Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
California Highway 1 SFO -> LA
California Highway 1 SFO -> LA
Hallo iedereen,
In november gaan wij normaal gezien de Highway 1 rijden van San Francisco naar Los Angeles.
Onderweg zijn ongetwijfeld heel wat interessante dingen te zien, zoals bvb. Monterey, Carmel, Big Sur, Big Basin, Santa Cruz, Santa Barbara, Santa Monica, Malibu, Hearst Castle ...
Natuurlijk is het onmogelijk ze allemaal te doen. Daarom de vraag: welke hiervan zijn de aanraders die we echt niet mogen missen?
Verder zou ik ook heel graag sequoia 's zien, zijn deze ergens te zien in de buurt van Highway 1 (behalve in Big Basin)?
Heeft iemand nog meer tips? Laat maar komen!
Alvast bedankt!
In november gaan wij normaal gezien de Highway 1 rijden van San Francisco naar Los Angeles.
Onderweg zijn ongetwijfeld heel wat interessante dingen te zien, zoals bvb. Monterey, Carmel, Big Sur, Big Basin, Santa Cruz, Santa Barbara, Santa Monica, Malibu, Hearst Castle ...
Natuurlijk is het onmogelijk ze allemaal te doen. Daarom de vraag: welke hiervan zijn de aanraders die we echt niet mogen missen?
Verder zou ik ook heel graag sequoia 's zien, zijn deze ergens te zien in de buurt van Highway 1 (behalve in Big Basin)?
Heeft iemand nog meer tips? Laat maar komen!
Alvast bedankt!
Re: California Highway 1 SFO -> LA
Ik vond dit een van de mooiste routes die wij gereden hebben in de Westkust.
Jammer alleen dat ik ontzettend misselijk was van alle bochten die we moesten nemen, houd daar rekening mee als je er gevoelig voor bent.
Wij hebben de 17 Mile Drive in Carmel (bij Monterey) gedaan, wat is dat mooi zeg!
http://www.pebblebeach.com/activities/e ... mile-drive
Verder vond ik Santa Barbara een erg leuk plaatsje om te overnachten. Ik vond het een leuk pitoresk stadje, er waren onwijs mooie witte stranden.
Santa Monica is ook zeker de moeite waard. Slenteren op de Pier hoort er gewoon bij!
http://www.santamonicapier.org/
Daarnaast vond ik het ook leuk om daar in de winkelstraat te lopen en we hebben er heerlijk op een terras gegeten.
Ik weet niet waar je op die route de sequoia 's kunt vinden...
Jammer alleen dat ik ontzettend misselijk was van alle bochten die we moesten nemen, houd daar rekening mee als je er gevoelig voor bent.

Wij hebben de 17 Mile Drive in Carmel (bij Monterey) gedaan, wat is dat mooi zeg!
http://www.pebblebeach.com/activities/e ... mile-drive
Verder vond ik Santa Barbara een erg leuk plaatsje om te overnachten. Ik vond het een leuk pitoresk stadje, er waren onwijs mooie witte stranden.
Santa Monica is ook zeker de moeite waard. Slenteren op de Pier hoort er gewoon bij!
http://www.santamonicapier.org/
Daarnaast vond ik het ook leuk om daar in de winkelstraat te lopen en we hebben er heerlijk op een terras gegeten.
Ik weet niet waar je op die route de sequoia 's kunt vinden...
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wat wij erg de moeite vonden:
bij carmell:
- point lobos: een prachtig stukje natuur met veel wandelmogelijkheden
- de mission!!! met een prachtige tuin er bij. Een beetje cultuur/geschiedenis in de US kan nooit kwaad
ook niet te missen: de zee olifanten vista points, bvb bij san simeon.
zie ons reisverslag http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
Wij hebben enkel het stuk tussen San Simeon en Carmel gedaan, op één dag, wat veel te weinig was... Maar het was meer dan de moeite!
bij carmell:
- point lobos: een prachtig stukje natuur met veel wandelmogelijkheden
- de mission!!! met een prachtige tuin er bij. Een beetje cultuur/geschiedenis in de US kan nooit kwaad

ook niet te missen: de zee olifanten vista points, bvb bij san simeon.
zie ons reisverslag http://reisverhalen.webs.com/swusa2010.htm
Wij hebben enkel het stuk tussen San Simeon en Carmel gedaan, op één dag, wat veel te weinig was... Maar het was meer dan de moeite!
Wat wij erg mooi vonden was de kust bij Big Sur. We hebben er twee nachten geslapen en er diverse (korte) wandelingen gemaakt. Een van de mooiste stukjes natuur die we tijdens onze rondreizen gezien hebben.
De 17-mile drive viel ons tegen, was magertjes vergeleken met de gratis vergezichten verder zuidelijk op de HW-1.
Verder vonden we de zeekoeien vlakbij San Simeon geweldig om te zien. Je kunt er bijna tussendoor lopen.
Het protserige Hearst Castle hebben wij overgeslagen. Het is dus maar net waar je belangstelling naar uitgaat.
De 17-mile drive viel ons tegen, was magertjes vergeleken met de gratis vergezichten verder zuidelijk op de HW-1.
Verder vonden we de zeekoeien vlakbij San Simeon geweldig om te zien. Je kunt er bijna tussendoor lopen.
Het protserige Hearst Castle hebben wij overgeslagen. Het is dus maar net waar je belangstelling naar uitgaat.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De kust is mooi Vooral tussen Pismo (globaal iets hoger wordt het mooier) en Monterey en ik wilde ook al de Zeeolifanten opperen.. geen zeekoeien dat zijn mannatees z(zitten in Florida) maar goed dat is maar een paar letters verschil. Ze zitten er het hele jaar door.Je zou ook een Whael Watch tour kunnen doen in Santa CRuz of Monterey... wi jvonden het super een klein beetje zeebenen is wel handig... na 3 uur voelden wij zelfs wat wiebelen in onze buik.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
juist ja zee OLIFANTEN
ik blijf mij daar altijd in missen. tzijn alleszins grote grappige beesten 

-
- Amerikafan
Wij vonden vooral Santa Barbara , Big sur maar ook Carmel en pismo beach geweldig.
In santa barbara lekker gewinkeld en uit geweest en lekker langs het strand gelopen. Big Sur is helemaal te gek. Hebben er geslapen in hutjes waar ik even de naam niet meer van weet. Maar het was er heel rustig en prachtig wakker worden daar!
Carmel is een plekje opzich met TOP restaurantjes!
Natuurlijk is de hele route mooi. Met continue schitterend uitzicht op de oceaan!!
In santa barbara lekker gewinkeld en uit geweest en lekker langs het strand gelopen. Big Sur is helemaal te gek. Hebben er geslapen in hutjes waar ik even de naam niet meer van weet. Maar het was er heel rustig en prachtig wakker worden daar!
Carmel is een plekje opzich met TOP restaurantjes!
Natuurlijk is de hele route mooi. Met continue schitterend uitzicht op de oceaan!!
Pfeiffer Beach is een heel mooi plekje aan de zee. De Sycamore Canyon Road bij Big Sur voert naar dit strandje. ($5,- entree per auto)
Bij Nephente een cocktailtje drinken naast de kolibries met een prachtig uitzicht in het huis van Rita Hayworth en Orson Welles http://www.nepenthebigsur.com/
en inderdaad naast alle natuur reeds genoemd de mission in Carmel, een van de mooiste in de zuidwesthoek http://en.wikipedia.org/wiki/Mission_Sa ... de_Carmelo
we maakten zelfs p.o. een eerste communie dienst mee,met zo'n geweldig koor, en werden in vele talen en van alle kanten van harte welkom geheten, erg bijzonder.
en inderdaad naast alle natuur reeds genoemd de mission in Carmel, een van de mooiste in de zuidwesthoek http://en.wikipedia.org/wiki/Mission_Sa ... de_Carmelo
we maakten zelfs p.o. een eerste communie dienst mee,met zo'n geweldig koor, en werden in vele talen en van alle kanten van harte welkom geheten, erg bijzonder.
Laatst gewijzigd door Mrs.Bean op 29 sep 2010, 08:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
17 mile zou ik persoonlijk overslaan. Wij vonden het allebei niet de moeite waard om daar (ik dacht voor 10 dollar??) rond te rijden. En dat loniest tree of the world gebeuren was echt een afknapper. Carmel en Big Sur helemaal top. St Barbara mooie overnachtingsplaats.
Gr, Gerben
Een paar mijl ten noorden van Big Sur hebben wij een mooie wandeling gemaakt in Andrew Molera State Park. Deze korte hike komt uit op een verlaten schilderachtig strand met aangespoeld drijfhout. We hebben er een hele tijd zitten kijken naar vissende pelikanen. Op de terugweg naar de parkeerplaats prachtig uitzicht op het bergachtige landschap landinwaarts.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
die wandeling wilden wij ook maken. Na een tijdje stappen zaten we plots op een camping en toen dachten we dat we mis waren en zijn we teruggedraaid. maar blijkbaar was het wel juist... jammer want ik denk echt dat het de moeite was!thebes schreef:Een paar mijl ten noorden van Big Sur hebben wij een mooie wandeling gemaakt in Andrew Molera State Park. Deze korte hike komt uit op een verlaten schilderachtig strand met aangespoeld drijfhout. We hebben er een hele tijd zitten kijken naar vissende pelikanen. Op de terugweg naar de parkeerplaats prachtig uitzicht op het bergachtige landschap landinwaarts.
Ik kan me niet herinneren dat we langs een camping kwamen.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik lees dit mooi even mee. We gaan dit stuk volgend jaar rijden en ben ook benieuwd welke dingen leuk zijn om te doen met kinderen (1,5 en 3,5 jaar oud)
De tips heb ik vast genoteerd!
De tips heb ik vast genoteerd!

17 miles drive niet doen. Wij zijn afgelopen augustus halverwege terug gegaan.
Wat heel leuk is is Big Sur, met name om daar te overnachten op Big Sur Campground.
Wat heel leuk is is Big Sur, met name om daar te overnachten op Big Sur Campground.
Mag ik vragen wat jullie niet leuk vonden aan de 17 mile drive?
Wij vonden het er prachtig! Toen wij er reden waren ze bezig om alles van de US Open af te breken, mooie plek om een potje golf te spelen.

Wij vonden het er prachtig! Toen wij er reden waren ze bezig om alles van de US Open af te breken, mooie plek om een potje golf te spelen.

- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij gaan hem gewoon lekker rijden! Wat is 17 mile nou?
Wij hebben in principe 1 hele dag in Monterey, is dat een goed idee? Of die dag ergens anders plannen? Of gewoon gebruiken om langer over de route te doen?
Wat adviseren de kenners?

Wij hebben in principe 1 hele dag in Monterey, is dat een goed idee? Of die dag ergens anders plannen? Of gewoon gebruiken om langer over de route te doen?
Wat adviseren de kenners?
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij gingen hem rijden, maar beginnen nu te twijfelen
...we zien wel!
Wij rijden in 1 dag van San Francisco naar Cambria...en overnachten daar of in Morro Bay...

Wij rijden in 1 dag van San Francisco naar Cambria...en overnachten daar of in Morro Bay...
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Overzicht van onze foto's
-
- Amerikakenner
Het is idd maar 17 mile.., lekker doen als je tijd hebt; is ook persoonlijk en subjectief. Wij vonden het zeker niet de moeite waard. Dat boompje....hou nou toch opdimple schreef:Wij gaan hem gewoon lekker rijden! Wat is 17 mile nou?

Gr, Gerben
Dat boompje is inderdaad echt een aanfluiting. 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1191 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-