Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trein Durango -- Silverton
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Trein Durango -- Silverton
Wie kan mij wat tips geven over de trein tussen Durango - Silverton. Uiteraard staat er al het een en ander op het forum maar er worden mij een paar dingen niet duidelijk. Er zijn er die met de bus vanuit Durango naar Silverton gaan en dan de trein terug, of heen trein, bus terug. Er zijn forummers die een retourtje kunnen bekostigen. Mijn vragen: Stel dat ik een enkeltje wil, kan ik dan beter vanuit Silverton naar Durango gaan? (begreep dat je met de bus, in Silverton iets meer tijd hebt voor de trein weer vertrekt) We gaan in September, is een open wagen dan een goed plan, of toch maar gesloten nemen? Maakt het nog wat uit aan wat van kant je van het rijtuig komt te zitten?
Re: Trein Durango -- Silverton
Ik heb er niet in gezeten, maar wel enkele voorbij zien komen en de route naar Silverton gereden. In een open rijtuig in september is een gok. In mei reed men door de sneeuw en zat men beneden al te kleumen volgens mij, laat staan daar boven in. Aan welke kant je gaat zitten hangt dus af of je naar boven of naar beneden gaat, of allebei. En of je tegen afgronden kijken kan lijkt mij
of anders gezegd; aan de ene kant kijk je waarschijnlijk tegen een bergwand aan en aan de andere kant over de canyon van de rivier.
- gyatso
- Amerikafan
Mijn andere helft is nogal van het foto's maken, ik ben dus ook bang dat ik de hele route tegen een bergwand aan zou kijken, vandaar mijn vraag. Dichte wagen zal wellicht warmer zijn, maar de kans op mooie plaatjes minder
Wij gaan de rit over een paar weken doen. Ik heb wel gelezen dat op de heenweg je het best aan de rechterkant kunt zitten voor het uitzicht.
Hoe je de bus kunt boeken, weet ik eigenlijk niet...
Hoe je de bus kunt boeken, weet ik eigenlijk niet...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wij hebben 5 of 6 jaar geleden de treinrit gemaakt en zijn zowel op de heenweg als de terugweg met de trein gegaan, we hadden de "parlorcar" geboekt, dat is de laatste wagon van de trein en achterop zit een platform waarvandaan je prachtige foto's kunt maken, in de wagon zit je aan een apart tafeltje en je krijgt een drankje en een hapje, omdat er drank geschonken wordt mogen er geen kinderen onder de 21 in de wagon zitten, wat wij dan weer erg prettig vonden.
Het wordt zo geregeld dat je zowel op de heenweg als op de terugweg aan dezelfde kant van de trein zit, zodat je de uitzichten naar beide kanten kunt bewonderen, als je met de bus gaat kun je inderdaad de kans lopen dat je bij het stukje waar de afgrond zit aan de "verkeerde" kant van de trein zit.
Het is voor ons na 13 Amerikareizen nog steeds 1 van de hoogtepunten, en mochten we er weer in de buurt komen dan gaan we zeker hetzelfde ritje nog eens maken.
Het wordt zo geregeld dat je zowel op de heenweg als op de terugweg aan dezelfde kant van de trein zit, zodat je de uitzichten naar beide kanten kunt bewonderen, als je met de bus gaat kun je inderdaad de kans lopen dat je bij het stukje waar de afgrond zit aan de "verkeerde" kant van de trein zit.
Het is voor ons na 13 Amerikareizen nog steeds 1 van de hoogtepunten, en mochten we er weer in de buurt komen dan gaan we zeker hetzelfde ritje nog eens maken.
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Ik heb de treinreis al twee keer gemaakt, zowel heen en terug met de trein vooral ook omdat ik niets wilde missen van dat prachtige gebied waar hij door heen rijdt.
De tijd gaat zo snel voorbij, je hebt niet eens in de gaten dat je drie uur in die trein zit, er is zoveel te zien onderweg!
De eerste keer zaten we in een dichte wagon en de tweede keer in een open wagon (wel een dak erop) op zachte banken, kijkend naar de zijkant.
Je kan dan dus heerlijk over de railing hangen.
Het kan best wel koud zijn maar daar kan je je op kleden, toch? Wij hadden de tweede keer zelfs sneeuw, maar o, wat was dat sprookjesachtig!
In ons weblog van 2008 staat een en ander beschreven en ook de foto's kan je daar zien.
De tijd gaat zo snel voorbij, je hebt niet eens in de gaten dat je drie uur in die trein zit, er is zoveel te zien onderweg!
De eerste keer zaten we in een dichte wagon en de tweede keer in een open wagon (wel een dak erop) op zachte banken, kijkend naar de zijkant.
Je kan dan dus heerlijk over de railing hangen.
Het kan best wel koud zijn maar daar kan je je op kleden, toch? Wij hadden de tweede keer zelfs sneeuw, maar o, wat was dat sprookjesachtig!
In ons weblog van 2008 staat een en ander beschreven en ook de foto's kan je daar zien.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij zijn vorig jaar in september met de trein geweest. Zowel heen als terug met de trein. Ook wij zaten in de parlorcar. Was fantastisch, wel de duurste optie, maar daar zou ik zo weer voor gaan. Niet alleen kun je mooie foto's maken vanaf het balkon, maar ook je raampje kan open, dus vanaf daar kun je ook nog foto's maken.
In de open wagens was het best fris volgens mij, mensen hadden dikke jassen aan. Dus daar moet je even rekening mee houden.
Mocht je een enkele reis gaan maken, dan is de rechterkant inderdaad het beste op de heenweg.
Volgens mij heb je in Silverton net zo veel tijd om rond te kijken. Toen wij de trein weer in gingen, liepen de mensen ook al naar de bus.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag,dag 13.
In de open wagens was het best fris volgens mij, mensen hadden dikke jassen aan. Dus daar moet je even rekening mee houden.
Mocht je een enkele reis gaan maken, dan is de rechterkant inderdaad het beste op de heenweg.
Volgens mij heb je in Silverton net zo veel tijd om rond te kijken. Toen wij de trein weer in gingen, liepen de mensen ook al naar de bus.
Misschien heb je nog iets aan ons verslag,dag 13.
- haroldenbianca
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoi,
Ook wij hebben afgelopen Mei de Treinreis Durango-Silverton gedaan.
Wat in 1 woord overgetelijk was.
We hebben op de heenreis de wagon Chinco Animas geboekt, helemaal super.
Dit is de allerlaatste wagon van de trein.
Je zit op barokstoeltjes en de wagon is helemaal leuk aangekleed.
je kreeg leuke souverniertjes en onbeperkt drinken.
Omdat dit de laatste wagon was, hebben we bijna de hele rit achter op het "dek" gestaan.
Voor de foto's en film was dit helemaal prima.
De terugreis hebben we met de bus gedaan.
Was ook heel leuk, omdat de buschaffeur veel vertelde over het gebied waar we door heen reden.
Je kan deze combinatie trip gewoon boeken via de site.
Je kan ook eens ons reisverslag bekijken.
Er staan diverse foto's op van de treinreis.
Veel succes.
groetjes Harold en Bianca
Ook wij hebben afgelopen Mei de Treinreis Durango-Silverton gedaan.
Wat in 1 woord overgetelijk was.
We hebben op de heenreis de wagon Chinco Animas geboekt, helemaal super.
Dit is de allerlaatste wagon van de trein.
Je zit op barokstoeltjes en de wagon is helemaal leuk aangekleed.
je kreeg leuke souverniertjes en onbeperkt drinken.
Omdat dit de laatste wagon was, hebben we bijna de hele rit achter op het "dek" gestaan.
Voor de foto's en film was dit helemaal prima.
De terugreis hebben we met de bus gedaan.
Was ook heel leuk, omdat de buschaffeur veel vertelde over het gebied waar we door heen reden.
Je kan deze combinatie trip gewoon boeken via de site.
Je kan ook eens ons reisverslag bekijken.
Er staan diverse foto's op van de treinreis.
Veel succes.
groetjes Harold en Bianca
http://www.haroldenbianca.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Al 17 jr geleden maakten wij de treinreis. Wij hadden een gewone open wagon, de parlor konden we niet betalen
haha studentjes he. We vonden het erg indrukwekkend, maar op de terugreis voelden we ons toch wel moe worden. Sommige mensen lagen te pitten. En toen we terug waren voelden we ons ook erg vies van de roet die neerdaalt. Maar ik zou toch niet in een dichte willen zitten.
Stel dat je een enkeltje neemt en je gaat heen met de bus... en het is dan mooi weer en 'smiddags wordt het bewolkt dat is toch balen. Ik zou gewoon een retourtje doen. Je doet dat -behalve sommige mensen dus- maar 1x.
Wij vonden destijds dat Silverton niet erg veel te bieden had, maar misschien is dat nu anders.
Stel dat je een enkeltje neemt en je gaat heen met de bus... en het is dan mooi weer en 'smiddags wordt het bewolkt dat is toch balen. Ik zou gewoon een retourtje doen. Je doet dat -behalve sommige mensen dus- maar 1x.
Wij vonden destijds dat Silverton niet erg veel te bieden had, maar misschien is dat nu anders.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
In 2009 (zie verslag dag 21) maakten wij de rit in de Almose Parlor car. Onvergetelijk mooi. We zaten voorin de wagon, dus konden aan beide zijde bij het raampje foto's maken of vanaf het balkon.
Terug hebben we de bus genomen, omdat we 4 uur boemelen wel genoeg vonden. Geen spijt van. Waren we toch weer een beetje op tijd terug en de busreis was ook wel leuk.
Terug hebben we de bus genomen, omdat we 4 uur boemelen wel genoeg vonden. Geen spijt van. Waren we toch weer een beetje op tijd terug en de busreis was ook wel leuk.
- gyatso
- Amerikafan
Bedankt voor jullie reacties, de reisverhalen zijn vooral leuk om te lezen. @ Geeske, ben benieuwd naar je ervaringen. Nog één vraag, is het verstandig om vooraf te reserveren, of gezien de drukte na labourday kan dit altijd nog op het laatste moment? Zijn het vaste prijzen, dus geen bonnetjes of andere kortingskaarten?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben toen (maar ja dat was voro internet de wereld veroverde) de dag ervoor kaartjes gekocht...
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Volgens mij wordt het aantal rijtuigen aardig op de vraag afgestemd, maar wij hadden in ieder geval van tevoren alles gereserveerd. Kan mij geen korting acties herinneren.
even een uppertje
Wij gaan in juli volgend jaar deze rit maken, en hebben besloten om eens 'gek' te doen en met de parlor car te rijden
maar nu wou ik boeken via de site en dat lukt me blijkbaar niet, krijg iedere keer een foutmelding, hmmmm
hoe hebben jullie deze trip geboekt?
Wij gaan in juli volgend jaar deze rit maken, en hebben besloten om eens 'gek' te doen en met de parlor car te rijden
maar nu wou ik boeken via de site en dat lukt me blijkbaar niet, krijg iedere keer een foutmelding, hmmmm
hoe hebben jullie deze trip geboekt?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Dat probleem is al vaker genoemd hier op het forum, je kan nu nog niet boeken voor volgend jaar.
Regelmatig op die site kijken of het al mogelijk is, waarschijnlijk zal het pas begin volgend jaar lukken.
Regelmatig op die site kijken of het al mogelijk is, waarschijnlijk zal het pas begin volgend jaar lukken.
Een paar dagen geleden (oct 2010) stopten we in Silverton en zagen de trein aankomen. (12.15). Nu zijn wij niet van die scenic treintjes rijders maar ik moet eerlijk zeggen dat het er allemaal erg leuk uitzag, en vooral origineel. Als je ooit de kans hebt kom dan eens begin october en geniet van de onvoorstelbaar mooie herfstkleuren in dit gebied. Helaas is het niet altijd zo'n mooi weer in october.
Als ik dat treintje zou nemen zou ik dat van Durango naar Silverton doen, met de zon in de rug. praktisch punt denk ik. De trein zat trouwens tjokvol.......
Yeehaw
Als ik dat treintje zou nemen zou ik dat van Durango naar Silverton doen, met de zon in de rug. praktisch punt denk ik. De trein zat trouwens tjokvol.......
Yeehaw
als ze de schoolvakantie naar oktober verhuizen, zal ik dat zeker doen! Tot dan ben ik jammergenoeg gebonden aan de maanden juli en augustusYeehaw schreef: Als je ooit de kans hebt kom dan eens begin october en geniet van de onvoorstelbaar mooie herfstkleuren in dit gebied. Yeehaw
kreeg vandaag idd een mail van de booking dat ze het schema voor 2011 nog niet hadden, moest binnen een maand nog eens opnieuw doen als ik zo ver op voorhand wou boeken,
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1260 Weergaves
-
Laatste bericht door pebdegroot
-
- 5 Reacties