Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
WizardOfOss
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Hoe laag kan de dollar nog vallen?

Bericht door WizardOfOss »

En voor wie over een nog veel langere termijn wil kijken...
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik mag me de borst wel natmaken. De dollar zakt en de sinterklaas en de kerst komt eraan. Mag straks wel extra pieten inhuren om alle pakjes dit jaar te versturen haha
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

ned in MO schreef:Ik mag me de borst wel natmaken. De dollar zakt en de sinterklaas en de kerst komt eraan. Mag straks wel extra pieten inhuren om alle pakjes dit jaar te versturen haha
:lol: :lol: :lol: .. hij is leuk hoofd piet. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Blijkbaar geen eind in zicht, hoelang geleden was het niet dat de Euro klappen kreeg vanwege al die Europese vakantielanden en ook hier was het einde niet in zicht :roll: We kunnen oom al merken dat er veel auto's gekocht worden, onze containers zitten alweer voor de komende 1,5 maand vol :thumbup:

Dollar takes another drubbing
Posted by Colin Barr
October 6, 2010 11:15 am

Betting against the buck keeps paying off.

The dollar tumbled again Wednesday, hitting a 15-year low against the yen and a new low against the Swiss franc. The dollar index dropped to 77.7, putting it down 6% in the past month.

Dollar trends not looking too sweet

The dollar slid to $1.39 against the euro and 83 yen. It dropped to 96 cents on the Swiss franc, widely viewed as the soundest of the paper currencies, after trading above $1.15 as recently as May.

Gold, whose value has surged as the dollar has weakened over the past decade, hit another nominal high, rising $5.70 at $1,346 on the Chicago Mercantile Exchange.

And while the dollar's decline and gold's rise are starting to turn some heads, there's no sign that the end is in sight.
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

En de 1,40 is aangetikt. Ben benieuwd of de weerstand op 1,40 ook gebroken gaat worden.
:thumbup: :thumbup:
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Ik ga snel mijn hotels, auto e.d. boeken voor mijn vakantie van volgend jaar. Je weet maar nooit, straks komt er weer iets uit de kast rollen over Griekenland of Portugal en zakt de euro weer in elkaar.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

€ 1,408 :thumbup:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ripley6174 schreef:Ik ga snel mijn hotels, auto e.d. boeken voor mijn vakantie van volgend jaar. Je weet maar nooit, straks komt er weer iets uit de kast rollen over Griekenland of Portugal en zakt de euro weer in elkaar.

De verwachting is eerder dat de Dollar nog veel verder weg gaat zakken t.o.v. de euro, volgende maand zet de FED de drukpersen maar weer aan om nog meer Dollars te drukken in een poging de Amerikaanse economie uit het dal te halen.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Sinds de invoering van de harde euro in 2002 is de koers zo'n 56% beter (althans voor mij) geworden. Maar voor vele Amerikaanse vrienden is het helaas slechter geworden.

Afbeelding
http://img146.imageshack.us/img146/709/tyer6u4.png

Bron: http://www.ecb.int/stats/exchange/eurof ... sd.en.html
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

De vakantie van 2008 was qua koers helemaal top :mrgreen:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

En voor mij niet alleen qua dollarkoers. :wink:
Groet,

Old Faithful
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Bertorelli schreef:De vakantie van 2008 was qua koers helemaal top :mrgreen:
Oh, the memories :mrgreen: . Toen kon je gewoon letterlijk altijd 1/3 van de prijs afhalen, heeeeerlijk!
Afbeelding
Gijs&Kelly
Amerikakenner
Partner van: a.ka. Damzkie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Gijs&Kelly »

Ontwikkelingen zijn zeer gunstig.
2011: New York + Southwest: http://www.adamsusa.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: Vegas + Northwest: http://www.nwusa2012.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2013: Vegas + Southwest: http://www.swusa2013.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ripley6174
Amerika-ontdekker

Bericht door Ripley6174 »

Is het eigenlijk wel mogelijk om in Nederland eenvoudig een dollarrekening te openen? Ik vind het wel verleidelijk om er een bedrag op te zetten en dan lange tijd te laten staan. Op een gegeven moment stijgt de dollar echt wel weer een keer. Ik kan echter geen enkele bank vinden die zo'n rekening aanbiedt.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Als het bedrag groot genoeg is zullen alle banken wel bereid zijn om je te "helpen" hoor...
woutertje6
Amerikafan

Bericht door woutertje6 »

Ripley6174 schreef:Is het eigenlijk wel mogelijk om in Nederland eenvoudig een dollarrekening te openen? Ik vind het wel verleidelijk om er een bedrag op te zetten en dan lange tijd te laten staan. Op een gegeven moment stijgt de dollar echt wel weer een keer. Ik kan echter geen enkele bank vinden die zo'n rekening aanbiedt.
Ik heb op het moment een dollar rekening lopen bij de Rabobank. Je kan dit niet overal openen, ik had eerst mijn bankzaken lopen in Nijmegen en heb deze naar Oss moeten verhuizen omdat het daar wel mogelijk is.

De kosten van een dollar rekening zijn dan €2,50 per maand en €25 transactiekosten om de euro's naar dollars om te zetten MAAR je kan geen pinpas/creditcard aan deze rekening koppelen. Het is puur bedoeld om, wanneer je in de VS bent zelf een US rekening te openen, en vervolgens je geld over te zetten van je Rabobank dollar rekening naar je US rekening. De kosten voor de laatste transactie zijn €10. Mocht je ooit nog andere vragne hebben, stel ze gerust.
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Xurk
Amerikafan

Bericht door Xurk »

Nou, de pret lijkt voorlopig weer even voorbij... Daar waar de dollar een paar weken lang dagelijks steeg en volgens mij op het hoogtepunt op 1.42 stond[?], lijkt het nu juist andersom te zijn. Iedere dag zie ik het weer bijna een cent dalen en staat het nu op 1.34895 :(

Hopelijk dat er weer een nieuwe positieve impuls in zit vlak voordat ik naar NY ga ;)
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Ik ben niet zo economisch ingesteld, maar we zijn ook bezig met onze reis naar Amerika in juni.. en moet eerlijk zeggen dat ik me wel druk kan maken over de koers van de dollar. Straks hebben we een (nog) duurdere vakantie :(
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Xurk schreef:Nou, de pret lijkt voorlopig weer even voorbij... Daar waar de dollar een paar weken lang dagelijks steeg en volgens mij op het hoogtepunt op 1.42 stond[?], lijkt het nu juist andersom te zijn. Iedere dag zie ik het weer bijna een cent dalen en staat het nu op 1.34895 :(

Hopelijk dat er weer een nieuwe positieve impuls in zit vlak voordat ik naar NY ga ;)
De dollar steeg niet, maar daalde juist, zodat de Euro meer waard werd en je meer dollars voor je euro krijgt ;)
Nu met de zorgen over Ierland, Spanje, Portugal en nog steeds Griekenland, daalt de euro en dus krijg je nu weer minder dollars voor je euro...

Op zich zijn er genoeg zorgen over beide continenten te vinden, dus het is maar net welke zorgen groter zijn op het moment volgens mij.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zantman »

Er stond van de week nog een heel stuk in het financiele dagblad betreffende de verhoudingen tussen de euro en de dollar. Vanwege het feit dat de Fed de drukpersen open blijft zetten onder het mom van elke schuld die de VS heeft drukken wij aan geld bij, zal de dollar tot het eind van 2011 nog ca. 30% in waarde dalen.

Na 2011 zal de dollar weer sterk aan zijn herstel gaan werken, omdat de groeicijfers van de VS dan zullen stijgen en Europa meer last krijgt van de zuidelijke landen + Ierland welke de euro weer zullen laten dalen met ca. 20%.

Nu is dit allemaal natuurlijk een beetje koffiedik kijken, maar ik zou me niet teveel zorgen maken over de recente daling
Gesloten
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer