Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Unieke foto locaties NYC

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Unieke foto locaties NYC

Bericht door Georgie »

Oh ja, ik wil de skyline natuurlijk ook van overdag en 's avonds. Taxi terugpakken is dan een goed idee.

Ik ben nu in googlemaps een kaartje aan het maken met alle bezienswaardigenheden die ik wil zien/fotograferen, met verschillende markers (een boompje voor parken, een huisje voor gebouwen, handig!)
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Wanneer ga je ook precies, Sophie?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Duurt nog heel lang, haha. Juli of augustus. Vanwege mijn werk zit ik vast aan schoolvakanties. Ik zou ook kunnen wachten tot de herfst, want dan zijn de kleuren zo mooi, maar ja ik geloof niet dat ik daar het geduld voor heb en dan kan ik sowieso maar maximaal een weekje. Misschien wil ik wel langer (en nog wat extra USA meepakken..dat is afhankelijk van m'n budget).

Maar ik zoek het liever nu alvast in grote lijnen uit (zo leuk, dat voorwerk), want stel dat ik een goede aanbieding van vluchten tegenkom, moet ik wel weten hoe lang ik weg wil.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Ik ben momenteel veel aan het streetviewen rond mijn hotel in de Meatpacking en vond deze gave plek. De weg splijt hier rond een heel nauw gebouw, een beetje zoals het Flatiron. Iets naar links heb je ook heel leuk contrast tussen verschillende bouwstijlen.

Edit: En vanaf hier kun je zelfs een van die watertorens zien :wink:
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Ik kwam net nog een heel gave spot tegen!

In Brooklyn wordt elke zondag een grote flea market gehouden in een beroemd gebouw. In de Williamsburg Savings Bank wordt de oude lobby gebruikt voor de markt. Het is echt zo'n typische oude lobby van banken die graag hun rijkdom aan hun klanten tonen. Het gebouw is heel gemakkelijk te bereiken, het ligt pal voor de subwaystop 'Atlantic Avenue'. In de columnserie Streetscapes (grote aanrader!) is een artikel geschreven over deze en andere bankhallen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Grandu schreef:
Georgie schreef:Ik wil bijvoorbeeld zowel foto's vanaf het ESB als de TOTR en bij de ene (welke ook alweer?) is 's avonds Central Park net een zwart gat.
Dan moet je TOTR bedoelen :) Volgensmij heb je vanaf het ESB enkel zicht over een hoekje van het park. Als je de skyline wilt fotograferen kun je naar de kade aan de zuidkant van de Brooklyn Bridge gaan. Ik weet niet hoe veilig het er is 's avonds maar ik zou er graag eens naartoe gaan. Daarna mooi terug met een taxi over de Brooklyn Bridge 8)

Derk
Brooklyn en zeker de Brooklyn Heights (hier vanaf een mooi uitzicht op skyline Manhattan), is veilig hoor.... een taxi is een mogelijkheid maar je kan ook heel goed de metro nemen geen enkel probleem... :wink:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

@ christ, leuke plekjes weer gevonden... :thumbup: . `is wel grappig dat StreetView, maar de lijstjes met te zien en te doen worden zo lang... :lol: :lol:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hahaha Chris, straks heb je de hele stad al gezien via de streetview en hoef je er niet meer heen!
Leuk dat je zo actief daar mee bezig bent, en wederom bedankt voor de tips!
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Oh dat valt wel mee hoor :P . Streetview is leuk om een beetje te kijken en herinneringen op te halen, er valt nog genoeg te ontdekken.

Ik ben nu inderdaad intensief aan het speuren naar leuke plekjes. Ik wild deze derde keer ook echt dingen off the beaten track zien, vandaar al de tips.
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja dat is ook heel erg leuk! Ik ben bijna klaar met al m'n locaties toevoegen aan m'n googlemap en daarna kan ik een soort dagplanning maken per regio en licht/tijdstip.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Van de week kwam ik in een zoektocht over Flickr (voor raad het plaatje hier op het forum)
op deze foto reeks.

http://www.flickr.com/photos/ritzphotos ... 256953970/

Zijn HDR foto's. Die ik zocht waren in Washington, maar deze fotograaf heeft ook veel foto's in NY gemaakt.
Misschien goed voor een paar ideetjes. :wink:
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Wat een gave fotostream! Dat gebouw op 40 Bond St. vind ik erg mooi, misschien neem ik daar ook wel een kijkje.
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Super!!!

(Grappig genoeg vind ik ze niet allemaal mooi, is het weer net niet mijn HDR stijl, gek genoeg terwijl het toch heel extreem is). Maar echt super leuk om te zien.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Zo, ik heb bij mijn weten nu alle foto locaties en andere attracties in googlemaps gezet. Ik ga nu eens even puzzelen om een dag planning en dan zal ik deze later vanavond/morgen wel plaatsen voor jullie om op los te schieten.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Goed idee! Ik heb nu al zo'n wirwar aan attracties, shops en interessante plekjes gevonden, ik ga ook een kaartje voor mezelf maken.
Afbeelding
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ja het is best wel heel veel werk, maar als je eenmaal 'the hang of it' hebt, is het wel heel praktisch. EN dan kan je per wijk zoomen en print screenen, en dan heb je in elk geval een overzicht. Je hebt dan nog wel een echte streetmap nodig om ergens te komen, maar zo weet je zeker dat je niets misloopt.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Ik was in het andere topic vergeten te zeggen dat ik destijds ook een reisverslag van mijn solotrip gemaakt heb
Focust nou niet direct op alleen de fotografie, maar toch.
Hij staat in mn signature. Leuke tip voor de avond: ze origaniseren in de zomer vaak films buiten naast de Brooklyn Bridge. Geweldig om daar op het gras een film te kjken met de brug en de stad op de achtergrond, tussen alle NY-ers op hun kleedjes :-)

Overigens blijf ik er bij dat je niet met een hele waslijst aan dingen op stap moet gaan
Mijn mooiste foto's maak ik namelijk als ik gewoon ergens tegenaan loop. niet als ik met voorbedachte rade naar een of ander kunstwerk loop omdat ik dat al bij anderen op een foto gezien heb.
Natuurlijk kun je wel een beetje plannen, maar ik zou uitkijken dat je straks niet met 50 adressen van "mooi plekjes" en een ingewikkeld lichtschema op pad gaat want dan is de lol er ook snel af (hoewel leuke tips natuurlijk altijd handig zijn)
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Ik ben het eigenlijk ook wel met je eens hoor. Wat ik vaak fotografeer is het straatbeeld, daar hou ik van, mensen, auto's, gebouwen, en alle factoren die daarbij komen en dan daarmee spelen en dat vastleggen. Dat kan je niet plannen.

Maar ja, NYC is zo'n grote stad en ik ben een enorme planner en vreselijke perfectionist, dus ik ben ook heel bang dat ik een bepaald iets misloop als ik het niet van te voren goed uitzoek. Deze dingen, zoals die kunstwerken, zou ik absoluut niet willen missen (dat is meer statische architectuur fotografie dus) en omdat het niet om de hoek is, wil ik dat goed uitgezocht hebben van te voren. Ik moet daar inderdaad mee oppassen want ik vraag ook al snel veel te veel van mezelf. Vorige keer dat ik echt op een fototrip was (Parijs) wist ik van geen ophouden en was ik echt kapot. Juist omdat ik alleen was, had ik niemand bij me die even zei dat ik rustiger aan moest doen, en ging ik eigenlijk iets te lang door (te ver lopen, te veel willen). Dus ik ben me daar wel van bewust, dat ik daar voor op moet passen, want dan is 8 dagen echt veel te lang.

Maar uiteindelijk zal het gros van de foto's inderdaad op spontaan straatbeeld neerkomen. Zowel in ZW als in kleur, daar wissel ik vaak tussen.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Idd, gewoon af en toe lekker een uurtje op Sheep Meadow gaan liggen met een ijsje en genieten (want dat moet je natuurlijk ook niet vergeten :) )
Juist als je rustig bent en niet loopt te haasten maak je de mooiste platen

Trouwens: ik ben geabonnneerd op de nieuwsbrief van http://www.nycgo.com (sowieso een erg gave site)
Komen elke maand erg leuke tips van binnen, vorige keer een hele special over gave graffiti in NY
Vandaag kwam het nieuwste issue met Must-sees in DUMBO
LucasC
Amerika-ontdekker

Bericht door LucasC »

Ik heb dit book (welliswaar als e-book) en daar staan echt hele leuke tips in als het gaat om fotografie:

Klik

3 voorbeelden:

Greenwich Village
Afbeelding

Live muziek in de Subway
Afbeelding

Locaties voor optredens in bijv. de subway:
Klik

Brooklyn Bridge
Tijdens het 125 jarige bestaan van de brug
Afbeelding
Plaats reactie