Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon: Colorado River bekijken
Grand Canyon: Colorado River bekijken
Wat is de beste plek in de Grand Canyon om even af te dalen naar de Colorado ?
Groet
Groet
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re: Grand Canyon: Calorado bekijken
Dat 'even' afdalen zal niet meevallentmz schreef:Wat is de beste plek in de Grand Canyon om even af te dalen naar de Colorado ?
Groet
De Grand Canyon is gemiddeld 1,5 km diep dacht ik.
Ik weet dat er bij de South Rim een pad loopt naar beneden, maar een tocht naar beneden én weer omhoog is geen wandeltochtje.
(zie ook: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/day-hiking.htm)
Je kunt bij Lees Ferry wel tochten maken over de rivier maar dat is helemaal bij het begin (Glen Canyon Dam) dus niet bij de North of South Rim.
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Haha ok dank voor het advies. Laat ik de vraag dan maar anders stellen: waar heb je het mooiste uitzicht over de colorado ?
-
jta
- Amerika-expert
Hallo,
van aan de south rim krijg je op veel plaatsen slechts een glimp van de rivier te zien. Wel uitstekend uitzicht op de Colorado heb je aan Desert View, aan de oostelijke ingang. Er zijn nog wel enkele viewpoints met mooi zicht op de rivier, anderen zullen misschien de naam weten.
Een forse wandeling die wel in één dag te doen is en waarbij je aan Platteau Point min of meer ,,bovenop" de Colorado staat is via het bright angel trail en de indian gardens. is wel 20 km en helemaal niet te onderschatten.
jacques
van aan de south rim krijg je op veel plaatsen slechts een glimp van de rivier te zien. Wel uitstekend uitzicht op de Colorado heb je aan Desert View, aan de oostelijke ingang. Er zijn nog wel enkele viewpoints met mooi zicht op de rivier, anderen zullen misschien de naam weten.
Een forse wandeling die wel in één dag te doen is en waarbij je aan Platteau Point min of meer ,,bovenop" de Colorado staat is via het bright angel trail en de indian gardens. is wel 20 km en helemaal niet te onderschatten.
jacques
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Afhankelijk van je route, de Colorado kan je simpel bereiken en aanraken bij Lee's ferry.
De route over de 89a is sowieso een aanrader trouwens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lee's_Ferry
Wil je afdalen in de Grand canyon, moet je op minimaal twee dagen rekenen, met een overnachting beneden.
En die boek je niet even snel....
De route over de 89a is sowieso een aanrader trouwens.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lee's_Ferry
Wil je afdalen in de Grand canyon, moet je op minimaal twee dagen rekenen, met een overnachting beneden.
En die boek je niet even snel....
-
tdj
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Of je gaat "gewoon" met de auto naar beneden over de Diamond Creek Road naar de Colorado. Afgelopen zomer hebben we dat ook gedaan, zie http://cisentony.web-log.nl/cis_en_tony ... -2010.html voor wat foto's en korte beschrijving.
TdJ
TdJ
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Re: Grand Canyon: Colorado River bekijken
De bright angel trail wordt afgeraden in één dag heen en terug te lopen. Je kan onder overnachten maar die plekken zijn vaak een jaar van tevoren al vergeven. Een klein stukje afdalen kan natuurlijk wel...... maar helemaal is niet te doen want je moet ook weer terug... 
Re: Grand Canyon: Colorado River bekijken
Hier zie je hem ook best goed. Ik geloof dat dat in de buurt van Desert View was

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht