Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
dolfijnen bekijken
dolfijnen bekijken
Is er aan de westkust van san francisco tot los angeles ergens een mogelijkheid om walvissen/dolfijnen te gaan bekijken op zee? Iemand ervaring mee
Groet
Groet
Laatst gewijzigd door tmz op 30 sep 2010, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: dolfiijnen bekijken
geloof dat er verschillende maatschappijen zijn die dit doen. gewoon even googlen. Ik heb geen ervaring met zuid westen, volgende week meer dan zit ik aan de zuidkust
rijocaer
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hadden vorig jaar van te voren een whale-watchtrip gereserveerd in Monterey bij deze organisatie http://www.gowhales.com/
Henriette
Henriette
Laatst gewijzigd door henriette op 30 sep 2010, 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
in Monterey!
gebruik de zoekfunctie op dit forum, er zijn al een heel aantal topics hierover!

gebruik de zoekfunctie op dit forum, er zijn al een heel aantal topics hierover!
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben in November in Santa Barbara (zoon bezoeken). Ook daar zijn whale watch trips. Hoe groot is de kans dat je daar ook echt walivssen/dolfijnen te zien krijgt?
Re: dolfijnen bekijken
Als je bij malibu op het strand zit komen ze gewoon langs zwemmen.
-
Dommel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@Kyle: In welke periode???
Wij hebben in juni een whalewatch in Monterey gedaan.
Toen gaven ze 99% garantie en als je geen walvis zag mocht je gewoon nog een keer mee.
Wij hebben toen 2 walvissen en ontelbaar veel dolfijnen gezien. Was echt heel bijzonder.
Els
Wij hebben in juni een whalewatch in Monterey gedaan.
Toen gaven ze 99% garantie en als je geen walvis zag mocht je gewoon nog een keer mee.
Wij hebben toen 2 walvissen en ontelbaar veel dolfijnen gezien. Was echt heel bijzonder.
Els
Dommel en Henriette ..Hebben jullie de ochtend of middagtour gedaan?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ng#p492919
In dit topic (hopelijk gaat dat zo goed) vind je veel info. Er zijn maatschappijen in Monterey en Sante Cruz. In de monterey baai die daar ligt zitten het hele jaar verschillende soorten. In de winter maak je ook wat meer kans op orka's. De baai is bijzonder omdat de oceaan daar al heel snel erg diep wordt, dus koud, dus planton en kril, dus voedsel en dus walvissen en dolfijnen. Bij Santa Barbara is ook een maatschappij maar daar kan ik alleen van zeggen dat ze 2x zo duur zijn als die in Santa Cruz. MIsschien dat je 2x zoveel walvissen ziet....
Stagnaro heten ze in SC. Wij hebben tevoren gereserveerd, ze maken 1 trip per dag die start om 12 uur. Wij waren pas tegen half 5 terug in de haven.
(zie blog)
In dit topic (hopelijk gaat dat zo goed) vind je veel info. Er zijn maatschappijen in Monterey en Sante Cruz. In de monterey baai die daar ligt zitten het hele jaar verschillende soorten. In de winter maak je ook wat meer kans op orka's. De baai is bijzonder omdat de oceaan daar al heel snel erg diep wordt, dus koud, dus planton en kril, dus voedsel en dus walvissen en dolfijnen. Bij Santa Barbara is ook een maatschappij maar daar kan ik alleen van zeggen dat ze 2x zo duur zijn als die in Santa Cruz. MIsschien dat je 2x zoveel walvissen ziet....
Stagnaro heten ze in SC. Wij hebben tevoren gereserveerd, ze maken 1 trip per dag die start om 12 uur. Wij waren pas tegen half 5 terug in de haven.
(zie blog)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
Dommel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik heb dit jaar de ochtendtour gedaan, volgend jaar doe ik de middagtour. Op de site van gowhales staan lijsten met wat er gezien is per trip. Zowel 's ochtends als 's middags worden walvissen gespot.toetjero schreef:Dommel en Henriette ..Hebben jullie de ochtend of middagtour gedaan?
Els
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij hebben vorig jaar ook de ochtendtoer gedaan.
We hebben toen 1 walvis en heel veel dolfijnen gezien.
Henriette
We hebben toen 1 walvis en heel veel dolfijnen gezien.
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Today Aughust 9th 2010. Today we had, 6 Humbacks whales 1 lunge feeder 2 blue whales and 1 Killer whale. 30 Risso's and 20 Northern right whale Dophins & 1 Sea lions (en nog heel veel zeeleeuwen op de boei en 3 otters)
Van Facebook ik weet niet of dat mag: http://www.facebook.com/pages/Santa-Cru ... 4283411728
Van Facebook ik weet niet of dat mag: http://www.facebook.com/pages/Santa-Cru ... 4283411728
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Wij zagen ze bij toeval in de baai van San Francisco zien zwemmen! Zo cool! Ze zwommen erg ver de baai in. Wat zelden voor komt. We hebben dus geluk gehad. Hoop dat jullie er ook gaan spotten!
Wij zijn vanmorgen vroeg thuis gekomen van San Diego (zo'n lekkere red eye vlucht) moest wel meteen weer aan het werk, maar ja, zo gaat het.
Heerlijke week in California gehad. Geen dolfijnen tour gedaan want hadden we al eerder bij Hilton Head gedaan en het was iets te vroeg voor walvissen. We hadden geen zin in een rondvaart en dan weing zien.
Sea World viel mij wat tegen. Ik had wat meer van de shows verwacht. De dolfijnen show stelde niets voor, de andere waren maar 2 keer per dag te zien, maar wel mooi. We hebben een hele tijd bij La Jolla doorgebeacht, naar de zeeleeuwen en zeehonden kijken. Prachtig gezicht, ze zwemmen daar tussen de mensen rond. Hoop dit weekend wat aan het verslag te doen, na een goede nachtrust.
Heerlijke week in California gehad. Geen dolfijnen tour gedaan want hadden we al eerder bij Hilton Head gedaan en het was iets te vroeg voor walvissen. We hadden geen zin in een rondvaart en dan weing zien.
Sea World viel mij wat tegen. Ik had wat meer van de shows verwacht. De dolfijnen show stelde niets voor, de andere waren maar 2 keer per dag te zien, maar wel mooi. We hebben een hele tijd bij La Jolla doorgebeacht, naar de zeeleeuwen en zeehonden kijken. Prachtig gezicht, ze zwemmen daar tussen de mensen rond. Hoop dit weekend wat aan het verslag te doen, na een goede nachtrust.
rijocaer
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 8351 Weergaves
-
Laatste bericht door Renate71
-