Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper vs Auto :4 personen
-
patrickvandepol
- Amerikafan
Camper vs Auto :4 personen
Wij willen in juli 2011 met 4 pers voor een kleine 3 weken naar amerika gaan.
Ik heb al een onderwerp lopen maar onverwacht gaan we gezellig met z'n vieren. Nu zitten we te twijfelen met de auto of de camper te gaan.
Mijn vraag is dus of er al een onderwerp loopt over deze vraag en of iemand wat info kan geven wat beter is.
Het gaat vooral om de kosten die we tegenover elkaar moeten afwegen van hotels of campgrounds en de kosten van de camperhuur+benzine.
Alle info is welkom natuurlijk!
We willen beginnen in SF en eindigen in Las vegas, in grote lijnen ongeveer zo:
-SF
-Lake Tahoe
-Grand Teton
-Yellowstone
-???
-???
-Bryce
-Zion
-Vegas
De planning staat nog helemaal niet vast behalve dat we yellowstone heeeel graag willen zien!
Ik heb al een onderwerp lopen maar onverwacht gaan we gezellig met z'n vieren. Nu zitten we te twijfelen met de auto of de camper te gaan.
Mijn vraag is dus of er al een onderwerp loopt over deze vraag en of iemand wat info kan geven wat beter is.
Het gaat vooral om de kosten die we tegenover elkaar moeten afwegen van hotels of campgrounds en de kosten van de camperhuur+benzine.
Alle info is welkom natuurlijk!
We willen beginnen in SF en eindigen in Las vegas, in grote lijnen ongeveer zo:
-SF
-Lake Tahoe
-Grand Teton
-Yellowstone
-???
-???
-Bryce
-Zion
-Vegas
De planning staat nog helemaal niet vast behalve dat we yellowstone heeeel graag willen zien!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Camper vs Auto :4 personen
In dit topic kun je het nodige vinden.
Ik neem aan dat jullie in geval van motels twee kamers zullen nemen? In dat geval zal een camper wellicht goedkoper zijn, zeker als je ook regematig zelf gaat koken.
Marianne
Ik neem aan dat jullie in geval van motels twee kamers zullen nemen? In dat geval zal een camper wellicht goedkoper zijn, zeker als je ook regematig zelf gaat koken.
Marianne
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Het is wel hoogseizoen en dan zijn de campers flink aan de prijs.
Vraag eens een offerte aan voor die periode.
Vraag eens een offerte aan voor die periode.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik weet niet wat je relatie is met de mensen die mee gaan, maar ik zou een auto boven een camper verkiezen. Met een camper zit je wel 21 dagen lang op elkaars lip, terwijl je met de auto en met het boeken van hotels nog even wat tijd voor jezelf hebt tussendoor. Wij zijn vorig jaar ook met zijn vieren op vakantie gegaan naar het zuidwesten en dat is met de auto heel goed bevallen. Qua kosten scheelt het niet superveel volgens mij. Vlucht, autohuur en hotels waren we geloof ik rond de 1300 euro per persoon kwijt.
- Inge
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Dat zat ik inderdaad ook te denken, maar dat is voor iedereen anders. Ik zou niet graag met anderen in 1 camper gaan, maar 2 campers in het hoogseizoen zal het hele verhaal wel heel duur maken...
Anders is misschien een auto en een camper een optie? Ben je meteen wat flexibeler en heb je juist tijdens de ritten de nodige privacy.
Anders is misschien een auto en een camper een optie? Ben je meteen wat flexibeler en heb je juist tijdens de ritten de nodige privacy.
Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
patrickvandepol
- Amerikafan
we zijn in 2009 en 2010 naar amerika geweest met z'n tweeen en we willen in 2011 weer terug. Bij toeval kwamen erop dat het misschien leuk is om met z'n vieren te gaan. We kennen deze mensen goed en dacht dat het juist heel leuk en super gezellig zou zijn in een camper met z'n allen!?!
Qua kosten weet ik ook niet wat beter is. We gaan in het hoogseizoen (juli). maar als we elke keer 2 hotelkamers moeten hebben loopt dat ook in de kosten.
De optie van 1 auto en 1 camper lijkt me persoonlijk niet fijn. Dan zit je nog steeds gescheiden van elkaar. We doen waarschijnlijk ook maar 2 steden aan: San Francisco en Las Vegas. En deze liggen op het begin en eindpunt van de reis. Dus die dagen huren we de camper ook niet.
Qua kosten weet ik ook niet wat beter is. We gaan in het hoogseizoen (juli). maar als we elke keer 2 hotelkamers moeten hebben loopt dat ook in de kosten.
De optie van 1 auto en 1 camper lijkt me persoonlijk niet fijn. Dan zit je nog steeds gescheiden van elkaar. We doen waarschijnlijk ook maar 2 steden aan: San Francisco en Las Vegas. En deze liggen op het begin en eindpunt van de reis. Dus die dagen huren we de camper ook niet.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je steeds twee kamers moet huren komt een camper denk ik voordeliger uit, want je deelt de camperhuur natuurlijk door tweëen.
Ik zou zelf nooit met een ander stel in een camper gaan zitten, ik ben erg gesteld op mijn privacy. 24 uur per dag bij elkaar in zo'n kleine ruimte zou ik niet prettig vinden.
Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, misschien vinden jullie het juist wel erg gezellig.
Er is vorig jaar een heel topic over dit onderwerp geweest, misschien vind je het leuk om dat eens door te lezen.
viewtopic.php?f=10&t=23197
Marjon
Ik zou zelf nooit met een ander stel in een camper gaan zitten, ik ben erg gesteld op mijn privacy. 24 uur per dag bij elkaar in zo'n kleine ruimte zou ik niet prettig vinden.
Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend, misschien vinden jullie het juist wel erg gezellig.
Er is vorig jaar een heel topic over dit onderwerp geweest, misschien vind je het leuk om dat eens door te lezen.
viewtopic.php?f=10&t=23197
Marjon
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je besluit met een camper te gaan dan zou ik voor een groot model kiezen,31 ft met slide out, dat geeft toch wat meer leefruimte.
Je kan de slaapgedeeltes goed afscheiden voor de nodige privacy, al blijft het wel gehorig.
Je kan de slaapgedeeltes goed afscheiden voor de nodige privacy, al blijft het wel gehorig.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Als je in dat geval dan van te voren goed met elkaar afspreekt hoe om te gaan met ergenissen onderweg. Je zit immers 24-uur per dag op elkaars lip. Ook al ken je elkaar nog zo goed, ergenissen gaan gewoon ontstaan. Heb ik zelfs al gehad met mijn broer toen we samen 14 dagen naar Amerika gingen. Als stel zul je daar onderling beter op ingesteld zijn maar als je samen met nog een stel gaat kunnen er eenvoudig ergenissen ontstaan.patrickvandepol schreef:We kennen deze mensen goed en dacht dat het juist heel leuk en super gezellig zou zijn in een camper met z'n allen!?!
Ik weet niet wat jullie kamerwensen zijn maar zelfs met 2 aparte kamers elke nacht zou het nog wel eens voordeliger kunnen zijn dan een camper. Ik slaap bijv. prima in een keten als Days Inn of Super 8 Motel waar ik vaak voor rond de € 50 per nacht terecht kan. Betekent wel dat je elke dag ergens eten moet terwijl je dat in een camper allemaal bij de hand hebt, ook wat het avondeten betreft. Vraag is echter of je die tijd daaraan wilt besteden (elke avond eten bereiden voor 4 personen). Met een camper is je vakantie wel degelijk anders geregeld dan wanneer je in motels overnacht. Je kunt immers niet 's avonds nog even snel erop uit wat met een auto wel weer makkelijk is. Bovendien zul je met een camper veel in de natuur overnachten (geen straf uiteraard) terwijl je met motels vaker stedelijke gebieden aandoet.
Dat soort zaken moet je denk ik goed tegen elkaar afwegen.
Succes met de beslissing!
Roland
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou zelf nooit van mijn leven met andere mensen drie weken in een camper gaan zitten, lijkt me de beste manier om ruzie te krijgen.
Ik besef dat dat voor iedereen anders is natuurlijk!
Verder ben ik van mening dat de combinatie auto/motel je meer vrijheid van beweging geeft, maar ook dat is hoogst persoonlijk.
Ik besef dat dat voor iedereen anders is natuurlijk!
Verder ben ik van mening dat de combinatie auto/motel je meer vrijheid van beweging geeft, maar ook dat is hoogst persoonlijk.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen ik nog bij Road Bear werkte heb ik vaak genoeg twee stellen in één camper zien vertrekken, uiteenlopend van stellen van in de twintig, tot stellen van in de zestig, en dat ging allemaal prima. De meesten hadden wel de grotere C-klasse campers of de A-klasse, en ik denk dat je dat ook moet hebben. Er zijn echter ook stellen die terugkwamen en zeiden dat ze de volgende keer toch liever met een kleinere camper per stel zouden gaan dan nog een keer met z'n vieren in de grotere camper.
Eén keer waren er twee stellen die samen met een 23-25 ft C-klasse onderweg gingen, en dat is echt vragen om problemen, lijkt me. Helaas was het een one-way rental, dus ik heb nooit kunnen zien hoe ze uiteindelijk zijn aangekomen.
Je hebt gewoon véél minder privacy. Elk stel zal zich moeten omkleden óf in de badkamer (niet al te ruim) óf in de eigen slaapkamer, wat voor één stel een echte slaapkamer betekent (in de grotere campers), en voor het andere stel is dat de rest van de camper. Daarnaast moet je ook eraan denken dat alles wat je doet ("slaapgeluiden") hoorbaar is voor de anderen.
Zolang je je hier bewust van bent, en zolang beide stellen daar geen problemen mee hebben kun je gerust met z'n vieren in een grote camper, maar ik zou dan inderdaad wel vooraf goede afspraken maken met hoe je met frustraties om gaat.
Mij lijkt persoonlijk ook dat de combinatie auto met motels/hotels wellicht fijner zou zijn, omdat je op die manier elke avond even fijn je eigen plekje hebt op je eigen kamer (en je eigen badkamer), en niet 24 uur per dag bij elkaar op de lip zit.
Eén keer waren er twee stellen die samen met een 23-25 ft C-klasse onderweg gingen, en dat is echt vragen om problemen, lijkt me. Helaas was het een one-way rental, dus ik heb nooit kunnen zien hoe ze uiteindelijk zijn aangekomen.
Je hebt gewoon véél minder privacy. Elk stel zal zich moeten omkleden óf in de badkamer (niet al te ruim) óf in de eigen slaapkamer, wat voor één stel een echte slaapkamer betekent (in de grotere campers), en voor het andere stel is dat de rest van de camper. Daarnaast moet je ook eraan denken dat alles wat je doet ("slaapgeluiden") hoorbaar is voor de anderen.
Zolang je je hier bewust van bent, en zolang beide stellen daar geen problemen mee hebben kun je gerust met z'n vieren in een grote camper, maar ik zou dan inderdaad wel vooraf goede afspraken maken met hoe je met frustraties om gaat.
Mij lijkt persoonlijk ook dat de combinatie auto met motels/hotels wellicht fijner zou zijn, omdat je op die manier elke avond even fijn je eigen plekje hebt op je eigen kamer (en je eigen badkamer), en niet 24 uur per dag bij elkaar op de lip zit.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik moet er persoonlijk niet aan denken om met een ander stel 24 uur per dag op te moeten trekken. We zijn een keer samen met mijn schoonouders in de VS geweest, maar we hadden fijn een royale huurauto en twee kamers. Het is wel zo lekker om wat privacy te hebben en je hebt dan ook minder last van elkaars leefritme. Wat doe je als het ene stel wil slapen en het andere niet? Of als de een om 6 uur al wakker is en de ander nog tot 8 uur wil slapen? En wil jij je vrienden zien als ze net wakker worden zonder dat ze gewassen zijn?
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
jolanxyz schreef:....En wil jij je vrienden zien als ze net wakker worden zonder dat ze gewassen zijn?
Moet je mij en ik denk meerdere forumleden eens uitleggen hoe jullie voor rond de 1300 euro per persoon ( 4 personen) 21 dagen naar zuidwest Amerika zijn gegaan? ( Vlucht , Auto , Brandstof, Hotel, Eten en Drinken ,Eventueel entree's enz.) Lijkt mij een beetje aan de weinige kant?MichelH schreef:Ik weet niet wat je relatie is met de mensen die mee gaan, maar ik zou een auto boven een camper verkiezen. Met een camper zit je wel 21 dagen lang op elkaars lip, terwijl je met de auto en met het boeken van hotels nog even wat tijd voor jezelf hebt tussendoor. Wij zijn vorig jaar ook met zijn vieren op vakantie gegaan naar het zuidwesten en dat is met de auto heel goed bevallen. Qua kosten scheelt het niet superveel volgens mij. Vlucht, autohuur en hotels waren we geloof ik rond de 1300 euro per persoon kwijt.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Haha, ja, als je het zo zegt wel.
Zoals ik al zei: de 1300 euro was voor de vlucht (destijds 505 euro), autohuur (gedeeld door 4) en alle overnachtingen per persoon.
Het eten, benzine en entreegelden betaal je allemaal ter plekke, dus dat zat in het zakgeld.
Ik denk dat we totaal per persoon rond de 2300 euro kwijt waren, alles inclusief. O.a. helicoptervlucht over de Canyon en alle souvenirs, gokken in Vegas, uit eten en onvoorziene kosten. Maar goed, de dollarkoers was in mei/juni 2009 ontzettend gunstig, dus dat scheelt ook nog veel natuurlijk.
Zoals ik al zei: de 1300 euro was voor de vlucht (destijds 505 euro), autohuur (gedeeld door 4) en alle overnachtingen per persoon.
Het eten, benzine en entreegelden betaal je allemaal ter plekke, dus dat zat in het zakgeld.
Ik denk dat we totaal per persoon rond de 2300 euro kwijt waren, alles inclusief. O.a. helicoptervlucht over de Canyon en alle souvenirs, gokken in Vegas, uit eten en onvoorziene kosten. Maar goed, de dollarkoers was in mei/juni 2009 ontzettend gunstig, dus dat scheelt ook nog veel natuurlijk.
Ongeveer 2500 euro per persoon kun je aanhouden voor een vakantie naar West- Amerika, of je nu gaat met een Auto of een Camper.Het maakt niet veel uit of je met 2 of 4 personen gaat. Ik zeg altijd: het is maal het aantal personen of gedeeld door het aantal personen. B.V. een ticket , hotel, uit eten entree is maal. Een camper, auto , camping, brandstof, boodschappen, voor zelf wat te koken in een camper is delen. Als je alles bij elkaar gaat tellen is er niet veel verschil tussen een auto en een camper. Bij een camper moet je wel zoveel mogelijk profiteren van de vroegboekkortingen en bij sommige verhuurders van de lage flexprijzen als je vroeg boekt. Het allerbelangrijkste is je persoonlijke voorkeur.
-
Mantoinette
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben 2 keer met een ander stel een rondreis gemaakt.
Dat is prima bevallen. Maar.... wel beide keren met ieder een eigen camper. Ik moet er niet aan denken om samen een camper te huren.
Beide keren ook met behoorlijke vrijheid voor beide stellen om niet alles samen te hoeven doen.
Voor wat de kosten betreft (wij zaten midden in het hoogseizoen) vermoed ik dat reizen met 2 campers veel duurder is dan met auto en hotelkamer.
Tja... het was in ieder geval heel erg leuk!
Dat is prima bevallen. Maar.... wel beide keren met ieder een eigen camper. Ik moet er niet aan denken om samen een camper te huren.
Beide keren ook met behoorlijke vrijheid voor beide stellen om niet alles samen te hoeven doen.
Voor wat de kosten betreft (wij zaten midden in het hoogseizoen) vermoed ik dat reizen met 2 campers veel duurder is dan met auto en hotelkamer.
Tja... het was in ieder geval heel erg leuk!
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves