Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
regels touristenvisum
-
- Amerika-newbie
regels touristenvisum
Ik heb een vraagje, zijn er regels aan een touristenvisum verbonden.
Ik ben n.l. 8 oktober in de USA aangekomen en blijf tot 13 december.
22 mei ben ik geweest tot 10 augustus.
Toen ik nu bij de douane kwam had ik veel problemen, ik heb het vermoeden door dat er maar 2 maanden tussen mijn verblijf zat, dat dit het probleem was.
Ze waren er niet duidelijk over, kan iemand me hier iets over vertellen.
Ik ben n.l. 8 oktober in de USA aangekomen en blijf tot 13 december.
22 mei ben ik geweest tot 10 augustus.
Toen ik nu bij de douane kwam had ik veel problemen, ik heb het vermoeden door dat er maar 2 maanden tussen mijn verblijf zat, dat dit het probleem was.
Ze waren er niet duidelijk over, kan iemand me hier iets over vertellen.
Re: regels touristenvisum
Vreemd, toeristen visum is dekkend voor 90 dagen, single entry. Ben je de grens met Canada of Mexico over gegaan?
Ik ben in 2008, 7x in de states geweest, zonder enig probleem eigenlijk. Wel de vraag waarom ik zo vaak kwam.
Ik ben in 2008, 7x in de states geweest, zonder enig probleem eigenlijk. Wel de vraag waarom ik zo vaak kwam.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor alle duidelijkheid: jij reist niet met een 'toeristenvisum', maar op het Visa Waiver Program. Dat wil zeggen dat, als je louter ter ontspanning naar Amerika gaat, je geen visum aan moet vragen zolang je maar binnen de 90 dagen het land verlaat.
Waarom je nu problemen had aan immigrations, terwijl je blijkbaar nog maar voor de 2de keer in Amerika kwam? Geen idee. Maar misschien ging je telkens naar je Amerikaanse partner toe?
Heeft men je vragen gesteld over hoe je deze trips financierde (en of iemand anders dat voor jou betaalde)?
Waarom je nu problemen had aan immigrations, terwijl je blijkbaar nog maar voor de 2de keer in Amerika kwam? Geen idee. Maar misschien ging je telkens naar je Amerikaanse partner toe?
Heeft men je vragen gesteld over hoe je deze trips financierde (en of iemand anders dat voor jou betaalde)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik neem aan dat je onder het VWP reisde en dat je met douane de Immigrations officer bedoelt. Laatstgenoemde is degene die uiteindelijk beslist of je tot de V.S. wordt toegelaten. Onder het VWP kun je als toerist of voor zaken naar de V.S. reizen. Jouw reispatroon komt niet overeen met dat van een doorsnee toerist of zakenman. Hij/zij zal dan gaan onderzoeken of er een kans is dat jij je definitief in de V.S. wilt vestigen. Als hij/zij er niet van overtuigd is dat je binnen 90 dagen teruggaat, kan hij/zij besluiten je niet toe te laten. Het is dus zaak zoveel mogelijk "bewijs"materiaal mee te nemen om hem/haar van jouw terugkeer te overtuigen. Denk daarbij aan huurcontract, arbeidscontract e.d.
Ik wens je een prettig verblijf in de V.S.
Ik wens je een prettig verblijf in de V.S.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Amerika-newbie
Er is inderdaad gevraagd of ik een retour ticket had. Er werd ook gezegd dat ik teveel in de USA kwam. Ik kreeg een waarschuwing,
Ik heb de Nederlandse Ambasade gebeld en die zeiden het niet te weten, maar het vermoeden hadden dat het net als in Nederland er 90 dagen tussen ieder bezoek moest zitten.
Ik wil het wel graag weten want ik ben ieder jaar 2 x 3 maanden bij mijn dochter
Ik heb de Nederlandse Ambasade gebeld en die zeiden het niet te weten, maar het vermoeden hadden dat het net als in Nederland er 90 dagen tussen ieder bezoek moest zitten.
Ik wil het wel graag weten want ik ben ieder jaar 2 x 3 maanden bij mijn dochter
Er staat geen minimum aantal dagen voor dat je uit de VS moet zijn. Het is een beetje grijs gebied en de immigrations officer bepaald. Je moet de volgende keer dus zorgen dat je genoeg bewijs bij je hebt, dat je weer terug naar Nederland moet (en nee, een retourticket is niet voldoende). Denk aan werkcontract, huurcontract dat soort zaken..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-newbie
Hartelijk dank, het wordt voor mij alleen moeilijk iets aantoonbaars te laten zien, ben 66 jaar heb dus geen contracten meer, zal dus diep moeten nadenken wat voor papieren ik mee moet nemen, het is raar dat een persoon ,als zijn bui niet goed is, jou het land uit kan wijzen.
Idd, maar bekijk het vanaf zijn kant: voor hem is het raar dat iemand zo vaak naar de VS komt, blijkbaar familie heeft en totaal geen banden met het land van herkomst aan kan tonen. Je bent dus een risico om daar te blijven, en dat is de reden dat hij/zij je niet toe wil laten.
Heb je ook geen huurcontract/hypotheek overeenkomst oid?
Het is allemaal niet zo random als het lijkt. Zolang jouw verhaal klopt en je dat kan aantonen, wordt je welkom geheten. Kan je het niet onderbouwen, dan worden ze achterdochtig. Ik ben in het verleden (of eigenlijk nog steeds) best wel een 'risico reiziger' geweest voor de VS. Een jonge jongen (= weinig banden), met een Amerikaanse vriendin. Doordat ik ze gewoon elke keer een goed onderbouwde case voorlegde, heb ik echter nog niet één keer commentaar gehad over 'wat kom je nou weer doen'
Heb je ook geen huurcontract/hypotheek overeenkomst oid?
Het is allemaal niet zo random als het lijkt. Zolang jouw verhaal klopt en je dat kan aantonen, wordt je welkom geheten. Kan je het niet onderbouwen, dan worden ze achterdochtig. Ik ben in het verleden (of eigenlijk nog steeds) best wel een 'risico reiziger' geweest voor de VS. Een jonge jongen (= weinig banden), met een Amerikaanse vriendin. Doordat ik ze gewoon elke keer een goed onderbouwde case voorlegde, heb ik echter nog niet één keer commentaar gehad over 'wat kom je nou weer doen'

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-newbie
In het vevolg neem ik mij hypotheekakte maar mee, die is wel in het Nederlands, hopelijk begrijpen ze dat, hahahaha.
Ik kom al 17 jaar in de USA dan 2 a 3 keer. Nog nooit problemen gehad, denk dat iemand zijn pet niet goed stond.
Ik kom al 17 jaar in de USA dan 2 a 3 keer. Nog nooit problemen gehad, denk dat iemand zijn pet niet goed stond.