Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerikaanse jongeren vs. Nederlandse jongeren
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Amerikaanse jongeren vs. Nederlandse jongeren
Inderdaad. Het enige, wat nog een beetje werkte (want ze was onder de achttien) was protest van ons ouders (onder het mom van "wij moeten haar ophalen", al had ze haar eigen auto), waardoor ze om elf uur (anderhalf uur na sluiting!) weg mocht, in plaats van om twee uur
.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel wat anders dan bij Walmart, waar je in de problemen kunt komen als je ook maar één vinger verroert als je niet ingeklokt bent. Daar is het zo strikt, dat als je net uitgeklokt had, en op weg naar buiten een klant je wat vroeg en jij hielp die klant ("off the clock", dus), dan moest je een apart formulier invullen zodat die minuten ook betaald werden...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, zeker anders, misschien ook, omdat Walmart natuurlijk een "hoge boom" is, dus als daar zoiets gebeurt wordt dat aan de grote klok gehangen. Maar goed, nu gaan we erg off topic, terug naar de verschillen tussen jongeren.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dento schreef: dan moest je een apart formulier invullen zodat die minuten ook betaald werden...
Laatst gewijzigd door Clint op 22 okt 2010, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gefixt :)
Reden: quote gefixt :)
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Maar back on topic; Ik denk niet dat er een verschil is tussen Amerikaanse of Nederlandse jongeren behalve een cultureel verschil. In Amerika pesten jongeren elkaar, in Nederland ook. In Nederland zijn er jongeren die hun middelbare schoolopleiding verzieken, in Amerika ook. Culturele verschillen zijn er wel degelijk maar dat zijn vaak oppervlakkige verschillen. Amerikanen zijn over het algemeen genomen beleefder dan Nederlanders, Nederlanders zijn over het algemeen genomen opener dan Duitsers, Engelsen zijn wat tuttiger dan Nederlanders. Al deze verschillen zeggen niets over of iemand aardig is of niet.
Nederlanders kunnen niet in rijen staan. Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel genetisch bepaald. Ik irriteer me er mateloos aan. Zelfde geldt voor het 'links staan, rechts lopen' op een roltrap, het mensen uit de tram/bus/metro laten stappen voor je zelf naar binnen gaat etc. Maar dat heeft allemaal weinig te maken met jongeren an sich.TedjevanEs schreef: Wat ik altijd wel een goed voorbeeld vond (en dit was 15 jaar geleden alzo) dat in de supermarkt als er een 'nieuwe' kassa open gaat ze hier 'next customer in line' of iets in die geest roepen en ook daadwerkelijk de next in line geholpen word. In Nederland leek het vaak een race iedereen probeerde als eerste bij de kassa te komen...
Het probleem met het vraagstuk in dit topic is dat alle Nederlandse en alle Amerikaanse jongeren gegeneraliseerd worden weergegeven. En dat kan nou eenmaal niet. De notie dat alle Nederlandse jongeren onbeschoft zijn v.s. alle Amerikaanse jongeren die dat niet zijn, vind ik als Nederlandse 'jongere' (23) eerlijk gezegd behoorlijk beledigend. Natuurlijk zie ik de groepjes kansloze hangjongeren ook vaak genoeg, maar ik wens me daar niet mee te vergelijken. En ik heb ook echt Amerikaanse jongeren ontmoet die onbeschofter zijn dan ik. Wat niet wil zeggen dat alle Amerikaanse jongeren onbeschofter zijn dan ik. Ik zal ook best wel eens mijn momenten hebben, net als het gros van de Nederlanders (of Amerikanen).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Utrecht-Centraal staat er nu op de roltrappen uitgelegd dat één kant staat en de andere kant loopt, toen ik er was werkte het ''redelijk''...Clint schreef:Nederlanders kunnen niet in rijen staan. Ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel genetisch bepaald. Ik irriteer me er mateloos aan. Zelfde geldt voor het 'links staan, rechts lopen' op een roltrap, het mensen uit de tram/bus/metro laten stappen voor je zelf naar binnen gaat etc. Maar dat heeft allemaal weinig te maken met jongeren an sich.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
- Bandido
- Amerika-expert
Het werd tijd. Maar dit werkt ook in Amerika niet altijd vlekkeloos, op vliegvelden moet je je nog steeds een weg banen door mensen die zich daar nog altijd niet aan houden. In Engeland werkt dit trouwens wel uitstekend.Grandu schreef:In Utrecht-Centraal staat er nu op de roltrappen uitgelegd dat één kant staat en de andere kant loopt, toen ik er was werkte het ''redelijk''...
"Keep Georgia On Your Mind"
In de metro in London wordt je gewoon 1.5km naar beneden geduwd als je rechts gaat staan. Hilarisch en effectief at the same timeBandido schreef:In Engeland werkt dit trouwens wel uitstekend.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Heeft dat niet iets met de 'sue-cultuur' in Amerika te maken...Dento schreef:Heel wat anders dan bij Walmart, waar je in de problemen kunt komen als je ook maar één vinger verroert als je niet ingeklokt bent. Daar is het zo strikt, dat als je net uitgeklokt had, en op weg naar buiten een klant je wat vroeg en jij hielp die klant ("off the clock", dus), dan moest je een apart formulier invullen zodat die minuten ook betaald werden...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Overigens is het wel verwarrend dat niet alle landen dezelfde kant aanhouden.. In Utrecht hoor je als ik me niet vergis links te staan, in Londen ook, in heel Frankrijk wordt dan weer verwacht dat je aan de rechterkant staat 
Uiteindelijk ben ik altijd veilig een roltrap op- en afgegaan dus uiteindelijk kom ik er wel. Het is alleen vreselijk irritant als je op een roltrap staat en je wordt geblokeerd en in de verte zie je je trein wegrijden die je met een sprintje had kunnen halen.
Derk
Uiteindelijk ben ik altijd veilig een roltrap op- en afgegaan dus uiteindelijk kom ik er wel. Het is alleen vreselijk irritant als je op een roltrap staat en je wordt geblokeerd en in de verte zie je je trein wegrijden die je met een sprintje had kunnen halen.
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
Altijd weer die Fransen...Grandu schreef:Overigens is het wel verwarrend dat niet alle landen dezelfde kant aanhouden.. In Utrecht hoor je als ik me niet vergis links te staan, in Londen ook, in heel Frankrijk wordt dan weer verwacht dat je aan de rechterkant staat![]()
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hou van zeClint schreef:Altijd weer die Fransen...
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
>In Utrecht hoor je als ik me niet vergis links te staan
Volgens mij moet je op de conveyors op Schiphol rechts staan en links lopen. Welliswaar geen roltrap, maar toch een beetje het zelfde idee.
Volgens mij moet je op de conveyors op Schiphol rechts staan en links lopen. Welliswaar geen roltrap, maar toch een beetje het zelfde idee.
Nee toch? Ik loop altijd op de roltrap, en haal mensen altijd via links in, om het zo maar te zeggen. Er zijn zelfs campagnes bezig die mensen ervan bewust moet maken dat rechts is om stil te staan, en links om te lopen (zie ook bijv http://www.rechtsopderoltrap.nl/)Grandu schreef: In Utrecht hoor je als ik me niet vergis links te staan..
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zie het nu ook in het filmpje terwijl ik ervan overtuigd was dat ik ergens had gezien ''links staat, rechts loopt''. Vreemd
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht