Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Hetty: wie kan mij helpen bij mijn route
-
hettyvanderklis
- Amerika-ontdekker
Reis Hetty: wie kan mij helpen bij mijn route
Dag lieve mensen,
Ik haak even in op de bovenstaande vraag.
Ik speel met de gedachte om een rondreis te maken door Arizona en Californië.
Nu zal ik dit alleen moeten doen, maar wel per auto.
Ik ben een natuurliefhebber en droom er al jaren van om die enorme weidsheid eens te ervaren.
Vraag 1: is het veilig genoeg voor een vrouw alleen?
Vreemde vraag misschien, ik zou het in Europa zo doen, maar toch.
Nu heb ik al een aantal routes bekeken.
Is er iemand die mij wil helpen met het samenstellen van een route?
Ik ben geen kilometervreter en ik ben geen "Europa in 6 dagen" persoon.
Death Valley, Sequoiyas / Redwoods (de grootste boom) Yosemite (o.a. de oudste boom) staan op mijn lijstje. Ja, ik ben een bomenliefhebber.
Antilope Canyon lijkt mij ook fantastisch, zelf denk ik dat de Grand Canyon te veel van het goede is qua afstand.
Er is daar zoveel, wat is het meest de moeite waard?
Het liefst blijf ik een aantal dagen op dezelfde plek. Ik hoef niet alleen maar de spectaculaire plekken te zien, wat authentieke kleine stadjes is ook leuk.
Ik ben een lange-afstandswandelaar en als het even kan wil ik toch wel wat tochten maken in Death Valley en andere plekken.
Is kamperen goed te doen ?
San Francisco is de enige stad die ik zou willen zien, Las Vegas hoeft van mij niet.
Mijn zoon zit tijdelijk in Los Angeles, dus even aandoen, maar niet lang.
Wie helpt mij op weg, als ik ga, is het al komende maand, drie a vier weken.
Ik wil je ook wel bellen hoor.
alvast bedankt en groet,
Hetty
Ik haak even in op de bovenstaande vraag.
Ik speel met de gedachte om een rondreis te maken door Arizona en Californië.
Nu zal ik dit alleen moeten doen, maar wel per auto.
Ik ben een natuurliefhebber en droom er al jaren van om die enorme weidsheid eens te ervaren.
Vraag 1: is het veilig genoeg voor een vrouw alleen?
Vreemde vraag misschien, ik zou het in Europa zo doen, maar toch.
Nu heb ik al een aantal routes bekeken.
Is er iemand die mij wil helpen met het samenstellen van een route?
Ik ben geen kilometervreter en ik ben geen "Europa in 6 dagen" persoon.
Death Valley, Sequoiyas / Redwoods (de grootste boom) Yosemite (o.a. de oudste boom) staan op mijn lijstje. Ja, ik ben een bomenliefhebber.
Antilope Canyon lijkt mij ook fantastisch, zelf denk ik dat de Grand Canyon te veel van het goede is qua afstand.
Er is daar zoveel, wat is het meest de moeite waard?
Het liefst blijf ik een aantal dagen op dezelfde plek. Ik hoef niet alleen maar de spectaculaire plekken te zien, wat authentieke kleine stadjes is ook leuk.
Ik ben een lange-afstandswandelaar en als het even kan wil ik toch wel wat tochten maken in Death Valley en andere plekken.
Is kamperen goed te doen ?
San Francisco is de enige stad die ik zou willen zien, Las Vegas hoeft van mij niet.
Mijn zoon zit tijdelijk in Los Angeles, dus even aandoen, maar niet lang.
Wie helpt mij op weg, als ik ga, is het al komende maand, drie a vier weken.
Ik wil je ook wel bellen hoor.
alvast bedankt en groet,
Hetty
Laatst gewijzigd door Rob op 11 okt 2010, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp afgesplitst voor meer duidelijkheid
Reden: Onderwerp afgesplitst voor meer duidelijkheid
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Hulp reis 1e keer zuidwesten (oktober 2011)
Hallo Hetty, welkom hier.
Start anders even een nieuw topic, dat is wat overzichtelijker, en je hebt meer kans op gerichte reacties.
Voor mij gevoel (alleenreizende man) is Amerika veiliger dan Europa over het algemeen, maar je moet, net als overal, wel je verstand gebruiken natuurlijk.
3/4 weken is genoeg voor een hele mooie route, bijvoorbeeld vanaf Phoenix naar LA.
Je kan dan via de Grand Canyon, Death Valley, Yosemite en San Francisco, op je dooie gemak.
Start anders even een nieuw topic, dat is wat overzichtelijker, en je hebt meer kans op gerichte reacties.
Voor mij gevoel (alleenreizende man) is Amerika veiliger dan Europa over het algemeen, maar je moet, net als overal, wel je verstand gebruiken natuurlijk.
3/4 weken is genoeg voor een hele mooie route, bijvoorbeeld vanaf Phoenix naar LA.
Je kan dan via de Grand Canyon, Death Valley, Yosemite en San Francisco, op je dooie gemak.
Re: Reis Hetty: wie kan mij helpen bij mijn route
Wel naar Antelope en niet naar de Grand Canyon? Voor amerikaanse begrippen liggen deze 2 vlak bij elkaar. Zion is trouwens ook een mooi wandelpark en goed mee te nemen in je route. Sequoia's en Redwoods zijn verschillende bomen en volgens mij staan ze ook niet bijelkaar. Er is niet voor niets ook een Redwood NP. Alleen Redwood ligt toch nog een aardig stukje boven S.F. en niet op de route zoals je die nu schetst. Misschien is vliegen op L.A. en vertrekken vanaf S.F een optie voor je. Kijk in S.F. goed uit in welk deel van de stad je zit. Er zijn delen vlakbij Union Square die ik met vriend al niet prettig vond, laat staan alleen.
-
hettyvanderklis
- Amerika-ontdekker
Dag,
Ja, inmiddels heb ik wel het een en ander aangepast, uitgezocht.
Heel veel routes nu ook bekeken, mooie site is dit.
Ik begin me zelfs af te vragen of ik überhaupt wel naar San Francisco wil.
Is Marine Bay beter ?
Ik heb dat reisbureau nu al allerlei verschillende opties uit laten zoeken.
Maar ik heb nog even.
Bedankt voor de tips.
Hetty
Ja, inmiddels heb ik wel het een en ander aangepast, uitgezocht.
Heel veel routes nu ook bekeken, mooie site is dit.
Ik begin me zelfs af te vragen of ik überhaupt wel naar San Francisco wil.
Is Marine Bay beter ?
Ik heb dat reisbureau nu al allerlei verschillende opties uit laten zoeken.
Maar ik heb nog even.
Bedankt voor de tips.
Hetty
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Wij vonden San Francisco een geweldige stad, en gaan daar dus volgend jaar op herhaling.Ik begin me zelfs af te vragen of ik überhaupt wel naar San Francisco wil.
-
pushirubiano
- Amerikakenner
Ja San Francisco is echt leuk, mijn favoriete stad in de US.
Voor de 'bomenfreak' is Sequoia/Kings Canyon zeker paradijs! In Yosemite zijn ook grote bomen (sequoias) maar ik vond die van Sequoia NP wel indrukwekkender. Inderdaad zijn die bomen wel anders dan de redwoods, die liggen ten noorden van San Francisco heb ik begrepen (ben er (nog) niet geweest).
Voor de oudste bomen moet je iets meer 'off the beaten path' zijn: daar moet je bristlecone pines voor hebben! Die vind je hier: http://www.fs.usda.gov/wps/portal/fsint ... l%20Places
In Bryce Canyon zijn er overigens ook een aantal, maar dat zijn 'jonkies: pas zo'n 2000 jaar oud!
Voor de 'bomenfreak' is Sequoia/Kings Canyon zeker paradijs! In Yosemite zijn ook grote bomen (sequoias) maar ik vond die van Sequoia NP wel indrukwekkender. Inderdaad zijn die bomen wel anders dan de redwoods, die liggen ten noorden van San Francisco heb ik begrepen (ben er (nog) niet geweest).
Voor de oudste bomen moet je iets meer 'off the beaten path' zijn: daar moet je bristlecone pines voor hebben! Die vind je hier: http://www.fs.usda.gov/wps/portal/fsint ... l%20Places
In Bryce Canyon zijn er overigens ook een aantal, maar dat zijn 'jonkies: pas zo'n 2000 jaar oud!
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Volgens mij is Amerika best veilig voor een vrouw alleen. Alleen in sommige buurten in steden wat minder aangenaam.
Wanneer je naar Page gaat voor Antelope Canyon, dan zit je niet ver meer van Grand Canyon.
Je zou in grote lijnen dit kunnen doen:
San Francisco - Yosemite - Oakhurst - Sequoia - Three Rivers - Lake Isabella - Ridgecrest - (Lone Pine, Alabama Hills) - Death Valley - St. George - Zion - Bryce Canyon - Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powel) - Grand Canyon - Las Vegas
Johan
Wanneer je naar Page gaat voor Antelope Canyon, dan zit je niet ver meer van Grand Canyon.
Je zou in grote lijnen dit kunnen doen:
San Francisco - Yosemite - Oakhurst - Sequoia - Three Rivers - Lake Isabella - Ridgecrest - (Lone Pine, Alabama Hills) - Death Valley - St. George - Zion - Bryce Canyon - Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powel) - Grand Canyon - Las Vegas
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 20 okt 2010, 09:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hettyvanderklis
- Amerika-ontdekker
Hoi,
Dank voor alle reacties.
Ik heb inmiddels wat wijzigingen aangebracht.
Ik ga San Francisco echt schrappen, jammer maar ik ben toch bovenal een natuurmens en ik vind dit toch al een hele onderneming in m'n eentje !!
Het worden nu drie weken aankomst Phoenix, vertrek Los Angeles, of andersom, want mijn zoon zit daar, dus dat moet in de route.
Kan iemand mij vertellen wat handiger is? Ph - LA of andersom?
Ik heb er een week afgehaald om de kosten te drukken, bang dat het enorm uit de hand zou lopen.
Als ik hier en daar kijk wat de fees zijn dan zal dat allemaal erg oplopen.
In ieder geval inclusief Yosemite, Sequoia, (ja ik weet dat de redwoods in het noorden staan), Death Valley (most favourite), Antilope Canyon, wellicht Grand and Bryce Canyon, Hoover Dam (niet Las Vegas) lake Powel, zoiets
Heeft iemand ervaring met zelf koken in motels (met campingspullen uiteraard?) of andere kostenbesparende tips? Is kamperen nog te doen in november?
Leuke site dit, alleen kwam ik er wat laat achter dat er reacties staan !!
Lieve groet, Hetty
Dank voor alle reacties.
Ik heb inmiddels wat wijzigingen aangebracht.
Ik ga San Francisco echt schrappen, jammer maar ik ben toch bovenal een natuurmens en ik vind dit toch al een hele onderneming in m'n eentje !!
Het worden nu drie weken aankomst Phoenix, vertrek Los Angeles, of andersom, want mijn zoon zit daar, dus dat moet in de route.
Kan iemand mij vertellen wat handiger is? Ph - LA of andersom?
Ik heb er een week afgehaald om de kosten te drukken, bang dat het enorm uit de hand zou lopen.
Als ik hier en daar kijk wat de fees zijn dan zal dat allemaal erg oplopen.
In ieder geval inclusief Yosemite, Sequoia, (ja ik weet dat de redwoods in het noorden staan), Death Valley (most favourite), Antilope Canyon, wellicht Grand and Bryce Canyon, Hoover Dam (niet Las Vegas) lake Powel, zoiets
Heeft iemand ervaring met zelf koken in motels (met campingspullen uiteraard?) of andere kostenbesparende tips? Is kamperen nog te doen in november?
Leuke site dit, alleen kwam ik er wat laat achter dat er reacties staan !!
Lieve groet, Hetty
Hai Hetty,
Mooie site he? Ik blijf lezen en ik ga pas volgend jaar mei maar elke keer pik ik wel weer wat op waar ik wat mee kan.
Je moet alleen wel een beetje door alle verhalen heenprikken want iedereen beleeft het weer anders.
Zo vonden wij SF erg tegenvallen, we hadden er zoveel positieve verhalen over gehoord en gelezen dat het gewoon tegenviel.
Van LA werd gezegd dat we zo snel mogelijk uit die stad weg moesten en laten we die stad nou gewoon leuk vinden.
Niet zo heel lang maar je kunt er best wel wat doen,fietsen langs het strand en door Venice is al heel leuk.
Zelf vond ik Bryce een aangename verrassing en Lake Havasu City maar het is maar net waar je van houdt.
Ook Monument Valley en het plaatsje Mexican Hat was heel leuk.
Wij vliegen volgend jaar heen naar Phoenix, omdat dit geen rechtstreekse vlucht is en terug rechtstreeks vanaf LA, omdat ik vermoed dat we dan wel moe zijn en dan is dat overstappen alleen maar vervelend.
Ik heb geen ervaring met kamperen in november. Er zitten hier mensen op het forum die Amerika kennen als hun broekzak en die ook goed zijn in lijstjes maken voor een route.
wij hadden zelf een koelbox bij de Wallmart gekocht en kochten onderweg niet kookbare dingen om klaar te maken in hotel/motel. Motels hebben vaak een magnetron maar dat weet je niet altijd van te voren. Overdag aten we ergens iets warms. Als ik iets makkelijk vond van onze vorige reis dan was het wel, "wat en waar gaan we eten vandaag".
Je zou eens naar de routekaartjes moeten kijken die hier op de site staan. Misschien heb je daar wat aan.
succes Marg
Mooie site he? Ik blijf lezen en ik ga pas volgend jaar mei maar elke keer pik ik wel weer wat op waar ik wat mee kan.
Je moet alleen wel een beetje door alle verhalen heenprikken want iedereen beleeft het weer anders.
Zo vonden wij SF erg tegenvallen, we hadden er zoveel positieve verhalen over gehoord en gelezen dat het gewoon tegenviel.
Van LA werd gezegd dat we zo snel mogelijk uit die stad weg moesten en laten we die stad nou gewoon leuk vinden.
Niet zo heel lang maar je kunt er best wel wat doen,fietsen langs het strand en door Venice is al heel leuk.
Zelf vond ik Bryce een aangename verrassing en Lake Havasu City maar het is maar net waar je van houdt.
Ook Monument Valley en het plaatsje Mexican Hat was heel leuk.
Wij vliegen volgend jaar heen naar Phoenix, omdat dit geen rechtstreekse vlucht is en terug rechtstreeks vanaf LA, omdat ik vermoed dat we dan wel moe zijn en dan is dat overstappen alleen maar vervelend.
Ik heb geen ervaring met kamperen in november. Er zitten hier mensen op het forum die Amerika kennen als hun broekzak en die ook goed zijn in lijstjes maken voor een route.
wij hadden zelf een koelbox bij de Wallmart gekocht en kochten onderweg niet kookbare dingen om klaar te maken in hotel/motel. Motels hebben vaak een magnetron maar dat weet je niet altijd van te voren. Overdag aten we ergens iets warms. Als ik iets makkelijk vond van onze vorige reis dan was het wel, "wat en waar gaan we eten vandaag".
Je zou eens naar de routekaartjes moeten kijken die hier op de site staan. Misschien heb je daar wat aan.
succes Marg
-
hettyvanderklis
- Amerika-ontdekker
Hoi Marg,
Leuk om je reactie te lezen. En bedankt voor de tips.
Ik heb een keer wat routekaartjes gezien, maar ik kan ze niet meer vinden.
Weet jij waar ik moet zoeken ?
Groet,
HEtty
Leuk om je reactie te lezen. En bedankt voor de tips.
Ik heb een keer wat routekaartjes gezien, maar ik kan ze niet meer vinden.
Weet jij waar ik moet zoeken ?
Groet,
HEtty
via amerika reisforums en dan naar reizen algemeen.
Het is een heel gepuzzel nietwaar?!
Ik vind het wel goed van je dat je dat in je eentje gaat doen

Het is een heel gepuzzel nietwaar?!
Ik vind het wel goed van je dat je dat in je eentje gaat doen
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Voor de routekaartjes klik op de link
viewtopic.php?f=10&t=26322
En hier http://www.allesamerika.nl/reviews/ vind je wat de forumleden van verschillende hotels vonden.
viewtopic.php?f=10&t=26322
En hier http://www.allesamerika.nl/reviews/ vind je wat de forumleden van verschillende hotels vonden.
-
hettyvanderklis
- Amerika-ontdekker
Dank jullie wel, Marchi en Rob en jij Marchi voor het compliment.
Dat kan ik wel gebruiken, want ik vind het ook wel spannend hoor !!
Ik heb nu geboekt heen naar Los Angeles (mijn zoon is zijn bankpas kwijt, dan kan ik er een overhandigen) en terug vanuit Phoenix.
Ik ben nu vooral aan het kijken wat ik persé wil zien, maar ook betaalbare motels.
Groetjes,
Hetty
Dat kan ik wel gebruiken, want ik vind het ook wel spannend hoor !!
Ik heb nu geboekt heen naar Los Angeles (mijn zoon is zijn bankpas kwijt, dan kan ik er een overhandigen) en terug vanuit Phoenix.
Ik ben nu vooral aan het kijken wat ik persé wil zien, maar ook betaalbare motels.
Groetjes,
Hetty
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1529 Weergaves
-
Laatste bericht door Bauke