Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nederlandse Namen in NY
- pimvdh
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Nederlandse Namen in NY
In Brooklyn vond ik eerst Amersfort park en daarna vond ik Paerdegat Park. 
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb net een hele leuke gevonden!
Hudson River's Pollepel Island
Neem aan dat het Nederlandse origine heeft tenminste.
En we zijn er net ook achtergekomen dat Kykuit Rockefeller Estate komt van Kijkuit, oftewel Uitkijk.
Hudson River's Pollepel Island
Neem aan dat het Nederlandse origine heeft tenminste.
En we zijn er net ook achtergekomen dat Kykuit Rockefeller Estate komt van Kijkuit, oftewel Uitkijk.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik geloof niet dat het NPR radiostation de nederlandse taal in gedachte had toen ze deze podcast in het leven riepen: http://www.npr.org/rss/podcast/podcast_ ... d=14468836
Komen andere nederamerikanen die soort dingen weleens tegen; komt er bij jullie dan ook een glimlach op?
Komen andere nederamerikanen die soort dingen weleens tegen; komt er bij jullie dan ook een glimlach op?
-
Bennogr
- Amerika-expert
Sterker nog: er is in Texas een public radio station WKUT. Een kennis van me (een naar Texas verhuiste Schot) heeft daar een programma met Schotse volksmuziek. Zijn dochter woont in Amsterdam en loopt daar met veel plezier rond T-shirts en met ander spul van het station. Hij spreekt zelfs Nederlands dus hij ziet de grap.
Toen ik de sticker van zijn station (zonder de W!) voor het eerst op zijn guitaartas zag, dacht ik dat het een grapje was.
Toen ik de sticker van zijn station (zonder de W!) voor het eerst op zijn guitaartas zag, dacht ik dat het een grapje was.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Inventief waren ze wel, die settlers. New dit en nieuw dat...
Het is mede door deze historiek dat nu eens een deel van Amerika is dat me totaal maar dan ook totaal NIET interresseert.
Mijn Amerika is dat van de far-west, de cowboys, de woestijnen, de Rocky's, de goldrush,...
Ieder zijn ding, zeker?
Het is mede door deze historiek dat nu eens een deel van Amerika is dat me totaal maar dan ook totaal NIET interresseert.
Mijn Amerika is dat van de far-west, de cowboys, de woestijnen, de Rocky's, de goldrush,...
Ieder zijn ding, zeker?
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wat ik ook een leuk weetje vind - een beetje off topic maar ook weer niet: de 8ste president van Amerika was Martin Van Buren en hij sprak als moedertaal nog steeds Nederlands! Hij is de enigste president wiens moedertaal niet Engels was.
hij was overigens geboren in Kinderhook (New york). De bijnaam van Martin Van Buren was Old Kinderhook, wat volgens een bekende theorie is afgekort tot O.K. wat weer verbasterd is tot okay en oké.
hij was overigens geboren in Kinderhook (New york). De bijnaam van Martin Van Buren was Old Kinderhook, wat volgens een bekende theorie is afgekort tot O.K. wat weer verbasterd is tot okay en oké.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
@MaVi = Wat mis je dan veel, als je het oudere oostelijke gedeelte van de VS helemaal links laat liggen. Er is zoveel interessants te zien en bezoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
@Petra/VS: kijk, ik vind nou net van niet. Het is precies de link met de europese geschiedenis die me niet aanspreekt. Om kathedralen en heuvels met bossen te zien hoef ik niet naar Amerika, dat vind je hier in Europa ook.
Mijn eerste USA reis was naar Florida en ik vond er geen fluit aan. Veel te vochtig naar mijn zin en behalve Disneyworld (wat wel leuk en interessant is als je met kinderen reist) viel er niet echt wat te beleven of te zien naar mijn gevoel. De everglades waren toen wel net platgegooid door hurricane Andrew, maar goed. Behalve het feit dat ik toch maar lekker in Amerika was geweest, heb ik aan die reis niks overgehouden.
Een jaar later, op mijn eerste reis naar de westkust had ik een noodgedwongen tussenstop in DC (panne). Ik kreeg toen wel netjes een gratis verblijf aangeboden in een hotel in Leesburg, Virginia. Om DC te bezoeken was er te weinig tijd, maar tijdens mijn kleine sightseeing tour die ik toen maakte viel me ook weer die vochtige warmte op (hoewel niet zo extreem als in Florida) en vooral ook het feit dat de natuur in grote lijnen overeen kwam met die in Europa. Niks nieuws dus.
En toen kwam ik aan in Los Angeles en reed ik naar Tucson door de woestijn en zag ik saguaro's, de grand canyon, bryce canyon, Las Vegas, sequoia's in yosemite,... en ik was verkocht. Ondanks mijn beperkte ervaring met de oostkust was mijn keuze meteen gemaakt.
Kijk, je hebt ook mensen die graag wintersporten. Zelf ga ik tijdens die periode liever op een strand in Thailand in een ligstoel liggen met een kokosnoot. Ik heb ooit eens één keer wintersport gedaan en dat was meteen ook de laatste keer. Het zegt me niks, doet me niks en niets wat me kan gezegd worden zal me ooit nog van idee doen veranderen.
Met alle respect voor de mensen die absoluut het vrijheidsbeeld willen beklimmen of door de bossen van Massachusetts willen wandelen, ik maak liever een helikoptervlucht door de grand canyon...
Mijn eerste USA reis was naar Florida en ik vond er geen fluit aan. Veel te vochtig naar mijn zin en behalve Disneyworld (wat wel leuk en interessant is als je met kinderen reist) viel er niet echt wat te beleven of te zien naar mijn gevoel. De everglades waren toen wel net platgegooid door hurricane Andrew, maar goed. Behalve het feit dat ik toch maar lekker in Amerika was geweest, heb ik aan die reis niks overgehouden.
Een jaar later, op mijn eerste reis naar de westkust had ik een noodgedwongen tussenstop in DC (panne). Ik kreeg toen wel netjes een gratis verblijf aangeboden in een hotel in Leesburg, Virginia. Om DC te bezoeken was er te weinig tijd, maar tijdens mijn kleine sightseeing tour die ik toen maakte viel me ook weer die vochtige warmte op (hoewel niet zo extreem als in Florida) en vooral ook het feit dat de natuur in grote lijnen overeen kwam met die in Europa. Niks nieuws dus.
En toen kwam ik aan in Los Angeles en reed ik naar Tucson door de woestijn en zag ik saguaro's, de grand canyon, bryce canyon, Las Vegas, sequoia's in yosemite,... en ik was verkocht. Ondanks mijn beperkte ervaring met de oostkust was mijn keuze meteen gemaakt.
Kijk, je hebt ook mensen die graag wintersporten. Zelf ga ik tijdens die periode liever op een strand in Thailand in een ligstoel liggen met een kokosnoot. Ik heb ooit eens één keer wintersport gedaan en dat was meteen ook de laatste keer. Het zegt me niks, doet me niks en niets wat me kan gezegd worden zal me ooit nog van idee doen veranderen.
Met alle respect voor de mensen die absoluut het vrijheidsbeeld willen beklimmen of door de bossen van Massachusetts willen wandelen, ik maak liever een helikoptervlucht door de grand canyon...
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Dat is natuurlijk helemaal prima MaVi, alleen ging dit topic over Nederlandse namen in NY. En in dat kader gezien is dit toch wel een beetje een vreemde opmerking:
om dat hier helemaal uit de doeken te gaan doen...
Het is jouw eigen smaak en keuze dat jij meer voelt bij het zuidwesten van de States dan bij het oosten, en dat mag ook, maar het gaat wel ergMaVi schreef:Inventief waren ze wel, die settlers. New dit en nieuw dat...
Beste RiverCola,
Wil je dan dezelfde opmerking ook maken naar ongeveer de helft van de reacties hier die eigenlijk ook niet over nederlandse namen gaan?
Ik snap niet goed waarom je mij er eigenlijk uit pikt.
Wil je dan dezelfde opmerking ook maken naar ongeveer de helft van de reacties hier die eigenlijk ook niet over nederlandse namen gaan?
Ik snap niet goed waarom je mij er eigenlijk uit pikt.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Waar zie jij dat dan?
Er zijn genoeg topics op het forum om te schrijven over wat jij leuk vind aan Amerika. Maar in dit topic zie ik geen enkele link.
Er zijn genoeg topics op het forum om te schrijven over wat jij leuk vind aan Amerika. Maar in dit topic zie ik geen enkele link.
Nevermind, dude.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je baseert je oordeel over het noordoosten dus op een korte tussenstop in Leesburg, waar je vrijwel niets van de omgeving hebt gezien, en een bezoek aan Florida, wat met geen enkele mogelijkheid te vergelijken valt met het noordoosten? Hmmm... Je kunt dus niet zeggen "ik vind het niks" want je bent er nog nooit geweest - "don't knock it until you try it!"MaVi schreef:Ondanks mijn beperkte ervaring met de oostkust was mijn keuze meteen gemaakt.
Maar je hebt de wintersport in ieder geval wel geprobeerd, en daardoor kun je daarover een gefundeerde mening geven. Een stukje Leesburg en een vakantie in Florida vind ik persoonlijk niet echt een fundament om een mening over het gehele noordoosten met zijn typisch Amerikaanse geschiedenis op te bouwen. Er zijn genoeg mensen (Amerikanen) die je zullen zeggen dat juist jouw Amerika van de cowboys en de indianen niet het echte Amerika is.MaVi schreef:Ik heb ooit eens één keer wintersport gedaan en dat was meteen ook de laatste keer. Het zegt me niks, doet me niks en niets wat me kan gezegd worden zal me ooit nog van idee doen veranderen.
Maar goed, ieder het zijne.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Georgie
- Amerika-expert
LeenG schreef:Wat ik ook een leuk weetje vind - een beetje off topic maar ook weer niet: de 8ste president van Amerika was Martin Van Buren en hij sprak als moedertaal nog steeds Nederlands! Hij is de enigste president wiens moedertaal niet Engels was.
Nou dat is ook stom. Toevallig ben ik daar maandag ook achter gekomen terwijl ik m'n US History aan het upbrushen was. En jij hebt dit maandag geplaatst
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
- Georgie
- Amerika-expert
MaVi, prima dat voor jou het Amerika gevoel bij het zuidwesten hoort en dat je er weg van bent. Maar dan hoef je toch nog niet zo negatief over het oosten te doen, zeker wanneer het gebaseerd is op twee korte bezoekjes. Overigens vind ik het oosten bijzonder interessant juist vanwege de historie, hier heeft Amerika vorm gekregen. Qua landschappen is het zeker minder uniek dan de westkant, maar wel adembenemend mooi vind ik. (note to mods, misschien als dit gesprek zich voortzet, afsplitsen naar een topic over oost vs west, mits dat niet al 100x besproken is).
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Oost - West zijn toch gewoon 2 verschillende type reizen.... Net zoals een reis naar Zweedse fjorden een andere reis is dan een cultuurreis door Toscane. Elk zijn meug. Ik vind het net leuk dat je kan afwisselen, ik wil niet elk jaar dezelfde soort reis maken. 2009 hebben we de Westkust gedaan, 2010 Toscane, ik hoop in 2012 de Oostkust en dan zullen we voornamelijk steden bezoeken (nog geen plan, mss gaan we wel tot nova scotia?) , ik wil ook nog eens naar Ierland, en een muzikale reis door de Zuidelijke staten maken, ik wil ook nog eens naar Ethiopië, en naar Mongolië, en...en....
aah, so many dreams, so little time... and money
aah, so many dreams, so little time... and money
Het was niet zíjn bijnaam maar de naam van zijn " familie estate"LeenG schreef: De bijnaam van Martin Van Buren was Old Kinderhook.
Van Buuren was de eerste Amircan born president
Deze, en amdere feitjes zijn als eens ter sprake gekomen in dit topic
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1538 Weergaves
-