Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Denny's en Wendy's en andere fastfoodketens

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nirak schreef:Als we in de USA zijn (meestal Florida) is Dunkin Donuts voor ons bijna altijd de ontbijtstop.....'the place to eat' voor een suikerverslaafde zoals ik.
Haa... Dunkin' Donuts :D

Afbeelding

Eén van mijn favoriete koffietenten om koffie te halen als ik aan de oostkust ben.

Voor een echt Amerikaans ontbijt zoek ik meestal een Denny's, IHOP of andere eetgelegenheid op. Door 's ochtends een stevig ontbijt te nemen kan ik er op deze manier meestal een hele dag mee vooruit en hoef ik pas 's avonds weer te eten. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De echt lekkere donuts krijg je bij Krispy Kreme. Als hun neon uithangbord is verlicht hebben ze verse, warme donuts. Er is niets lekkerders! Het is maar goed, dat de dichtstbijzijnde hier 20 km vandaan is!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
olavski
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door olavski »

Ik eet ook vrij weinig fastfood.

Wel af en toe een echte burger bij Ruby Tuesdays ofzo, maar dat is dan ook een echte. ;)

Gewoon zelf thuis eten koken, can't beat that.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Petra/VS schreef:De echt lekkere donuts krijg je bij Krispy Kreme. Als hun neon uithangbord is verlicht hebben ze verse, warme donuts. Er is niets lekkerders! Het is maar goed, dat de dichtstbijzijnde hier 20 km vandaan is!
Precies, Krispy Kreme! Weg met Dunkin Donuts! :lol: En ik zeg dat niet alleen maar omdat Krispy Kreme uit NC (Winston-Salem) komt. De donuts (of correct gespeld: doughnuts) zijn er echt een stuk lekkerder. En inderdaad, als de neon brandt, dat moet je stoppen en naar binnen!!
Life is good in the Tarheel State.
henky
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door henky »

Als wij in de USA zijn en we hebben een appartement of (luxe) een villa dan ontbijten we altijd "thuis", maar als we op rondreis zijn en het hotel heeft geen ontbijt dan zijn we wel geneigd om naar Denny's te gaan, ik vind het niet slecht, zeker de pancakes zijn lekker. Ruud wil weleens een uitgebreid menu nemen zoals we op de foto zien, maar daar moet ik (Henky) niet aan denken, meestal ben ik al tevreden met warme toast met een eitje en wat kuipjes jam. Crackel Barrel is ook niet mis, alleen doen we dat niet in de weekends want dan is het echt onwijs druk.
http://breedijkies1.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tot nu toe 29 USA-staten bezocht/USA = vakantieland nr. 1
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

Sandy schreef:
Hij heeft net gebeld dat hij eraan komt met een lekker broodje hete kip en een broodje bakkeljouw van de Surinamer(Zal jij zeker wel missen Doreen in Amerika... als je dit leest ; ))

inderdaad. als ik aan NL denk wat eten betreft is het niet de stampotten, broodjes kroket, maar de Surinaamse keuken die ik mis. De NL kan ik hier nog enigszins recreeren maar een broodje bakkeljauw of een saoto is niet echt te vinden. een gedeelte van de afro-surinaamse keuken komt overeen met de afro-amerikaanse keuken of afro-caribische die je in sommige delen van de VS natuurlijk wel kan vinden, maar in seattle niet echt.

maar dit is ook een klein zijspoortje, dus terug naar de main topic. ik kom zelf nooit bij de Denny's e.d (hoewel ik wel een of twee keer bij IHOP ben geweest bij gebrek aan beter). zoals gezegd zijn dit soort restaurants echt amerikaans. bijv het feit dat je om 2 uur 's nachts op de meeste plaatsen ook breakfast kan krijgen is echt super convenience gericht. ik ga echter liever naar een echt restaurant waar je vaak voor een paar dollar meer een veel beter breakfast kan krijgen. en je dus ook een hele andere sfeer hebt. om het even cru te zeggen, ik at bij Denny's toen ik nog getrouwd was, met de familie van mijn ex-husband en die waren nog net geen"white trash" of "trailer trash" zoals dat politiek incorrect genoend wordt, maar net op de grens. het is dus zeker een beeld van amerika en dat is ook te zien aan de bediening in dat soort tenten, welk sociaal-economisch niveau daar rond loopt. het is zeker een goede impressie van amerika, maar zeker als je vaker in de VS bent of langer neem ook een keer een kijkje in een van die kleinere restaurants die je in een stad ziet (het probleem is dat je als buitenlander of zels out of towner vaak niet weet welke, maar gebruik de plaastelijke gratis kranten voor reviews) en neem dan ook een ander beeld van de amerikaanse cuisine mee terug.

-sorry als dit een beetje snobbistisch klinkt, niet mijn bedoeling, maar ook in deze sfeer is amerika ontzettend divers-

en fastfood is een heel ander verhaal. ik eet helaas nog te vaak fastfood omdat het zo makkelijk is, en zeker voor 1 persoon koken vaak teveel gedoe is, maar ik probeer dan aan de betere kant van de ketens te blijven dus idd subway, taco del mar, KFC. maar ik heb wel een zwak voor Whoppers dus die blijf ik trouw.
Laatst gewijzigd door doreennicole op 05 mar 2006, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

Sandy schreef:
hekkie schreef: Wat is dat Sandy? Ik dacht eerst aan kabeljauw, maar dat zal het niet zijn.... :wink:

Gr. Marjan
Jawel hoor, het is wel kabbeljauw, maar de Surinamers noemen het bakkeljauw ; ))
Moest ik in het begin ook heel erg aan wennen en om lachen (ik heb een aantal Surinaamse vriendinnen).
Ik ben er nu inmiddels aan gewend en weet niet beter : ))
gedroogd en gezouten, en dan gebakken met knoflook, peper en kruiden. zooooooooooooo lekker.
SEEING IS BELIEVING
doreennicole
Amerika-expert

Petra/VS schreef:De echt lekkere donuts krijg je bij Krispy Kreme. Als hun neon uithangbord is verlicht hebben ze verse, warme donuts. Er is niets lekkerders! Het is maar goed, dat de dichtstbijzijnde hier 20 km vandaan is!
er is er een bij mij op de hoek. kan vanuit mijn huis hun uithangbord zien. gelukkig met ik de andere kant op voor mijn werk, anders zou ik waarschijnlijk vaker stoppen.

maar de kreme filled, oh my god, ik weet niet wat voor sul dat is, maar zo lekker, dat ik er over denke om nu wat te gaan halem. your fault, petra.
SEEING IS BELIEVING
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

doreennicole schreef:
Sandy schreef: Jawel hoor, het is wel kabbeljauw, maar de Surinamers noemen het bakkeljauw ; ))
Moest ik in het begin ook heel erg aan wennen en om lachen (ik heb een aantal Surinaamse vriendinnen).
Ik ben er nu inmiddels aan gewend en weet niet beter : ))
gedroogd en gezouten, en dan gebakken met knoflook, peper en kruiden. zooooooooooooo lekker.
Mijn echtgenoot heeft nu ook de smaak van de Surinaamse keuken te pakken 8) , mijn vriendin en haar moeder hebben heerlijk voor hem gekookt en ook ik ben al 25 jaar bekend met de Surinaamse keuken..de massala zit al in de kruiden doos samen met maggi-blokjes en ketjap.

Heb in Florida al veel "surinaamse" groenten gevonden, dus hij kan straks genieten van "home-cooking" ipv. fast -food.

Ben niet zo'n zelf niet zo'n fast food eter, wel de buffet restaurants....de mensen die er komen, de bediening, het hele plaatje, vooral op zondagmiddag, na de kerkdiensten.
Nog even bijgevoegd, Subway is wel heel lekker!!
Laatst gewijzigd door wiepster op 06 mar 2006, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Joke schreef:Eet niemand ontbijt by Cracker Barrel? Voor ons altijd een vaste stop langs de grote weg.

Ja hoor, wij wel.
Is het niet voor het ontbijt, dan is het wel voor het leuke winkeltje wat er altijd bij is. Heerlijk om door heen te struinen. En natuurlijk een foto in de schommelstoelen op de veranda :wink:
Vind dat je daar echt het Amerikaanse gevoel krijgt. Hele families gaan er eten. De hele dag door wordt er ontbijt geserveerd.
"Grits" bij je ontbijt, eieren, brood en natuurlijk pancakes met mierzoete peaches en slagroom toe.......
Maar dat winkeltje.... (zo leuk!!!)

Groetjes Petra
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik ben fan van Wendy's!!! Ik vind dat echt de lekkerste... En standaard natuurlijk de milkshake erbij, want die zijn daar het lekkerst...

Ontbijten doe ik het liefst bij Dunkin' Donuts. Lekker zo'n donut voor ontbijt...

Maar ik kan me nog een dag herinneren, dat ik op een dag drie keer bij McDonalds at: ontbijt, lunch en diner...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

doreennicole schreef:maar ik probeer dan aan de betere kant van de ketens te blijven dus idd subway, taco del mar, KFC.
Yeah, eindelijk iemand die ook SUBWAY lekker vind. Dacht al dat ik de enige subway-addict op de wereld was.....niemand in mijn omgeving vindt er wat aan.

:dance:
Laatst gewijzigd door phillybilly op 06 mar 2006, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

wiepster schreef:
doreennicole schreef: gedroogd en gezouten, en dan gebakken met knoflook, peper en kruiden. zooooooooooooo lekker.
Mijn echtgenoot heeft nu ook de smaak van de Surinaamse keuken te pakken 8) , mijn vriendin en haar moeder hebben heerlijk voor hem gekookt en ook ik ben al 25 jaar bekend met de Surinaamse keuken..de massala zit al in de kruiden doos samen met maggi-blokjes en ketjap.
*Off Topic* Zoals ik eerder vertelde, heb ik Surinaamse vriendinnen en was ik wel bekend met Surinaams eten. Maar pas veel later op een Surinaams feestje, kwam ik pas in aanraking met de diverse broodjes ; )) Zoals broodjes (pistoletje) Pom, Bakkeljauw, hete kip, kouseband MMMmm !!

Maar gewoon een bordje droge rijst met alleen Pom of Bakkeljauw volstaat al voor mij. Voor mijn verjaardag had ik een grote schaal pom besteld, bij een Surinaamse vriendin uit de omgeving Den Haag (Het Epicentrum van goed Surinaams eten ; ))

Sandy
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

phillybilly schreef: Yeah, eindelijk iemand die ook SUBWAY lekker vind. Dacht al dat ik de enige subway-addict op de wereld was.....niemand in mijn omgeving vindt er wat aan. :dance:
Nee hoor, hier nog één !!! - laatst nog gegeten ; ))

Afbeelding
Sandy
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

phillybilly schreef:
doreennicole schreef:maar ik probeer dan aan de betere kant van de ketens te blijven dus idd subway, taco del mar, KFC.
Yeah, eindelijk iemand die ook SUBWAY lekker vind. Dacht al dat ik de enige subway-addict op de wereld was.....niemand in mijn omgeving vindt er wat aan.

:dance:
Wij ook hoor 8) ..als we mijn broer opzoeken in Deventer, rijden we vaak ff langs Apeldoorn, daar zit ook een vestiging.
In Melbourne zit er een bij ons om de hoek.. :wink:
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Sandy schreef: *Off Topic* Zoals ik eerder vertelde, heb ik Surinaamse vriendinnen en was ik wel bekend met Surinaams eten. Maar pas veel later op een Surinaams feestje, kwam ik pas in aanraking met de diverse broodjes ; )) Zoals broodjes (pistoletje) Pom, Bakkeljauw, hete kip, kouseband MMMmm !!

Maar gewoon een bordje droge rijst met alleen Pom of Bakkeljauw volstaat al voor mij. Voor mijn verjaardag had ik een grote schaal pom besteld, bij een Surinaamse vriendin uit de omgeving Den Haag (Het Epicentrum van goed Surinaams eten ; ))

Voor ik vertrek de 29e maart, moet ik eerst nog een schaal Pom maken voor mijn moeder en zus :wink:
Koken is mijn hobby, dus dat komt wel goed, trouwens van een indische buurvrouw gebakken spitskool leren maken, is ook erg lekker bij een bordje droge rijst en kip .

Helemaal off topic nu..sorry... :offtopic: 8)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

phillybilly schreef:Yeah, eindelijk iemand die ook SUBWAY lekker vind. Dacht al dat ik de enige subway-addict op de wereld was.....niemand in mijn omgeving vindt er wat aan.
Sinds afgelopen zomer ben ik ook helemaal gek op Subway. Ik had er al vaak over gehoord maar had er nog nooit wat gehaald. Tijdens mijn trip vorig jaar zomer door Amerika heb ik regelmatig een stop bij Subway gemaakt. Gelukkig zit er bij mij in Heerenveen ook eentje en daar haal ik nu ook vaak een lekkere sub.

Ik ben vorig jaar ook naar Rocky Mountain NP geweest en voordat ik 's ochtends vroeg het park inging heb ik eerst bij Safeway in Estes Park wat te eten gehaald. Een Sub leek mij wel wat zodat ik daar de dag mee vooruit kon. Ze hebben 'm speciaal voor mij klaar gemaakt maar de Sub bleek toch iets te groot voor mij alleen... :shock:

Zie de foto hieronder:

Afbeelding

Ik kreeg 'm dan ook niet meer dan voor de helft op, maar lekker was ie wel! :wink:

Roland 8)
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan toch in plaats van een footlang een halve nemen die krijg je wel op.
Wij gaan als we onderweg zijn speciaal voor de subway even van de interstate af en pakken er dan een mee als lunch, ook als het nog vroeg in de morgen is dat is het voordeel van een koelkast in de camper.
Rob
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij zijn in Amerika ook regelmatig naar de Subway geweest, vooral de Tuna sandwiches zijn heerlijk. Wij nemen altijd een half broodje. Het vreemde is dat wij hier vlakbij (in Haarlem) ook een Subway hebben, maar ik ben er nog nooit geweest.

Marjon
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

vana schreef:Wij zijn in Amerika ook regelmatig naar de Subway geweest, vooral de Tuna sandwiches zijn heerlijk. Wij nemen altijd een half broodje. Het vreemde is dat wij hier vlakbij (in Haarlem) ook een Subway hebben, maar ik ben er nog nooit geweest.
Dat heb ik ook Marjon. In het land zelf smaakt toch alles lekkerder en anders dan dat je dat hier in Nederland koopt. Heeft denk ik ook met de sfeer en het vakantiegevoel te maken.

Dus in Amerika eet ik graag een broodje van de Subway, maar ik zal het hier binnenkort dan ook maar eens proberen. Er zit er eentje in Groningen, zo'n 39 km hier vandaan.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer