Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Californiagirl: Route Yellowstone en Zion,advies nodig
-
- Amerika-ontdekker
Reis Californiagirl: Route Yellowstone en Zion,advies nodig
Hallo allemaal
Na al een aantal keren in het Zuidwesten op vakantie te zijn geweest, is volgend jaar Yellowstone aan de beurt.
Ik heb al een voorlopige route gemaakt.Er is alleen een 'klein' probleem. We kunnen maar 16 dagen op vakantie, dus we
moeten een aantal dagen van de reis afsnoepen.
Ik heb twee vragen, is deze route goed te doen? En waar zouden jullie de route inkorten?
We zijn al eerder in Zion geweest, maar vonden het daar zo mooi, dat we nu teruggaan om nog een aantal hikes te
lopen. We houden erg van rode rotsen. In Las Vegas zijn we al een aantal keren geweest, vandaar nu maar één dag gepland.
Dag 1: Amsterdam- Salt lake city -Jackson
Dag 2: Jackson
Dag 3: Jackson- Grand Teton
Dag 4: grand teton
Dag 5: Grand Teton- Yellowstone lake
Dag 6: Yellowstone lake
Dag 7: yellowstone lake - old faithful
Dag 8: Old faithful
Dag 9: Old faithful
Dag 10: Old faithful- cody
Dag 11: Cody- Flaming gorge
Dag 12: Flaming Gorge
DAg 13: Flaming Gorge-Colorado NM
Dag 14: Colorado NM
Dag 15: Colorado NM -zion
Dag 16: zion
DAg 17: Zion
DAg 18: Zion- Las vegas
Dag 19: Las vegas
dag 20: las vegas-Amsterdam
Graag reacties op deze route en de bovenstaande vragen. Bedankt alvast.
Groetjes Bertine
Na al een aantal keren in het Zuidwesten op vakantie te zijn geweest, is volgend jaar Yellowstone aan de beurt.
Ik heb al een voorlopige route gemaakt.Er is alleen een 'klein' probleem. We kunnen maar 16 dagen op vakantie, dus we
moeten een aantal dagen van de reis afsnoepen.
Ik heb twee vragen, is deze route goed te doen? En waar zouden jullie de route inkorten?
We zijn al eerder in Zion geweest, maar vonden het daar zo mooi, dat we nu teruggaan om nog een aantal hikes te
lopen. We houden erg van rode rotsen. In Las Vegas zijn we al een aantal keren geweest, vandaar nu maar één dag gepland.
Dag 1: Amsterdam- Salt lake city -Jackson
Dag 2: Jackson
Dag 3: Jackson- Grand Teton
Dag 4: grand teton
Dag 5: Grand Teton- Yellowstone lake
Dag 6: Yellowstone lake
Dag 7: yellowstone lake - old faithful
Dag 8: Old faithful
Dag 9: Old faithful
Dag 10: Old faithful- cody
Dag 11: Cody- Flaming gorge
Dag 12: Flaming Gorge
DAg 13: Flaming Gorge-Colorado NM
Dag 14: Colorado NM
Dag 15: Colorado NM -zion
Dag 16: zion
DAg 17: Zion
DAg 18: Zion- Las vegas
Dag 19: Las vegas
dag 20: las vegas-Amsterdam
Graag reacties op deze route en de bovenstaande vragen. Bedankt alvast.
Groetjes Bertine
Laatst gewijzigd door Californiagirl op 24 sep 2010, 12:59, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Route Yellowstone en Zion, advies gevraagd!
Heb je de route al in een routeplanner uitgewerkt? De afstanden tot aan cody lijken me goed te doen. De afstand van cody naar flaming gorge is ongeveer 325 mijl voor een volle rijdag is dat goed te doen lijkt me. Je komt tijdens deze route langs south pass city, wat erg interessant moet zijn voor een tussenstop. Om wat tijd te winnen kan je misschien cody laten vallen, of vanuit de flaming gorge rechtstreeks naar zion rijden.
Laatst gewijzigd door jvanmil op 24 sep 2010, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz Jan
"In Wildness is the Preservation of the World"
"In Wildness is the Preservation of the World"
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
dat ziet er echt heel rustig uit hoor !!!!!!!! maar wat wil je toch twee dagen in jackson? vond het wel leuk om daar een paar uurtjes rond te kijken hoor of 1 overnachting te doen, maar twee....die zou ik liever bij las vegas instoppen bijvoorbeeld...... Je tijd in yellowstone is ook heel ruim (IN MIJN OGEN
), maar dat hangt er ook vanaf hoe veel je wil wandelen etc....
t is maar waar je van houd en wat je al gezien hebt !

t is maar waar je van houd en wat je al gezien hebt !
-
- Amerika-expert
Hallo,
je zou grand teton ook kunnen bezoek van in Jackson, is een keer minder sleuren met valiezen. Enkele dagen in Jackson zijn makkelijk op te vullen, bv met raften, paardrijden, wandelen, en dus naar Grand Teton.
Jacques
je zou grand teton ook kunnen bezoek van in Jackson, is een keer minder sleuren met valiezen. Enkele dagen in Jackson zijn makkelijk op te vullen, bv met raften, paardrijden, wandelen, en dus naar Grand Teton.
Jacques
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mooie route! Die dag Jackson zou ik als eerste schrappen; het is een leuk plaatsje, maar je zult er toch snel uitgekeken zijn.
De tijd voor Yellowstone is pirma, zelfs zonder veel te wandelen krijg je die dagen zo gevuld. Maar goed, de meningen daarover zijn verdeeld, zie ook dit topic.
Colorado NM ken ik niet, maar wellicht is daar geen volle dag nodig. Hetzelfde geldt denk ik voor Flaming Gorge.
Cody laten vallen is een mogelijkehid. Je zou in dat geval vanuit SLC eerst naar Yellowstone kunnen gaan en da via Grand Teton en Jackson aar Flaming Gorge.
Marianne
De tijd voor Yellowstone is pirma, zelfs zonder veel te wandelen krijg je die dagen zo gevuld. Maar goed, de meningen daarover zijn verdeeld, zie ook dit topic.
Colorado NM ken ik niet, maar wellicht is daar geen volle dag nodig. Hetzelfde geldt denk ik voor Flaming Gorge.
Cody laten vallen is een mogelijkehid. Je zou in dat geval vanuit SLC eerst naar Yellowstone kunnen gaan en da via Grand Teton en Jackson aar Flaming Gorge.
Marianne
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Heb je al iets geboekt? Er valt wel wat te snijden om aan de 16 dagen te komen, maar het is de vraag wat je precies wilt zien. De naam Flaming Gorge zegt me niets, wat is daar te doen dat je er een hele dag wil blijven? Ik vind je tijd in Colorado NM te lang, dit heb je echt wel gezien in een middag, dan zou ik liever een hele dag in Moab blijven. Maar zowel van uit Colorado NM als vanuit Moab is de rit van Zion op papier wel haalbaar maar ga je voorbij aan alles wat er tussen ligt zoals scenic byway 12.
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de reacties tot zover.
@ Jacques, bedankt voor de tip om vanuit Jackson Grand Teton te bezoeken!
@Jolanxyz: dit jaar zijn we in Moab geweest, dus daar hoeven we niet per se weer naar toe. Ik heb nog niets geboekt, ben dus nog flexibel in het plannen.
@Marja, we willen inderdaad wandelingen maken in Colorado NM, vandaar toch een dag gepland.
Het is wel een bewuste keus om overal goed te tijd voor te nemen. We houden van veel wandelingen maken.
Ik heb afbeeldingen gezien van Flaming gorge, maar weet ook niet of we er een hele dag nodig hebben..
Ik denk omdat we heel erg van rode rotsen houden, dat Colorado NM wel in de smaak zal vallen.
@ Jacques, bedankt voor de tip om vanuit Jackson Grand Teton te bezoeken!
@Jolanxyz: dit jaar zijn we in Moab geweest, dus daar hoeven we niet per se weer naar toe. Ik heb nog niets geboekt, ben dus nog flexibel in het plannen.
@Marja, we willen inderdaad wandelingen maken in Colorado NM, vandaar toch een dag gepland.
Het is wel een bewuste keus om overal goed te tijd voor te nemen. We houden van veel wandelingen maken.
Ik heb afbeeldingen gezien van Flaming gorge, maar weet ook niet of we er een hele dag nodig hebben..
Ik denk omdat we heel erg van rode rotsen houden, dat Colorado NM wel in de smaak zal vallen.

Hoi Bertine, Mooie relaxte route
. Rustig reizen, veel zien en wandelen. Heb er heel weinig aan toe te voegen. Afgelopen jaar zijn we door Flaming Gorge gereden. We hadden te weinig tijd om dingen te bekijken maar het is daar wel mooi. Weet niet welke periode jullie gaan maar daar broeden veel visarenden. In de omgeving is ook het plaatsje Dutch. Eigenlijk is het een groot stuwmeer met daaromheen veel natuur en recreatie. Cody vonden wij erg mooi. Als je in juni gaat heb je misschien kans om naar de powwow te gaan. Dat vonden wij bijna het mooiste van onze reis
. Verder The Old Town, paar uurtjes, verder Buffelo Bill Museum, Rodeo en de streetfight. We hebben ons daar goed vermaakt. Op de terugweg zou je na Zion nog naar Valley of Fire kunnen. Maar misschien heb dat al gezien.
Veel succes met de planning. Klaas

Veel succes met de planning. Klaas

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Denk dat je Dutch John bedoeld, stelt niet veel voor.In de omgeving is ook het plaatsje Dutch
Flaming Gorge NRA heb je geen volle dag voor nodig denk ik met het bezoeken van een aantal viewpoint heb je het wel gehad, zoveel hike mogelijkheden zijn er niet het is voornamelijk een watersport gebied.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Reis Californiagirl: Route Yellowstone en Zion,advies no
Ik ben me wat aan het verdiepen in de omgeving van Escalante, ik lees dat er goede hike mogelijkheden zijn bij de Escalante river. Weten jullie of je daar goed kunt hiken, zonder dat je een 4WD hebt? Hebben jullie namen van trails die je kan lopen? Ik heb al wat reisverslagen doorgelezen, maar kon er nog niet echt iets over vinden, wel over off-road routes.
Bvd. Bertine
Bvd. Bertine
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 100 Reacties
- 8945 Weergaves
-
Laatste bericht door Elendan