Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis derrobbie: rondreis van 24 dagen Zuidwest Juni 2011
Reis derrobbie: rondreis van 24 dagen Zuidwest Juni 2011
Volgend jaar gaan we met 5 volwassenen een rondreis van ca. 24 dagen maken door het zuidwesten van de VS. Als het goed is zo rond eind Mei zal de reis beginnen.
Na 3x Florida en 1x New York onveilig gemaakt te hebben leek het ons een geweldige ervaring om ook eens in het zuidwesten te kijken. Alleen is de tijd natuurlijk beperkt, en zijn we er ondertussen wel over uit dat we toch niet alles kunnen zien in ruim 3 weken, dus zijn er keuzes gemaakt.
Zo willen we graag wel het hele rondje maken, want (een gedeelte van) de kustlijn schijnt zeker de moeite waard te zijn, maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van een paar extra dagen in en rond de natuurparken. Vandaar dat er soms wel wat veel dagen achter elkaar gereden moet worden, maar de meeste afstanden lijken me redelijk te doen. Verder lijkt ons Los Angeles en Las Vegas wel leuk, maar 1 volle dag lijkt me wel genoeg. Voor San Fransisco heb ik wel een dag extra uitgetrokken.
Ons eerste idee voor een route is als volgt:
1 Schiphol – Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles – Needles (via Joshua Tree) – 435 Km
4 Needles – Flagstaff – 338 Km
5 Flagstaff – Grand Canyon – 128 Km
6 Grand Canyon – Page – 223 Km
7 Page – Monument Valley – 202 Km (Antilope Canyon, Horseshoe bend en lake powell)
8 Monument Valley – Moab – 241 Km
9 Moab (o.a. Arches, Canyonlands en Dead Horse Sp)
10 Moab
11 Moab – Torrey (via Goblin SP en Capitol Reef) – 251 Km
12 Torrey – Bryce Canyon – 186 Km (de zonsondergangen hier schijnen super mooi te zijn)
13 Bryce Canyon – Zion – 139 Km
14 Zion – Las Vegas – 273 Km
15 Las Vegas
16 Las Vegas – furnish creek – 189 Km
17 furnish creek – Yosemite – 483 Km (misschien via Sequoia NP)
18 Yosemite
19 Yosemite – San Francisco – 307 Km
20 San Francisco
21 San Francisco
22 San Francisco – Monterey – 180 Km
23 Monterey Santa – Barbara – 400 Km
24 Santa Barbara – LA – Schiphol – 152 Km
Het is uiteraard een route-idee van iemand die er nog nooit is geweest en hoor dus graag van de deskundigen hier of het een beetje een realistisch schema is.
Na 3x Florida en 1x New York onveilig gemaakt te hebben leek het ons een geweldige ervaring om ook eens in het zuidwesten te kijken. Alleen is de tijd natuurlijk beperkt, en zijn we er ondertussen wel over uit dat we toch niet alles kunnen zien in ruim 3 weken, dus zijn er keuzes gemaakt.
Zo willen we graag wel het hele rondje maken, want (een gedeelte van) de kustlijn schijnt zeker de moeite waard te zijn, maar dat gaat natuurlijk wel ten koste van een paar extra dagen in en rond de natuurparken. Vandaar dat er soms wel wat veel dagen achter elkaar gereden moet worden, maar de meeste afstanden lijken me redelijk te doen. Verder lijkt ons Los Angeles en Las Vegas wel leuk, maar 1 volle dag lijkt me wel genoeg. Voor San Fransisco heb ik wel een dag extra uitgetrokken.
Ons eerste idee voor een route is als volgt:
1 Schiphol – Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles – Needles (via Joshua Tree) – 435 Km
4 Needles – Flagstaff – 338 Km
5 Flagstaff – Grand Canyon – 128 Km
6 Grand Canyon – Page – 223 Km
7 Page – Monument Valley – 202 Km (Antilope Canyon, Horseshoe bend en lake powell)
8 Monument Valley – Moab – 241 Km
9 Moab (o.a. Arches, Canyonlands en Dead Horse Sp)
10 Moab
11 Moab – Torrey (via Goblin SP en Capitol Reef) – 251 Km
12 Torrey – Bryce Canyon – 186 Km (de zonsondergangen hier schijnen super mooi te zijn)
13 Bryce Canyon – Zion – 139 Km
14 Zion – Las Vegas – 273 Km
15 Las Vegas
16 Las Vegas – furnish creek – 189 Km
17 furnish creek – Yosemite – 483 Km (misschien via Sequoia NP)
18 Yosemite
20 San Francisco
21 San Francisco
Het is uiteraard een route-idee van iemand die er nog nooit is geweest en hoor dus graag van de deskundigen hier of het een beetje een realistisch schema is.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Reis van derrobbie: rondreis van 24 dagen Zuidwest Juni
Ziet er wel mooi uit, wellicht wat weinig tijd in yosemite, sequioa red je niet op deze dag 17.
Zoals sommige hier weten ben ik geen superfan van yosemite, maar ik denk dat je over de tioga pass kan in juni en dat je daar wel wat meer tijd kan besteden en dan ook glacier point en mariposa grove mee kan nemen.... Een dagje meer dus , vond je route anders wel heel goed in elkaar zitten...
Je zou ook kunnen proberen om op dag 19 zo lang mogelijk in yosemite te blijven...
Ipv flagstaff zou je ook in sedona kunnen verblijven, dat vind ik persoonlijk een mooier plaatsje.
Dit geeft wel ietsje meer reistijdvergoeding natuurlijk, maar niet zoveel.
Leuk ook met Monterey en santa Barbara, in mijn ogen de beste stops langs de prachtige kustweg.
Stop wel even bij de olifantzeehonden bij san Simeon.
Zoals sommige hier weten ben ik geen superfan van yosemite, maar ik denk dat je over de tioga pass kan in juni en dat je daar wel wat meer tijd kan besteden en dan ook glacier point en mariposa grove mee kan nemen.... Een dagje meer dus , vond je route anders wel heel goed in elkaar zitten...
Je zou ook kunnen proberen om op dag 19 zo lang mogelijk in yosemite te blijven...
Ipv flagstaff zou je ook in sedona kunnen verblijven, dat vind ik persoonlijk een mooier plaatsje.
Dit geeft wel ietsje meer reistijdvergoeding natuurlijk, maar niet zoveel.
Leuk ook met Monterey en santa Barbara, in mijn ogen de beste stops langs de prachtige kustweg.
Stop wel even bij de olifantzeehonden bij san Simeon.
Re: Reis derrobbie: rondreis van 24 dagen Zuidwest Juni 2011
Route zit inderdaad goed in elkaar.
In plaats van Flagstaff zou je ook Williams kunnen kiezen of zelfs direct door naar Grand Canyon. Of Sedona, maar voor die omgeving heb je eigenlijk meer tijd nodig.
Wanneer je bij Moab nog tijd hebt, ga dan een stuk van scenic UT-128 rijden. En er is bij Moab nog veel meer te zien...
Voor een zonsondergang bij Bryce moet je niet te laat zijn anders schijnt de zon niet meer op de hoodoos. De zon gaat namelijk (nog steeds...) in het westen onder en je kijkt richting het oosten.
Sequoia NP zou ik vergeten, want daar heb je meer tijd voor nodig.
Verder niks meer aan de route veranderen.
Johan
In plaats van Flagstaff zou je ook Williams kunnen kiezen of zelfs direct door naar Grand Canyon. Of Sedona, maar voor die omgeving heb je eigenlijk meer tijd nodig.
Wanneer je bij Moab nog tijd hebt, ga dan een stuk van scenic UT-128 rijden. En er is bij Moab nog veel meer te zien...
Voor een zonsondergang bij Bryce moet je niet te laat zijn anders schijnt de zon niet meer op de hoodoos. De zon gaat namelijk (nog steeds...) in het westen onder en je kijkt richting het oosten.
Sequoia NP zou ik vergeten, want daar heb je meer tijd voor nodig.
Verder niks meer aan de route veranderen.
Johan
Als ik 1 ding zou veranderen dan zou het zijn dat ik vanuit Needles de sprong zou maken door in een keer naar de Grand Canyon te rijden. Die nacht die je dan overhoudt zou ik stoppen tussen Death Valley en Yosemite. Ik zou die nacht ook niet gaan vastleggen. Of je kunt overnachten in Lee Vining om de rit naar Yosemite te onderbreken, je hebt dan ook tijd voor Mono Lake en Bodie of als Tiogo nog dicht is, heb je de tijd nodig om de omweg te maken via Seqouia.
Leuke evenwichtige route, ik zou er niet zoveel meer aan veranderen.
Wat mij betreft Flagstaff erin houden, maar dat komt ook omdat ik geen fan van Sedona ben.
Als je Goblin Valley bezoekt, heb je ook nog wel tijd voor Little Wild Horse Canyon. Dat ligt er vlakbij.
Jaap
Wat mij betreft Flagstaff erin houden, maar dat komt ook omdat ik geen fan van Sedona ben.
Als je Goblin Valley bezoekt, heb je ook nog wel tijd voor Little Wild Horse Canyon. Dat ligt er vlakbij.
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er is inderdaad alleen voor Flagstaff gekozen omdat het lekker midden op de route ligt. Ineens door rijden naar Grand Canyon lijkt me wat teveel van het goede, omdat de dag ervoor ook al een behoorlijke afstand moet worden afgelegd , en toch wel graag wat tijd in Joshua Tree NP wil kunnen doorbrengen. Het zal wel één van de genoemde plaatsjes worden, en dan heeft Flagstaff dus niet jullie voorkeur.johan1973 schreef:In plaats van Flagstaff zou je ook Williams kunnen kiezen of zelfs direct door naar Grand Canyon. Of Sedona, maar voor die omgeving heb je eigenlijk meer tijd nodig.
Dank je, zal dit eens opzoeken.johan1973 schreef:Wanneer je bij Moab nog tijd hebt, ga dan een stuk van scenic UT-128 rijden.
Bedankt voor de tip. Hij staat in het 'IMPORTANT' lijstje.johan1973 schreef:Voor een zonsondergang bij Bryce moet je niet te laat zijn anders schijnt de zon niet meer op de hoodoos. De zon gaat namelijk (nog steeds...) in het westen onder en je kijkt richting het oosten.
Heb gisteren me er nog eens in verdiept na de opmerking van RoyBergen, en het zal inderdaad vast niet haalbaar zijn. Er is aan de oostkant helemaal niet een (goede) verbindingsweg het Sequoia NP in te vinden, volgens mij. Dus we brengen gewoon lekker wat meer tijd rond Death Valley NP door (als het niet te warm wordtjohan1973 schreef:Sequoia NP zou ik vergeten, want daar heb je meer tijd voor nodig.

Is er ergens rond onze route nog een andere plaats wel haalbaar waar je sequoia bomen kunt zien?
In Yosemite staan er ook een paar... www.nps.gov/yose voor de lokaties en alles wat je nog meer wilt weten.
-
- Amerika-expert
Ja er zijn prachtige sequioa 's in mariposa grove, ik geloof dat je hier in de ochtend elke dag met een ranger wandeling meekan, wordt t nog intresanter van...
Williams is goed voor het route 66 gevoel, sedona heeft prachtige rode rotsen maar is meer toeristisch, ik heb in beide overnacht en vond sedona het leukste, maar zoals eerder gezegd, die ligt iets verder weg.... Volgens mij kun je dan wel over de prachtige 89 daar komen.
Indien mogelijk, bezoek dan ook mono lake, dat vind ik behoorlijk indrukwekkend, wel aan de zuidkant, kun je bijna helemaal naar deze natuurverschijnselen toewandelen....
Williams is goed voor het route 66 gevoel, sedona heeft prachtige rode rotsen maar is meer toeristisch, ik heb in beide overnacht en vond sedona het leukste, maar zoals eerder gezegd, die ligt iets verder weg.... Volgens mij kun je dan wel over de prachtige 89 daar komen.
Indien mogelijk, bezoek dan ook mono lake, dat vind ik behoorlijk indrukwekkend, wel aan de zuidkant, kun je bijna helemaal naar deze natuurverschijnselen toewandelen....
Zou het ook aan te bevelen zijn om in plaats van in Furnace Creek bijvoorbeeld in Bishop te overnachten?
Dan is de rit naar Yosemite niet al te ver en is er tijd over om langs Mono Lake te gaan.
Dan is de rit naar Yosemite niet al te ver en is er tijd over om langs Mono Lake te gaan.
Misschien inderdaad beter om van Needles in 1 keer naar Grand Canyon te rijden en die gewonnen dag te gebruiken tussen Death Valley en Yosemite, bij voorbeeld Mammoth Lakes of Lee Vining. Een overnachting in Death Valley (Furnace Creek Ranch) krijg je geen spijt van. Dat is een belevenis. Altijd doen!jolanxyz schreef:Als ik 1 ding zou veranderen dan zou het zijn dat ik vanuit Needles de sprong zou maken door in een keer naar de Grand Canyon te rijden..
Joshua Tree verdient inderdaad ook tijd, maar om dat echt 'goed' te doen zou je dan in Twentynine Palms moeten overnachten. Zorg dat je vroeg uit LA vertrekt, want je bent wel even onderweg voor je in het park bent. Ga via de west ingang naar binnen, en via noord eruit. De mooiste plekken in het park liggen in het noordwesten.
Johan
Dat is inderdaad een overweging waard. We missen dan Sedona, maar op één of andere manier heeft dat ook niet perse onze voorkeur.
Ik denk dat we inderdaad goed aan doen rond Yosemite die extra dag in te plannen ten koste van Sedona.
Ik heb nu ongeveer het volgende staan:
1 Schiphol – Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles – Needles (via Joshua Tree) – 435 Km (vroeg opstaan, lange dag!!!)
4 Needles – Grand Canyon – 378 Km
5 Grand Canyon – Page – 223 Km
6 Page – Monument Valley – 202 Km (Antilope Canyon, Horseshoe bend en lake powell)
7 Monument Valley – Moab – 241 Km
8 Moab (o.a. Arches, Canyonlands en Dead Horse Sp)
9 Moab
10 Moab – Torrey (via Goblin SP en Capitol Reef & Little Wild Horse Canyon) – 251 Km
11 Torrey – Bryce Canyon – 186 Km (de zonsondergangen hier schijnen super mooi te zijn)
12 Bryce Canyon – Zion – 139 Km
13 Zion – Las Vegas – 273 Km
14 Las Vegas
15 Las Vegas – furnace creek – 189 Km
16 furnace creek – Lee Vining - 365 km (bijv. Mono Lake en Bodie)
17 Lee Vining - Yosemite – 121 Km (via tioga pass)
18 Yosemite (bijv. glacier point en mariposa grove voor mijn sequoia!!)
20 San Francisco
21 San Francisco
Ik denk dat we inderdaad goed aan doen rond Yosemite die extra dag in te plannen ten koste van Sedona.
Ik heb nu ongeveer het volgende staan:
1 Schiphol – Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles – Needles (via Joshua Tree) – 435 Km (vroeg opstaan, lange dag!!!)
4 Needles – Grand Canyon – 378 Km
5 Grand Canyon – Page – 223 Km
6 Page – Monument Valley – 202 Km (Antilope Canyon, Horseshoe bend en lake powell)
7 Monument Valley – Moab – 241 Km
8 Moab (o.a. Arches, Canyonlands en Dead Horse Sp)
9 Moab
10 Moab – Torrey (via Goblin SP en Capitol Reef & Little Wild Horse Canyon) – 251 Km
11 Torrey – Bryce Canyon – 186 Km (de zonsondergangen hier schijnen super mooi te zijn)
12 Bryce Canyon – Zion – 139 Km
13 Zion – Las Vegas – 273 Km
14 Las Vegas
15 Las Vegas – furnace creek – 189 Km
16 furnace creek – Lee Vining - 365 km (bijv. Mono Lake en Bodie)
17 Lee Vining - Yosemite – 121 Km (via tioga pass)
18 Yosemite (bijv. glacier point en mariposa grove voor mijn sequoia!!)
20 San Francisco
21 San Francisco
-
- Amerika-expert
Ik vind dit een hele mooie route! Je zou haast denken dat je hier al jaren rondkijkt 

hahaha, ben toch echt nog een leek hoor.
En de route is inderdaad mede tot stand gekomen door veel te lezen in dit forum.
Echt top dat mensen zoveel informatie met elkaar willen/kunnen delen.
Zal me nu rond de route eens verdiepen in hotels.
Zijn er ook plaatsen waar het handig is om op tijd kamers te reserveren ivm de beperkte hoeveelheid hotels/kamers?
Zo lijkt me Furnace Creek niet een locatie om lang mee te wachten?
En moet je in de plaatsjes zelf zijn of is het op de NP's leuker/handiger/mooier/beter?

En de route is inderdaad mede tot stand gekomen door veel te lezen in dit forum.
Echt top dat mensen zoveel informatie met elkaar willen/kunnen delen.

Zal me nu rond de route eens verdiepen in hotels.
Zijn er ook plaatsen waar het handig is om op tijd kamers te reserveren ivm de beperkte hoeveelheid hotels/kamers?
Zo lijkt me Furnace Creek niet een locatie om lang mee te wachten?
En moet je in de plaatsjes zelf zijn of is het op de NP's leuker/handiger/mooier/beter?
Voor Bryce kun je direct naast de ingang van het park verblijven, naar wij vonden het daar nogal massaal/toeristisch en waren blij met een 'bed' in Tropic op een beperkt aantal kilometers.
Jaap
Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
-
- Amerika-expert
Yosemite en death valley zou ik reserveren. Voor zion zou ik in springdale verblijven!
Yosemite is het leukste om binnen het park te verblijven zegt men, ik heb dit zelf echter nog nooit gedaan, omdat ik vind dat je veel betaald voor een vaak mindere kwaliteit, ik verbleef zelf in oakhurst, maar dan moet je wel een uur rijden naar THE valley...
In las Vegas verblijf dan aan de strip, liefst centrale strip...kijk op smartervegas.com
persoonlijk boek ik altijd de hele reis vooraf, vaak omdat je toch nog kan annuleren, ik weet in ieder geval dat voor lodging in de nationale parken je eigenlijk nu al moet reserveren, vooral in yosemite....
grand canyon heb ik zelf nooit overnacht. Ik verbleef hiervoor in sedona of williams...
Je kunt hier op het forum ook zien wat anderen over de hotels zeggen en ze beoordelen, net als de veel
Grotere tripadvisor.com
Jullie bezoeken ook zoveel nationale parken dat het zich waarschijnlijk loont om gelijk een pas te kopen waar je mee in alle aprken kan (behalve monument valley , die is in handen van navajo indianen)
Is de bed and breakfast in valley of THE Gods misschien iets voor jullie, deze kost een beetje veel, maar is heel uniek en prachtig, ook het ontbijt was heerlijk.....
Veel succes, jullie hebben een prachtige route, maak het geheel compleet met prachtige accomodaties !
Gr. Roy
Yosemite is het leukste om binnen het park te verblijven zegt men, ik heb dit zelf echter nog nooit gedaan, omdat ik vind dat je veel betaald voor een vaak mindere kwaliteit, ik verbleef zelf in oakhurst, maar dan moet je wel een uur rijden naar THE valley...
In las Vegas verblijf dan aan de strip, liefst centrale strip...kijk op smartervegas.com
persoonlijk boek ik altijd de hele reis vooraf, vaak omdat je toch nog kan annuleren, ik weet in ieder geval dat voor lodging in de nationale parken je eigenlijk nu al moet reserveren, vooral in yosemite....
grand canyon heb ik zelf nooit overnacht. Ik verbleef hiervoor in sedona of williams...
Je kunt hier op het forum ook zien wat anderen over de hotels zeggen en ze beoordelen, net als de veel
Grotere tripadvisor.com
Jullie bezoeken ook zoveel nationale parken dat het zich waarschijnlijk loont om gelijk een pas te kopen waar je mee in alle aprken kan (behalve monument valley , die is in handen van navajo indianen)
Is de bed and breakfast in valley of THE Gods misschien iets voor jullie, deze kost een beetje veel, maar is heel uniek en prachtig, ook het ontbijt was heerlijk.....
Veel succes, jullie hebben een prachtige route, maak het geheel compleet met prachtige accomodaties !
Gr. Roy
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Mooie route, ik heb echter maar 1 opmerking, die wellicht een nieuwe kijk/inzicht geeft in wat je zou kunnen doen qua route.
Je hebt nu een rondje LA-LA, je kunt wellicht een iets rustigere route krijgen door te starten in LA en te eindigen in Phoenix. Voordeel is dat je het minst interessante stuk tussen LA en de Grand Canyon mist en je wellicht goedkopere vliegtickets kunt bemachtigen. Er zijn voor de auto geen drop off kosten tussen Arizona en California.
Opzetje:
1 Schiphol – Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Santa Barbara
5 Santa Barbara - Monterey
6 Monterey - San Francisco
7 San Francisco
8 San Francisco
9 San Francisco - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite - Death Valley (lange rijdag, maar te doen.)
12 Death Valley - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Zion
15 Zion - Bryce Canyon NP
16 Bryce Canyon - Torrey
17 Torrey - Moab
18 Moab
19 Moab
20 Moab - Monument Valley
21 Monument Valley - Page
22 Page - Grand Canyon
23 Grand Canyon - Phoenix (via stukje route 66, Sedona)
24 Phoenix - Schiphol (evt. nog tijd om Apache Trail te rijden 's morgens?)
Je hebt nu een rondje LA-LA, je kunt wellicht een iets rustigere route krijgen door te starten in LA en te eindigen in Phoenix. Voordeel is dat je het minst interessante stuk tussen LA en de Grand Canyon mist en je wellicht goedkopere vliegtickets kunt bemachtigen. Er zijn voor de auto geen drop off kosten tussen Arizona en California.
Opzetje:
1 Schiphol – Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - Santa Barbara
5 Santa Barbara - Monterey
6 Monterey - San Francisco
7 San Francisco
8 San Francisco
9 San Francisco - Yosemite
10 Yosemite
11 Yosemite - Death Valley (lange rijdag, maar te doen.)
12 Death Valley - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Zion
15 Zion - Bryce Canyon NP
16 Bryce Canyon - Torrey
17 Torrey - Moab
18 Moab
19 Moab
20 Moab - Monument Valley
21 Monument Valley - Page
22 Page - Grand Canyon
23 Grand Canyon - Phoenix (via stukje route 66, Sedona)
24 Phoenix - Schiphol (evt. nog tijd om Apache Trail te rijden 's morgens?)
We zijn ondertussen alweer een paar weekjes verder en het lijkt er op dat we de route wel hebben.
We hebben toch maar niet voor Phoenix gekozen, al hebben we het wel overwogen. Maar het 'rondje' heeft toch onze voorkeur.
Echter, er is wel iets gewijzigd. Ons startpunt (en eindpunt) wordt niet Los Angeles maar San Francisco. Dit omdat we graag een nonstop vlucht hebben, en deze goedkoper is/was. Verder zitten we nu niet in het weekend in Las Vegas wat (hopelijk) de hotelprijzen en drukte ten goede komt, en zijn we nog wat later rond Yosemite, en is dus de kans de de Tioga Pass open is nog weer wat groter.
Tevens is er nog een extra dag aan het eind geplakt, omdat in eens rijden van Yosemite naar SFO ons niet een goed idee leek. Dus nu kunnen we lekker uitgerust aan de terugreis beginnen.
De planning is in grote lijnen als volgt:
01 Zaterdag 28-05-11 Schiphol - San Francisco
02 Zondag 29-05-11 San Francisco
03 Maandag 30-05-11 San Francisco
04 Dinsdag 31-05-11 San Francisco - Monterey 192 Km
05 Woensdag 01-06-11 Monterey - Santa Barbara 388 Km
06 Donderdag 02-06-11 Santa Barbara - Los Angeles 161 Km
07 Vrijdag 03-06-11 Los Angeles
08 Zaterdag 04-06-11 Los Angeles – Needles of Kingman (via Joshua Tree) 435 Km
09 Zondag 05-06-11 Needles - Grand Canyon 386 Km (Bright Angel Lodge)
10 Maandag 06-06-11 Grand Canyon - Page 223 Km
11 Dinsdag 07-06-11 Page - Monument Valley 202 Km (goulding's lodge. 6 persoons Lodge)
12 Woensdag 08-06-11 Monument Valley - Moab 241 Km (red Cliff's Lodge)
13 Donderdag 09-06-11 Moab (red Cliff's Lodge)
14 Vrijdag 10-06-11 Moab (red Cliff's Lodge)
15 Zaterdag 11-06-11 Moab - Torrey 251 Km (Austin's Chuckwagon Lodge)
16 Zondag 12-06-11 Torrey - Bryce Canyon (tropic) 166 Km
17 Maandag 13-06-11 Bryce Canyon - Zion (springdale) 139 Km (Best Western Zion Park Inn)
18 Dinsdag 14-06-11 Zion - Las Vegas 262 Km
19 Woensdag 15-06-11 Las Vegas
20 Donderdag 16-06-11 Las Vegas - Furnace Creek 263 Km (Furnace Creek resort)
21 Vrijdag 17-06-11 Furnace Creek - Lee Vining 366 Km (Yosemite Gateway Motel)
22 Zaterdag 18-06-11 Lee Vining - Yosemite 133 Km (Pinetree Retreat 6 pers. lodge)
23 Zondag 19-06-11 Yosemite (Pinetree Retreat 6 pers. lodge)
24 Maandag 20-06-11 Yosemite - San Francisco 323 Km
25 Dinsdag 21-06-11 San Francisco - Schiphol
Met tussen haakjes de overnachtingen aangegeven die mij aanspreken. Voor de overige plaatsen heb ik nog niet zo'n haast, dus daar staat nog niets gepland. Iemand met een ander idee, dan hoor ik het graag.
Tot slot hebben we besloten om een Full-size SUV te huren. En als het echt niet gaat passen, proberen we ter plaatse wel een (nog grotere) Suburban te regelen. Want de prijs van een premium SUV is (bijna) 2x de prijs van een Full-size SUV, en dat werd ons toch, in eerste instantie, echt te gek.
We hebben toch maar niet voor Phoenix gekozen, al hebben we het wel overwogen. Maar het 'rondje' heeft toch onze voorkeur.
Echter, er is wel iets gewijzigd. Ons startpunt (en eindpunt) wordt niet Los Angeles maar San Francisco. Dit omdat we graag een nonstop vlucht hebben, en deze goedkoper is/was. Verder zitten we nu niet in het weekend in Las Vegas wat (hopelijk) de hotelprijzen en drukte ten goede komt, en zijn we nog wat later rond Yosemite, en is dus de kans de de Tioga Pass open is nog weer wat groter.
Tevens is er nog een extra dag aan het eind geplakt, omdat in eens rijden van Yosemite naar SFO ons niet een goed idee leek. Dus nu kunnen we lekker uitgerust aan de terugreis beginnen.
De planning is in grote lijnen als volgt:
01 Zaterdag 28-05-11 Schiphol - San Francisco
02 Zondag 29-05-11 San Francisco
03 Maandag 30-05-11 San Francisco
04 Dinsdag 31-05-11 San Francisco - Monterey 192 Km
05 Woensdag 01-06-11 Monterey - Santa Barbara 388 Km
06 Donderdag 02-06-11 Santa Barbara - Los Angeles 161 Km
07 Vrijdag 03-06-11 Los Angeles
08 Zaterdag 04-06-11 Los Angeles – Needles of Kingman (via Joshua Tree) 435 Km
09 Zondag 05-06-11 Needles - Grand Canyon 386 Km (Bright Angel Lodge)
10 Maandag 06-06-11 Grand Canyon - Page 223 Km
11 Dinsdag 07-06-11 Page - Monument Valley 202 Km (goulding's lodge. 6 persoons Lodge)
12 Woensdag 08-06-11 Monument Valley - Moab 241 Km (red Cliff's Lodge)
13 Donderdag 09-06-11 Moab (red Cliff's Lodge)
14 Vrijdag 10-06-11 Moab (red Cliff's Lodge)
15 Zaterdag 11-06-11 Moab - Torrey 251 Km (Austin's Chuckwagon Lodge)
16 Zondag 12-06-11 Torrey - Bryce Canyon (tropic) 166 Km
17 Maandag 13-06-11 Bryce Canyon - Zion (springdale) 139 Km (Best Western Zion Park Inn)
18 Dinsdag 14-06-11 Zion - Las Vegas 262 Km
19 Woensdag 15-06-11 Las Vegas
20 Donderdag 16-06-11 Las Vegas - Furnace Creek 263 Km (Furnace Creek resort)
21 Vrijdag 17-06-11 Furnace Creek - Lee Vining 366 Km (Yosemite Gateway Motel)
22 Zaterdag 18-06-11 Lee Vining - Yosemite 133 Km (Pinetree Retreat 6 pers. lodge)
23 Zondag 19-06-11 Yosemite (Pinetree Retreat 6 pers. lodge)
24 Maandag 20-06-11 Yosemite - San Francisco 323 Km
25 Dinsdag 21-06-11 San Francisco - Schiphol
Met tussen haakjes de overnachtingen aangegeven die mij aanspreken. Voor de overige plaatsen heb ik nog niet zo'n haast, dus daar staat nog niets gepland. Iemand met een ander idee, dan hoor ik het graag.

Tot slot hebben we besloten om een Full-size SUV te huren. En als het echt niet gaat passen, proberen we ter plaatse wel een (nog grotere) Suburban te regelen. Want de prijs van een premium SUV is (bijna) 2x de prijs van een Full-size SUV, en dat werd ons toch, in eerste instantie, echt te gek.
-
- Amerika-expert
Prachtige reis, niets aan veranderen! Zoals gezgd, kijk op smartervegas.com en houd de aanbiedingen bij. Voor Monterey zou je een priceline kunnen proberen. ik heb dit zelf gedaan en kreeg een prachtige aanbieding in THE Clement ,in Monterey, normaal gesproken over mijn budget. Santa Barbara is ook best moeilijk, dit is een vrij duur plekkie, liefst een beetje bij zee, of in State street, dat is de straat waar het gezellig is...
De best Western in zion bevalt mij persoonlijk heel goed, ben er zelf twee keer geweest. ik weet dat veel forumers heel enthousiast zijn over desert Pearls in of zoiets, maar de bestw estern houdt ook een prima standaard. in san fransisco zou ik in de buurt van fishermans wharf gaan zitten, lekker centraal, en niet zo onveilig. houd hier wel rekening met hoge parkeerprijzen, probeer iets te vinden met een parkeerplek indien mogelijk, ga niet ten noorden van market street zitten, daar kan het vrij grimmig worden als de zon onder gaat in mijn opinie.
Als jullie vragen hebben horen we het wel....
Groeten uit t koude noorden, het vriest hier nu 8 graden overdag........brrrrr
De best Western in zion bevalt mij persoonlijk heel goed, ben er zelf twee keer geweest. ik weet dat veel forumers heel enthousiast zijn over desert Pearls in of zoiets, maar de bestw estern houdt ook een prima standaard. in san fransisco zou ik in de buurt van fishermans wharf gaan zitten, lekker centraal, en niet zo onveilig. houd hier wel rekening met hoge parkeerprijzen, probeer iets te vinden met een parkeerplek indien mogelijk, ga niet ten noorden van market street zitten, daar kan het vrij grimmig worden als de zon onder gaat in mijn opinie.
Als jullie vragen hebben horen we het wel....
Groeten uit t koude noorden, het vriest hier nu 8 graden overdag........brrrrr
Bedankt weer, voor de handige tips. smartervegas.com is zeker interessant, al denk ik dat het misschien nog iets te vroeg is voor de meeste aanbiedingen. Maar we houden hem in de gaten. Krijg zelfs al de nieuwsbrief
Ook de Desert Pearl Inn ziet er inderdaad wel ERG leuk uit. Zal een goed alternatief zijn.
In San Francisco had ik zelf het Columbus Motor Inn op het oog. Met gratis overdekt parkeren en goede reviews bij Tripadvisor, maar het ligt wel ruim ten noorden van Market Street
Dus daar zal nog wat studie aan worden gewijd 
Omdat we met zijn 5en gaan vind ik zelf Priceline wel een beetje een risico. Het moet 1x een kamer voor 2 en 1x een kamer voor 3 personen worden en dat gaat niet via Priceline. Ik ben dus dan aangewezen op de coulance van het hotel zelf, en ik weet nog niet of ik dat wel moet doen. (al moet het in de meeste gevallen wel lukken, lijkt me)

Ook de Desert Pearl Inn ziet er inderdaad wel ERG leuk uit. Zal een goed alternatief zijn.
In San Francisco had ik zelf het Columbus Motor Inn op het oog. Met gratis overdekt parkeren en goede reviews bij Tripadvisor, maar het ligt wel ruim ten noorden van Market Street

Omdat we met zijn 5en gaan vind ik zelf Priceline wel een beetje een risico. Het moet 1x een kamer voor 2 en 1x een kamer voor 3 personen worden en dat gaat niet via Priceline. Ik ben dus dan aangewezen op de coulance van het hotel zelf, en ik weet nog niet of ik dat wel moet doen. (al moet het in de meeste gevallen wel lukken, lijkt me)
-
- Amerika-expert
Uhm correctie, ik bedoel ten zuiden van market street, ten noorden zit je dan wel goed denk ik, ik heb wel positieve dingen gehoord over die Columbus motor inn, ben er zelf nog nooit geweest....
Zoals jezelf aangeeft kun je dit goed op tripadvisor zien, die gebruik ik ook heel veel.
De dag naar lee vining kun je natuurlijk ook een bezoek aan mono lake doen, bezoek de mooiste uitzichten hiervoor aan de zuidkant van het meer, er loopt een grindweg naar het strand zullen we maar zeggen. ben er zelf nooit geweest, maar bodie ghost Town schijnt ook leuk te wezen.
ja voor Las Vegas kun je zeker wel even wachten tot 2011. Het kan alleen plotseling duurder worden als er grote congressen etc in de stad zijn heb ik begrepen, al heb ik dat zelf nooit meegemaakt.
Jullie hebben een prachtig schema, en ook in die tijd lijkt me dat heel mooi....
Groeten uit t noorden
Zoals jezelf aangeeft kun je dit goed op tripadvisor zien, die gebruik ik ook heel veel.
De dag naar lee vining kun je natuurlijk ook een bezoek aan mono lake doen, bezoek de mooiste uitzichten hiervoor aan de zuidkant van het meer, er loopt een grindweg naar het strand zullen we maar zeggen. ben er zelf nooit geweest, maar bodie ghost Town schijnt ook leuk te wezen.
ja voor Las Vegas kun je zeker wel even wachten tot 2011. Het kan alleen plotseling duurder worden als er grote congressen etc in de stad zijn heb ik begrepen, al heb ik dat zelf nooit meegemaakt.
Jullie hebben een prachtig schema, en ook in die tijd lijkt me dat heel mooi....
Groeten uit t noorden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1117 Weergaves
-
Laatste bericht door Marcopstal
-