ik moet ook eerlijk zeggen dat de 'rush' van het aanmelden na een paar weken (dus anno nov. 2009) wel alweer voorbij was en dat we vanaf toen gewoon weer verder gingen met het leven tot dus die brief in Mei :).
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik vind het ook wel een beetje vreemde reactie van je Gobears. Wat maakt het nou uit of iemand met een sterk Southern accent de telefoon beantwoord, KCC zit toch in Kentucky? Dan is het toch niet zo vreemd dat iemand uit dat gebied de telefoon beantwoord? Ik zou er geen problemen mee hebben hoor als iemand met een Brabants accent de telefoon aanneemt bij de IND. Op basis van 1 vervelende ervaring kun je niet een heel gebied of alle inwoners "eventjes" beoordelen. Mijn persoonlijke ervaring is dat mensen in het zuiden altijd heel vriendelijk zijn. Ik heb zelf ook vandaag even met Kentucky gebeld (heb ik al eerder gedaan en ook al gemaild) en ik ben elke keer keurig geholpen door de mensen daar.

Ik snap heel goed dat het frustrerend is, maar je kunt niet verwachten dat iemand die aan de telefoon zit "eventjes snel voor je in de database met aanmeldingen" kan kijken. Dat is ongetwijfeld een hele andere (IT) afdeling die daar zicht op heeft. Vergeet niet dat dit centrum wel 15 miljoen aanmeldingen per jaar te verwerken krijgt.

Als ik jou was en je het echt wilt weten zou ik even een e-mail sturen. Vermeld daarin duidelijk je naam, adres en geboortedatum en leg uit wat er is misgegaan.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik bedenk me net wat, als je op de pagina zat met je confirmation number betekent dat toch dat je aanvraag succesvol is afgerond? Anders krijg je die pagina niet. Dat zou dus betekenen dat jouw aanvraag gewoon door is gekomen toch?

Hoe is de procedure voor de DV2012 dan? Ik snap dat je geen 1e NL meer krijgt toegestuurd maar ze moeten je (los van of je online checkt of niet) dan toch wel de 2e NL toesturen (of instructies?) of is het hele proces nu gedigitaliseerd en krijg je na het online checken een hele vervolgprocedure op je pc te zien en gaat er niets meer op papier?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer