Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat me bijgebleven is...

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Wat me bijgebleven is...

Bericht door BSP »

Florida was een aantal jaren terug voor mij de eerste kennis making met de USA. Een echt reisverslag heb ik nooit gemaakt, achteraf gezien misschien wel jammer, zeker omdat het daar de eerste keer was. Maar misschien wel leuk voor jullie om te lezen wat mij is bijgebleven van die eerste keer...

Samen met vrouw en kids dus naar Miami gevlogen, geweldige vlucht gehad. het eerste dat ons opviel toen we uit het vliegtuig de gang in liepen, was de warmte in de slurf tussen vliegtuig en hal. Gek dat je je zoiets herinnert.. Naar customs, en vlug mijn gsm weggestopt toen er iemand door een agent op gewezen werd dat hij GEEN foto's mocht maken!!! "Hand it over to me, sir!!" Oeps... Dan erachter komen dat je als bestemming op de groene kaart (of is het nou de witte?) CA hebt ingevuld in plaats van FL :shock: Gelukkig had de vriendelijk man van customs alle begrip voor mijn verwarring, die waarschijnlijk werd veroorzaakt door mijn euforisch gevoel :roll:

Naar de balie van Alamo, uitleg gekregen hoe en waar we de auto op konden halen, en waar we de shuttle naar Alamo konden pakken. Dus naar buiten, en weer die warme, plakkerige, vochtige lucht...lekker!!!
Naar het terrein van Alamo, en toen we begrepen welke auto we mee konden nemen, eerst de auto gestart, om de airco lekker koud te laten worden. We moesten naar Fort Meyers, daar hadden we de eerste hotelovernachting geboekt. En toen we in de auto stapten, en mijn vrouw de instructies las, schrok ze een beetje.. :lol:

Er werd dus eigenlijk uitgelegd hoe je als toerist zo snel mogelijk Miami uit kon komen, en wat je zeker NIET moest doen. Zichtbaar kaartlezen enzo. Nouja, lekker gaan rijden, go with the flow. "schat, een stukje verderop kunnen we rechtsaf, de snelweg op, en dan zijn we zo uit Miami". Euh, ja, maar daar staat "Road Closed"....Oeps! Tot zover de instructies...dan maar een stukje doorrijden. Dus ik draai een parking op waar wat bouwvakkers bezig zijn, en mijn vrouw zegt "wat ga jij nou doen???". "De weg vragen natuurlijk..." Vrouw in paniek, die dacht dat we meteen geript zouden worden als toeristen, maar dat viel natuurlijk nogal mee. Toen ons uitgelegd werd dat we gewoon rechts, rechts, en dan links moesten, en dat we dan weer op de juiste weg zouden zitten, snapten we het natuurlijk. Allemaal mooie rechte straten in blokken, dus super logisch.

Dus onderweg naar Fort Myers. En toen kregen we de eerste stortregen... niet te zuinig! En als je dan als Nederlander denkt dat het na die bui wel lekker afgekoeld zal zijn vergis je je dus. De bui was weg, we doen de ramen open, en het was nog net zo warm als voor de bui....wat een rare gewaarwording :lol:

Het eerste motel bereikten we pas nadat het juist donker was geworden. Dat was wel wat minder, want als je dan door wat buitenwijken rijdt, krijg je toch een beetje het idee dat iedereen je nakijkt op straat :? Dat is niet zo, maar toch. Wat waren we blij toen we er waren waren, en de we werden nog veel vrolijker toen de receptioniste onze internetboeking had aangekregen! Toch altijd spannend als je zoiets voor de eerste keer doet. Naar de kamer, allemaal eerst het bed uitproberen natuurlijk, de auto leeghalen, en toen viel het briefje op de deur ons op...Daar werd mijn vrouw weer niet vrolijk van..."always lock your door...never open your door for strangers...if someone tells you they work at this motel, call the reception first..." Niet dat ze je bang willen maken ofzo, maar dat lukte toch aardig bij mijn vrouw :lol: Gedouchet, en toen naar bed, de vlucht en de autorit is natuurlijk slopend. En we sliepen allemaal zo.....

Totdat er, voor ons gevoel midden in de nacht, ineens keihard op de deur werd gebonkt!! We zaten allemaal rechtop in bed, met het hard in de keel :shock: Wat nu??? Gestommel, gemompel, gevloek....en toen hoorden we iemand zeggen "that's the wrong door dude!!" Godver godver....zelden zo geschrokken :lol:

En toen zijn we na een goede nachtrust Florida gaan verkennen. Gewoon op de bonnefooi, zelf een beetje een route uitgestippeld van te voren, langs de westkust van Florida omhoog, naar Tampa, Brooksville, Ocala, Gainesville, Lake City, de staatsgrens over naar Georgia. Valdosta, Tifton, daarna binnendoor naar Hinesville. Vandaar via de I95 weer richting het zuiden gereden, Brunswick, Kingsland, en weer de staatgrens over naar Jacksonville.

En vraag me niet waarom, maar Jacksonville had iets speciaals voor ons...de huizen, de omgeving, de mensen, de atmosfeer. Zelfs de kinderen zeiden spontaan "hier willen wij wel wonen". Erg vreemd. Daarna verder naar beneden, naar Daytona Beach. Waar ik in Daytona Beach erg vreemd van opkeek, was het feit dat je met de auto het strand op mocht :shock: Dit was iets nieuws voor mij, je kon dus gewoon met je olielekkende zuipschuit daar aan de kust gaan staan....strange....maar wel leuk, al die mensen die daar dan voorbij komen, in de grootst mogelijke SUV's, laagst mogelijke Lowriders, erg Amerikaans :wink:

Daarna naar Orlando. Mijn vrouw had als rasechte Nederlandse natuurlijk op internet coupons gezocht voor pretparken, en ze had er een aantal voor Waterworld. Of was het nou Wet 'n Wild? We stonden dus in ieder geval mooi voor paal aan de kassa, met onze kortingscoupons voor het andere waterpretpark :oops: Niets laten merken, gewoon lekker het volle pond betalen, en heerlijk zwemmen en glijden!! Wat een glijbanen zeg, daar kan ik de hele dag mezelf bezig houden!! Een kind van 1.95 :wink:

Via Kissimmee, over Floridas Turnpike, en toen naar Lake Okeechobee, en daar helemaal langs naar beneden gereden. Toen Fort Lauderdale, Waar we onze laatste nacht hebben doorgebracht, en daarna vroeg vertrokken om de auto terug te brengen. We vlogen terug met een nachtvlucht, en wat duurt het wachten dan lang, als alles op het vliegveld zowat dicht is...dat was echt niet de leukste avond van de vakantie...

En terug in Nederland mis je dan de warmte weer..en het geweldige, grote ontbijt...en de GROTE bekers frisdrank en Starbucks...en de grote supermarkten...en de malls...en de ruime wegen...en de vriendelijke mensen...en het overdreven vriendelijke winkelpersoneel...en de trendy kleding....en de goedkope benzine.....en de free refills....en ja, wat mis ik hier eigenlijk niet? :roll:

Mijn eerste ervaring met de USA was een onvergetelijke, waarmee ik nog wel 20 a4'tjes vol kan schrijven, alleen al over Florida...maar dat wil ik jullie besparen, het is al weer langer geworden dan de bedoeling was :oops:

Florida; zeker een keertje doen!!! (en daarna naar California!)

Fred
(of naar die geweldige shows in Vegas)

(of naar the Mall of America in MN)

(of naar de Hoover Dam....)
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Leuk verhaal....... :lol:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

idd leuk verhaal... :wink:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat me bijgebleven is...

Bericht door markro »

BSP schreef:Mijn eerste ervaring met de USA was een onvergetelijke, waarmee ik nog wel 20 a4'tjes vol kan schrijven, alleen al over Florida...maar dat wil ik jullie besparen, het is al weer langer geworden dan de bedoeling was :oops:
Hoi Fred,

fijn dat jij dit prachtige verhaal met ons wilde delen. Ik heb er van genoten en het is niets te lang hoor :lol: .
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Een heel leuk verhaal Fred!

Kan me precies voorstellen hoe je je eerste bezoek aan Amerika ervaren hebt.

Enneh...die andere 20 A4-tjes mag je ook gerust op het forum zetten hoor... :wink: :lol:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Leuk verhaal! Ik heb ervan genoten. Het doet je zelf ook weer terugdenken aan de eerste keer Amerika. 8)
Coyote schreef:Enneh...die andere 20 A4-tjes mag je ook gerust op het forum zetten hoor... :wink: :lol:
Ik daag je uit, Fred!
(Dat levert ons weer wat leesplezier op.....)
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Hoi Fred,

Ook ik heb je verhaal gelezen en wat klonk me dat bekend in de oren dat je vrouw zich makkelijk bang liet maken. Die van mij is idd ook zo. :lol:
Ben je met je kinderen ook nog naar de bekende pretparken geweest? Hoe oud waren ze ten tijde van jullie reis?

Groeten René
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Leuk verhaal. Ik ben nog nooit in Florida geweest maar moest meteen weer denken aan onze eerste kennismaking met LA.
Carola
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ook van mij uit veel herkenning met de eerste keer dat we naar Florida gingen :D .
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Fred, als iets zo vlot geschreven is, is het nooit te lang. Integendeel!
Ik heb hier, toen mijn mannen nog aan 't nagenieten van een laat ontbijt, stukjes voorgelezen, en ze vonden het ook wel heel grappig geschreven.
Vragen je kids niet om nog eens terug te gaan?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Wat een ontzettend leuk verhaal Fred!
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

zo weer een geinfecteerd met het amerika virus.
100% gelukt dus. ik denk dat heel veel mensen hier zich wel in zullen herkennen tijdens hun eerste keer naar amerika, wij wel in ieder geval.
erika
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Bedankt voor de positieve reacties, ik kleur er bijna van :oops:

Mijn kinderen waren toen 9 en 7 jaar, en die vragen geregeld wanneer we weer gaan. We zijn in 2004 ook een week bij vrienden in Minnesota geweest, met de kids,(dat verhaal zal ik ook wel vertellen in het juiste forum) en dat heeft ook op mijn kinderen veel indruk gemaakt. Ze zagen hoe de kinderen van onze vrienden daar woonden en leefden, en dat heeft toch wel een blijvende indruk op ze gemaakt.

Ik neem de uitdaging niet aan om hier 20 pagina's vol te schrijven, mijn vrouw vindt dat ik nu al teveel achter de pc zit :wink: Ik moet ook nog een boek schrijven over mijn voormalige werk als bodypiercer, je wilt niet weten wat we toen allemaal hebben meegemaakt! :lol:

Ik zal in ieder geval nog wel wat passages uit mijn geheugen vissen (hoe slecht dat ook is), en die plaatsen om jullie een indruk te geven van onze ervaringen in de USA.

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Wat is dat toch met iedereen :lol: Wij hadden precies hetzelfde. Door de eerste warme deken van Florida door de douane en dan 2 (of meer) weken je verbazen over de grootsheid, de diversiteit, de shops, de parken, de diners, de..de.. de alles.
Wij waren meteen verslaafd en zijn twee jaar later weer naar Florida, toen naar California, Las Vegas en Hawaii en vorig jaar naar Orlando.

Ik zit nu al weer te bedenken wanneer ik nou eindelijks eens naar New York of naar Yellowstone of nog een keer naar Vegas kan. Hellup ik wil NU :cry:
Groetjes, Nel
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Dat was inderdaad een leuk verhaal met een hoop herkennings punten.
Nu heb ik geen vrouw, laat staan kinderen. Maar kan mij toch goed in de situatie plaatsen.
De twee keer dat ik naar Florida ben geweest heb ik ook ontzettend genoten.
Een keer kwam ik na onze vlucht in Fort Lauderdale andere Nederlanders tegen. Ik hoorde ze tegen elkaar praten en dus tja, moest ze even wakker schudden dat er ook mensen kunnen lopen die ze kunnen verstaan :-).
Normaal doe ik dat niet, maar na een paar maanden tussen Amerikanen kun je kennelijk toch nog euforisch(verkeerde spelling denk ik) worden als je je eigen taal hoort.

- Mike
- Mike
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer