Hallo Allemaal!
Nou daar ben ik weer even....
Mijn hoofd was zo vol gisteravond, kon gewoon niet accepteren wat er allemaal gebeurd was. De hele avond was ik maar aan het malen en malen...
Vandaag ging het verder, ik was al heel vroeg op. Hele dag koppijn. Ook overgeven... De laatste keer dat ik heb overgegeven is volgens mij 15 jaar geleden. Normaal heb ik een ijzeren maag waar niets mee gebeurd maar kennelijk is mijn lijf helemaal verkrampt en ondersteboven van de stress. Het is nu wel iets beter gelukkig.
Vanochtend weer aan de slag of ik nou kon en wil of niet..:Reis geannuleerd. Verzekeringgebeuren ga ik later achterna, dat hoeft niet ala minute zag ik.
Verder moesten we natuurlijk nog een nieuwe reis gaan uitzoeken en boeken. Heb mijn vrouw de vrije hand gegeven om te kijken wat ze wil. Samen flink even op het internet wezen speuren. Ze heeft uiteindelijk een 8-daagse All-In vakantie naar Bodrum (Turkije) uitgezocht, en morgen (zaterdag) gaan we vliegen in de avond. Even helemaal bijkomen van alles.
Zo zie je maar hoe afhankelijk we zijn aan van een computersysteem... Mijn vakantie is ook niet doorgegaan omdat een computertje niet 'klaar' was met laden/releasen of wat dan ook. Ze hadden het telkens over dat het 90% klaar was... Voor de rest was alles goed. Mijn hele aanvraag was 100% correct, zonder 1 papiertje achterwege te laten. Daarna het hele proces om alles te behandelen gehad. Prima, daarna de tijd die de Consul nodig had om es na te gaan te denken. Daarna besloot ze om het goed te keuren na enigzins gepush van mij uiteraard

. Prima. Op vrijdag 24 september krijg ik dus om 13.30 uur een telefoontje van mevrouw-geïrriteerd dat het goedgekeurd is en dat ik maandag moet komen. Ik heb trouwens vermoedens dat mevrouw-geïrriteerd zoiets had van, oke nu is het nog een week, dan ga ik nu maar eens de Consul pushen en vervolgens keurt ze het opeens goed, en zoals al eerder gezegd: Dit is niet een situatie waarin het in een later moment de beslissing hoeft te wijzigen. Alle uitgebreide gegevens en papieren heb je voor je neus liggen en je hoeft alleen maar JA of NEE te zeggen. Al hadden ze misschien een paar dagen eerder JA gezegd was het misschien wel klaar... Oke dan zegt ze dus JA je wordt toegelaten... maar het moet alleen even in de computer verwerkt worden en de visum in je paspoort geplakt worden. En vanaf dat moment hing onze vakantie aan een zijden draadje kennelijk, gestuurd door een computer..
Ik weet nog dat mijn computer defect was en ik had geen 2e computer in huis (nu wel gelukkig!). Ik dacht dat ik helemaal knettergek werd. Wat zijn we toch afhankelijk van die dingen. Ze zijn leuk en perfect als ze werken maar zo niet dan zijn het verschrikkelijke dingen!
Nou, vandaag heb ik weer maar es gemaild met mijn vrienden in Amsterdam, of er al iets bekend was, en zo ja dat ze dan mijn paspoort kunnen versturen in mijn retour-envelop... Helaas helemaal geen reactie. Zullen ze boos zijn op me dat ik niet meer ga? Daar zit ik namelijk nu erg mee
Dit topic is voor mezelf goed geweest, maar ook vooral voor mensen die in dezelfde situatie zitten.
Mijn advies naar ervaring: Maak een goede keuze. JA of NEE invullen op het ESTA. Allebei hebben ze risico's zoals je hebt kunnen lezen in dit topic. Als je JA dient in te vullen op het ESTA formulier, begin dan ruim van tevoren. Zeker minimaal 6 maanden, liefst een jaar. (Zoals mevrouw-geïrriteerd het zou zeggen: "Het duurt zolang het duurt". Vervolgens is je visum 12 maanden geldig. Na ontvangst van je visum je reis daadwerkelijk boeken. Daarvoor kan je natuurlijk wel een concept plan maken. En als eenmaal een visum is goedgekeurd, heb je denk ik ook wel kans dat het een paar jaar later wéér wordt goedgekeurd, mits er niets in je strafblad gewijzigd is.
Zo, ik ga morgen lekker met mijn vrouw genieten van mijn welverdiende vakantie.
Allemaal reuze bedankt voor jullie berichtjes, steun en medeleven. Super!